Технологічна карта уроку
Тема шкільного курсу: Королівство Руське ( Галицько – Волинська держава)
Урок № 22
ПІБ учителя: Беленко Ольга Григорівна
Клас: 7
Тема уроку: Походи монголів на Русь - Україну
Цілі уроку :
Навчальні – ознайомити унів з особливостями організації військових походів монголів на Русь у ХІІІ ст.;визначити причини завоювання Русі - України;охарактеризувати сутність управління монгольськими ханами завойованих територій;виявити вплив монголо – татар на соціально - економічний розвиток українських земель |
Розвивальні – розвивати навички роботи з історичною картою:встановлювати причинно – наслідкові зв’язки; розвивати вміння знаходити необхідну інформацію в писемних джерелах; сприяти розвитку критичного мислення |
Виховні – виховувати в учнів повагу до героїчного минулого свого народу; толерантне ставлення до різних оцінок історичних подій та осіб |
Обладнання уроку: підручник,атлас,комп’ютер (гаджет),віртуальна дошка
Тип уроку: комбінований
Компетенції учнів на уроці
Формування предметних компетенцій:
Просторова – пояснювати причини й наслідки історичних подій
Хронологічна – співвідносити історичні події, явища з датами
Логічна – визначати причини, сутність, наслідки історичних подій та явищ
Мовленнєва – викладати історичні поняття, зв’язки і тенденції історичного розвитку, застосовуючи пояснення, міркування, узагальнення
Інформаційна – критично аналізувати, порівнювати та оцінювати історичні джерела
Аксіологічна – визначати власну позицію щодо суперечливих питань історії
Формування ключових компетентностей:
Вільне володіння державною мовою - формувати уміння усно висловлювати свої думки, почуття;
Уміння вчитися - актуалізувати пізнавальну діяльність та критичне мислення учнів;
Комунікативної - розвивати навички роботи в групі, розвивати усне зв’язне мовлення;
Інформаційної - формувати вміння знаходити потрібну інформацію та подавати її;
Природничої - вдосконалювати вміння пізнавати себе та навколишній світ;
Інформаційно-комунікаційної - вдосконалювати навички використання засобів ІКТ у навчанні та інших життєвих ситуаціях;
Здоров’язберігаючої - навчати правильно чергувати різні види діяльності;
Інноваційної - формувати відкритість до нових ідей, що забезпечує подальшу здатність успішно навчатися;
Навчання впродовж життя - удосконалювати опанування умінь і навичок, необхідних для подальшого навчання, організації власного навчального середовища, навчання працювати самостійно і в групі
Громадянської та соціальної компетентності - формувати загальнолюдські моральні цінності, усвідомлення ідей справедливості;
Хід уроку
Етап уроку |
Час |
Завдання етапу |
Зміст |
Методи і прийоми |
ФОНД* |
Діяльність |
Діяльність |
І.Організа ційний |
3хв. |
Підготувати учнів до роботи на уроці |
Емоційне налаштування класу. Правила роботи під час онлайн уроку |
Бесіда (Coogle презентація) |
Ф |
Привітання,перевір ка присутності учнів і готовності до уроку, обговорює правила роботи |
Підготувати зошит, підручник, атлас, щоденник, перевірити наявність посилань в чаті, приймають правила роботи |
ІІ. Перевірка домашнього завдання |
5хв. |
Перевірити засвоєння попереднього матеріалу |
Виконання тестів з теми «Утворення Галицько – Волинської держави» |
Тестування |
І |
Учитель пропонує учням виконати тести на сайті «На Урок» https://naurok.com.ua/test/start/32909 |
Учні за посиланням знаходять тести і 5 хвилин працюють, вчителю пересилають результати |
ІІІ. Актуалізація опорних знань |
5хв. |
Активізувати діяльність учнів для сприйняття нового матеріалу |
З’ясувати питання 1.Чому монгольська армія за короткий час завоювати великі території. 2.Причини поразки руських князів на річці Калці |
Бесіда , метод «Мікрофон» |
Ф |
Учитель задає запитання (презентація слайд )
|
Учні по черзі дають відповіді на запитання |
ІV.Мотивація навчальної діяльності |
2хв. |
Формування в учнів мотивів діяльності,зацікавленості до вивченої теми |
Висловлювання О.І.Герцена про монгольські завоювання |
Вправа «Відновити текст» |
І |
Учитель пропонує учням текст (слайд ), завдання- відновити текст |
Учні працюють з текстом, а потім зіставляють з правильним текстом |
V. Оголошення теми та завдання уроку |
1хв. |
Залучення учнів до цілеспрямованої активної навчальної діяльності |
Озвучення теми уроку, завдання, плану уроку. Проблемне запитання |
Розповідь |
Ф |
Зачитує тему уроку(слайд),завдання(слайд),план (слайд) проблемне запитання(слайд) |
Учні записують тему уроку до зошита |
VІ. Вивчення нового матеріалу |
10хв |
Сприйняття і осмислення учнями навчального матеріалу |
1.Походи монголів на Русь. 2. Словникова робота
3.Дати, що пов’язані з темою
4.Карта походів
5.Завоювання українських князівств
6. Оборона Києва «Никонівський літопис»
7. Залежність Русі. Похід монголів на Галичину та Волинь. Відвідування Золотої Орди Данилом Романовичем
|
1.Розповідь
3.Вправа «Запам’ятай дату»
4.Робота з історичною картою
5.Розповідь
6. Робота з документами Метод «Мікрофон»
Розповідь |
Ф
І
І
Ф
І
І Ф
Ф |
Презентація (слайд) Презентація (слайд)
Презентація (слайд)
Презентація (слайд)
Презентація (слайд).
