Конспект уроку "Природа Австралії: рослинний і тваринний світ"

Про матеріал
Конспект уроку відповідає програмі. Весь матеріал розрахований для роботи в групах, важливо, щоб учні мали доступ до інтернету, використані елементи мобільного навчання
Перегляд файлу

Тема: Особливості природи Австралії

Мета: формувати предметні компетентності: ознайомити учнів з географічним розташуванням Австралії, особливостями її природи , населення; розвивати просторову уяву,  логічне мислення, вміння працювати із картою півкуль, контурною картою; виховувати пізнавальний інтерес. 

формувати ключові компетентності:

  • комунікативна компетентність — здатність особистості застосувати у конкретному спілкуванні знання мови, способи взаємодії з навколишніми і віддаленими людьми та подіями, навички роботи у групі, володіння різними соціальними ролями;
  • міжпредметна компетентність — здатність учня застосувати щодо міжпредметного кола проблем знання, уміння, навички, способи діяльності та ставлення, які належать до певного кола навчальних предметів і предметних галузей;
  • природознавча компетентність — особистісне утворення, що характеризує здатність учня розв'язувати доступні соціально і особистісно значущі практичні та пізнавальні проблемні задачі, пов'язані з реальними об'єктами природи у сфері відносин «людина — природа»;
  • соціальна компетентність — здатність особистості продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі та команді, виконувати різні ролі та функції у колективі.

 

Обладнання та матеріали: графосмужки, презентація до уроку, мобільні телефони зі сканером QR-кодів, матеріал для створення карти, ілюстрації, картки для рефлексії.

Тип уроку: комбінований

 

  1. Організація учнів до уроку

Наш урок природничий

І цікавий і незвичний,

Вирушаємо в путь –

Нас цікаві справи ждуть.

  1. Актуалізація опорних знань учнів

Вправа «Закодоване речення»

Учні пригадують вивчений матеріал за допомогою графосмужок.

  1. Повідомлення теми та завдань уроку
  1. Вірш-загадка

Австралія

                           Материк цей загадковий

                           І найменший, і казковий,

                           На південь від екватора лежить,

                           Незвичайно в ньому жить.

Найсухіший і найменший,

Найспокійніший з усіх,

Майже всюди дуже  жарко,

Унікальний гість тут – сніг.

                             І течуть незвичні ріки,

                             Називають їх тут «кріки»,

                             Їх наповнюють дощі,,

                             Довгождані та рясні.

І в пустелях геть не пусто.

Бо ростуть тут скреби густо,

Щоб пустелю цю здолати,

Всім сокиру треба мати.

                              Флора й фауна чудова,

                              Дивовижна і казкова,

                              Що не вид – то  вам не сміх:

                              Чи ендемік, чи релікт.

Кенгуру і страус ему –

Це тварини непрості.

Їх побачиш на емблемах

Й на державному гербі.

                               Що за материк, вгадали?

                               Чи вам ще щось розказать?

                                Це- Австралія, впізнали?

                                Почнемо її вивчать!

  1. Визначення завдань уроку
  • Експрес-методом познайомитися з особливостями природи Австралії.
  • Формувати вміння орієнтуватися по карті.
  • Розвивати логічне мислення, уяву.
  • Удосконалювати природничу компетентність.
  • Вчитися берегти природні багатства світу.
  1. Засвоєння нового матеріалу
  1. Інтерактивна вправа «Карусель»

Весь клас поділений на 4 групи.  Лідери груп протягом 2 хвилин подають інформацію групі, по закінченню двох хвилин лідер переходить до наступної групи.

1 лідер – географічне розташування та кліматичні умови.

2 лідер – рослинний світ

3 лідер – тваринний світ

4 лідер – особливості життя та праці людей

  1. Закріплення отриманих теоретичних знань. Мобільне навчання.

Учні отримують QR-код і переходять до виконання тесту

  1. Руханка «Подорож материками»
  1. Узагальнення та систематизація знань
  1. Гра «Детективи»

Кожна команда отримує опис однієї рослини і однієї тварини. За описом треба знати їх в класі та коротко описати (де живуть, чим цікаві)

  1. Творча робота з картою

Розкладіть материки так, як вони розташовані на карті. Підпишіть той материк, який ми вивчаємо сьогодні та океани, які омивають його береги. Із запропонованих варіантів оберіть: корінних жителів, тварину-символ та рослину, яка асоціюється із континентом.

  1. Перегляд відео «Пожежі в Австралії»
  1. Рефлексія
  1. Робота з таблицею

Знав/Знала

Дізнався/Дізналася

Хочу дізнатися

 

 

 

  1. Вправа «Незакінчене речення»
  • Для мене цей урок був…
  • Мені сподобалося…
  • Мені було важко…
  • Ці знання потрібні…
  • Мене вразило…
  1. Самооцінювання та взаємооцінювання

ПІП

 

 

Найкраще працював/ла

Найгірше працював/ла

Моя оцінка

Я працював/працювала

 

 

 

 

Відмінно

 

 

 

 

Добре

 

 

 

 

Виникли труднощі

 

 

 

 

Я старався/старалася

 

 

 

 

Я можу краще

 

 

 

 

Не працював взагалі

 

 

 

 

  1. Домашнє завдання

Перегляд відео «Пожежі в Австралії»

Написати есе «Як допомогти Австралії»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище, Ім'я________________________________________________

Знав/Знала

Дізнався/Дізналася

Хочу дізнатися

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Для мене цей урок був…
  • Мені сподобалося…
  • Мені було важко…

 

 

Найкраще працював/ла

Найгірше працював/ла

Моя оцінка

Я працював/працювала

Позначка

  • , +, ●

Прізвище, ім'я учня

Прізвище, ім'я учня

 

Відмінно

 

 

 

Добре

 

 

 

Виникли труднощі

 

 

 

Я старався/старалася

 

 

 

Я можу краще

 

 

 

Не працював взагалі

 

 

 

  • Ці знання потрібні…
  • Мене вразило…

Прізвище, Ім'я________________________________________________

Знав/Знала

Дізнався/Дізналася

Хочу дізнатися

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Для мене цей урок був…
  • Мені сподобалося…
  • Мені було важко…

 

 

Найкраще працював/ла

Найгірше працював/ла

Моя оцінка

Я працював/працювала

Позначка

  • , +, ●

Прізвище, ім'я учня

Прізвище, ім'я учня

 

Відмінно

 

 

 

Добре

 

 

 

Виникли труднощі

 

 

 

Я старався/старалася

 

 

 

Я можу краще

 

 

 

Не працював взагалі

 

 

 

  • Ці знання потрібні…
  • Мене вразило

Цей звір ймовірно в насмішку названий грізним ім’ям, настільки він крихітний. Довжина одного з видів цієї сумчастої миші досягає всього 4,5 сантиметрів. Зараз цей рідкісний вид хижака зберігся тільки на Тасманії, та й там до середини XX століття був майже винищений.

 

 

 

Ця тварина вражає своєю пристосованістю до суворих місцевих умов. Ця пустельниця накопичує в організмі стільки води, що, зариваючись глибоко в мул, здатна просидіти там близько п’яти років, чекаючи дощі! Вона виходить на поверхню тільки тоді, коли в пустелі починається злива.

 

 

 

Це великий австралійський птах, що не літає. Він, разом з кенгуру, є гербовою твариною цієї країни. Він не  тільки чудовий бігун, але й прекрасний плавець.

 

 

 

 

Один з найбільших сумчастих хижаків. Вони мають коротку густу шерсть, темного кольору з білими плямами на крижах, боках і грудей. Тварини приземисті, трохи повні, розміром з невелику дворову собаку. Його дуже часто називають сумчастим дияволом або сумчастим чортом.

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку