Добре організована позакласна робота – ефективний засіб пробудження і підтримання інтересу учнів у вивченні математики, який потім розвиває їх здібності.
Пропонований захід сприяє підвищенню інтересу до вивчення математики, розвиває інтелектуальні здібності учнів, розвиває логічне мислення та творчу активність, вміння презентувати свої знання. Веселі ігри, конкурси значно пожвавлюють вивчення предмету, розвивають пам'ять та логіку. При підготовці до позакласного заходу залучаємо тих учнів, які на уроці не мають змоги проявити себе: гарних художників, дизайнерів артистів. Це підвищує рівень їх самооцінки та відповідальне ставлення до предмету.
Даний захід рекомендований до проведення під час тижнів математики серед учнів 8-9 класів загальноосвітніх шкіл.
Міністерство освіти і науки України
Криворізька загальноосвітня школа №44
Методична розробка позакласного заходу з математики для учнів 8-9 класів « Міс Математика»
Підготувала
вчитель математики КЗШ №44
Шмельова Людмила Олексіївна
м.Кривий Ріг
2018
Добре організована позакласна робота – ефективний засіб пробудження і підтримання інтересу учнів у вивченні математики, який потім розвиває їх здібності.
Пропонований захід сприяє підвищенню інтересу до вивчення математики, розвиває інтелектуальні здібності учнів, розвиває логічне мислення та творчу активність, вміння презентувати свої знання. Веселі ігри, конкурси значно пожвавлюють вивчення предмету, розвивають пам’ять та логіку. При підготовці до позакласного заходу залучаємо тих учнів, які на уроці не мають змоги проявити себе: гарних художників, дизайнерів артистів. Це підвищує рівень їх самооцінки та відповідальне ставлення до предмету.
Даний захід рекомендований до проведення під час тижнів математики серед учнів 8-9 класів загальноосвітніх шкіл.
Міс Математика
Мета проведення: розвивати творчі здібності учнів, комунікативні компетентності, стимулювати інтерес до вивчення математики та до навчання взагалі, показати важливість ерудованості особистості. Виховувати культуру математичного мовлення
Обладнання: комп’ютер, моделі геометричних фігур, візерунки вишиванок. картки із завданнями.
Хід заходу
Правила конкурсу.
Конкурс складаеться з 8 турів, за кожен з яких нараховується певна кількість балів. Виграє та учасниця, яка набере найбільшу кількість балів.
Оцінювати конкурс буде компетентне журі у складі директора школи, вчителя фізики, математики ,інформатики та вчителя української мови. А вести конкурс будуть кращі мовознавці 9-го класу. Отож, починаємо!
Ведучий . Запрошуємо дівчат на сцену і оголошуємо першу номінацію.
І номінація – «Майстер дизайну» (максимальна кількість балів – 3 бали)
Шановне журі, оцініть будь ласка сукні наших конкурсанток. Кожна з них повинна була підготувати сукню, яка складається з однієї геометричної фігури (Круг, трикутник, квадрат, ромб і трапеція). Потім кожна учасниця презентує на комп»ютері ту фігуру, з якої пошита її сукня. (2 хв кожній учасниці)
ІІ номінація – «Усний рахунок» (кожна правильна відповідь- 1 бал)
Кожна учасниця отримує картку з однаковими завданнями, які потрібно розв’язати устно за дві хвилини і записати результат.
ІІІ номінація – «Логічна» (кожна правильна відповідь- 1 бал)
35 + 10 – 45 = 42 + 12 – 54
5(7 + 2 - 9) = 6(7 + 2 -9)
5=6
ІV номінація «Патріотична» (кожна правильна відповідь- 1 бал)
V номінація «Професійна» (максимальна кількість балів – 3 бали)
Учасниці конкурсу дістають зі скриньки по черзі аркуш із назвою професій: Фармацевт, економіст, історик, продавець , конструктор. Які математичні поняття та знання потрібні їм у роботі?
VI номінація «Ерудит» (кожна правильна відповідь- 1 бал)
VII номінація «Пастка» (кожна правильна відповідь- 1 бал)
1. Є у двох кутів одна
Їхня спільна сторона.
Інші сторони візьму –
Ті утворюють пряму..
Чи то ближні, чи то дальні,
А куті ці… . (Суміжні)
2. Дві сторони трикутника
Хтось навпіл поділив,
І сполучити їх середини
Відрізком захотів.
Сумніватися не стану:
Він накреслив… . (Середню лінію)
3. Два радіуси гарні,
Ще й перпендикулярні,
І здогадатись просто,
Що кут між ними… . (Прямий)
4. Відрізок починається
З трикутника вершини,
До точки йде на стороні,
Точніше – середини.
Що ж це? Відповідь проста:
Цей відрізок - … . (Медіана)
5. Кожна точка, слід вам знати,
Має дві координати,
Ось така на площині
Є у точок риса.
Другої координати
Назва - … . (Ордината)
VIII номінація «Музична» (максимальна кількість балів – 5 )
Зараз для учасниць конкурсу зазвучить вальс. Вони повинні протанцювати його дві хвилини на рахунок «раз, два, три…» максимально ритмічно.
Ведучий. Ось і підійшов до кінця наш конкурс. Поки журі підраховує бали ми задамо декілька запитань кожній конкурсантці.
Підсумки конкурсу. Оголошення та нагородження переможців. Учасниця, яка отримала найбільшу кількість балів, отримує математичну корону та звання «Міс Математика -2018», інші учасниці отримують звання: «Міс Логіка», «Міс Ритміка», «Міс Точність», «Міс Оригінальність».
Висновки.
Результати, отримані після проведення даного заходу дуже позитивні.
Гарний настрій, яскраві емоції, бажання кожної участниці перемогти та достойне сприймання підсумків конкурсу і конструктивної критики журі.
Використані джерела:
Панішко Ф .Загадки та вірші на уроках математики. К..Шкільний світ. 2011. ст.125.