Слайд Обговорення уривка з літопису
Презентація (слайд)
|
1.Сприйняття інформації Учні записують терміни і визначення до зошита 3.Учні записують дати до зошита, а протягом уроку події 4.Учні записують до зошита дати і напрямки походів. Озвучують записи 5.Сприйняття інформації
6. Учні опрацьовують документ, роблять записи. Дають відповідь на запитання. 7. Сприйняття інформації
|
VІІ.Закріплення вивченого матеріалу
VІІІ.Рефлексія
ІХ. Підсумок уроку
Х. Домашнє завдання |
2хв.
2хв.
2хв.
1хв |
Організація практичної роботи учнів над закріпленням теоретичного матеріалу
Обмін думками. Висловлювання своєї думки
Підведення підсумків уроку
Забезпечення безперервності опанування навчального матеріалу |
Відповідності між датами і подіями,що пав’язані з темою уроку. Дати в зошиті
Головні чинники перемоги монголів над Руссю
Повернення до проблемного запитання: «Чи могли руські князі уникнути монгольської навали? Що потрібно було для цього?
Опрацювати параграф 15, скласти історичний диктант.Перегля нути відео» |
Вправа «Відповідності»
Вправа «Запам’ятай дату».
Дошка
Бесіда
Вправа «Лаконічне висловлювання»
Історичний диктант. Перегляд фільму |
І
Ф
І
Ф
Ф |
Посилання на вправу.https://naurok.com.ua/test/mongolska-navala-na-ukra-nski-zemli-36927/match Презентація (слайд) Пропонує учням перевірити дати (записані на початку уроку) і історичні події Посилання на дошку.
Презентація (слайд) Учитель пропонує учням двома словами дати відповідь на проблемне запитання
Учитель знайомить учнів з домашнім завданням, пояснює |
Учні дають відповідь і пересилають у чаті результати.
Учні за слайдом перевіряють правильність записів у зошиті, зачитують
Учні обирають свої висловлювання і по черзі зачитують
Учні по черзі дають відповідь
Учні записують завдання |
*ФОнд- форма організації навчально їдіяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).
Література:
Для вчителя |
Для учнів |
1.Історія України:підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти/ В.С.Власов, О.Є.Панирін,Ю.А.Топольницька.-Київ:Літера ЛТД,2020 – 176с. 2.Історія України в художньо – історичних образах з найдавніших часів до середини ХVІ ст. – Тернопіль,2005. – с.169-177 3.Книга «Татари на Русі» / В.С. Трепавло.- М.,1996 4.Книга «Никонівський звід і руські літописи ХVІ – ХVІІ ст. – М.,1980 |
1.Історія України:підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти/ В.С.Власов, О.Є.Панирін,Ю.А.Топольницька.-Київ:Літера ЛТД,2020 – 176с. 2. Освітній онлайн – портал «На Урок» 3.Історія України – відеокурс.Історія України.59 серія.Зруйнування Києва https://uahistory.co/video/ukraine100x3/59.html
|
5. «Енциклопедія України в інтернеті» 6. Електронна бібліотека «Україніка» |
|
7. Освітній онлайн – портал «На Урок» |
|