11 травня о 15:00Вебінар: Закінчення навчального року: документи, звіти, аналіз, планування та власний емоційний стан

Конспект уроку з основи здоров'я для 3-го класу на тему "Пожежна безпека"

Про матеріал

Тема: Пожежна безпека

Мета:

  • навчальна: поглиблювати та систематизувати знання учнів про причини виникнення пожежі, про ознаки несправності електричних приладів; формувати навички та вміння поводити себе в небезпечних ситуаціях: вчити вимикати несправні прилади, гасити міні- пожежу, викликати допомогу; спонукати до дотримання правил користування електричними приладами.
  • розвиваюча: розвивати життєві компетентності, навички самостійності, відповідальності, вміння зосередитися при виникненні надзвичайної ситуації.
  • виховна: виховувати бережливе ставлення до свого життя і здоров'я.

На моїй сторінці також є презентація до уроку.

Презентація містить цікаву анімацію та відео!

Моя пошта: [email protected]

Перегляд файлу

Тема:  Пожежна безпека

Мета: поглиблювати та систематизувати знання учнів про причини виникнення пожежі, про ознаки несправності електричних приладів; формувати навички та вміння поводити себе в небезпечних ситуаціях: вчити вимикати несправні прилади, гасити міні- пожежу, викликати допомогу; спонукати до дотримання правил користування електричними приладами. Розвивати життєві компетентності, навички самостійності, відповідальності, вміння зосередитися при виникненні надзвичайної ситуації. Виховувати бережливе ставлення до свого життя і здоров’я.

Обладнання: підручник «Основи здоров’я» 3 клас Гнатюк О. В., робочий зошит, картки, слайдові презентації.

Використані джерела:

  1. http://osvita.ua/school/lessons_summary/initial/50772/
  2. http://yrokiu.ru/rozrobki-urokiv/rozrobki-urokiv-3-klas/osnovi-zdorov-ya-3-klas/1489-osnovi-zdorov-ya-3-klas-urok-pozhezhna-bezpeka
  3. http://subject.com.ua/lesson/health/3klas/21.html
  4. Гнатюк О.В. Основи здоров’я: підруч. для 3-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.В. Гнатюк. – К.: Генеза, 2014, с. 75 – 84. 

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент

Доброго дня! Сьогодні урок у вас проведу я. Звати мене Назар Вікторович.

  1.  Привітання.

Продзвенів дзвінок, покликав на урок.

Нумо працювати, знання здобувати.

 

  1.  Перевірка готовності учнів до уроку.

 

 

  1. Актуалізація опорних знань
    1.  Гра  «Вільний мікрофон»

— Розкажіть, яких правил користування водогоном необхідно дотримуватись. (Не засмічуй каналізацію - не кидай в унітаз сміття, харчові відходи тощо; щоб на кухні не забруднювався зливний отвір раковини, треба мати спеціальну решітку, що затримує харчові відходи; завжди після користування водою закривати крани, стежити, щоб вода не капала).

— Як слід діяти, якщо сталася аварія водогону? (Перекрити воду за допомогою вентилів водопостачання, які є в квартирі; повідомити про аварію батьків; зателефонувати до житлово-експлуатаційної організації і викликати майстрів).

 

  1.  Обговорення ситуації.

Пронумеруйте порядок ваших дій. Ви повернулися зі школи додому і помітили, що   з–під дверей ванної кімнати витікає вода. Що робити?

 

5.

Почати збирати воду ганчірками.

2.

Зателефонувати дорослим.

4.

Перевірити, чи це не гаряча вода.

3.

Вимкнути електроприлади.

1.

Перекрити кран водопостачання.

 

  1.  Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

3.1. Відгадування загадок.

1. Без крил, без рук, без ніг

А вгору піднімається. ( Дим )

 

 

2.З язиком, а не лає,

Без зубів, а кусає. (Вогонь)

3.2. Відгадування ребусу

       гонь

    Як ви гадаєте, про що йтиме мова сьогодні на уроці?

— Сьогодні ми з’ясуємо, вогонь є нашим другом чи ворогом. Дізнаємося про правила пожежної безпеки, про ознаки несправності електричних приладів;  будемо вчитися поводити себе в небезпечних ситуаціях: вимикати несправні прилади, гасити міні–пожежу, викликати допомогу.

 

  1.  Вивчення нового матеріалу
    1.  Вправа «Обери позицію»

Подумайте, що являє собою вогонь? З чим він  для вас асоціюється? Вогонь – це друг, чи ворог?

 

                                                                             

ДРУГ                                                                          ВОРОГ

— Хто вважає, що вогонь є нашим другом, вийдіть і станьте зліва.

— Хто вважає, що вогонь є нашим ворогом, вийдіть і станьте справа.

— Доведіть свою думку.

— Отже, який висновок можна зробити?

  • А що треба робити щоб вогонь не став «ворогом»? (Обережно з ним поводитися, дотримуватися правил пожежної безпеки).

 

  1.  Робота з підручником.

Розгляньте малюнки на сторінці 75. Що на них зображено? Проаналізуйте коли вогонь друг і коли ворог?

 

 

  1.  Розповідь вчителя

Підраховано, що в Україні кожні півгодини надходить сигнал про пожежу, люди повідомляють про свою біду. Сумна статистика свідчить, що багато побутових пожеж виникає від ігор дітей з вогнем. Такі пожежі виникають за зачиненими дверима. Рятуючись від вогню малюки ховаються в шафу, під ліжка, забиваються в глухі кутки квартир. Доволі часто такі пожежі завдають великих матеріальних збитків і, що найстрашніше, – закінчуються трагічно.

 

  1.  Опрацювання оповідання П.Панча
  • Ось як описує в одному зі своїх оповідань П. Панч пустощі дітей із вогнем.

Ми налили в олов'яну попільничку бензину і запалили. Полум’я несподівано вибухнуло до самої стелі. Мало того, бензин став переливатися через віконця попільнички, бризкати вогнем на скатерку.

Горить, аж горить, але за димом уже не видно, чому ще загрожує вогонь.

Дим густішав, вікно було заклеєне на зиму, квартирка така мала, що тільки руку просунути. Ми обидва почали бухикати, а вогонь гоготить. Дим заповнив площадку, поліз у сусідню кімнату.

Тоді вибігла перелякана сусідка. «Що сталося?» — питає. Бензин палахкотить. Сусідка бачить і полотніє. Але ми, хоч і розгублені, все ж кавалери. Тому силкуємось зробити байдужі фізіономії і галантно вклоняємось.

  • Нічого особливого, маленький досвід з фізики. От тільки як погасить…

Сусідка метнулась до себе в кімнату, схопила ковдру і накрила нею бензин. Вогонь погас.

 

  • Якої помилки припустились хлопці?
  • Чому вони не накрили вогонь ковдрою?
  • Що могло статись, якби сусідки не було вдома? Якби вона теж розгубилась?

 

 

 

 

  1.  Бесіда про правила пожежної безпеки
  • Не грайся сірниками, свічками, запальничками.
  • Самостійно не запалюй газову плиту, не розтоплюй ніч. Не суши над ними і біля них білизну, інші речі.
  • Без дорослих не користуйся петардами, бенгальськими вогнями та феєрверками.
  • Не чіпай бензину, ацетону, гасу та інших легкозаймистих речовин.
  • Не залишай без нагляду ввімкнені електроприлади.

 

На вулиці теж не жартуй з вогнем!

  • Не розпалюй багаття.
  • Не кидай у вогнище різні флакони та балони.
  • Не підпалюй сухої трави, листя, сіна, тополиного пуху тощо.

 

Якщо не вдається загасити самостійно вогонь тоді необхідно негайно залишити місце пожежі та звернутися по допомогу до дорослих. Якщо поряд нікого немає, слід викликати пожежників, зателефонувавши за номером 101. Назвати місце пожежі (адресу), своє прізвище. У жодному разі не можна ховатися під ліжко, стіл, у шафу та інші місця, адже пожежники можуть тебе не знайти. Уважно слухай їх і виконуй усе, що вони говорять.

