Конспект уроку Прикметник 6 клас

Про матеріал
Тема. Систематизація і узагальнення вивченого з теми "Прикметник". Мета. (формувати компетентності) предметні: систематизувати і узагальнити знання учнів з теми "Прикметник", ключові:закріпити вміння і навички, набуті в процесі вивчення теми; сприяти розвитку комунікативної компетентності школярів; на основі поданих текстів виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Тема. Систематизація і узагальнення вивченого з теми "Прикметник".

Мета. (формувати компетентності) предметні: систематизувати і узагальнити знання учнів з теми "Прикметник", ключові:закріпити вміння і навички, набуті  в процесі вивчення теми; сприяти розвитку  комунікативної компетентності школярів; на основі поданих текстів виховувати любов до природи.

Правопис: написання складних прикметників, н і нн у прикметниках. 

Внутрішньопредметні зв’язки:

Лексикологія: засвоєння нових слів.

Текст: удосконалення будови і зв’язності описового тексту.

Граматика: узгодження прикметника з іменником.

Міжпредметні зв’язки: прикметники у творах українських письменників, твори мистецтва.

Т и п  у р о к у:  систематизація і узагальнення знань, умінь та навичок.

 

                                         Перебіг уроку

  1.          Мотивація навчальної діяльності.

Очікування (записуються на аркуші, вивішуються на дошці).

 Від цього уроку я очікую…

     II. Аналіз матеріалу з метою узагальнення вивченого.

1. Лінгвістичний хокей (методика проведення: дві команди, у складі яких є один воротар, двоє захисників, троє нападників; кидок – запитання суперникові, гол – відповіді нема, шайбу відбито – захисник чи воротар дали правильну відповідь).

2. Створення узагальненої таблиці, використовуючи теоретичний матеріал підручника.

III. Виконання вправ на застосування узагальнених знань.

  1. Лінгвістичне дослідження.

Визначити стиль і тип мовлення. Думку обґрунтувати.

 

Зимовий ранок

 Займався пишний січневий ранок. Золотий промінь сонця перелинув зі сходу на захід. Вершечки синіх хмар зайнялись яскраво-червоним полум’ям. Сонце, мов здорова червона діжа, випливало з-за краю землі та обгорталось блискучими хмарками, що спалахнули від сонячного проміння, мов солома від вогню.  Дерева, одягнені в легеньку одежу з срібного інею, облились делікатним рожевим світлом. Проти  темно-синіх тяжких хмар, що оповили захід, здавались вони делікатними рожевими тінями. А на сході, між блакитним небом та білим снігом, зависла  імла, мов блискучий рожевий серпанок. По твердому рипливому снігу стелились довгі тіні від

 дерев, хат, тинів. Ясний сонячний промінь срібною доріжкою лягав по снігу межи довгими тінями. Синій дим знімавсь від коминів і змішувався вгорі з рожевою імлою… Ранок дихав морозом ( За М. Коцюбинським).

2. Лексична хвилинка.

Пояснити лексичне значення слів.

 Пишний (ранок) .

 Делікатне (світло)

3. Морфологічний розбір прикметників, лексичне значення яких було визначено.

4. Орфографічна робота.

   Пояснити написання виділених слів.

    Написати самодиктант з 10 – 12 слів для пояснення вивчених орфограм у прикметниках. Виділити морфеми. Підкреслити орфограми.

     Додаткове запитання.

  У яких випадках у прикметниках пишеться дві літери –н-? Навести приклади.

5.  Прочитайте, пропускаючи прикметники. З якою метою прикметники вживаються в мовленні?

6. Робота в групах.  Диференційована самостійна робота.

І група. Скласти художній опис берізки.

  •        Уявіть, що ви у зимовому лісі, на галявині побачили красуню-берізку (погляньте, якою побачили її художники). Вас так вразила її беззахисна краса, що  не можете не поділитися своїми почуттями з близькими людьми. Прийшовши додому, сідаєте писати лист бабусі з метою передати враження про красу берізки взимку. Використовуйте прикметники для її опису.

Опорні слова і вирази: білокорий тендітний стовбур, тонке гнучке і довге гілля, неначе дівочі коси, чорні цяточки, сріблястий іній, біле пухнасте вбрання.

ІІ група.

Скласти науковий опис берізки.

Уявіть, що ви виступаєте на науковій конференції. Опишіть березу в науковому стилі.

Опорні слова і вирази: білокорий стрункий стовбур, тонке довге гілля, серцеподібні листки, кора знизу потріскана, а зверху гладка.

 ІII група.

Ви члени шкільного екологічного товариства. Темою заняття є проблема охорони природи. Ви маєте виступити з доповіддю про необхідність її збереження. Використовуючи власні спостереження за природою, напишіть розповідь з елементами міркування.

7. Презентація виконаних робіт. Інтерактивна вправа «Авторське крісло».

8. Редагування текстів. Аналіз виконаних робіт.

Заповнити таблицю, оцінивши власну роботу в групах.

IV. Підсумки уроку.

Аналіз очікуваних результатів.

V. Домашнє завдання. Повторити вивчене про прикметник,  з'ясувати різницю в значенні прикметників журавлиний і журавлинний, скласти з ними речення або виписати із творів І. Калинця два речення з прикметниками, виконати   їх морфологічний розбір.

doc
Додано
7 січня
Переглядів
18
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку