Тема: Пожежна безпека
Мета:
Презентація містить цікаву анімацію та відео!
Моя пошта: kusovol@hotmail.com
Тема: Пожежна безпека
Мета: поглиблювати та систематизувати знання учнів про причини виникнення пожежі, про ознаки несправності електричних приладів; формувати навички та вміння поводити себе в небезпечних ситуаціях: вчити вимикати несправні прилади, гасити міні- пожежу, викликати допомогу; спонукати до дотримання правил користування електричними приладами. Розвивати життєві компетентності, навички самостійності, відповідальності, вміння зосередитися при виникненні надзвичайної ситуації. Виховувати бережливе ставлення до свого життя і здоров’я.
Обладнання: підручник «Основи здоров’я» 3 клас Гнатюк О. В., робочий зошит, картки, слайдові презентації.
Використані джерела:
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
Доброго дня! Сьогодні урок у вас проведу я. Звати мене Назар Вікторович.
Продзвенів дзвінок, покликав на урок.
Нумо працювати, знання здобувати.
— Розкажіть, яких правил користування водогоном необхідно дотримуватись. (Не засмічуй каналізацію - не кидай в унітаз сміття, харчові відходи тощо; щоб на кухні не забруднювався зливний отвір раковини, треба мати спеціальну решітку, що затримує харчові відходи; завжди після користування водою закривати крани, стежити, щоб вода не капала).
— Як слід діяти, якщо сталася аварія водогону? (Перекрити воду за допомогою вентилів водопостачання, які є в квартирі; повідомити про аварію батьків; зателефонувати до житлово-експлуатаційної організації і викликати майстрів).
Пронумеруйте порядок ваших дій. Ви повернулися зі школи додому і помітили, що з–під дверей ванної кімнати витікає вода. Що робити?
5. |
Почати збирати воду ганчірками. |
2. |
Зателефонувати дорослим. |
4. |
Перевірити, чи це не гаряча вода. |
3. |
Вимкнути електроприлади. |
1. |
Перекрити кран водопостачання. |
3.1. Відгадування загадок.
1. Без крил, без рук, без ніг
А вгору піднімається. ( Дим )
2.З язиком, а не лає,
Без зубів, а кусає. (Вогонь)
3.2. Відгадування ребусу
гонь
— Як ви гадаєте, про що йтиме мова сьогодні на уроці?
— Сьогодні ми з’ясуємо, вогонь є нашим другом чи ворогом. Дізнаємося про правила пожежної безпеки, про ознаки несправності електричних приладів; будемо вчитися поводити себе в небезпечних ситуаціях: вимикати несправні прилади, гасити міні–пожежу, викликати допомогу.
Подумайте, що являє собою вогонь? З чим він для вас асоціюється? Вогонь – це друг, чи ворог?
ДРУГ ВОРОГ
— Хто вважає, що вогонь є нашим другом, вийдіть і станьте зліва.
— Хто вважає, що вогонь є нашим ворогом, вийдіть і станьте справа.
— Доведіть свою думку.
— Отже, який висновок можна зробити?
Розгляньте малюнки на сторінці 75. Що на них зображено? Проаналізуйте коли вогонь друг і коли ворог?
Підраховано, що в Україні кожні півгодини надходить сигнал про пожежу, люди повідомляють про свою біду. Сумна статистика свідчить, що багато побутових пожеж виникає від ігор дітей з вогнем. Такі пожежі виникають за зачиненими дверима. Рятуючись від вогню малюки ховаються в шафу, під ліжка, забиваються в глухі кутки квартир. Доволі часто такі пожежі завдають великих матеріальних збитків і, що найстрашніше, – закінчуються трагічно.
Ми налили в олов'яну попільничку бензину і запалили. Полум’я несподівано вибухнуло до самої стелі. Мало того, бензин став переливатися через віконця попільнички, бризкати вогнем на скатерку.
Горить, аж горить, але за димом уже не видно, чому ще загрожує вогонь.
Дим густішав, вікно було заклеєне на зиму, квартирка така мала, що тільки руку просунути. Ми обидва почали бухикати, а вогонь гоготить. Дим заповнив площадку, поліз у сусідню кімнату.
Тоді вибігла перелякана сусідка. «Що сталося?» — питає. Бензин палахкотить. Сусідка бачить і полотніє. Але ми, хоч і розгублені, все ж кавалери. Тому силкуємось зробити байдужі фізіономії і галантно вклоняємось.
Сусідка метнулась до себе в кімнату, схопила ковдру і накрила нею бензин. Вогонь погас.
На вулиці теж не жартуй з вогнем!
Якщо не вдається загасити самостійно вогонь тоді необхідно негайно залишити місце пожежі та звернутися по допомогу до дорослих. Якщо поряд нікого немає, слід викликати пожежників, зателефонувавши за номером 101. Назвати місце пожежі (адресу), своє прізвище. У жодному разі не можна ховатися під ліжко, стіл, у шафу та інші місця, адже пожежники можуть тебе не знайти. Уважно слухай їх і виконуй усе, що вони говорять.
Кросворд записаний на дошці. Учитель зачитує тлумачення,
слів, а клас їх колективно відгадує. Один учень вписує слова в сітку
кросворда.
— Прочитайте по вертикалі слово, що утворилося.
1. Полум’я, що охопило що-небудь і знищує щось. (Пожежа)
2. Прозора безбарвна рідина. (Вода)
3. Норми суспільного життя, які визначають дії людей, організацій, колективів у певних життєвих ситуаціях. (Правило)
4. Найдрібніша частинка речовини, що горить. (Іскра)
5. Вогонь, що горить. (Полум’я)
6. Купа дров, що горить. (Багаття)
7. Розвиток якогось явища. (Процес)
8. Тонкі дерев’яні палички з головками для отримання вогню. (Сірники)
9. Група родичів, які живуть разом. (Сім’я)
― Яке слово отримали? (Евакуація).
― Що таке евакуація? (Евакуація — це організований вихід усіх людей із небезпечного місця).
У кожній установі на видному місці, має висіти план евакуації людей і майна на випадок пожежі.
― Розгляньте план евакуації з приміщення школи під час пожежі. Чи бачили ви його раніше?
— Яким чином відбувається евакуація учнів з приміщенням школи? (Евакуація школярів із приміщення має проходити чітко за планом. У таких випадках неприпустимими є паніка й метушня).
1) Читання тексту учнями.
2) Перевірка розуміння прочитаного.
Важко уявити собі життя людини без вогню. Він допомагає готувати їжу, зігріватися, виплавляти метал, пекти хліб. Вогонь приходить на допомогу в різних життєвих ситуаціях.
Вогонь — друг людини. Але якщо він потрапить в невмілі або в недобрі руки, то може стати грізним ворогом. Вогонь знищує ліси, житлові будинки, підприємства.
Під час пожежі люди гинуть. Пожежу може зупинити недотримання правил користування електроприладами, газовими плитами, джерелами відкритого вогню.
4.10. Робота за підручником (с. 81-82).
— Що зображено на малюнках на с. 81? (Обігрівальні прилади).
— Розгляньте малюнки. Які правила безпеки порушені?
Аналіз правил користування обігрівальними приладами.
(Розбір кожного правила зокрема з поясненнями вчителя).
4.11. Фізкультхвилинка
Зараз ми з вами проведемо фізкультхвилинку. Я вам буду називати речовину, і якщо вона є горючою то ви присідаєте, а якщо ні то ви плескаєте в долоні. (Пісок, тканина, папір, вода, дерево, молоко, нафта, цегла, бензин, скло).
5.1. Робота в зошиті.
― А зараз давайте закріпимо наші знання і попрацюємо в робочому зошиті. Відкрийте свій зошит на сторінці 22. Давайте розглянемо завдання 1. (Зачитуємо завдання і разом з учнями записуємо вірні твердження. Потім виконуємо завдання 3. 4 завдання виконуємо на дошці та переносимо відповіді в зошит. Далі виконуємо завдання на с. 23-24 №1, 2, 3 та 4).
5.2. Розгадування ребусів (с. 84)
Ну що ж, наш урок доходить до завершення. Дякую вам за плідний урок, бажання здобувати нові знання. Хочу побажати вам, діти, щоб у вашому житті вам ніколи не довелося телефонувати на номер «101».