 

  1.  Розгадування кросворда.

Кросворд записаний на дошці. Учитель зачитує тлумачення,
слів, а клас їх колективно відгадує. Один учень вписує слова в сітку
кросворда.

— Прочитайте по вертикалі слово, що утворилося.

 

 

 

 

1. Полум’я, що охопило що-небудь і знищує щось. (Пожежа)

2. Прозора безбарвна рідина. (Вода)

3. Норми суспільного життя, які визначають дії людей, організацій, колективів у певних життєвих ситуаціях. (Правило)

4. Найдрібніша частинка речовини, що горить. (Іскра)

5. Вогонь, що горить. (Полум’я)

6. Купа дров, що горить. (Багаття)

7. Розвиток якогось явища. (Процес)

8. Тонкі дерев’яні палички з головками для отримання вогню. (Сірники)


9. Група родичів, які живуть разом. (Сім’я)

 

― Яке слово отримали? (Евакуація).

― Що таке евакуація? (Евакуація — це організований вихід усіх людей із небезпечного місця).

У кожній установі на видному місці, має висіти план евакуації людей і майна на випадок пожежі.

― Розгляньте план евакуації  з приміщення школи під час пожежі. Чи бачили ви його раніше?

— Яким чином відбувається евакуація учнів з приміщенням школи? (Евакуація школярів із приміщення має проходити чітко за планом. У таких випадках неприпустимими є паніка й метушня).

 

  1.  Читання тексту для допитливих, с. 79

1) Читання тексту учнями.

2) Перевірка розуміння прочитаного.

  • Де встановлено пам’ятник сірникам?

 

  1.  Робота за підручником с. 80
  • Яких правил пожежної безпеки не дотримуються діти?

 

  1.  Розповідь вчителя

Важко уявити собі життя людини без вогню. Він допомагає готувати їжу, зігріватися, виплавляти метал, пекти хліб. Вогонь приходить на допомогу в різних життєвих ситуаціях.

Вогонь — друг людини. Але якщо він потрапить в невмілі або в недобрі руки, то може стати грізним ворогом. Вогонь знищує ліси, житлові будинки, підприємства.

Під час пожежі люди гинуть. Пожежу може зупинити недотримання правил користування електроприладами, газовими плитами, джерелами відкритого вогню.

 

 4.10. Робота за підручником (с. 81-82).

— Що зображено на малюнках на с. 81? (Обігрівальні прилади).

— Розгляньте малюнки. Які правила безпеки порушені?

Аналіз правил користування обігрівальними приладами.
(Розбір кожного правила зокрема з поясненнями вчителя).

 

4.11. Фізкультхвилинка

Зараз ми з вами проведемо фізкультхвилинку. Я вам буду називати речовину, і якщо вона є горючою то ви присідаєте, а якщо ні то ви плескаєте в долоні. (Пісок, тканина, папір, вода, дерево, молоко, нафта, цегла, бензин, скло).

 

 

 

 

  1.  Узагальнення і систематизація знань

5.1. Робота в зошиті.

― А зараз давайте закріпимо наші знання і попрацюємо в робочому зошиті. Відкрийте свій зошит на сторінці 22. Давайте розглянемо завдання 1. (Зачитуємо завдання і разом з учнями записуємо вірні твердження. Потім виконуємо завдання 3. 4 завдання виконуємо на дошці та переносимо відповіді в зошит. Далі виконуємо завдання на с. 23-24 №1, 2, 3 та 4).

 

5.2. Розгадування ребусів (с. 84)

  1.  Підсумок уроку

Ну що ж, наш урок доходить до завершення. Дякую вам за плідний урок, бажання здобувати нові знання. Хочу побажати вам, діти, щоб у вашому житті вам ніколи не довелося телефонувати на номер «101».

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 листопада 2018
Переглядів
2077
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку