Тема: Особливості природи Австралії
Мета: формувати предметні компетентності: ознайомити учнів з географічним розташуванням Австралії, особливостями її природи , населення; розвивати просторову уяву, логічне мислення, вміння працювати із картою півкуль, контурною картою; виховувати пізнавальний інтерес.
формувати ключові компетентності:
Обладнання та матеріали: графосмужки, презентація до уроку, мобільні телефони зі сканером QR-кодів, матеріал для створення карти, ілюстрації, картки для рефлексії.
Тип уроку: комбінований
Наш урок природничий
І цікавий і незвичний,
Вирушаємо в путь –
Нас цікаві справи ждуть.
Вправа «Закодоване речення»
Учні пригадують вивчений матеріал за допомогою графосмужок.
Австралія
Материк цей загадковий
І найменший, і казковий,
На південь від екватора лежить,
Незвичайно в ньому жить.
Найсухіший і найменший,
Найспокійніший з усіх,
Майже всюди дуже жарко,
Унікальний гість тут – сніг.
І течуть незвичні ріки,
Називають їх тут «кріки»,
Їх наповнюють дощі,,
Довгождані та рясні.
І в пустелях геть не пусто.
Бо ростуть тут скреби густо,
Щоб пустелю цю здолати,
Всім сокиру треба мати.
Флора й фауна чудова,
Дивовижна і казкова,
Що не вид – то вам не сміх:
Чи ендемік, чи релікт.
Кенгуру і страус ему –
Це тварини непрості.
Їх побачиш на емблемах
Й на державному гербі.
Що за материк, вгадали?
Чи вам ще щось розказать?
Це- Австралія, впізнали?
Почнемо її вивчать!
Весь клас поділений на 4 групи. Лідери груп протягом 2 хвилин подають інформацію групі, по закінченню двох хвилин лідер переходить до наступної групи.
1 лідер – географічне розташування та кліматичні умови.
2 лідер – рослинний світ
3 лідер – тваринний світ
4 лідер – особливості життя та праці людей
Учні отримують QR-код і переходять до виконання тесту
Кожна команда отримує опис однієї рослини і однієї тварини. За описом треба знати їх в класі та коротко описати (де живуть, чим цікаві)
Розкладіть материки так, як вони розташовані на карті. Підпишіть той материк, який ми вивчаємо сьогодні та океани, які омивають його береги. Із запропонованих варіантів оберіть: корінних жителів, тварину-символ та рослину, яка асоціюється із континентом.
Знав/Знала |
Дізнався/Дізналася |
Хочу дізнатися |
|
|
|
ПІП
|
|
Найкраще працював/ла |
Найгірше працював/ла |
Моя оцінка |
Я працював/працювала |
|
|
|
|
Відмінно |
|
|
|
|
Добре |
|
|
|
|
Виникли труднощі |
|
|
|
|
Я старався/старалася |
|
|
|
|
Я можу краще |
|
|
|
|
Не працював взагалі |
|
|
|
|
Перегляд відео «Пожежі в Австралії»
Написати есе «Як допомогти Австралії»
Прізвище, Ім'я________________________________________________
Знав/Знала |
Дізнався/Дізналася |
Хочу дізнатися |
|
|
|
|
|
Найкраще працював/ла |
Найгірше працював/ла |
Моя оцінка |
Я працював/працювала |
Позначка
|
Прізвище, ім'я учня |
Прізвище, ім'я учня |
|
Відмінно |
|
|
|
|
Добре |
|
|
|
|
Виникли труднощі |
|
|
|
|
Я старався/старалася |
|
|
|
|
Я можу краще |
|
|
|
|
Не працював взагалі |
|
|
|
Прізвище, Ім'я________________________________________________
Знав/Знала |
Дізнався/Дізналася |
Хочу дізнатися |
|
|
|
|
|
Найкраще працював/ла |
Найгірше працював/ла |
Моя оцінка |
Я працював/працювала |
Позначка
|
Прізвище, ім'я учня |
Прізвище, ім'я учня |
|
Відмінно |
|
|
|
|
Добре |
|
|
|
|
Виникли труднощі |
|
|
|
|
Я старався/старалася |
|
|
|
|
Я можу краще |
|
|
|
|
Не працював взагалі |
|
|
|
Цей звір ймовірно в насмішку названий грізним ім’ям, настільки він крихітний. Довжина одного з видів цієї сумчастої миші досягає всього 4,5 сантиметрів. Зараз цей рідкісний вид хижака зберігся тільки на Тасманії, та й там до середини XX століття був майже винищений.
Ця тварина вражає своєю пристосованістю до суворих місцевих умов. Ця пустельниця накопичує в організмі стільки води, що, зариваючись глибоко в мул, здатна просидіти там близько п’яти років, чекаючи дощі! Вона виходить на поверхню тільки тоді, коли в пустелі починається злива.
Це великий австралійський птах, що не літає. Він, разом з кенгуру, є гербовою твариною цієї країни. Він не тільки чудовий бігун, але й прекрасний плавець.
Один з найбільших сумчастих хижаків. Вони мають коротку густу шерсть, темного кольору з білими плямами на крижах, боках і грудей. Тварини приземисті, трохи повні, розміром з невелику дворову собаку. Його дуже часто називають сумчастим дияволом або сумчастим чортом.