Конспект уроку "Поняття молитви як спілкування християнина з Богом"

Про матеріал
Мета уроку - розповісти учням про значення молитви у житті християнина, види та ознаки правдивої молитви; формувати вміння і навички працювати із текстами Святого Письма; розвивати комунікативні здібності.
Перегляд файлу

Тема 23. Поняття молитви як спілкування християнина з Богом

                                      Не будь недбалий у молитві, не занедбуй давати милостиню ( Сир. 7,10).

Мета навчальна: розкрити суть молитви як розмови людини з Богом; визначити види молитви; формувати в учнів уявлення про правдиву молитву як необхідність підтримувати постійний діалог людини з Богом;

Мета розвиваюча: розвивати пам'ять, увагу, комунікативні здібності;

Мета виховна: пояснити, що означає бути витривалим у молитві, навести приклади Святого Письма .

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Методи: бесіда, праця з текстами Святого Письма у групах.

Обладнання: Святе Письмо, Бруно Ферреро «Оповідання для душі», ст..138, ікона

  1. Вітання. Організаційний момент.
  • Подивіться уважно на ікону, на якій зображено Ісуса, що молиться.
  • Поділіться своїми роздумами (відповіді дітей).
  • Ісус дуже часто перебував у молитві на самоті і показав нам  приклад  повсякчасного  звертання до Бога Отця у щирій розмові. Так і ми розпочнімо наш урок молитвою, щоб Господь просвітив наш розум і зігрів наші серця. Молитва.
  1. Актуалізація опорних знань.

Ми продовжуємо вивчати  Нагірну проповідь Ісуса Христа.

  • Про які  важливі у житті кожного християнина дії ви вже довідались? (милостиня, піст)
  • Що ми називаємо милостинею?
  • Які ви знаєте ознаки правдивої милостині?
  • Що таке піст?
  • У чому полягає зв'язок між тілесним постом і моральним вдосконаленням людини?
  1. Оголошення теми і мети.

У Святому Письмі визначено три основні дії, які допомагають нам у нелегкій боротьбі  зі спокусами та ушляхетнюють нашу душу, уподібнюють нас до Господа -  це милостиня, піст і молитва. Сьогодні ми розважатимемо над поняттям правдивої  молитви як спілкування християнина з Богом. Визначимо її види та основні ознаки (запис у зошити теми і плану).

План

  1. Поняття молитви.
  2. Види молитви.
  3. Ознаки молитви.
  4. Приклади молитви у Святому Письмі.
  5. Жанр молитви у художній літературі.
  1. Розвиток теми.
  • То що ж ми називаємо молитвою?  Так. Це розмова людини з Богом.
  • Як ви гадаєте, хто першим розпочинає цю розмову?
  • Господь першим робить нам крок назустріч і чекає нашої відповіді.
  • З чого має починатися наша відповідь? З прохання?(відповіді дітей)
  • Молитва починається прославою Величі Божої і вдячністю за Божі щедроти.  У  псалмах ми знаходимо прекрасні слова:
  • Благословлю Господа повсякчасно, завжди хвала Його на устах у мене (Пс.33,1).
  • Дякуйте Господеві, бо добрий; милосердя його повіки(Пс.118,1).
  • Хваліте, слуги Господні, хваліте імя Господнє. Нехай буде імя Господнє благословенне віднині і повіки(Пс.113,1).
  • В залежності від того, про що ми розмовляємо з Богом, розрізняють:
  • 1) молитву прослави (Слава Тобі,Господи!) ;
  • 2) молитву подяки (Тобі, Господи);
  • 3) молитву перепрошення(Господи, помилуй);
  • 4) молитву прохання (Подай, Господи);   

Усі ці види молитви ми чуємо на Святій Літургії. Саме слово «літургія» означає спільна справа, народна справа. Це спільне прославляння Божого милосердя, яке виявилося у жертві Ісуса Христа, що ціною власної крові відкупив нас від смерті і подарував нам життя вічне.

Приклади молитов наведені у молитовниках, псалтирі, адже псалтир – це пісня молитва, у якій автор звертається до Бога у найрізноманітніших життєвих ситуаціях.

На мою думку, кожному з нас згодиться такий собі довідник екстрених служб Біблії.

(Роздаю кожній дитині листок – довідник) 

  1. Пошукова діяльність учнів. Праця у групах.

Кожній групі – окреме завдання.  З допомогою вказаних віршів Святого Письма учням пропонується дати письмові відповіді на такі наступні питання:

  • Для чого нам потрібна молитва? (Філ.4,4 -7; Як.5,16; Лк.11,1 -13).
  • Як часто слід нам молитися? (Лк.18,1; 1Кол.4,2;1Сол.5,15 – 18; Еф.6,18).
  • За кого маємо молитися? (Мт.5,44; 1 Тим.2,1 -10).
  • У чому сила молитви?(Мк.11,22 -24; Ів.15,7 – 11).
  • Яка молитва Богові особливо мила (Мт.6,15;1Тим.2,8; Мк.11,25).

Учні зачитують відповіді.   

  1. Застосування знань.

Пропоную дітям (5 хв.)на основі почутих відповідей підготувати виступ на 1 хв. «Ознаки правдивої молитви».  Відповіді дітей. Запис у зошити:

справжня молитва

  • Таємна, у комірчині власного серця.
  • Щира і всепрощаюча, без гніву і  бажання помсти.
  • Сила молитви – у вірі.
  • Витривала і повсякчасна.
  • Безкорислива, за всіх і за все.

Плодами правдивої молитви, за словами святих отців, є увага і розчулення.  Вона переображує людину, робить її лагідною і терпеливою.

Пригадайте, будь ласка, приклади ревної молитви на сторінках Святого Письма:

  • Даниїл у лев’ячому рові.
  • Давид, коли щиро каявся (Пс.50).
  • Юдита, що просила про допомогу.
  • Сара, наречена Товії (книга Товит3).
  • Анна,мати Самуїла (1 Сам.1,10 – 18).
  • Явіс (1Хронік 4,10).
  • Мойсей перед кожною справою просив поради у Господа.
  1. Закріплення теми.   На завершення хочу підкреслити, що молитви завжди були і є на устах нашого народу. Ми – глибоко віруючий народ. І цей скарб,нашу віру, плекаймо і бережімо як захист, як оберіг від ворожої  загарбницької руки. З уст в уста передавались молитви крізь призму століть. Так утворився в українській літературі жанр молитви.  Авторами найвідоміших молитов є О. Кониський («Боже великий, єдиний»), Т.Шевченко («Переспів Давидових псалмів»), Л. Костенко («Блажен той муж»), Д.Білоус («За Україну молюся»), Ю. Шкрумеляк («Молитва за рідну мову»). Список цей буде безконечним, коли заглянемо в глибоку криницю нашої історії. Отож, підведемо підсумки. Якої молитви чекає від нас Господь?
  • Щирої
  • Непоказної, таємної
  • З чистим серцем, без  гніву
  • Постійної
  • Витривалої
  1. Молитва «Боже великий, єдиний».

Домашнє завдання : вивчити напамять   молитву  (на вибір учня).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Етика, 11 клас, Розробки уроків
До підручника
Основи християнської етики 11 клас (Сохань Г.С., Гусаков І.)
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
4404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку