Конспект уроку-подорожі "Морським океаном математики"

Про матеріал
Конспект нестандартного уроку-подорожі з математики. Цікаве оформлення та проведення.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект відкритого уроку з математики

на тему:  «Подорож «Морським океаном математики»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів: Рейпаші Тетяна Романівна

 

 

 

Тема. Подорож «Морським океаном математики». Закріплення табличних випадків множення та ділення. Зменшення та збільшення числа в кілька разів.

Мета:

1. Продовжувати працювати над засвоєнням таблиць множення та ділення чисел 2, 3, 4, 5; вдосконалювати навички усного рахунку та вміння учнів             розв’язувати вирази, аналізувати задачі.

2. Розвивати стійку увагу, пам'ять, розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, обчислювальні навички. Розвивати математичне мовлення. Розвивати навички аналітико-синтетичної діяльності: аналізу, порівняння, зіставлення, узагальнення.

3. Виховувати інтерес до навчання, старанність та  наполегливість.

Обладнання: комп’ютер, інтерактивна дошка, картки з завданнями, танграм, лего, м’яч.

Тип уроку. Урок-подорож

Хід уроку

І. Організація учнів класу до роботи на уроці

Учні стоять в колоні по одному обличчям до гостей.

  1. Привітання :

Швидко продзвенів дзвінок:

Розпочати час урок.

До людей ви поверніться,

Привітайтесь, посміхніться..

Ми навчаємось старанно,

І працюєм залюбки.

Гості скажуть бездоганно,

Що ми всі розумники.

  • Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих друзів». Посміхніться один одному.
  1. Психогімнастика « Сонячні зайчики»
  • Сонячний зайчик заглянув тобі в очі. Закрий їх. Ніжно пробіг по твоєму обличчю. Погладь його. Пригладжуй його ніжно , легко, щоб не злякати : на лобі , на щічках, носику, ручках, животику, ніжках. Сонячний  зайчик сховався за комірець, він грається з тобою

ІІ Повідомлення теми і мети уроку:

  • Сьогодні я пропоную вам провести урок незвично і вирушити разом з Капітаном на його підводному човні морським океаном математики у пошуках скарбів. Але перед тим, давайте пограємо в гру та пригадаємо що ми вже вивчити.
  1. Гра «Математичний м’яч»
  • Я ставитиму запитання і кидати м’яч, хто зловить той і буде відповідати.
  1. Як називаються числа при додаванні(доданок, доданок, сума)?
  2. Як називаються числа при віднімання? (зменшуване , від’ємник,, різниця),
  3. Як називаються числа при множенні? ? (множник, множник, добуток ),
  4. Як називаються числа при діленні? (ділене, дільник, частка))
  5. Що означає «на скільки більше»?
  6. Що означає «зменшити в…разів?, «збільшити в … разів?»
  • Чудово, от і згадали. А зараз ми поділимося на групи, пропоную вам витягнути з мішечка кольорову стрічку, якого кольору вона буде за такий і стіл сідаєте. (кольорові столи і назва групи). В кожного на парті є ємблема з назвою групи, приклейте її.
  • Тож не гаймо часу і розпочинаймо, нас чекаю морські пригоди та скарби. Запишіть будь ласка сьогоднішнє число, тобто дату подорожі та класну роботу. Згадує правильне сидіння за партою.

ІІІ Повторення та узагальнення знань

  • Щоб знайти і відкрити скарби нам потрібно пройти шлях, який показано на карті  На карті є 7 зупинок на яких ми повинні вирішувати завдання. Ось вони:
  1. Загадкова база
  2. Острів чисел
  3. Підводні глибини
  4. Перлинка
  5. Веселі кактуси
  6. Острів купців
  7. Вулканічна
  1. Зупинка «Загадкова база»
  • У кожного на парті є цеглинки лего зеленого і червоного кольорів. Я називатиму вирази, якщо він правильний піднімаєте зелену цеглинку, якщо ні то червону.

5 ∙ 7 = 35

45 5 = 9

4 ∙ 8 = 24

28 4 =7

3 ∙ 6 = 24

12 3 = 6

2 ∙ 3 = 6

18 2 = 8

4 ∙ 3 = 18

20 5 = 4


  1. Зупинка «Острів чисел»
  • Нам потрібно урівноважити терези. Вибрати знак більше, менше або дорівнює

21 3 = 14 2

6 ∙ 2 ˂ 5 ∙ 7

5 ∙ 3  ˃  2 ∙ 7

18 2  ˃ 18 3

24 3 =  32 4

5 ∙ 6  ˂  4 ∙ 9


  1. Зупинка «Підводні глибини»
  • Розгляньте уважно малюнок. Порахуйте скільки зображено трикутників? Овалів? Кругів? Квадратів? Прямокутників? Точок? Відрізків?
  1. Зупинка «Перлинка»
  • Подивіться уважно і скажіть що це я маю у руках? Так, діти це танграм. У нас є три групи, і три танграма. Кожна група отримає малюнок який ви повинні скласти. Яка група завершить, показує малюнок і бере завдання з тим самим зображенням і виконує.
  1. Група

 

A

B

C

D

1

40

6

21

14

2

18

7

32

15

3

45

9

24

28

4

18

8

27

5

 

  1. 1D зменш у 2 рази                14 2 = 7
  2. 4С збільш на 22                     27 + 22 = 49
  3. 2С зменш у 4 рази                 32 4 = 8
  4. 4D збільш у 7 разів                5 ∙ 7 = 35
  5. 3А зменш у 5 разів                 45 5 = 9
  6. 1В збільш у 4 рази                  6 ∙ 4 = 24
  7. 1А зменш на 18                       40 – 18 = 22
  8. 3С зменш у 3 рази                   24 3 = 8
  9. 2В збільш у 5 разів                  7 ∙ 5 = 35
  10. 3В збільш у 4 рази                   8 ∙ 4 = 32

 

  1. Група
  • Обчисліть значення виразів та дізнайтеся тривалість життя риб

Сом 5 • 7 + 5 =40

Щука 55 + 5 • 9  =100

Хамса (5 • 3) : 5 =3

Карась 5 • 5 + 1 =26

Акула 12 2 ∙ 5 =30

Лящ 3 • (25-20) =15

Тюлька 9 3 =3

Окунь 3 ∙ 5 =15

Лин 5 ∙ 6 =30

Стерлядь 5 ∙ 8 =40


Хамса, тюлька

Лящ, окунь

Карась

Акула, лин

Сом, стерлядь

Щука

3

15

26

30

40

100

 

 

 

 

 

 

 

  1. Група
  • Розв’яжіть приклади та запишіть слово, яке у вас вийде

12 2 + 35 =  41                                                      5 ∙ 8 – 27 =13

28 – 3 ∙ 5 =   13                                                       4 ∙ (26 – 18) =40

(17 + 15) 4 = 8                                                      16 ∙ 2 = 12

5 ∙ (49 – 40) =  45                                                    24 3 =8

36 4 + 58 = 67                                                        8 2 = 4

 

Е

Т

М

А

Т

А

М

А

И

К

45

40

41

13

8

4

67

13

12

8

М

А

Т

Е

М

А

Т

И

К

А

 

  1. Зупинка «Веселі кактури»

 

  • Ви чудово попрацювали. Зараз давайте трошки відпочинемо.

Фізкультхвилинка «Гопачок

  1. Зупинка «Острів купців»

У покупця є 9 грошових купюр по 2 грн. Він купив календар за 12 грн. Скільки грошей залишилося в покупця? Скільки купюр?

  1. 2 ∙ 9 =18 (грн)
  2. 18 – 12 = 6 (грн)

Відповідь: в покупця залишилося 6 гривень

  1. Зупинка «Вулканічна»
  1. Самооцінювання з лего
  • Давайте перевіримо, чи виправдалися ваші очікування від уроку.
  • А зараз оцініть свою роботу на уроці. Відповідним колом позначте що вам вдалося найкраще, а що на вашу думку гірше. Скадіть пірамідку.
  1. Гра «Найшвидший»

● скільки ніжок у 8 горобчиків?

● скільки лап у 8 собак?

● одна картоплина вариться 30 хвилин. Скільки потрібно часу щоб зварити 4 картоплини?

● 50 гусей пішло пастися на поле, а потім ця сама кількість повернулася назад. Скільки було всього   гусей?

● У батька було сім дочок і один син. Скільки братів мала кожна дочка?

Вітаю!!! Ми впоралися із завданням і знайшли скарби .Відкриваємо, а там - скарби.  У скрині находимо слово знання.

  • Діти а чому слово знання знаходиться в скрині з коштовностями? (Бо знання – найважливіша річ, це основа всього)
  • Так, бо саме завдяки знанням та вмінням ми з вами сьогодні користуючись знаннями таблиці множення та ділення, вміннями розв’язувати задачі і приклади змогли знайти скарб. Але для того щоб ми змогли здобувати знання нам потрібно як ви думаєте що? ІЦей смакколик допоможе вам здобувати нові знання.

V Підсумок уроку

  • Який у вас настрій після подорожі?
  • Яке завдання було найцікавіше?
  • В чому у вас виникли труднощі?
  • Що сподобалось найбільше?
  • Щиро дякую всім за роботу. Ви гарно працювали на уроці і тому заслуговуєте на медаль

VI Домашнє завдання

  • Повторити таблицю множення і ділення на 2, 3, 4, 5. Підготуватися до діагностичної контрольної роботи.
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 березня 2023
Переглядів
338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку