РОЗРОБКА ПОЗАКЛАСНОГО ЗАХОДУ З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ УЧНІВ 8-9 КЛАСІВ «МІС МАТЕМАТИКА»

Про матеріал

Добре організована позакласна робота – ефективний засіб пробудження і підтримання інтересу учнів у вивченні математики, який потім розвиває їх здібності.

Пропонований захід сприяє підвищенню інтересу до вивчення математики, розвиває інтелектуальні здібності учнів, розвиває логічне мислення та творчу активність, вміння презентувати свої знання. Веселі ігри, конкурси значно пожвавлюють вивчення предмету, розвивають пам'ять та логіку. При підготовці до позакласного заходу залучаємо тих учнів, які на уроці не мають змоги проявити себе: гарних художників, дизайнерів артистів. Це підвищує рівень їх самооцінки та відповідальне ставлення до предмету.

Даний захід рекомендований до проведення під час тижнів математики серед учнів 8-9 класів загальноосвітніх шкіл.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Криворізька загальноосвітня школа №44

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка позакласного заходу з математики для учнів  8-9 класів « Міс  Математика»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель математики КЗШ №44

Шмельова Людмила Олексіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Кривий Ріг

2018

 

 

 

Добре організована позакласна робота – ефективний засіб пробудження і підтримання інтересу учнів у вивченні математики, який потім розвиває їх здібності.

 

Пропонований захід сприяє підвищенню інтересу до вивчення математики, розвиває   інтелектуальні  здібності учнів, розвиває логічне мислення та творчу активність, вміння презентувати свої знання.  Веселі ігри, конкурси значно пожвавлюють вивчення предмету, розвивають пам’ять та логіку. При підготовці до позакласного заходу залучаємо тих учнів, які на уроці не мають змоги проявити себе: гарних художників, дизайнерів  артистів. Це підвищує рівень їх самооцінки та відповідальне ставлення до предмету.

 

Даний захід рекомендований до проведення під час тижнів математики серед учнів 8-9 класів загальноосвітніх шкіл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Міс  Математика

 

Мета проведення: розвивати творчі здібності учнів, комунікативні компетентності,  стимулювати інтерес до вивчення математики та до навчання взагалі, показати важливість ерудованості особистості. Виховувати культуру математичного мовлення     

 

Обладнання: комп’ютер, моделі геометричних фігур,  візерунки вишиванок. картки із завданнями.

 

Хід заходу

 

  1. Вступне слово вчителя: Ми раді вітати вас, дорогі учасники гри, вболівальники, батьки та вчителі, гості нашого заходу. Для тих, хто знає математику, хто любить математику та прагне бути ерудитом присвячується  наш конкурс . Сьогодні ми будемо обирати яскраву особистість, яка покаже себе як найкращого знавця математики і заслуговуватиме на математичну корону. Перед тим ,як потрапити на конкурс,  всі бажаючі взяти участь у конкурсі дівчата пройшли кастинг у вигляді тестовоі контрольної роботи. З усіх претенденток ми обрали 5учасниць,які набрали найбільшу кількість балів.І зараз вони будуть змагатися у різних номінаціях.

Правила конкурсу.

Конкурс  складаеться з 8 турів, за кожен з яких нараховується певна кількість балів. Виграє та учасниця, яка набере найбільшу кількість балів.

Оцінювати конкурс буде компетентне журі у складі директора школи, вчителя фізики, математики ,інформатики та вчителя української мови. А вести конкурс будуть кращі мовознавці 9-го класу. Отож, починаємо!

 

Ведучий . Запрошуємо дівчат на сцену і оголошуємо першу номінацію.

 

І номінація – «Майстер дизайну» (максимальна кількість балів – 3 бали)

 

Шановне журі, оцініть будь ласка сукні наших конкурсанток. Кожна з них повинна була підготувати сукню, яка складається з однієї геометричної фігури (Круг, трикутник, квадрат, ромб і трапеція). Потім кожна учасниця презентує на комп»ютері  ту фігуру, з якої пошита її сукня. (2 хв кожній учасниці)

 

ІІ номінація – «Усний рахунок» (кожна правильна відповідь- 1 бал)

 

Кожна учасниця отримує картку з однаковими завданнями, які потрібно розвязати устно за дві хвилини і записати результат.

 

  1. 5°+1020°=
  2. =

 

ІІІ номінація – «Логічна» (кожна правильна відповідь- 1 бал)

 

  1. Чому дорівнює половина половини?
  2. Скільки буде, якщо 100 поділити на одну соту частину?
  3. Як,  маючи тільки косинець і олівець ,знайти центр кола?
  4. Знайди помилку. Увага на екран!

35 + 10 – 45 = 42 + 12 – 54

5(7 + 2 - 9) = 6(7 + 2 -9)

5=6

  1. На малюнку зображений смугастий рівнобедрений трикутник і його висота. Усі смужки мають однакову висоту. Яку частину площі трикутника складає площа жовтих смужок?

 

ІV номінація «Патріотична» (кожна правильна відповідь- 1 бал)

 

  1. Увага на екран:  Які геометричні фігури зучтрічаються в українській вишиванці? Учасниці записують відповіді на аркушах і віддають асистенту,який відносить їх журі.

  1. У назві якого символу України фігурує число? (Тризуб)
  2. Кому належать слова «Моя любов – Україна і математика» (М.Кравчук)
  3. В назвах яких населених пунктів України фігурує  математичне поняття? (П’ятихатки…)

 

V номінація «Професійна» (максимальна кількість балів – 3 бали)

 

Учасниці конкурсу дістають зі скриньки по черзі аркуш із назвою професій: Фармацевт, економіст, історик, продавець , конструктор. Які математичні поняття та знання потрібні їм у роботі?

 

VI номінація «Ерудит» (кожна правильна відповідь- 1 бал)

 

  1. Яких великих математиків ви знаєте?
  2. Який стродавній філософ був не тільки знаменитим геометром, а ще й олімпійським чемпіоном з кулачного бою? (Піфагор)
  3. Як називається сума одночленів? 
  4. Найменше просте число?
  5. Найбільша хорда кола?
  6. Як називаються рівняння, які мають одні і ті самі корені?  (рівносильні)
  7. Яке з 7 чудес світу збереглося до наших часів?  ( піраміди)  
  8. Яку геометричну форму має кристал кухонної солі?
  9. Відношення протилежного катета до гіпотенузи ?  (синус)
  10. Як називаються кола, які мають спільний центр?(концентричні)
     

 

 

 

VII номінація «Пастка» (кожна правильна відповідь- 1 бал)

 

  1. Треба закінчити вірш правильною відповіддю:

 

1. Є у двох кутів одна

    Їхня спільна сторона.

    Інші сторони візьму –

    Ті утворюють пряму..

    Чи то ближні, чи то дальні,

    А куті ці… .                                               (Суміжні)

 

2. Дві сторони трикутника

    Хтось навпіл поділив,

    І сполучити їх середини

    Відрізком захотів.

   Сумніватися не стану:

   Він накреслив… .                                    (Середню лінію)

 

3. Два радіуси гарні,

    Ще й перпендикулярні,

    І здогадатись просто,

    Що кут між ними… .                               (Прямий)

 

4. Відрізок починається

    З трикутника вершини,

    До точки йде на стороні,

    Точніше – середини.

    Що ж це? Відповідь проста:

    Цей відрізок - … .                                    (Медіана)

 

5. Кожна точка, слід вам знати,

    Має дві координати,

    Ось така на площині

    Є у точок риса.

    Другої координати

    Назва - … .                                               (Ордината)

 

VIII номінація «Музична» (максимальна кількість балів – 5  )

 

Зараз для учасниць конкурсу зазвучить вальс. Вони повинні протанцювати його дві хвилини на рахунок «раз, два, три…» максимально ритмічно.

 

Ведучий. Ось і підійшов до кінця наш конкурс. Поки журі підраховує бали ми  задамо декілька запитань кожній конкурсантці.

  1. Яку роль відіграє математика у сучасному  суспільстві?
  2. Чи можна бути ерудованою людиною, не знаючи елементарних понять математики?
  3. Який предмет з точних наук вам найбільш цікавий?
  4. Який з конкурсів був найскладнішим для вас?
  5. Чи знадобиться вам математика в майбутньому?

 

Підсумки конкурсу.                                                                                                                      Оголошення та нагородження переможців. Учасниця, яка отримала найбільшу кількість балів, отримує математичну корону та звання «Міс Математика -2018», інші учасниці отримують звання: «Міс Логіка», «Міс Ритміка», «Міс Точність», «Міс Оригінальність».

 

Висновки.

 

 

Результати, отримані після проведення даного заходу дуже позитивні.

Гарний настрій, яскраві емоції, бажання кожної участниці перемогти та достойне сприймання підсумків конкурсу і конструктивної критики журі.

                                                                                                                                                                 Використані джерела:

Панішко Ф .Загадки та вірші на уроках математики. К..Шкільний світ. 2011. ст.125.                                             

docx
Додано
8 червня 2018
Переглядів
992
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку