5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Конспект уроку "Природні лиха"

Про матеріал

Ознайомити учнів з найхарактернішими для нашої місцевості природними стихійними лихами; формувати уявлення про можливі наслідки надзвичайних ситуацій; пояснити, яким небезпечним для довкілля може бути необережне поводження з вогнем; розкрити способи захисту від несприятливих явищ природи. Виховувати організованість і відповідальне ставлення до своїх обов'язків, обережність та акуратність.

Перегляд файлу

 

                                                                                                           Костиря С.Г.

вчитель основ здоров’я ,

Червонокам’янського НВО 

«загальноосвітня школа  І – ІІІ ступенів –

дитячий дошкільний заклад –

позашкільний центр»

Олександрійської районної ради

Кіровоградської області

 

Тема. Природні лиха

Мета: формувати уявлення про природні стихійні лиха та надзвичайні ситуації; ознайомити з правилами безпечної поведінки під час грізних явищ природи; попередити учнів про можливі аварії та катастрофи, які можуть статися в районі проживання; вчити правильно поводитись у надзвичайній ситуації; виробляти вольові якості, вміння побороти страх, запобігти проявам паніки; виховувати дисциплінованість.

Обладнання: демонстраційний плакат «Природні явища», ілюстрації з теми «Надзвичайні ситуації»

Хід

І. Створення емоційно-позитивного настрою у класі.

Доброго ранку, ліси і міста!

Доброго ранку, плането Земля!

Щастя й здоровя всім людям бажаємо!

З радістю в школу до знань поспішаємо!

ІІ. Повідомлення теми і мети

     Життю і здоров'ю людини можуть загрожувати природні явища. Сьогодні ми поговоримо про надзвичайні ситуації, які можуть виникнути внаслідок природних явищ, а також про ті ситуації, які спричинені діяльністю людини.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Бесіда:

  Що означає поняття «Надзвичайна ситуація»?

  Що таке природні лиха?

  Які грізні явища природи вам відомі?

  Чому говорять, що вони мають нездоланну силу.

-  Які ж надзвичайні ситуації можуть виникнути внаслідок природних явищ?

2. Розповіді дітей про природні лиха

1 учень  Гроза 

Під час грози внаслідок електризації атмосфери виникає блискавка – гігантський електричний розряд. Найчастіше ми бачимо  лінійні блискавки, що рухаються з швидкістю сотень тисяч кілометрів в секунду та переносять потужні електричні струми. Під час грозових штормів не так часто, але можна спостерігати в Українських широтах кульові блискавки – утворення вкрай небезпечного для життя рухливого згустку електроенергії. (слайд 2)

2 учень  Буря 

Буря – вітер великої руйнівної сили, який дме тривалий час. Бурю ще називають буревієм. Великої шкоди завдає буревій людині й природі: зносить будівлі, руйнує споруди, вириває з корінням дерева, пошкоджує мости і дороги, спустошує поля, рве дроти, підіймає в повітря цеглу, уламки шиферу і скла.

3 учень  Землетруси 

Землетруси – це раптові струси земної поверхні, які ми відчуваємо як поштовхи і коливання. Про слабкий землетрус можна дізнатися за дзеньканням посуду, розгойдуванням люстр. Під час сильних – тріскаються стіни в будинках, обвалюється стеля. Дуже сильні землетруси призводять до тріщин на поверхні землі, обвалів у горах.

4 учень  Повені  

Повінь – це значне затоплення місцевості внаслідок підйому рівня води в річці, озері, водосховищі, спричинене зливами, весняним та¬ненням снігу, вітровим нагоном води, руйнуванням дамб, гребель. Вода при цьому виходить з берегів річок і затоплює все навколо. Повені завдають великої матеріальної шкоди та призводять до людських жертв.

2.Розгляньте малюнки

  • Що на них зображено?
  • Свідком яких грізних природних явищ були ви? Розкажіть про свої враження.

    Що таке повінь?

 Де найчастіше бувають повені?

 Який рівень води під час повені?

 Куди евакуюють людей?

 Хто допомагає людям під час евакуації?

 Чому треба бути уважним й обережним і чітко виконувати вказівки дорослих?

3. Поясніть прислів'я.

Не той пропав, хто в біду попав, а той, хто духом занепав.

4. Розгляньте малюнки. Підпишіть назви природних стихійних лих.

5. Під час природних стихійних лих людям, що потерпають від них, допомагають працівники рятувальної служби.

Розгляньте малюнок Що роблять працівники рятувальної служби під час рятувальних робіт?

 

 

 

 

 

Підсумок уроку.

Інтерактивна гра «Інтерв’ю»

 Коли гроза буває небезпечною для людини?

 Де вам доводилося бути під час грози? Якими були ваші дії?

 Якої шкоди завдає буревій природі та людині?

 Чому про наближення бурі людей попереджають заздалегідь?

 Як треба діяти, якщо буря застане в полі?

 Чому під час землетрусу потрібно перебувати подалі від будівель?

 Чому під час повені люди піднімаються на горище?

Вчитель: Гадаю, що  наше заняття не залишила байдужою жодну людину вкласі, всі присутні були уважними і добре засвоїли правила, яких потрібно дотримуватись під час надзвичайних ситуацій.

doc
Додано
16 липня 2018
Переглядів
1222
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку