ТЕМА. Я піклуюсь про свою безпеку
Мета. Навчити дітей безпечної поведінки вдома; розказати, в яких місцях небезпечно гратися; відпрацювати життєві навички, що сприяють збереженню життя і здоров’я.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
Обладнання і матеріали
Що підготувати заздалегідь
Учням разом з батьками з’ясувати, які місця вдома є небезпечними.
Орієнтовний план тренінгу
Ранкова зустріч |
5хв |
Стартові завдання |
4 хв |
Робота в групах |
4 хв |
Руханка |
2 хв |
Робота в парах |
5 хв |
Інформаційне повідомлення |
4 хв |
Мозковий штурм |
5 хв |
Практична робота |
8 хв |
Підсумкове завдання |
3 хв |
Ранкова зустріч
Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)
Сьогодні ми з вами поговоримо про наш дім. Але не просто про дім, а про безпеку у ньому. Щоб наші будинки завжди були красивими та затишним, щоб їх мешканці жили здоровими і щасливим, потрібно знати та виконувати правила безпечної поведінки та правильного користування різними приладами.
3. Подивитися інсценівку.
Білочка, Миша і Пташка виконують танок з парасольками і ховаються за ними.
Білочка:
Моя хатка це. Мій дім.
Затишно і тепло в нім.
Живуть білочки в дуплі –
І дорослі, і малі.
Миша:
Моя хатка під землею.
Живу в нірці я з сім’єю.
Хоч і темно в хаті нашій,
Та для нас вона найкраща.
Пташка:
Ми живемо у гніздечку –
У траві чи на вершечку.
Хоч дощ іде і вітер свище,
Наша хатка наймиліша.
Зробити висновок: для кожного найрідніший його дім.
( Я захищений, поки я вдома. Поки не впустив у дім чужого. )
Стука в двері незнайомий,
Звісно, ти не панікуй.
Не пускай його додому
І батькам телефонуй.
- Який висновок ви зробили з цього віршика? (Незнайому людину ні в якому разі не можна впускати в будинок. )
Коли дзвонить незнайомий.
Щоб не сталося біди,
Не кажи, що сам удома,
Краще трубку поклади.
- А от як з незнайомцем розмовляти по телефону, ми зараз повчимося.
Сценка - діалог з незнайомцем по телефону.
Дитина. - Алло.
Незнайомець. - Хто говорить?
Д. - А хто вам потрібен?
Н. -Це яка квартира?
Д. - Це наша квартира. А яка вам потрібна?
Н. - Це який номер телефону?
Д. - Який вам потрібен?
Н. - Дорослі вдома є?
Д. - Зараз всі зайняті. Ніхто підійти не може. Залишіть свій номер або зателефонуйте пізніше.
Н. - Зараз підійде співробітник міліції. Відчини йому двері.
Д. - Зверніться до сусідів. Я не відчиню.
Виведення основних правил спілкування телефоном з незнайомцями.
- Не називайте домашньої адреси.
- Не називайте номер телефону.
- Ніколи не говоріть, що дорослих немає вдома.
- Не вступайте у розмови з незнайомими, навіть якщо вважаєте тему розмови дуже серйозною.
Робота в групах (з’ясувати, де у будинку небезпечно і чому)
- Навіть у власному помешканні може статися небезпечна ситуація, якщо неправильно вибирати місця для гри.
Об’єднати дітей у три групи. Кожній дати карточку з одним із слів «КУХНЯ», «ВАННА КІМНАТА», «КОМІРЧИНА». Діти обговорюють і дають варіанти відповідей.
1. На кухні небезпечно гратися, бо:
- можна отримати опіки,
- там є гострі предмети – виделки, ножі,
- є небезпека витоку газу,
- може бути ввімкнена побутова техніка.
2. У ванній кімнаті не можна гратися, бо:
- можна забути вимкнути воду,
- може бути ввімкнена побутова техніка (пральна машина, боллер),
- є побутова хімія (пральний порошок, білизна)
3. У комірчині небезпечно гратися, бо:
- може завалити речами, які там складені,
- можна поранитися,
- там можуть зберігатися небезпечні хімікати.
-А де можна гратися? (Дитяча кімната, де все знайоме)
Руханка (виконати рухливі вправи)
Інформаційне повідомлення (формувати корисні звички)
Щоб людям було легко і комфортно жити, створено багато різних речей, які допомагають у побуті. І щоб не сталося лиха, треба дотримуватися певних правил.
Мозковий штурм (розуміти небезпеку від предметів побуту)
Вчитель показує малюнок предмета, діти називають, чим він може бути небезпечний при неправильному поводженні – можна отруїтися, порізатися, може вразити струмом, спричинити пожежу.
Вивісити аркуш зі словами «НІЖ, ЗАПАЛЬНИЧКА, КНИГА, ОЛІВЦІ, ЛЯЛЬКА, СІРНИКИ, ЛЕГО, ПРАЛЬНИЙ ПОРОШОК, М’ЯКІ ІГРАШКИ».
Діти мають підбігти до дошки і викреслити те, з чим не можна гратися.
Практична робота (складання пам’ятки про користування телевізором, комп’ютером і телефоном)
Хоч і голосу не має,
Але голосно гукає.
Щоб могли порозмовляти
І про все на світі знати. (телефон)
На столі, в таємній скрині,
Мерехтить віконце синє.
У віконці щохвилини
Все нові й нові картини.(телевізор)
Кілобайти, гігабайти,
Папки, файли, блоги, сайти…
Знань чимало різних має,
Цілий світ про нього знає. (комп’ютер)
Розглянути малюнки. Об’єднати дітей у чотири групи. Роздати аркуші, де намальовані кружечки зі словами ТЕЛЕВІЗОР, КОМП’ЮТЕР, ТЕЛЕФОН. Діти мають дописати до кожного малюнка правило безпечного користування приладом.
Підсумкові завдання (закріпити отримані знання)
Роздати кожному аркушик паперу. Запропонувати написати шкідливу звичку – чим недозволеним користувалися вдома – і викинути її разом з папірцем у смітничку.
1