Конспект уроку-подорожі з математики для 9 класу на тему "Розв'язування вправ на всі дії з десятковими дробами"

Про матеріал

Дану розробку можна використати під час проведення уроку систематизації та корекції знань учнів спеціальної школи. Використовуючи презентацію, вчитель має змогу познайомити дітей з рослинним та тваринним світом, подорожуючи сторінками Червоної книги.

Перегляд файлу

Урок математики   9 клас

 

Урок – подорож «Сторінками Червоної книги України»

"Розв’язування вправ на всі дії з десятковими дробами"

 

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми;

          закріпити навички учнів виконувати всі дії над десятковими дробами;   

          розвивати логічне мислення, увагу, інтерес до предмета;

          формувати навички самоконтролю;

          виховувати активність, любов до рідного краю.

Тип уроку: урок систематизації та корекції знань.

Обладнання: індивідуальні завдання, мультимедійна дошка, проектор, комп’ютер, презентація.

   Математика цікава тоді, коли дає поживу нашій винахідливості й здатності до міркувань.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Чергові доповідають про готовність учнів до уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання

А зараз ми перевіримо, чи справилися ви з домашнім завданням. Отже, номери домашнього завдання були такі: №978, №983, №987.

Зараз ви обміняєтеся зошитами з сусідом по парті і один в одного перевіримо правильність виконання домашнього завдання за наведеним зразком на дошці.

 

Провести фронтальне опитування у вигляді «Мікрофону»

1. Сформулюйте правило додавання десяткових дробів.

2. Сформулюйте правило віднімання десяткових дробів.

3. Сформулюйте правило множення десяткових дробів.

4. Сформулюйте правило ділення десяткових дробів.

5. Як називають результат додавання; результат віднімання; результат множення; результат ділення.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Усний рахунок

1. Обчисліть усно

7,4+3,2;           3-0,4;                  1,3*3;                9,5-4,3;

0,25*4;             50,2-20,2;           3,6*3;                18,6+4,2;

5+0,3;              0,2*2

2. Округліть:  до десятих -   12,88;       0,33

                     до  сотих -      5,678;       0,781

                     до десятків -    44,7;        68,3                                                                   

                     до сотень -      375,2;       1342,1

                     до одиниць -    371,8;       59,3

3. Сполучіть між собою звичайні дроби, та рівні їм десяткові

                                       

 

          1,06        4,4         0,013       8,56        0,02

(Деяким учням можна дати індивідуальні картки за рівнями на весь урок)

IV. Мотивація

Дорогі діти, сьогодні ми будемо подорожувати сторінками Червоної книги. Охорона довкілля – це захист нашого світу і його дикої природи. Зберегти її важко, бо люди забруднюють і руйнують місця, де живуть тварини і рослини, полюють на тварин, бажаючи мати їхні хутро, роги та м’ясо.

Тому за ідею відомого англійського зоолога, професора Пітера Скотта була створена Червона книга. Міжнародна Червона книга складається з кількох великіх томів, куди включено 300 видів і підвидів ссавців, 300 видів птахів, понад 100 видів плазунів, 40 видів земноводних.

В україні також є Червона книга, до якої занесено 382 види тварин, 541 вид рослин. Рік її затвердження – 1992.

V. Застосування знань, умінь і навичок

  1. Кросворд – розминка

Тепер, коли ми повторили основні відомості про десяткові дроби, почнемо нашу подорож сторінками Червоної книги

Перед нами кросворд, розгадавши його у виділеному стовпці ви прочитаєте назву рослини, занесеної до Червоної книги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Результат ділення 0,02:0,004  (п’ять)
  2. Яке число записують у два поверхи (дріб)
  3. Результат множення 1,25*80  (сто)
  4. Властивість множення (сполучна)
  5. Значення виразу  0,8*640+0,8*360 (вісімсот)
  6.  Результат дії ділення (частка)
  7. 2,8:0,07 (сорок)
  8. Знак, який відділяє цілу частину від дробової (риска)

Виділене слово – пролісок.

Проліски – це найперші квіти, що розквітають в Україні навесні. Вони квітнуть навіть тоді, коли на вулиці 0 градусів. Виявляється, що в цей час температура всередині квітки близько 8 градусів тепла. Квітка має таку будову, що її чашечка вбирає сонячне проміння. Пролісок здатний витримати до 10 градусів морозу.

  1. Письмове виконання вправ
  1. Обчислити значення виразу та прочитати назву найбільшої змії України, занесеної до Червоної книги :

 (1,184 : 3,2 + 0,832 : 0,4): 0,5 + 1,5.

0,37

2,08

4,9

2,45

6,4

з

о

о

л

п

Розв’язавши приклад і розставивши відповіді з дій у порядку спадання ви прочитаєте назву змії (полоз).

Найбільшою змією фауни України є жовточеревий полоз, довжина якого сягає 2 метра. Це таємнича та найагресивніша змія, хоч і неотруйна

  1. Розв’язати рівняння та прочитати назву найбільшого звіра фауни України занесеного до Червоної книги

а) (0,8х+9,4)*0,2=1,928 (0,3)    б) 6,8у-2,3у+24,6=47,55 (5,1)

0

1

3

5

з

р

у

б

Зубр – найбільший європейський ссавець. Живляться зубри різними травами, листями, корою дерев. Середній вік життя 30-50 років

  1. Розв’язати задачі

а) Швидкість польоту стрижа – 1600 м/хв., швидкість польоту шпака становить 0,75, а яструба – о,44 швидкості польоту стрижа. Знайти швидкості польоту яструба і шпака.

1600*0,75=1200(м/хв.)

1600*0,44=704(м/хв.)

Найлютіші й вправні хижаки в світі птахів – яструби. Вони відзначаються високою швидкістю польоту і, падаючи каменем з висоти на свою жертву, завдають їй ран своїми дужими кігтями.

б)  В заповіднику Асканія-Нова охороняється близько 30 видів ссавців, що дорівнює 0,75 видів тварин, занесених до Червоної книги України. Скільки всього видів тварин занесено до Червоної книги?

30:0,75=40

 Асканія-Нова – перший заповідник України (і колишньої Російської      імперії). Заснував його у 1889 році у своєму маєтку поміщик Фрідріх     Едуардович Фальц-Фейн. Сьогодні заповідник – єдина збережена ділянка південних степів у Європі

    4. Математичне лото.
Учні виконують самостійну роботу парами. Учні кожної пари дістають картки-завдання та картки-відповіді, на зворотному боці яких написано літери.
Картки-завдання
0,12:2 + 4,1

 19,56 : (3,2 + 4,95)
0,308:0,14+1,08

(19,85 + 4,65): 5
7,224 : 0,301 - 18,6

(7,6 – 5,78 ): 9,1
21,5 - 7,2 : 0,6
Картки-відповіді

4,16

2,4

3,28

4,9

5,4

0,2

9,5

ь

е

л

ф

і

д

н


Після завершення роботи учні ставлять у відповідність картці-завданню картку-відповідь, розташовують числа в порядку зростання і читають слово "дельфін".

Найбільший морський ссавець, який мешкає біля берегів України, це дельфін. Завдовжки він буває більшим за 3 м і важить у середньому від 119 кг до 150 кг. Живуть дельфіни невеликими групами, живляться переважно рибою.
VI. Підсумок уроку.

1. Що ми сьогодні на уроці робили?

2. Що цікавого дізналися?

3. Чи сподобався вам урок?

Виставлення оцінок
VII. Домашнє завдання.
Скласти кросворд (числовий або текстово-числовий) з ключовим словом "масштаб"

Індивідуальні картки учням за рівнем.

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 9 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
1567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку