Таблиця множення на 4. Розв'язування задач.

Про матеріал
Конспект уроку з математики. Таблиця множення на 4. Різні форми роботи для засвоєння таблиці множення на 4.
Перегляд файлу

Тема. Таблиця множення числа 4. Розв'язування задач.

Мета: - навчальна : ознайомити учнів з таблицею множення числа 4 та показати її практичне застосування; удосконалювати уміння учнів обчислювати значення виразів; закріпити вміння розв’язувати задачі;
- розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, математичне мовлення, кмітливість;

 - виховна: виховувати колективізм, почуття відповідальності за виконану роботу, охайність.

Обладнання: підручник; таблиця множення числа 4; предметні малюнки; картки; малюнки ракет та планет; презентація.


Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Організація учнів класу до роботи на уроці.

 

- Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.
 

- Добрий день. Діти, сьогодні урок математики проведу у вас я, а звати мене Аліна Олександрівна.

(1 слайд)

- Сьогодні ми всі веселі, бадьорі і я сподіваюся будемо працювати старанно, гарно, на радість усім.

-  Поверніться, будь-ласка, один до одного і подаруйте сусідові щиру посмішку.  

II. Контроль, корекція і закріплення знань.


(2-й слайд)

- Дорогі діти! Сьогодні в нас незвичайний урок математики.

-   Ми з вами відправимося в захоплюючу подорож у космос, де будемо працювати над темою «Складання таблиці множення числа 4. Застосування таблиці для розв’язування значень виразів».

(3-й слайд)

- Наша подорож буде проходити через чотири планети сонячної системи: Марс, Юпітер, Венера і Нептун.

- На кожній планеті вас очікує маса цікавих завдань це і обчислювання прикладів, розв’язання рівнянь, задачі.

- З цього моменту ви стаєте справжніми космонавтами.

-  Дружба з математикою допоможе здійснити цей політ.

- Вашими вірними друзями під час польоту повинні бути уважність, кмітливість, взаємодопомога, винахідливість.

 

- А  чого ви очікуєте від нашого уроку? (Відповіді дітей)

Щоб усі сподівання збулись

Працюватимемо старанно

Щоб почути у кінці,

Що в нашому другому класі

Діти просто молодці.

-  Протягом уроку буде видно, екіпаж якого корабля працював найкраще, тому давайте розділимося на 3 екіпажі (поділ на екіпажі)

- За правильні відповіді ви будете отримувати космічні дарунки, які наприкінці уроку допоможуть вас оцінити.

(4-й слайд)

-  У кожного космонавта є бортовий журнал, де він записує свої спостереження – це ваші зошити. Дороговказом буде підручник.

-   Починаємо працювати в бортових журналах, вказуємо час відльоту:    

                               ……………………………

Класна робота

 

2.1 Усні обчислення

 (5-й слайд)

-   Щоб успішно стартувати у космічний простір, ми повинні закріпити обчислювальні навички.
- Нам потрібно уважно перевірити показання всіх приладів, як вони функціонують, тобто наш мозок, розігріти двигуни ракети, щоб подолати земне тяжіння.

3 • 5            2 • 9            18 : 3              12: 2

   +1              - 8                • 2                      3

   : 2                : 2                - 9                   - 5

(6-й слайд)

-Молодці! Всі прилади функціонують нормально, двигуни розігріті. Команда готова до старту.
-Ми відправляємося в політ на космічному кораблі. Займайте свої місця, полетіли.
2.2. Гра « Диво - сходи»

(7-й слайд) - Що це? По дорозі нас застав метеоритний дощ. Але він нас не злякає. Для того, щоб врятуватися від дощу потрібно згадати таблицю множення на 3 і на 2.

 

 

Гра «Диво-сходи»

3·5+15

                             8:2+50                        10:2+20            

                   3+3+9                                               3·4+12

6:2+10                                                          12:2+4

18: 2+9                                                               4:2+10

2·6+8                                                                 3·7+21

 

- Молодці! Ми подолали метеоритний дощ

2.3. Хвилинка каліграфії

(8-й слайд)- А ось і наша перша планета МАРС

Марс називають червоною планетою. Там багато піску червоного кольору. На Марсі дуже холодно.Поверхня його – це гори, пустелі, вулкани, кратери, каміння. На Марс уже кілька разів прилітали справжні космічні кораблі і сьогодні ми теж тут.

(9-й слайд)

- Щоб ми дізналися більше про цю планету, марсіани  приготували нам таке завдання.

 - Вони пропонують вам повторити, як каліграфічно писати цифру, а яку здогадайтесь:

Гордовита, ніби зірка.

Ви вгадали? Це… (Четвірка).

Праву руку на бочок

І танцює гопачок.

- А як ви гадаєте, чому саме сьогодні ми пишемо четвірку? (тому що будемо вивчати сьогодні таблицю множення числа 4)

- Де ви ще зустрічали четвірку?

 

 

III. Оголошення теми і мети уроку.

 

- А нам, слід ще пройти довгий шлях. На сьогоднішньому уроці ми з вами засвоїмо таблицю множення числа 4, розв’язуватимемо задачі та приклади. Тож часу не гаймо, вирушаймо!

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

4.1. Пояснення вчителя.

(10-й слайд)

- Ми продовжуємо наш політ. І наступна планета, на якій ми зупинимося - це ЮПІТЕР.

Юпітер – найбільша з планет, за об’ємом він переважає Землю більше, ніж у 1000 разів. Але цей гігант складається в основному із рідин та газів. Доба на Юпітері не перевищує 10 годин. Зате юпітеріанський рік майже в 12 разів довший за наш. У Юпітера є 1 кільце і 16 супутників.


- Діти, ви вже вивчили таблицю множення на 2, 3. Тож давайте складемо і вивчимо таблицю множення на 4. Розгорніть свої зошити.
- Подивіться на перший приклад.
- Олег, прочитай, який приклад склали. ( до 4+4)
- Скільки буде? (8)

- А як цей приклад на додавання можна замінити прикладом на множення?

- Записуємо, я на дошці, а ви в зошитах. Пишемо каліграфічно, охайно.
- Діти, погляньте на другий приклад.
- Скільки разів взяли по 4? ( 3 рази)

- Скільки буде? ( 12) ...

4.2. Первинне закріплення

 

- Діти, давайте прочитаємо таблицю множення на 4 ланцюжком.

4х2 = 8          4х7 = 28

4х3 = 12         4х8 = 32

4х4 = 16         4х9 = 36

4х5 = 20         4х10 = 40

4х6 = 24

 

- Розгорніть свої підручники на с. 92, знайдіть вправу 564.
- Зверніть увагу, таблицю множення на 4 ми склали.
- Є в нас і друга колонка, де множать на 4 ( прочитали)

- Діти, а що цікавого ви помітили?
- Від перестановки множників добуток не міняється.

 Чи 4х2 чи 2х4 = 8



Фізкультхвилинка

 

(12-й слайд)

- Прибувши на планету ВЕНЕРА, давайте відпочинемо.

Вене́ра — друга за відстанню від Сонця планета, майже такого ж розміру, як Земля. Венера — третій за яскравістю об’єкт. Поверхня різноманітна, складно влаштована і змінюється тільки від ударів метеоритов.

(13-й слайд)

«Казка про Четвірку»

(діти разом з вчителем роблять вправи)

     Четвірка – фізкультурниця. Вона полюбляє виконувати вправи ранкової гімнастики з прапорцями. Тому і сама схожа на прапорець, тільки без верхньої горизонтальної лінії. Усі вправи робить Четвірка чітко і точно: чотири нахили уперед, чотири нахили вліво і вправо, чотири присідання, чотири стрибки на одній нозі. У Четвірки, як відомо, одна нога. Від фізичних тренувань стоїть вона міцно. Радить Четвірка усім займатися спортом, бо спорт – це здоров`я.



V. Розв’язування вправ на закріплення

 

(14-й слайд)

- Продовжуємо  нашу подорож , летимо на планету НЕПТУН

Нептун належить до планет-гігантів. Своєю синявою  газовий велетень зобов’язаний газу метану. У нього є кілька  вузьких кілець і 8 супутників.

Ми активно знову попрацюємо,

Над задачами творчо поміркуємо

Запишемо в зошитах свої думки,

Хай зрадіють нашим успіхам усі залюбки.

  • Заучування таблиці множення числа 4 (всі разом)


5.1. Приклади 695

- Діти, зараз використаємо таблицю множення 4. Ми розв’яжемо вирази 566. Один учень буде біля дошки, а інші в зошитах.

4х4 - 6= 10
4х5 - 10 = 10
....

- Молодці, я бачу, що ви гарно зрозуміли.


5.2. Задача 567
«Робота над задачею»

1-й етап (ознайомлення зі змістом задачі)

-Чи все вам зрозуміло в задачі?Що незрозумілого?

-Про що йдеться в задачі?

-Що нам відомо в задачі?

-Яке головне запитання задачі?

Короткий запис

Великі - ? в., 6 столиків по 4 відвідувачі

Малі - ? в., 3 столики по 2 відвідувачі

Всього - ?

План розв'язування

  1. Скільки відвідувачів за великими столиками?
  2. Скільки відвідувачів за малими столиками?
  3. Скільки відвідувачів можуть розміститися в цій кав'ярні?

VI. Підсумок уроку


- - Ми відвідали 4 планети, а зараз час повертатися додому.

- Щоб успішно повернутися додому, потрібно розв’язати такі задачі.

 

(15-й слайд) Проведемо математичний бліцтурнір.

(16-й слайд)

 

Задача 1. Скільки очей у інопланетянина, якщо у 4 інопланетян 32 ока?(8 очей)

 

  1. й слайд)

Задача 2. Довжина стрибка космонавта 2 м. Скількома стрибками він подолає відстань 12 м? (6 стрибків)

 

(18-й слайд)

Задача 3. Одна картоплина вариться 30 хв. Скільки потрібно часу, щоб зварити 3 картоплини? (30 хв)

(19-й слайд)

- Наш політ успішно завершується.

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Що вам найбільше сподобалося?

-Чи справдилися ваші очікування?

  1. й слайд) Гра «Мікрофон»

         Я


ЗУМІВ          НАВЧИВСЯ

 

- Найкраще у нас сьогодні працював під час польоту __ екіпаж.

- Центр управління польотами оголошує йому подяку!


6.1. Домашнє завдання

(21 слайд)

- Останній запис в бортовому журналі буде ваше домашнє завдання: вивчити таблицю множення числа 4; с.93, завдання 568, 569

- Щира подяка за урок. Ви добре працювали. І я щиро раділа вашим успіхам! Допобачення!
 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 березня 2023
Переглядів
886
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку