Тема. Таблиця множення числа 4. Розв'язування задач.
Мета: - навчальна : ознайомити учнів з таблицею множення числа 4 та показати її практичне застосування; удосконалювати уміння учнів обчислювати значення виразів; закріпити вміння розв’язувати задачі;
- розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, математичне мовлення, кмітливість;
- виховна: виховувати колективізм, почуття відповідальності за виконану роботу, охайність.
Обладнання: підручник; таблиця множення числа 4; предметні малюнки; картки; малюнки ракет та планет; презентація.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
- Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
- Добрий день. Діти, сьогодні урок математики проведу у вас я, а звати мене Аліна Олександрівна.
(1 слайд)
- Сьогодні ми всі веселі, бадьорі і я сподіваюся будемо працювати старанно, гарно, на радість усім.
- Поверніться, будь-ласка, один до одного і подаруйте сусідові щиру посмішку.
II. Контроль, корекція і закріплення знань.
(2-й слайд)
- Дорогі діти! Сьогодні в нас незвичайний урок математики.
- Ми з вами відправимося в захоплюючу подорож у космос, де будемо працювати над темою «Складання таблиці множення числа 4. Застосування таблиці для розв’язування значень виразів».
(3-й слайд)
- Наша подорож буде проходити через чотири планети сонячної системи: Марс, Юпітер, Венера і Нептун.
- На кожній планеті вас очікує маса цікавих завдань – це і обчислювання прикладів, розв’язання рівнянь, задачі.
- З цього моменту ви стаєте справжніми космонавтами.
- Дружба з математикою допоможе здійснити цей політ.
- Вашими вірними друзями під час польоту повинні бути уважність, кмітливість, взаємодопомога, винахідливість.
- А чого ви очікуєте від нашого уроку? (Відповіді дітей)
Щоб усі сподівання збулись
Працюватимемо старанно
Щоб почути у кінці,
Що в нашому другому класі
Діти просто молодці.
- Протягом уроку буде видно, екіпаж якого корабля працював найкраще, тому давайте розділимося на 3 екіпажі (поділ на екіпажі)
- За правильні відповіді ви будете отримувати космічні дарунки, які наприкінці уроку допоможуть вас оцінити.
(4-й слайд)
- У кожного космонавта є бортовий журнал, де він записує свої спостереження – це ваші зошити. Дороговказом буде підручник.
- Починаємо працювати в бортових журналах, вказуємо час відльоту:
……………………………
Класна робота
2.1 Усні обчислення
(5-й слайд)
- Щоб успішно стартувати у космічний простір, ми повинні закріпити обчислювальні навички.
- Нам потрібно уважно перевірити показання всіх приладів, як вони функціонують, тобто наш мозок, розігріти двигуни ракети, щоб подолати земне тяжіння.
3 • 5 2 • 9 18 : 3 12: 2
+1 - 8 • 2 • 3
: 2 : 2 - 9 - 5
(6-й слайд)
-Молодці! Всі прилади функціонують нормально, двигуни розігріті. Команда готова до старту.
-Ми відправляємося в політ на космічному кораблі. Займайте свої місця, полетіли.
2.2. Гра « Диво - сходи»
(7-й слайд) - Що це? По дорозі нас застав метеоритний дощ. Але він нас не злякає. Для того, щоб врятуватися від дощу потрібно згадати таблицю множення на 3 і на 2.
Гра «Диво-сходи»
3·5+15
8:2+50 10:2+20
3+3+9 3·4+12
6:2+10 12:2+4
18: 2+9 4:2+10
2·6+8 3·7+21
- Молодці! Ми подолали метеоритний дощ
2.3. Хвилинка каліграфії
(8-й слайд)- А ось і наша перша планета МАРС
Марс називають червоною планетою. Там багато піску червоного кольору. На Марсі дуже холодно.Поверхня його – це гори, пустелі, вулкани, кратери, каміння. На Марс уже кілька разів прилітали справжні космічні кораблі і сьогодні ми теж тут.
(9-й слайд)
- Щоб ми дізналися більше про цю планету, марсіани приготували нам таке завдання.
- Вони пропонують вам повторити, як каліграфічно писати цифру, а яку здогадайтесь:
Гордовита, ніби зірка.
Ви вгадали? Це… (Четвірка).
Праву руку на бочок
І танцює гопачок.
- А як ви гадаєте, чому саме сьогодні ми пишемо четвірку? (тому що будемо вивчати сьогодні таблицю множення числа 4)
- Де ви ще зустрічали четвірку?
III. Оголошення теми і мети уроку.
- А нам, слід ще пройти довгий шлях. На сьогоднішньому уроці ми з вами засвоїмо таблицю множення числа 4, розв’язуватимемо задачі та приклади. Тож часу не гаймо, вирушаймо!
IV. Вивчення нового матеріалу.
4.1. Пояснення вчителя.
(10-й слайд)
- Ми продовжуємо наш політ. І наступна планета, на якій ми зупинимося - це ЮПІТЕР.
Юпітер – найбільша з планет, за об’ємом він переважає Землю більше, ніж у 1000 разів. Але цей гігант складається в основному із рідин та газів. Доба на Юпітері не перевищує 10 годин. Зате юпітеріанський рік майже в 12 разів довший за наш. У Юпітера є 1 кільце і 16 супутників.
- Діти, ви вже вивчили таблицю множення на 2, 3. Тож давайте складемо і вивчимо таблицю множення на 4. Розгорніть свої зошити.
- Подивіться на перший приклад.
- Олег, прочитай, який приклад склали. ( до 4+4)
- Скільки буде? (8)
- А як цей приклад на додавання можна замінити прикладом на множення?
- Записуємо, я на дошці, а ви в зошитах. Пишемо каліграфічно, охайно.
- Діти, погляньте на другий приклад.
- Скільки разів взяли по 4? ( 3 рази)
- Скільки буде? ( 12) ...
4.2. Первинне закріплення
- Діти, давайте прочитаємо таблицю множення на 4 ланцюжком.
4х2 = 8 4х7 = 28
4х3 = 12 4х8 = 32
4х4 = 16 4х9 = 36
4х5 = 20 4х10 = 40
4х6 = 24
- Розгорніть свої підручники на с. 92, знайдіть вправу 564.
- Зверніть увагу, таблицю множення на 4 ми склали.
- Є в нас і друга колонка, де множать на 4 ( прочитали)
- Діти, а що цікавого ви помітили?
- Від перестановки множників добуток не міняється.
Чи 4х2 чи 2х4 = 8
Фізкультхвилинка
(12-й слайд)
- Прибувши на планету ВЕНЕРА, давайте відпочинемо.
Вене́ра — друга за відстанню від Сонця планета, майже такого ж розміру, як Земля. Венера — третій за яскравістю об’єкт. Поверхня різноманітна, складно влаштована і змінюється тільки від ударів метеоритов.
(13-й слайд)
«Казка про Четвірку»
(діти разом з вчителем роблять вправи)
Четвірка – фізкультурниця. Вона полюбляє виконувати вправи ранкової гімнастики з прапорцями. Тому і сама схожа на прапорець, тільки без верхньої горизонтальної лінії. Усі вправи робить Четвірка чітко і точно: чотири нахили уперед, чотири нахили вліво і вправо, чотири присідання, чотири стрибки на одній нозі. У Четвірки, як відомо, одна нога. Від фізичних тренувань стоїть вона міцно. Радить Четвірка усім займатися спортом, бо спорт – це здоров`я.
V. Розв’язування вправ на закріплення
(14-й слайд)
- Продовжуємо нашу подорож , летимо на планету НЕПТУН
Нептун належить до планет-гігантів. Своєю синявою газовий велетень зобов’язаний газу метану. У нього є кілька вузьких кілець і 8 супутників.
Ми активно знову попрацюємо,
Над задачами творчо поміркуємо
Запишемо в зошитах свої думки,
Хай зрадіють нашим успіхам усі залюбки.
5.1. Приклади 695
- Діти, зараз використаємо таблицю множення 4. Ми розв’яжемо вирази 566. Один учень буде біля дошки, а інші в зошитах.
4х4 - 6= 10
4х5 - 10 = 10
....
- Молодці, я бачу, що ви гарно зрозуміли.
5.2. Задача 567
«Робота над задачею»
1-й етап (ознайомлення зі змістом задачі)
-Чи все вам зрозуміло в задачі?Що незрозумілого?
-Про що йдеться в задачі?
-Що нам відомо в задачі?
-Яке головне запитання задачі?
Короткий запис
Великі - ? в., 6 столиків по 4 відвідувачі
Малі - ? в., 3 столики по 2 відвідувачі
Всього - ?
План розв'язування
VI. Підсумок уроку
- - Ми відвідали 4 планети, а зараз час повертатися додому.
- Щоб успішно повернутися додому, потрібно розв’язати такі задачі.
(15-й слайд) Проведемо математичний бліцтурнір.
(16-й слайд)
Задача 1. Скільки очей у інопланетянина, якщо у 4 інопланетян 32 ока?(8 очей)
Задача 2. Довжина стрибка космонавта 2 м. Скількома стрибками він подолає відстань 12 м? (6 стрибків)
(18-й слайд)
Задача 3. Одна картоплина вариться 30 хв. Скільки потрібно часу, щоб зварити 3 картоплини? (30 хв)
(19-й слайд)
- Наш політ успішно завершується.
- Що нового ви дізналися на уроці?
- Що вам найбільше сподобалося?
-Чи справдилися ваші очікування?
Я
ЗУМІВ НАВЧИВСЯ
- Найкраще у нас сьогодні працював під час польоту __ екіпаж.
- Центр управління польотами оголошує йому подяку!
6.1. Домашнє завдання
(21 слайд)
- Останній запис в бортовому журналі буде ваше домашнє завдання: вивчити таблицю множення числа 4; с.93, завдання 568, 569
- Щира подяка за урок. Ви добре працювали. І я щиро раділа вашим успіхам! Допобачення!