Підготувала вчитель початкових класів
Молочанського НВК
«ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія»
Решетняк С.В.
Уточнити уявлення учнів про комах, вчити називати істотні ознаки комах; розвивати мовлення, мислення, уяву, спостережливість, вміння порівнювати і аналізувати; виховувати бережне відношення до оточуючого світу.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Урок природознавства
в 1-Б класі
Тема: Хто такі комахи?
Підготувала вчитель початкових класів
Молочанського НВК
«ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія»
Решетняк С.В.
15. 02. 2018р.
Тема: Хто такі комахи? Слайд1
Мета: Ключові компетентності: формувати компетентність вміння вчитися, загальнокультурна: прагне бути культурним у спілкуванні, діє згідно з прийнятими нормами поведінки; здоров’язбережувальна: дотримується санітарно - гігієнічних норм; соціальна: співпрацює в групі ; інформаційно – комунікативна: знаходить у повідомленні інформацію (конкретні відомості), створює висловлювання з опорою на власний досвід та почуту інформацію, громадянська: прагне охороняти тварини рідного краю.
Предметні компетентності: Слайд2
Уточнити уявлення учнів про комах, вчити називати істотні ознаки комах; розвивати мовлення, мислення, уяву, спостережливість, вміння порівнювати і аналізувати; виховувати бережне відношення до оточуючого світу.
Обладнання: плазма, ноутбук, презентація «Хто такі комахи?», створення до теми лепбуку, демонстраційний матеріал, картки, чорні скриньки з метеликами.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
1. «Коло єдності». Слайд 3.
- Діти, привітайтесь з нашими гостями. Разом з ними давайте швиденько утворимо коло єдності та позитивної енергії, яка передає кожному через долоньки тепло наших сердець. Й побажаємо один одному успіху. (Разом: Ми бажаємо всім успіху!).
2.Створення психологічного настрою.
Енергізатор «На уроці я буду…» Слайд 4.
-А тепер налаштуємося на роботу. (Діти аргументують свої відповіді).
3. Мозковий штурм. Слайд 5.
- Скажіть, будь ласка, для чого ми вивчаємо природознавство? Яка мета цього уроку?
(Багато знати про природу, вміти спостерігати за об’єктами природи, уміти розрізняти та досліджувати об’єкти природи.)
4. Фенологічні спостереження - вправа „Синоптик”. Дидактична вправа «Доповни речення». Слайд 6.
-Сьогодні ви всі йшли до школи і я впевнена спостерігали, як справжні дослідники за погодою. Отже, зможете доповнити речення.
- Зараз пора року - зима,
місяць – лютий,
день тижня – четвер,
число -15.
За народним календарем 15 лютого зима вперше зустрічалася з весною – й називається цей день Стрітення – від слова зустріч, стрічати. В цей день часто змінювалася погода. - Як ви гадаєте, чому останній місяць зими називають –лютим?(Відповіді дітей).
5. Доповніть приказки. