Матеріал до уроку з теми "Ступені порівняння прикметників . Прикметники утворені від двох основ ". Проєкту "Інтелект України". 4 клас
Українська мова
Тема: ступені порівняння прикметників. Прикметники утворені від двох основ.
Мета : закріпити відомості про прикметник як частину мови, його функціональну роль та морфологічні ознаки, вміння розпізнавати з - поміж інших частин мови; поглибити знання учнів про особливості творення вищого і найвищого ступенів порівняння прикметника; розвивати вміння утворювати ступені порівняння, вправлятися у розборі прикметника, як частини мови; формувати навички творення прикметників від іменників за допомогою найуживаніших суфіксів; розвивати творчі вміння зіставляти, конструювати мовні явища, формувати ключові компетентності; виховувати писемну культуру та зв’язне мовлення.
ХІД УРОКУ
І Мотиваційна частина
Добрий день !У добрий час!
Радо ми вітаєм вас!
Будем мову рідну вчити,
Кожним словом дорожити!
1.2.Афірмації успіху
- Я працюю над тим, щоб розвивати свою креативність!
- У мене чудова пам'ять!
-Я створюю щастя навколо себе, бо вірю у свої сили!
ІІ Актуалізація опорних знань
2.1. Перевірка домашнього завдання.
2.2.Повторення вивченого про прикметник ( робота з презентацією).
2.3. Пісенька « Прикметник».
ІІІ Етап визначення та планування завдань уроку
- Прочитайте тему уроку. Що нового з’явилося в темі? Підкресліть ключові слова .
- Колективно визначаємо завдання уроку.
- Що ми маємо засвоїти? –Які вміння продовжимо формувати?- На мою думку я сьогодні буду вчитися…
IV Етап опрацювання нового матеріалу
3.1.Робота з диктором ( -читання привила одночасно з диктором; - робота в парах « Питання , відповідь».
3.2. Вправа 3 (3 )«Дослідницька лабораторія». Висновок, окремі прикметники не мають ступенів порівняння.
Зараз за вікном зима, яка завітала і до нас на урок. Розгляньте картинки і підберіть прикметники до них, пробуйте дібрати ступені порівняння.
Робота з картинка на дошці про зиму. Хвилинка релаксації .
3.3.Вправа 4 « Словотворча робота». Коментоване письмо.
-Творення прикметників вищого ступеня.
-Розбір прикметника, як частини мови.
3.4.Робота з таблицею, опрацювання правила.
Мовний тренажер (закріплення правила).
В наступній вправі піде мова про людей , які живуть в північній півкулі.
3.5. Робота з текстом. Вироблення вмінь розпізнавати прикметники в тексті.
-Словникова робота.
- Довідкове бюро .Факти про ескімосів.
- Первинне читання тексту, заповнюючи пропуски.
- Розпізнати слова з орфограмою «н» та « нн» у прикметниках.
3.6. Опрацювання правила на повторення. Утворення прикметників , утворених від двох основ.
3.7.Вправа 8(1) утворення прикметників від виділених словосполучень « Дощиком»
Пісенька « Прикметник».
3.8. Кубок Мудрої Сови.
V Узагальнення вивченого матеріалу
Кожен учень називає навчальні одиниці, які вивчали на уроці.
Що нового ви дізналися на уроці?
Які нові слова- винятки запам’ятали?
Над якими вправами сподобалося працювати?
Чого очікуєте від наступного уроку?
Які якості в собі розвинули?
Чи сподобалось вам досліджувати прикметник?
VI Підсумок уроку
Я впевнена, ви відчули, ку могутню силу мають прикметники. Вони роблять нашу мову багатшою, досконалішою, допомагають точніше висловлювати свої думки, додають життєвої сили нашій мові.
Я дякую вам за роботу на уроці , кожна ваша думка була важливою.
VII Домашнє завдання
Уроки 9- 10