Захід сприяє здоровому способу життя; розвиває бажання дітей вести активний спосіб життя, берегти зміцнювати власне здоров'я,виховує хороші звички, бажання перетворити набуті знання у внутрішню потребу.
Інтелектуальний турнір-вікторина
« Я здоров'я бережу,
сам собі допоможу»
виховувати хороші звички, бажання перетворити набуті знання у внутрішню потребу;
уміння вчитися: формувати готовність самостійно працювати з новим, доступним за складністю матеріалом;
інформаційної: розвивати здатність учнів орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти й оперувати інформацією;
здоров'язбережувальної: працювати над удосконаленням фізичної складової здоров'я;
соціальної:учити продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі.
Обладнання:
І. Вступна частина
1. Зворотний зв'язок
2. Впарава очікування
3.Повторення правил роботи
ІІ. Основна частина
Сьогодні ми проводимо виховний захід на тему: «Я здоров'я бережу, сам собі допоможу»
Девізом будуть слова:
Здоров’я — розкіш для людини,
Найбільша цінність у житті.
Як є здоров’я день при днині,
Можливість є йти до мети.
Кажуть, що здоров’я – це найдорожчий скарб. А що таке здоров’я у вашому
розумінні? Давайте послухаємо учнів
Учень 1. Здоров'я - це багатство,
Яке Господь нам дав,
І треба, щоб з дитинства
Його ти цінував.
Здоров'я не придбаєш
За гроші, пам'ятай.
Його від Бога маєш,
Про це не забувай.
Бережи здоров'я змалку,
Бо хазяїн тіла - ти.
Щоб життя прожити довге,
Себе треба берегти.
Учень 2. Здоров’я – це ранок
Зі свіжим повітрям.
Це сонце, що гріє
Ласкаво й привітно.
Це хвилі Дніпра.
Що нам сили дають.
Бери це сміливо
Мій друже, і в путь.
Учень 3 Здоров’я – це смак
Свіжих ягід дозрілих,
Це спорт, що дає нам
Наснагу і силу.
Це сон, що на крилах
Нам зорі несуть.
Усе це з собою
Узять не забудь!
Здорова людина весела, щаслива.
У здорової людини нічого не болить.
Здорова людина має багато друзів.
Від чого залежить здоров’я?
Гра «Асоціативний кущ»
ЗДОРОВ'Я
1.“Від чого залежить здоров’я ”.
Учень: Батьки всі хочуть й вчителі,
Щоб ми росли чудові.
І щоб ішли по цій землі
Розумні та здорові.
Учень: Бо хворому немилий світ,
Усе йому байдуже.
То ж бережи з маленьких літ
Своє здоров’я друже!
Вчитель: Від чого залежить здоров’я?
50 % - спадковість;
20 % - стан навколишнього середовища;
20 % - спосіб життя;
10 % - медичне обслуговування.
Зваж на те, що ти можеш значно вплинути на стан свого здоров’я, обравши здоровий спосіб життя.
А як же зберегти своє здоров’я? Хто як міркує? (міркування дітей)
Учитель: Берегти здоров’я – це означає вести здоровий, активний спосіб життя; робити зарядку, ходити в походи, займатися фізичною працею, відвідувати спортивні секції, дотримуватися чистоти.
Треба виробляти в собі хороші звички і уникати та позбавлятися шкідливих. (Діти уточнюють які звички хороші, а які погані). Розглянемо ілюстрації з прикладами здорового способу життя. (Діти ідуть у похід, заняття у спортивній секції).
Прислів’я про здоров’я:
2.“Піклування держави про здоров’я народу.”
Наша держава піклується про здоров’я народу. В статті 49 Конституції України сказано: “Кожен має право на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування. Держава дбає про розвиток фізичної культури і спорту, забезпечує санітарно – епідемічне благополуччя.”
В країні збудовано багато лікарень, санаторіїв, будинків відпочинку. Та слід пам’ятати, що в першу чергу, людина сама відповідає за своє здоров’я і тільки сама може його зберегти.
Учень: Бути здоровим, друже, зможеш,
Бо кожному це до снаги.
Хвороби ти всі переможеш,
Здоров’я мусиш зберегти.
3.“ Як правильно треба їсти.”
Учень: Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,
Вживати поживне і тільки корисне.
Не їсти надміру, не шкодити тілу
І пам’ятати про вітаміни.
Гра-вікторина
1) Не стелюсь я шукати долі,
Деруся вгору. Я...(квасолі)
2) Кругле, соковите,
Сонцем налите.
З гілочки котиться –
У ротик проситься... (яблуко)
3) В темній я живу коморі,
А коса моя надворі
Гарбузова я сестриця
Мене звати...(морковиця)
4) У вінку зеленолистім,
У червоному намисті
Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (калина)
Є брати у нас столові.
Ми зростаємо рядками
Люди звуть нас...(буряками)
В семи кожушках;
Хто її роздягає,
Той сльози проливає.(цибуля)
Всі довгасті, всі смугасті.
Прив’язали нас в рядках
На зелених ланцюжках.
Гарбуза ми сини й дочки
Звати як нас? (огірочки)
Вона, немов на конкурсі краси.
З рум'янами на щоках круглобока.
Красуня, та на жаль, не синьоока.
Зустрівшись з нею, дивуватись мушу
Чому смачна й приваблива, така... (груша)
Учитель: Овочі і фрукти містять в собі вітаміни. Кожен вітамін має ім’я. А зараз ми з вами познайомимося з кожним вітаміном:
Сценка «Ми корисні для людини»
Доброго дня!
Впізнали нас?
Ми вітаміни.
Дуже корисні для людини.
Я - вітамін А
Завдяки мені живем,
Гарно бачим і ростем.
Є я в молоці, в квасолях,
У яйцях є і в помідорах,
У маслі, риб’ячому жирі,
А найбільше—у морквині.
В багатьох продуктах проживаю
Та ще й людям помагаю!
Я сприяю росту, підтримую нормальний зір.
Привіт, а я вітамін В.
Давно відкрили мене.
В продуктах часто не помічають.
Але багато про мене знають.
На полях і на городі
«В» допомагає вроді.
Для праці м’язів і краси
Їж молюсочки морські.
Я дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Я є в житньому хлібі, вівсяній і гречаній кашах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, м’ясі, печінці.
Я вітамін С,
Всюди багато мене.
Ти часто мене зустрічаєш
І в їжі мене споживаєш.
Я є в шипшині,
В чорній смородині і в журавлині.
Ще у картоплі, цибулі, лимонах,
У апельсинах і помідорах.
Я видатний вітамін,
Без мене ти жити б не зміг.
Якщо ти зі мною дружитимеш,
То значно менше хворітимеш.
С» — примхливий вітамін,
Не любить кулінарів він.
Бо при їх обробленні
Йде він до роздроблення.
А я – вітамін Д.
Зміцнюю кістки, запобігаю рахітові.
Живу я в молоці, печінці, в сирі,
І при сонячних проміннях впливі.
Де вітамін цей є,
Там ріст швиденько йде.
А. Щоб здоровим підростати ,
Треба в їжу уживати
Овочі та фрукти –
Вітамінні ці продукти .
В. Вітаміни в нас смачненькі :
І солодкі , і кисленькі .
Їжте , діти , нас охоче ,
Кожний , хто , коли захоче.
С. Щоб були ви здоровенькі ,
І красиві й рум’яненькі ,
Щоб росли міцні і дужі ,
До хвороб були байдужі .
Всі: Хто дружить із нами буде,
Всі незгоди той забуде.
Виросте міцним, здоровим -
Переможе всі хвороби.
Д. Вітамінчик бравий я.
Знаю все від «А» до «Я»,
З книгами завжди дружу,
Всі завдання розв’яжу.
Діточки, ви теж спішіть,
Свою кмітливість покажіть.
Учитель:
А зараз пропоную всім вам зіграти в гру «Рима».
1. Щоб було усе в порядку,
Вранці робимо...(зарядку)
2.Свою ти силу покажи,
З водою кожен день... (дружи )
Та рушничок... (пухнастий)
Порошок... (зубний)
І гребінець... (густий
4. Потрібні організмові продукти,
Дуже корисні овочі та... (фрукти)
5. Дітям, дорослим дуже потрібно
Дихати часто свіжим... (повітрям)
Гра «Пригадай казку»
– Пригадайте назви українських народних казок, герої яких сильні,
витривалi, мужні, сміливі. («Котигорошко», «Кирило Кожум'яка»)
– Роздивіться iлюстрацiї до цих казок i скажіть, з чого видно, що герої
мають здоров'я? (Вони високі, сильні, красиві, спортивні.).
– Подумайте, на кого з казкових героїв ви хотіли б бути схожими? Чому?
(Відповіді учнів.)
|
з |
в |
е |
р |
о |
б |
і |
й |
||||
д |
у |
б |
|
|||||||||
с |
а |
н |
а |
т |
о |
р |
і |
й |
|
|||
|
ф |
р |
у |
к |
т |
и |
|
|||||
|
с |
п |
о |
р |
т |
|
||||||
|
|
в |
і |
т |
а |
м |
і |
н |
и |
|||
м |
' |
я |
т |
а |
|
|||||||
|
я |
г |
о |
д |
и |
|
||||||
Гра «Розсипанка»
Зберіть розсипані склади i прочитайте приказку.
Здо скарб жит най у біль ро ший в'я ті
(Здоров'я -– найбільший скарб у житті.)
– Поясніть значення слова «скарб». (Скарб – те, що має надзвичайну
цінність, виняткові якості.)
Конкурс на звання кращого міма
(Викликаний учень, отримує завдання показати будь-яку ознаку здоров'я
тільки за допомогою міміки i жестів. Завдання чує тільки виконавець. Решта
учнів намагаються відгадати цю ознаку. (Гарний апетит, здорові зуби,
веселий настрій, міцний сон тощо)
Які рослини України допомагають людині підтримувати своє здоров’я?
Робота в групі «Квітка здоров'я»
Рецепт вітамінного напою
Три частини шипшини.
Одна частина ягід смородини чи горобини.
Три частини перетертої моркви.
Одна частина кореня цикорію.
Чотири частини плодів глоду.
Плюс літр окропу і тримати у теплі упродовж години. Потім процідити. Пити тричі на день по півстакана.
Вам долать нові вершини,
Ви – майбутнє України!
Щоб творити і дерзати,
То здоров’я треба мати.
Перегляд мультфільму «Охоронці здоров'я»
ІІІ. Підсумок
Сьогодні ми з вами багато чого пригадали, дещо дізналися нове, над чимось задумалися. Ростіть здоровими, діти, щоб раділи ви світові, а світ радів вам!
Усі разом
Здоров'я – це сила!
Здоров’я – це клас!
Хай буде здоров'я
У вас і у нас!
(Звучить весела музика)