Конспект уроку "Послідовність виконання вишивальних швів"

Про матеріал

Ознайомити учнів з технологією виконання швів; навчити правильно виконувати ці шви, учити розрізняти шви за технікою та способом виконання; удосконалювати практичні навички роботи; виховувати старанність; формувати інтерес до українських традицій.

Перегляд файлу

 

Тема: Послідовність виконання вишивальних швів.

Мета: ознайомити з технологією виконання швів; навчити правильно виконувати ці шви, учити розрізняти шви за технікою та способом виконання; удосконалювати практичні навички роботи; виховувати старанність; формувати інтерес до українських традицій.

Компетентності:

Інструменти, матеріали: зразки швів, інструменти та матеріали для вишивання.

Тип уроку: практична робота

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

• Перевірка присутніх на уроці.

• Перевірка наявності необхідних для уроку інструментів та матеріалів.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Запропонувати розглянути зразки вишиванок хрестиком і болгарським (подвійним) хрестиком.

• Яку різницю помітили?

• Яка робота, на вашу думку, красивіша?

• Яку роботу важче виконувати? Чому ви так вважаєте?

IІІ. Мотивація навчальної діяльності

Хрестик — одна з найпоширеніших технік в українській вишивці. Вишивати хрестиком почали в Україні значно пізніше, ніж лічильними швами, але ця техніка стала найулюбленішою. Нею досить легко оволодіти, узори можна складати самому або перезнімати за допомогою клітинок чи міліметрівки. Технікою «хрестик» вишивають серветки, рушники, сорочки, картини тощо.

IV. Повідомлення теми уроку

V. Вивчення нового матеріалу

1. Технологія виконання

Шов виконують зліва направо. Краса цих швів залежить від точності та порядку накладання стібків: верхні стібки мають перетинати нижні в одному напрямі, мати однакову довжину, довжина стібків і товщина нитки повинні бути такими, щоб не було видно тканини. Різновидів хрестикових швів безліч, а ми будемо сьогодні знайомитися лише з деякими з них.

КОСИЙ ХРЕСТИК

Цей шов однобічний, утворюється з двох діагонально перехрещених стібків. Виконують його за два прийоми:

• в горизонтальному;

• вертикальному;

• діагональному напрямах.

Вишивання косих хрестиків по горизонталі

1 варіант

• Закріпити нитку петлею.

• Зліва направо виконати ряд діагональних стібків, направляючи голку зверху вниз.

• На зворотному шляху виконати другий ряд діагональних стібків.

http://notatka.at.ua/_pu/16/s30595373.jpg

 

2 варіант

• Закріпити нитку праворуч діагональним стібком 1–2.

• Виколоти голку в точці 3.

• Уколоти голку в точку 4 і виколоти в точці 5. Зразу готовий хрестик виконуємо за один хід.

http://notatka.at.ua/_pu/16/s58239041.jpg

 

Вишивання косих хрестиків по вертикалі

• Закріпити нитку внизу петлею діагональним стібком 1–2.

• Вишити вертикальний ряд діагональних стібків. Кожен стібок розміщувати знизу вгору і справа наліво.

• Вишити другий ряд стібків, перекриваючи попередній. Отримаємо ряд вертикальних хрестиків.

http://notatka.at.ua/_pu/16/s22460056.jpg

 

Вишивання косих хрестиків по діагоналі

• Знизу ліворуч закріпити петлею нитку діагональним стібком.

• Вишити рядок косих стібків по діагоналі, направляючи голку знизу вгору.

• У зворотному напрямі перекривати одним стібком попередній, а під другим протягувати вишивальну нитку.

http://notatka.at.ua/_pu/16/s05908559.jpg

 

ШОВ ПРЯМИЙ ХРЕСТИК

На відміну від косого хрестика, цей шов вишивається взаємно перпендикулярними стібками за один або два ходи.

http://notatka.at.ua/_pu/16/s14455145.jpg

2. Повторення правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог

VI. Практична робота

VII. Підведення підсумків уроку

1. Що цікавого робили на уроці?

2. Яка частина практичної роботи здалася вам важкою й чому?

3. Як ви подолали перешкоди?

4. Яким способом вам легше було вишивати косий хрестик?

5. Яких правил безпечної роботи ви дотримувалися?

6. Чому потрібно під час вишивання робити перерви?

VIII. Домашнє завдання

Підготувати інструменти та матеріали до наступного уроку. Перевірити якість виконаної роботи (якщо не задоволені своєю роботою, спробувати виправити недоліки).

ІХ. Оцінювання роботи учнів на уроці

Х. Прибирання робочого місця та приміщення

 

docx
Додано
4 листопада 2018
Переглядів
2423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку