Конспект уроку + презентація "Віднімання трицифрових чисел у випадку,коли зменшуване містить нуль"

Про матеріал
В даній розробці нестандартного уроку з математики у формі подорожі учні третього класу ознайомляться з відніманням трицифрових чисел у випадку,коли зменшуване містить нуль. Разом з козаком Данилою вони пройдуть різноманітні випробування, виконуючи цікаві творчі завдання.
Перегляд файлу

Тема уроку:  Віднімання трицифрових чисел у випадку, коли зменшуване містить нуль.                     

Мета:    навчити учнів письмово віднімати  трицифрові числа, коли  зменшуване містить нуль; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати самостійність, уважність, старанність, любов до математики, взаємоповагу у спільній діяльності.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.          

Обладнання:  презентація до уроку,малюнки вовків, картки для групової роботи.          

                                                Х І Д   У Р О К У

І. Організаційний етап.

Вчитель:     - Доброго дня, діти!

                                     Сьогодні на уроці ми здійснимо подорож разом з козаком  Данилом . Він  отримав наказ від кошового отамана доправити  із Запорізької Січі до Києва важливий лист. Багато небезпечних пригод випаде на його долю.  Але щоразу Данилові допоможуть уникнути біди кмітливість, винахідливість , сміливість. Разом з ним ми пройдемо цим нелегким шляхом, взявши з собою найціннішу зброю – наші знання.

 

 

                                                                                           Слайд  1

                 

 - Розгорніть зошити і запишіть дату початку подорожі : …………….

                     ( Учні записують в зошитах дату)

1.Каліграфічна хвилинка. Графічний диктант.

Вчитель: Кого з собою взяв в дорогу Данило, ми дізнаємось, виконавши графічний диктант.   

- Поставте крапку. Праворуч — 1 клітинка, вниз – 3, праворуч – 3, вниз – 2, праворуч – 1, вверх – 1, ліворуч  – 2,  вниз – 2, ліворуч — 1,вверх — 2, ліворуч — 1,вниз — 2,ліворуч — 1, вверх — 4, ліворуч — 1, вверх — 1,праворуч — 1, вверх - 1 . Кого ви намалювали? (Коня).І Данило вирушив в дорогу,осідлавши вірного друга.

         Слайд 2

 

 

  

 

Вчитель: Кожний козак вважав свого коня за брата, хай не по крові, але по волі. Пригадайте прислів`я про козацького коня.

Довідкове бюро: Козак дружбу знає: в біді коня не покидає. Козаку кінь за себе дорожче.   Без коня немає й козака.
 

ІІ. Постановка мети і задач уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Довго чи коротко скакав козак Данило, аж от зупинився на роздоріжжі доріг.

Яку ж дорогу обрати?

Продовжи  ряди чисел: 80,65, 50 ...

                                       900,800,600,500….    Слайд  3

         В якому ряді було легше виконувати віднімання? Чому? Де виникло утруднення? (Коли в зменшуваному є нуль). Як ви думаєте, а при розв`язанні яких ще видів прикладів нам знадобиться вміння віднімати ,коли в зменшуваному є нуль? ( При відніманні трицифрових, чотирицифрових чисел). Так, вірно. Отже, тема нашого уроку : “Віднімання трицифрових чисел, коли зменшуване містить нуль”.  (Слайд 4)

  ІІІ. Актуалізація знань.

1. Використання методу фреймів.

                   Віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд.

 

 

 

Слайд 5

 

(На екрані зображення закритих дверей, за якими умовно буде зібрано все те, що всі учні разом знають про  тему уроку, яку необхідно досліджувати.)

Вчитель: Що нам потрібно пригадати, щоб сьогодні на уроці віднімати трицифрові числа в стовпчик?

Діти:1. Правила  запису додавання і віднімання чисел в стовпчик.

Вчитель: Яке правило запису в стовпчик?

         2.Додавання і віднімання чисел в межах 20.

         3. Віднімання числа від 10.

 

 

 

Слайд 6

 

2. Математичний диктант.

А) Запишіть число,у якому: 2 с. 6 дес.8 од., 1 с. 9 дес. 2 од., 9 с. 5 од., 3 с. 4 од.;

Б) Запишіть число, у якому всього 56 дес. 4 од.,  632 од.;

В) Запишіть число, яке отримаємо, якщо число 348 зменшити на 4 десятки;

число 123 збільшити на 1 сотню.

Відповіді: 268, 192, 905, 304, 564, 632, 308, 223.(Слайд 7)

Завдання: Обчисліть письмово суму чисел, які мають однакове число сотень (268 + 223);

 ІV.  Вивчення  нового матеріалу.

І Етап   Обчислити різницю найбільшого та найменшого чисел (905 – 192);

905 - 192                (1 приклад пояснює біля дошки учень

580 - 327                 у ролі вчителя, 2-й записують в зошиті,

                                а один  учень з місця коментує.)

ІІ Етап

 І варіант (самостійно сильніші учні)       II варіант (разом слабші учні)

Виконати віднімання  письмово:              Коментуйте біля дошки :                                                    

808-243                                                         970 - 554                                 

650 - 438                                                       708 - 356

740 — 524                                                     620 - 415

3207 — 1562*

8970 - 1564*

(Перевірка І варіанту : 565, 212, 216, 1645, 7406 )

Вчитель: Отже, яке правило ми можемо скласти при віднімання трицифрових чисел, якщо зменшуване містить нуль?

 

Діти виводять правило: Якщо при віднімання трицифрових чисел в зменшуваному в розряді одиниць міститься нуль, то ми позичаємо десяток в розряді десятків і додаємо його в розряд одиниць та виконуємо віднімання. При цьому кількість одиниць в розряді десятків зменшується на одиницю. 

        За цим правилом виконуємо віднімання, якщо в зменшуваному міститься нуль в розряді десятків.

 

V. Первинне закріплення знань, формування вмінь і навичок.

  Вчитель. Ми озброїлися новими знаннями і далі в путь! Невдовзі Данило зустрів зграю вовків. Щоб їх подолати , треба виконати обчислення з іменованими числами. Стрілочками покажіть відповіді  до кожного  прикладу. (На дошці  малюнки вовків, один учень працює біля дошки, інші — самостійно в зошитах).

8 м 3 см — 50 см          1ц 4 кг — 24 кг

3 ц 20 кг — 1ц 70 кг     6 м 2 дм — 25 дм

VІ.Вторинне закріплення знань.

1.Групова робота.

Вчитель. Попереду в Данила нездоланна перешкода : глибоке озеро, а на протилежному його березі — ворожі стрільці.

   Довідкове бюро:   У козаків був оригінальний човен, який вони використовували для військових походів. Його можна назвати «прабатьком» сучасних підводних човнів. Він складався з двох днищ, між якими розміщували вантаж аби занурити судно у воду. Так козаки непомітно підпливали до ворогів. Перед початком наступу вантаж викидався, а судно раптово піднімалось на поверхню. Звичайно, це ставало несподіванкою для противника, адже ніхто не очікував, що запорозьке військо може з’явитись з морських глибин .

     Слайд 8.

Данилові допоможе човен, а нам потрібно відгадати чарівне слово. Завдання: знайти корені рівнянь ,обчислити їх суму .   (Учні виконують завдання самостійно) 

1 група                           2  група                  3  група

Х + 200 = 737         Х —642 = 178       Х — 14 * 10 = 851

Х + 435 = 898         Х + 168 = 760        908 — 45 : Х = 899

( сума коренів 463+537 = 1000                    1 група;   картка ВП;

сума коренів  180 + 820 = 1000                    2 група;   картка ЕР;

сума коренів   9+991 = 1000                         3 група;   картка  ЕД .)

Учні третьої групи після розв`язання  рівнянь допомагають іншим групам.

Вчитель обмінює правильну відповідь на буквосполучення. Учні складають слово — відгадку  ВПЕРЕД )

 VІ.Фізкультхвилинка.

Гей, ви стрільці січовіі, раз, два, три !

(Ривки руками від грудей)

У ваших дівчат серце мліє, раз, два, три!

(марширування)

Ви вперед все поступайтесь,

Ні на що не оглядайтесь, раз, два, три!

(повороти праворуч та ліворуч)

Попереду сотник їде, раз, два, три!

( зображують їзду на коні)

Сам із себе хлопець бравий,

Під ним коник дуже жвавий.

( згинання, розгинання рук у ліктях)

Раз, два, три, раз, два, три !

( марширування)

. Розвиток математичних знань.

  1. Робота над задачею.

 

 

   Слайд 9

Вчитель. Ми добре розім‘ялися і зможемо подолати татар, які влаштували Данилові пастку на протилежному березі озера. Для цього розв‘яжемо задачу

     Довідкове бюро: Відомо,що окрім зброї, сили і вміння гарно битися, козаки мали ще одну значну перевагу – кмітливість та хитрість. Практично завжди їм вдавалось непомітно підкрастися до ворога та застати його зненацька. Звичайно це додавало шансів здобути перемогу.

     (Учень працює біля дошки, розв`язуючи задачу діями, сильніші учні самостійно виразом)

Щоб доїхати до Києва, можна їхати через поле або навпростець через ліс, де зачаїлися татари. Довжина дороги  через ліс — 174 км, а через поле  скакати конем до  високого дубу 58 км, а  потім ще 132 км. На скільки кілометрів дорога навпростець через ліс коротша,ніж через поле?(Слайд 10)

     Довідкове бюро: Розповідають, що на Хортиці досі росте величезний дуб, оспіваний у козацьких піснях і легендах. В деяких з них розповідається, що запоріжці проводили під ним свої обряди, йдучи на бій. Подейкують, що цьому дереву уже 700 років.

                                             Слайд 11

  Вчитель. І от нарешті побачив козак Данило вдалині куполи Києва – мету своєї подорожі. А поки він доповідає Великому Князю, ми підведемо підсумки нашого уроку.

 

 

 

 

  Слайд 12

VІІ. Рефлексія (Підбиття підсумків уроку).

Інтерактивна вправа “Мікрофон”.

Учитель:

-Що ви дізнались на уроці?

-Чого навчились?

- Де виникли труднощі?

- Сьогодні ви гарно попрацювали ….. ( оцінювання учнів)

VІІ. Домашнє завдання.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Подорож козака Данила

Номер слайду 2

Каліграфічна хвилинка

Номер слайду 3

80, 65, 50 … 90,80,60,50 …

Номер слайду 4

Віднімання трицифрових чисел,коли зменшуване містить нуль

Номер слайду 5

Номер слайду 6

1. Правило запису додавання і віднімання в стовпчик.2. Додавання і віднімання чисел в межах 20.3. Віднімання числа від 10.

Номер слайду 7

Математичний диктант. А) 268, 192, 905, 340;Б) 564, 632;В) 308, 223.

Номер слайду 8

565, 212, 216, 1645, 7406

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Щоб дістатися Києва, можна їхати через поле або навпростець через ліс, де влаштували пастку татари. Довжина дороги через ліс – 174 км, а через поле треба скакати до високого дубу 58 км, а потім ще 132 км. На скільки кілометрів дорога навпростець через ліс коротша, ніж дорога через поле?

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Осадча Ганна Іванівна
    велика подяка за такий чудовий матеріал, та ще й комплектом!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додав(-ла)
Середюк Олена
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 жовтня 2020
Переглядів
3662
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку