МАТЕМАТИКА
ТЕМА: Табличне множення і ділення. Таблиця множення числа 5. Таблиця ділення на 5. Взаємозв’язок між множенням і діленням. Розв’язування задач.
МЕТА:
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
I.Організація здобувачів освіти до уроку
1.1. Привітання
Пролунав вже наш дзвінок
Всіх покликав на урок.
Працювать будем старанно,
Щоб урок минув не марно,
Щоб почути у кінці,
Що у другому «Б» класі
Учні просто молодці !
1.2. Створення сприятливого технологічного комфорту та емоційного настрою.
Всі почули ви дзвінок?
Він покликав на урок.
Сіли правильно та зручно,
Пригадайте:
Як тримати ручку?
Зверніть увагу на дошці записані початок фраз, продовжте їх
Я вчуся……
Я навчуся……
Я зможу…….
Я дізнаюся……
ІІ. Повідомлення теми та складання плану уроку
Давайте разом спробуємо спланувати наш урок.
З чого почнемо (з усного опитування)
Ми вже з вами познайомилися з таблицею множення та ділення чисел 2,3,4. А що ж буде за тема нашого уроку? (Діти пропонують свої варіанти теми уроку) Що ми сьогодні з вами заплануємо?( розв’язуванням задач, виразів..) І в кінці уроку підведемо … ( підсумок уроку)
ІІІ.Актуалізація опорних знань
Я - розумниця Сова,
Мудра в мене голова.
Хочу швидше вже дізнатись,
Чи навчилися малята
Усно швидко рахувати?
В руки віяла візьміть
Мені відповідь скажіть.
Усне опитування : робота над табличними випадками множення та ділення
- кожне з поданих чисел зменшіть на 5 і запишіть
30 55 53 84 45 17 65 80 95
(3 слайд) – «Поміркуй та встав знаки дій»
(4 слайд) – Перевір себе.
Два ланцюжка розв’язують діти колективно (слайд 5) та самостійно в зошитах.
16 18
: 4 :2
· 3 :3
: 2__
(6 слайд) – «Чому дорівнює третина кількості квітів?»
- Як знайшли ? (9 : 3 = 3)
IV. Вивчення нового матеріалу.
Робота за записом на дошці
(Людина не може обійтися без цієї науки. Математика необхідна для знаходження шляхів розв’язування поставлених задач, при вивченні космосу, при визначенні погоди, у медицині, навіть, при ремонті будівель…)
Розв’язування складеної задачі
Самостійна індивідуальна робота : обчислення виразів (взаємоперевірка)
1-варіант 1 стовпчик
2-варіант 2 стовпчик
(8 слайд) – Погляньте на екран та складіть задачу за малюнком. (Чотири курки знесли по 5 яєць. Скільки всього яєць знесли кури?)
- Скільки ж всього яєць знесли кури?) (20)
- Доведіть свою відповідь (5 · 4)
- 100 копійок = 1 гривня.
- Яким номіналом ще існують копійки? (вартість)10, 25, 50 копійок та 1, 2 гривні
V. Закріплення та узагальнення знань, формування навичок та вмінь.
5, 10,
- Назвіть числа, які діляться на 5
5, 10, 12, 35, 14, 45, 18, 16, 15, 20, 25
VI. Рефлексія (слайд 9)
Дізнався про …
Я Навчився складати …
Зможу розв’язувати …
Дякую за … (слайд 10)
1