Конспект відкритого уроку з математики
на тему: «Подорож «Морським океаном математики»
Вчитель початкових класів: Рейпаші Тетяна Романівна
Тема. Подорож «Морським океаном математики». Закріплення табличних випадків множення та ділення. Зменшення та збільшення числа в кілька разів.
Мета:
1. Продовжувати працювати над засвоєнням таблиць множення та ділення чисел 2, 3, 4, 5; вдосконалювати навички усного рахунку та вміння учнів розв’язувати вирази, аналізувати задачі.
2. Розвивати стійку увагу, пам'ять, розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, обчислювальні навички. Розвивати математичне мовлення. Розвивати навички аналітико-синтетичної діяльності: аналізу, порівняння, зіставлення, узагальнення.
3. Виховувати інтерес до навчання, старанність та наполегливість.
Обладнання: комп’ютер, інтерактивна дошка, картки з завданнями, танграм, лего, м’яч.
Тип уроку. Урок-подорож
Хід уроку
І. Організація учнів класу до роботи на уроці
Учні стоять в колоні по одному обличчям до гостей.
-
Привітання :
Швидко продзвенів дзвінок:
Розпочати час урок.
До людей ви поверніться,
Привітайтесь, посміхніться..
Ми навчаємось старанно,
І працюєм залюбки.
Гості скажуть бездоганно,
Що ми всі розумники.
-
Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих друзів». Посміхніться один одному.
-
Психогімнастика « Сонячні зайчики»
-
Сонячний зайчик заглянув тобі в очі. Закрий їх. Ніжно пробіг по твоєму обличчю. Погладь його. Пригладжуй його ніжно , легко, щоб не злякати : на лобі , на щічках, носику, ручках, животику, ніжках. Сонячний зайчик сховався за комірець, він грається з тобою
ІІ Повідомлення теми і мети уроку:
-
Сьогодні я пропоную вам провести урок незвично і вирушити разом з Капітаном на його підводному човні морським океаном математики у пошуках скарбів. Але перед тим, давайте пограємо в гру та пригадаємо що ми вже вивчити.
-
Гра «Математичний м’яч»
-
Я ставитиму запитання і кидати м’яч, хто зловить той і буде відповідати.
-
Як називаються числа при додаванні(доданок, доданок, сума)?
-
Як називаються числа при віднімання? (зменшуване , від’ємник,, різниця),
-
Як називаються числа при множенні? ? (множник, множник, добуток ),
-
Як називаються числа при діленні? (ділене, дільник, частка))
-
Що означає «на скільки більше»?
-
Що означає «зменшити в…разів?, «збільшити в … разів?»
-
Чудово, от і згадали. А зараз ми поділимося на групи, пропоную вам витягнути з мішечка кольорову стрічку, якого кольору вона буде за такий і стіл сідаєте. (кольорові столи і назва групи). В кожного на парті є ємблема з назвою групи, приклейте її.
-
Тож не гаймо часу і розпочинаймо, нас чекаю морські пригоди та скарби. Запишіть будь ласка сьогоднішнє число, тобто дату подорожі та класну роботу. Згадує правильне сидіння за партою.
ІІІ Повторення та узагальнення знань
-
Щоб знайти і відкрити скарби нам потрібно пройти шлях, який показано на карті На карті є 7 зупинок на яких ми повинні вирішувати завдання. Ось вони:
-
Загадкова база
-
Острів чисел
-
Підводні глибини
-
Перлинка
-
Веселі кактуси
-
Острів купців
-
Вулканічна
-
Зупинка «Загадкова база»
-
У кожного на парті є цеглинки лего зеленого і червоного кольорів. Я називатиму вирази, якщо він правильний піднімаєте зелену цеглинку, якщо ні то червону.
5 ∙ 7 = 35
45 ꓽ 5 = 9
4 ∙ 8 = 24
28 ꓽ 4 =7
3 ∙ 6 = 24
12 ꓽ 3 = 6
2 ∙ 3 = 6
18 ꓽ 2 = 8
4 ∙ 3 = 18
20 ꓽ 5 = 4
-
Зупинка «Острів чисел»
-
Нам потрібно урівноважити терези. Вибрати знак більше, менше або дорівнює
21 ꓽ 3 = 14 ꓽ 2
6 ∙ 2 ˂ 5 ∙ 7
5 ∙ 3 ˃ 2 ∙ 7
18 ꓽ 2 ˃ 18 ꓽ 3
24 ꓽ 3 = 32 ꓽ 4
5 ∙ 6 ˂ 4 ∙ 9
-
Зупинка «Підводні глибини»
-
Розгляньте уважно малюнок. Порахуйте скільки зображено трикутників? Овалів? Кругів? Квадратів? Прямокутників? Точок? Відрізків?
-
Зупинка «Перлинка»
-
Подивіться уважно і скажіть що це я маю у руках? Так, діти це танграм. У нас є три групи, і три танграма. Кожна група отримає малюнок який ви повинні скласти. Яка група завершить, показує малюнок і бере завдання з тим самим зображенням і виконує.
-
Група
|
A
|
B
|
C
|
D
|
1
|
40
|
6
|
21
|
14
|
2
|
18
|
7
|
32
|
15
|
3
|
45
|
9
|
24
|
28
|
4
|
18
|
8
|
27
|
5
|
-
1D зменш у 2 рази 14 ꓽ 2 = 7
-
4С збільш на 22 27 + 22 = 49
-
2С зменш у 4 рази 32 ꓽ 4 = 8
-
4D збільш у 7 разів 5 ∙ 7 = 35
-
3А зменш у 5 разів 45 ꓽ 5 = 9
-
1В збільш у 4 рази 6 ∙ 4 = 24
-
1А зменш на 18 40 – 18 = 22
-
3С зменш у 3 рази 24 ꓽ 3 = 8
-
2В збільш у 5 разів 7 ∙ 5 = 35
-
3В збільш у 4 рази 8 ∙ 4 = 32
-
Група
-
Обчисліть значення виразів та дізнайтеся тривалість життя риб
Сом 5 • 7 + 5 =40
Щука 55 + 5 • 9 =100
Хамса (5 • 3) : 5 =3
Карась 5 • 5 + 1 =26
Акула 12 ꓽ 2 ∙ 5 =30
Лящ 3 • (25-20) =15
Тюлька 9 ꓽ 3 =3
Окунь 3 ∙ 5 =15
Лин 5 ∙ 6 =30
Стерлядь 5 ∙ 8 =40
Хамса, тюлька
|
Лящ, окунь
|
Карась
|
Акула, лин
|
Сом, стерлядь
|
Щука
|
3
|
15
|
26
|
30
|
40
|
100
|
|
|
|
|
|
|
-
Група
-
Розв’яжіть приклади та запишіть слово, яке у вас вийде
12 ꓽ 2 + 35 = 41 5 ∙ 8 – 27 =13
28 – 3 ∙ 5 = 13 4 ∙ (26 – 18) =40
(17 + 15) ꓽ 4 = 8 16 ∙ 2 = 12
5 ∙ (49 – 40) = 45 24 ꓽ 3 =8
36 ꓽ 4 + 58 = 67 8 ꓽ 2 = 4
Е
|
Т
|
М
|
А
|
Т
|
А
|
М
|
А
|
И
|
К
|
45
|
40
|
41
|
13
|
8
|
4
|
67
|
13
|
12
|
8
|
М
|
А
|
Т
|
Е
|
М
|
А
|
Т
|
И
|
К
|
А
|
-
Зупинка «Веселі кактури»
-
Ви чудово попрацювали. Зараз давайте трошки відпочинемо.
Фізкультхвилинка «Гопачок
-
Зупинка «Острів купців»
У покупця є 9 грошових купюр по 2 грн. Він купив календар за 12 грн. Скільки грошей залишилося в покупця? Скільки купюр?
-
2 ∙ 9 =18 (грн)
-
18 – 12 = 6 (грн)
Відповідь: в покупця залишилося 6 гривень
-
Зупинка «Вулканічна»
-
Самооцінювання з лего
-
Давайте перевіримо, чи виправдалися ваші очікування від уроку.
-
А зараз оцініть свою роботу на уроці. Відповідним колом позначте що вам вдалося найкраще, а що на вашу думку гірше. Скадіть пірамідку.
-
Гра «Найшвидший»
● скільки ніжок у 8 горобчиків?
● скільки лап у 8 собак?
● одна картоплина вариться 30 хвилин. Скільки потрібно часу щоб зварити 4 картоплини?
● 50 гусей пішло пастися на поле, а потім ця сама кількість повернулася назад. Скільки було всього гусей?
● У батька було сім дочок і один син. Скільки братів мала кожна дочка?
Вітаю!!! Ми впоралися із завданням і знайшли скарби .Відкриваємо, а там - скарби. У скрині находимо слово знання.
-
Діти а чому слово знання знаходиться в скрині з коштовностями? (Бо знання – найважливіша річ, це основа всього)
-
Так, бо саме завдяки знанням та вмінням ми з вами сьогодні користуючись знаннями таблиці множення та ділення, вміннями розв’язувати задачі і приклади змогли знайти скарб. Але для того щоб ми змогли здобувати знання нам потрібно як ви думаєте що? ІЦей смакколик допоможе вам здобувати нові знання.
V Підсумок уроку
-
Який у вас настрій після подорожі?
-
Яке завдання було найцікавіше?
-
В чому у вас виникли труднощі?
-
Що сподобалось найбільше?
-
Щиро дякую всім за роботу. Ви гарно працювали на уроці і тому заслуговуєте на медаль
VI Домашнє завдання
-
Повторити таблицю множення і ділення на 2, 3, 4, 5. Підготуватися до діагностичної контрольної роботи.