Урок на тему " Множення числа 5"

Про матеріал
ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ: ознайомити учнів з таблицею множення числа 5; сприяти розумінню здобувачами освіти способів складання таблиць множення та ділення; складати задачі за малюнком і схемою; вдосконалювати навички розв’язування задач дією множення; закріпити знання таблиці множення і ділення на 2, 3, 4, формувати вміння знаходження значення виразів, розвивати логічне мислення, працелюбність, увагу.
Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА

ТЕМА: Табличне множення і ділення. Таблиця множення числа 5. Таблиця ділення на 5.  Взаємозв’язок між множенням і діленням. Розв’язування задач.

МЕТА:

  • ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНИХ КОМПІТЕНТНОСТЕЙ: ознайомити учнів  з таблицею множення числа 5; сприяти розумінню здобувачами освіти  способів складання таблиць множення та ділення; складати задачі за малюнком і схемою; вдосконалювати навички розв’язування задач дією множення; закріпити знання таблиці множення і ділення на 2, 3,  4, формувати вміння знаходження значення виразів, розвивати логічне мислення, працелюбність, увагу.
  • ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ ПРЕДМЕТНИХ КОМПІТЕНТНОСТЕЙ:
  • уміння вчитися: розвивати вміння планування власних дій, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;
  • комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів; 
  • соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
  • громадянської: виховувати старанність, самостійність.

Тип уроку: комбінований.

 

ХІД   УРОКУ

I.Організація здобувачів освіти до уроку

 

1.1. Привітання

       Пролунав вже наш дзвінок

       Всіх покликав на урок.

       Працювать будем старанно,

       Щоб урок минув не марно,

       Щоб почути у кінці,

       Що у другому «Б» класі

       Учні просто молодці !

1.2. Створення сприятливого технологічного комфорту та емоційного  настрою.

Всі почули ви дзвінок?

Він покликав на урок.

Сіли правильно та зручно,

Пригадайте:

Як тримати ручку?

Зверніть увагу на дошці записані початок фраз, продовжте їх

Я вчуся……

Я навчуся……

Я зможу…….

Я дізнаюся……

 

ІІ. Повідомлення теми та складання плану уроку

 

Давайте разом спробуємо спланувати наш урок.

З чого почнемо (з усного  опитування)

Ми вже з вами познайомилися з таблицею множення  та ділення чисел 2,3,4. А що ж буде за тема нашого уроку? (Діти пропонують свої варіанти теми уроку) Що ми сьогодні з вами  заплануємо?( розв’язуванням задач, виразів..)  І в кінці уроку підведемо … ( підсумок уроку)  

         

ІІІ.Актуалізація опорних знань

 

  • Усне опитування
  • Назвіть компоненти дії множення
  • Як знайти невідомий множник ?
  • Назвіть компоненти дії ділення
  • Як знайти невідоме ділене ?
  • Як найти невідомий дільник ?
  • Що таке периметр?
  • Назвіть види кутів (прямий, гострий, тупий, розгорнутий)
  • Усний рахунок (слайд 2)

Я - розумниця  Сова,

Мудра в мене голова.

Хочу швидше вже дізнатись,

Чи навчилися малята

Усно швидко рахувати?

В руки віяла візьміть

Мені відповідь скажіть.

Усне опитування : робота над табличними випадками множення та ділення

  • Каліграфічна хвилинка з логічним навантаженням

- кожне з поданих чисел зменшіть на 5 і запишіть

30  55 53 84 45 17 65 80 95

  • Підкресліть круглі числа
  • Назвіть найменше двоцифрове число із поданих і найбільше
  • Підготовча робота. Лічба п’ятірками.
  • Работа на місцях.

      (3 слайд) – «Поміркуй та встав знаки дій»

       (4 слайд) – Перевір себе.

  •  Розв’яжи ланцюжки

Два ланцюжка розв’язують діти колективно  (слайд 5) та самостійно в зошитах.

           16            18

         :  4             :2

         ·  3             :3

         :  2__

         (6 слайд) – «Чому дорівнює третина  кількості квітів           

          - Як знайшли ?  (9 : 3 = 3)  

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

 

  • Повідомлення теми та мети уроку (слайд 7)

Робота за записом на дошці

  • Замініть  додавання множенням: 5+5+5+5+5+5=5х6=30
  • Прочитай записи. Поясніть значення кожного множника
  • Зробіть висновок. Нагадайте, яка тема нашого уроку?
  • Мотивація
  • Математика- це точна наука. А  де в житті вона нам  знадобиться?

(Людина не може обійтися без цієї науки. Математика необхідна для знаходження шляхів розв’язування поставлених задач, при вивченні космосу, при визначенні погоди, у медицині, навіть, при ремонті будівель…)

  1. Робота за підручником
  • Робота за таблицею множення числа 5 у підручнику
  • Як створили таблицю множення числа 5? Як одержати наступний множник?

Розв’язування складеної задачі 

Самостійна індивідуальна робота : обчислення виразів  (взаємоперевірка)

1-варіант 1 стовпчик

2-варіант 2 стовпчик

       (8 слайд) – Погляньте на екран та складіть задачу за малюнком. (Чотири курки знесли по 5 яєць. Скільки всього яєць знесли кури?)

        - Скільки ж всього яєць знесли кури?) (20)

        - Доведіть свою відповідь   (5 · 4)

  • Фізхвилинка під пісню про Україну
  • В якій державі ми живемо? (Україна)
  • Що для нас Україна? (наша держава)
  • Символи України? (прапор – синьо-жовтий, герб- тризуб, гімн)
  • А яка офіційна валюта України ? (гривня і копійка)

      - 100 копійок = 1 гривня.

       - Яким номіналом ще існують копійки? (вартість)10, 25, 50 копійок та 1, 2 гривні

 

V. Закріплення та узагальнення знань, формування навичок та вмінь.

 

  • Гра «Продовж ряд»

       5,  10,

  • Гра «Добери число»

      - Назвіть числа, які діляться на 5

        5, 10, 12, 35, 14, 45, 18, 16, 15, 20, 25 

 

VI. Рефлексія  (слайд 9)

 

                                                  Дізнався про …

        Я                                       Навчився складати …

                                                 Зможу розв’язувати …

                                                 Дякую за …      (слайд 10)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1


 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
28 березня 2023
Переглядів
341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку