У брошурі представлені методичні рекомендації до проекту «Лялька-мотанка», передбаченого календарним планом для 6 класу. Пропонується теоретичний аспект з теми. Надані матеріали апробовані на уроках в 6 класі та можуть бути рекомендовані для учителів трудового навчання, учнів, керівників гуртків тощо.
Вугледарський міський відділ освіти
Вугледарської міської ради
Вугледарський міський методичний кабінет
Вугледарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2
Лялька-мотанка
Методичні рекомендації
до об’єкту проектно-технологічної діяльності відповідно до нової навчальної програми
з трудового навчання для 6 класу
Підготувала
Катаєва Олена Олександрівна,
вчитель
першої кваліфікаційної категорії
Вугледар - 2018
Анотація
У брошурі представлені методичні рекомендації до проекту «Лялька-мотанка», передбаченого календарним планом для 6 класу. Пропонується теоретичний аспект з теми. Надані матеріали апробовані на уроках в 6 класі та можуть бути рекомендовані для учителів трудового навчання, учнів, керівників гуртків тощо.
Класс |
6 |
Об’єкт проектно-технологічної діяльності |
Лялька-мотанка |
Основна технологія |
Технологія виготовлення ляльки-мотанки
|
Додаткова технології |
Технологія виготовлення вишитих виробів
|
Наскрізні лінії
|
«Екологічна безпека та сталий розвиток» - розуміння шкідливого впливу хімічних матеріалів на навколишнє середовище; обґрунтування значення хімічних матеріалів для збереження природних ресурсів. «Громадянська відповідальність» - уміння раціонально використовувати різноманітні матеріали та оцінювати результати власної діяльності. «Здоров’я і безпека» дотримуватись правил безпечної праці під час виконання технологічних операцій. |
Обладнання, інструменти та матеріали |
Матеріали для виготовлення виробу – тканина, нитки; для декорування – намистини, стрічки. Інструменти – ножиці. |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
Знаннєвий компонент:
Діяльнісний компонент:
Ціннісний компонент:
Формування ключових та предметних компетентностей
Зміст навчальної програми орієнтовано на формування в учнів ключових і предметних компетентностей, які покликані наблизити процес трудового навчання до життєвих потреб учня, його інтересів та природних здібностей.
Ключова компетентність – це знання, уміння і навички у комплексі зі сформованою життєвою позицією учня.
Ключові компетентності
Спілкування державною (і рідною у разі відмінності ) мовами
Уміння:
Ставлення:
Математична компетентність
Уміння:
Ставлення:
Навчальні ресурси:
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Уміння:
Навчальні ресурси:
Уміння вчитися впродовж життя
Уміння:
Ставлення:
Навчальні ресурси:
Ініціативність і підприємливість
Уміння:
Ставлення:
Навчальні ресурси:
Соціально та громадянська компетентність
Уміння:
Ставлення:
Навчальні ресурси:
Обізнаність і самовираження у сфері культури
Уміння:
Ставлення:
Навчальні ресурси:
Екологічна грамотність і здорове життя
Уміння:
Ставлення:
Навчальні ресурси:
Лялька-мотанка (оберіг)
Основна технологія: технологія виготовлення ляльки-мотанки
№ уроку |
Розділ, тема уроку |
Кіл-ть год |
Дата |
1 |
Вибір та обґрунтування теми проекту (виду ляльки-мотанки). Планування роботи з виконання проекту. |
1 |
|
2 |
Проектування ляльки-мотанки методом фантазування. Графічне зображення. |
1 |
|
3-4 |
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення ляльки-мотанки. |
2 |
|
5-6 |
Виготовлення ляльки-мотанки |
2 |
|
7 |
Оздоблення ляльки-мотанки (на власний вибір) |
1 |
|
8 |
Остаточна обробка виробу. Захист проекту. |
1 |
|
Додаток 1
Моделі-аналоги
Ляльки-мотанки, виготовлені учнями
Додаток 2
Історичні відомості
1