Конспект уроку : "Прикметники вищого і найвищого ступенів"

Про матеріал

Матеріал до уроку з теми "Ступені порівняння прикметників . Прикметники утворені від двох основ ". Проєкту "Інтелект України". 4 клас

Перегляд файлу

Українська мова

Тема: ступені порівняння прикметників. Прикметники утворені від двох основ.

Мета : закріпити відомості про прикметник як частину мови, його функціональну роль та морфологічні ознаки, вміння розпізнавати з - поміж інших частин мови; поглибити знання учнів про особливості творення вищого і найвищого ступенів порівняння прикметника; розвивати вміння утворювати ступені порівняння, вправлятися у розборі прикметника, як частини мови; формувати навички творення прикметників від іменників за допомогою найуживаніших суфіксів; розвивати творчі вміння зіставляти, конструювати мовні явища, формувати ключові компетентності; виховувати писемну культуру та зв’язне мовлення.

ХІД УРОКУ

І Мотиваційна частина

  1. Привітання

Добрий день !У добрий час!

Радо ми вітаєм вас!

Будем мову рідну вчити,

Кожним словом дорожити!

1.2.Афірмації успіху

- Я працюю над тим, щоб розвивати свою креативність!

- У мене чудова пам'ять!

-Я створюю щастя навколо себе, бо вірю у свої сили!

ІІ Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка домашнього завдання.

2.2.Повторення вивченого про прикметник ( робота з презентацією).

2.3. Пісенька « Прикметник».

ІІІ Етап визначення та планування завдань уроку

-         Прочитайте тему уроку. Що нового з’явилося в темі? Підкресліть ключові слова .

-         Колективно визначаємо завдання уроку.

-         Що ми маємо засвоїти? –Які вміння продовжимо формувати?- На мою думку я сьогодні буду вчитися…

IV Етап опрацювання нового матеріалу

3.1.Робота з диктором ( -читання привила  одночасно з диктором; - робота в парах « Питання , відповідь».

3.2. Вправа 3 (3 )«Дослідницька лабораторія». Висновок, окремі прикметники не мають ступенів порівняння.

Зараз за вікном зима, яка завітала і до нас на урок.  Розгляньте картинки і підберіть прикметники до них, пробуйте дібрати ступені порівняння.

Робота з картинка на дошці про зиму. Хвилинка релаксації .

3.3.Вправа 4 « Словотворча робота». Коментоване письмо.

-Творення прикметників вищого ступеня.

-Розбір прикметника, як частини мови.

3.4.Робота з  таблицею, опрацювання правила.

Мовний тренажер (закріплення правила).

 

В наступній вправі піде мова про людей , які живуть в північній півкулі.

3.5. Робота з текстом. Вироблення вмінь розпізнавати прикметники в тексті.

-Словникова робота.

- Довідкове бюро .Факти про ескімосів.

- Первинне читання тексту, заповнюючи пропуски.

- Розпізнати слова з орфограмою «н» та « нн» у прикметниках.

 

3.6. Опрацювання правила на повторення. Утворення прикметників , утворених від двох основ.

3.7.Вправа 8(1) утворення прикметників від виділених словосполучень « Дощиком»

Пісенька « Прикметник».

3.8. Кубок Мудрої Сови.

V Узагальнення вивченого матеріалу

Кожен учень називає навчальні одиниці, які вивчали на уроці.

Що нового ви дізналися на уроці?

Які нові слова- винятки запам’ятали?

Над якими вправами сподобалося працювати?

Чого очікуєте від наступного уроку?

Які  якості в собі розвинули?

Чи сподобалось вам досліджувати прикметник?

VI Підсумок уроку

 

Я впевнена, ви відчули, ку могутню силу  мають прикметники. Вони роблять нашу мову багатшою, досконалішою, допомагають точніше висловлювати свої думки, додають життєвої сили нашій мові.

Я дякую вам за роботу на уроці , кожна ваша думка була важливою.

VII Домашнє завдання

Уроки 9- 10

 

docx
Додано
9 лютого
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку