17 липня о 18:00Вебінар: Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу

Конспект уроку позакласного читання із зарубіжної літератури для 6 класу на тему: «О. Генрі «Вождь Червоношкірих»

Про матеріал
Матеріал включає розробку уроку позакласного читання за новелою О. Генрі «Вождь Червоношкірих». Його можна використати у 6 класі після вивчення розділу «Пригоди і фантастика».
Перегляд файлу

                                                               Урок       

 Тема. УПЧ. О. Генрі «Вождь Червоношкірих»

Мета: формування предметних компетентностей: допомогти учням розкрити проблему, підняту у творі; розвивати  навички аналізу тексту і характеристики героїв твору, що вивчається; застосування духовно-морального досвіду в життєвих ситуаціях і формування загальнолюдських моральних цінностей; прищеплювати любов до літератури; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: активізувати пізнавальну діяльність та критичне мислення учнів; комунікативної: розвивати вміння вести діалог, формувати навички спілкування в колективі та толерантне ставлення до думок інших; інформаційної: розвивати вміння самостійного пошуку необхідної інформації; загальнокультурної: розширення ерудиції учнів, виховання їхньої загальної культури, виховання дітей у контексті «діалогу культур».

О б л а д н а н н я   у р о к у: тексти, презентація.

Т и п   у р о к у: урок засвоєння нових знань і розвитку умінь та навичок.

П е р е б і г   у р о к у

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Слово вчителя. Сьогодні на уроці у нас піде мова про О. Генрі — відомого у всьому світі американського письменника, який вважається майстром жанру короткого оповідання. Його роботам притаманний гумор і неочікувані сюжетні повороти.

 Зараз ми виконаємо вправу «Лови помилку», яка допоможе пригадати біографію автора.

2. Вправа «Лови помилку».

1. О. Генрі – англійський  письменник. (американський)

2.Справжнє ім’я О.Генрі - Вільям Сідні Портер.

3. О. Генрі народився 11 вересня 1861 року в американському містечку Грінсборо. (1862)

4.Його батько  був    механіком. (лікарем).

5.Вихованням О. Генрі займалася   бабуся. (тітка,  материна  сестра)

6. Після закінчення школи Вільям працював у свого дядька в   аптеці.

7. Він поїхав на ранчо до  Канзасу через проблеми зі здоров’ям. (Техасу)

8. У місті Остіні він улаштувався на роботу в магазині. (банку).

9.О. Генрі одружився і у нього народився син. (дочка)

10.О .Генрі покинув сім’ю і втік , тому що в банку виявили значну недостачу, і вся підозра впала на касира  Портера .

11. О. Генрі отримує звістку хворобу матері  та повертається додому, де його арештували.(дружини)

12. О. Генрі став письменником завдяки своїй подрузі, і почав писати у в’язниці. (донечці)

3.Слово вчителя.

 О. Генрі писав про звичайних пересічних людей, котрі потрапляють у скрутне становище,  яким не щастить у житті, але вони не втрачають надії. Саме такими є герої його новели «Вождь Червоношкірих». Вперше вона була  надрукована в журналі The Saturday Evening Post в 1907. У 1910 році увійшла до збірки «Коловороти» (англ. Whirligigs). В основі твору – комічна подія: викрадачі стають жертвою викраденого. Тому автор широко використовує засоби комічного.

- Які засоби комічного вам відомі?

(Гумор — доброзичливий сміх, спрямований на викриття певних вад людського характеру чи недоладності в житті людей, у їх поведінці.

 Іронія – тонка прихована насмішка, кепкування, глузування.) 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку

ІV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

1.Робота з літературознавчим терміном.

Нове́ла (італ. novella, від лат. novellus — новітній) — невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом.

2. Слово вчителя.

Перевіримо, наскільки уважні ви читачі. Проведемо вікторину.

1.     Імена викрадачів. (Білл і Сем)

2.     В якому штаті відбуваються події? (Алабама)

3.     Назва містечка, куди приїхали герої. (Вершина)

4.     Що найбільше любив Ебенезер Дорсет? (Гроші)

5.     Скільки років було Джонні? (Десять)

6.     Що збирався зняти з Білла Вождь Червоношкірих? (Скальп)

7.     В одній руці Вождь Червоношкірих тримав волосся Білла, а в другій…? (Гострого ножа)

8.     Що сподівався побачити Сем з того боку, де було місто? (Натовп фермерів, що розшукував хлопця)

9.     Що  Джонні засунув за комір Білла? (Гарячу картоплину)

10.    Які порівняння вживає Білл для розбишаки? (Ракета, дикий кіт)

11. Як підписалися викрадачі під своїм листом? (Два лиходії)

12.  В кого грався  Джонні після того , як не захотів бути індіанцем? (Розвідника)

13.  В якості кого він використовував  Білла? (коня)

14.    Хто привіз на вказане викрадачами місце лист-відповідь? (Хлопець-підліток)

15.   Скільки хвилин міг утримувати старий Дорсет свого сина? (Десять)

16.    Де Сем наздогнав Білла?(За півтори милі від міста)

3. Дослідження тексту новели.

- З чого починається  розповідь?

(Двоє авантюристів – оповідач Сэм і Білл Дрисколл вирішують викрасти сина одного із самих заможних жителів маленького містечка в штаті Алабама Ебенезера Дорсета. )

 –На що розраховували злодії?

(Герої не сумніваються, що батько  преспокійно викладе за улюблене дитя дві тисячі доларів.)

 - А як сталося насправді?

(Відповідь старого Дорсета ставить викрадачів в глухий кут. Він погоджується взяти свого сина Джонні назад, якщо самі викрадачі доплатити йому двісті п’ятдесят доларів.)

 – Зачитайте епізод про те, як  Білл і Сем викрадали хлопчика?

(Одного вечора, коли зайшло сонце, ми під'їхали візком до будинку старого Дорсета. Хлопчисько гуляв па вулиці: жбурляв камінням у кошеня, що сиділо на паркані черев вулицю.

– Гей, малий! – гукнув Білл. – Хочеш, покатаю та ще й дам кульок цукерок?

На відповідь хлопець пожбурив у Білла шматком цегли і влучив у самісіньке око.

– За це старий заплатить іще п'ятсот доларів, – сказав Білл, злазячи з візка.

Хлопчисько борюкався, як ведмідь середньої ваги. Та зрештою ми його таки запхнули на дно візка і поїхали. Привезли його до печери.)

 – Чому нас смішить ця розповідь?

 (Смішне порівняння хлопчика з ведмедем середньої ваги, смішні слова «пожбурив», «запхнули».)

 - Чому викрадення дитини, яке є жахливою подією, у новелі не виглядає жахливим?

(Злочинці не страшні.Вони викликають співчуття.Після того , як викрадачі привели Джонні в печеру, вони втратили спокій. Жити в печері Джонні подобається, він зовсім не думає про те, що справжній бранець – це він сам, Сема він починає кликати Зміїним Оком і спостерігачем, а Білла – старим мисливцем Хенком. Першого Джонні хоче засмажити на вогнищі, «ледь його хоробрі воїни повернуться з походу», а з другого – зняти скальп з ранковою зорею. Взагалі «Білла цей хлопчисько залякав з самого початку», тому що кожні п’ять хвилин випускав шалений військовий клич і крався з палицею до входу в печеру вистежувати ненависних блідолицих. Хлопчик ледве не зняв скальп Біллу, пообіцяв зажарити на вогнищі Сема.)

- «Спати ми лягли десь біля одинадцятої. Послали долі вовняні й ватяні ковдри і поклали Вождя Червоношкірих посередині».  Але спати їм не довелось. Чому?  Зачитайте причину.

«Годин, мабуть, зо три він не давав нам заснути: щомиті схоплювався на рівні ноги, хапав свою рушницю і сичав на вухо мені й Біллеві: "Цить!" Трісне в лісі суха галузка або зашелестить листя, а в його хлопчачій уяві – то підкрадається ватага розбійників. Зрештою я заснув неспокійним сном. Снилося мені, що мене викрав і прип'яв ланцюгом до дерева лютий рудоволосий пірат.»

 - Хто із героїв викликає найбільше співчуття у цьому творі? Чому?

 -  Спочатку злодії сподівалися отримати 2000 доларів, потім – 1500. Але все якось не складалося…Після того , як вони відправили листа батькові Джонні, ім. прийшла дивна відповідь. Зачитаємо її.

«Двом одчайдухам

Джентльмени, я одержав сьогодні вашого листа стосовно викупу, що ви його вимагаєте за мого сина. Гадаю, ваші вимоги трохи зависокі, і я зі свого боку роблю вам пропозицію, на яку, думаю, ви пристанете. Приведіть Джонні додому, і якщо ви сплатите мені двісті п'ятдесят доларів готівкою, я погоджуся його забрати з ваших рук. Краще вам прийти з ним уночі, бо сусіди вважають, що він пропав, і я не можу взяти на себе відповідальності за те, як вони зустрінуть людей, котрі приведуть його назад.

З глибокою пошаною Ебенезер Дорсет»

 - Як ви думаєте, чому батька хлопчика не здивував лист викрадачів? Чому він не дав грошей і попросив їх повернути сина вночі?

 – Яким постає Вождь Червоношкірих?

  Яким одним словом можна характеризувати Джонні?

 (Невихований.)

 - Як ви думаєте, чому він виріс таким?

-  Про що примушує замислитись цей твір?

 – Про що ця новела? Чи лише сміх викликає вона?

(Автору вдалося, поєднуючи сумне і смішне, сказати, що виховання дітей – це необхідність і складна праця. Якщо вихованням дитини не займатися, вона виросте моральною потворою.)

 - Що означає вислів  «невихована людина»?

V. Закріплення знань, умінь та навичок

1. Давайте складемо сенкан «Джонні».

Джонні

невихований, невгамовний
вигадує , грається, знущається

Сприймає викрадення як розвагу

Вождь Червоношкірих

2.Слово вчителя.

-   В основі твору – комічна подія, але розповідь видається досить сумною. Адже Джонні не потрібен навіть рідному батькові. Він погоджується яна повернення сина лише в тому випадку , якщо викрадачі йому заплатять.   В хлопця жахливий характер . А сталося так тому , що він росте сам по собі, ним ніхто не цікавиться. Не дивно , що він знущається над викрадачами.    Письменник примушує нас замислитися над причинами дитячої жорстокості і зі сміхом розповідає про таке жахливе явище, як тероризм. Сподіваємось,що зловмисники після  зустрічі з Вождем червоношкірих надовго забудуть про свої грабіжницькі звичаї.

-А на завершення спробуємо дати поради герою і його батькові, які допоможуть Джонні стати вихованою людиною.

 

VІ.   Оцінювання учнів.

 VIІ. Домашнє завдання. 

Дати письмову відповідь на запитання: „Чому навчила мене новела  О.Генрі „Вождь Червоношкірих”.  

docx
Додано
20 травня
Переглядів
136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку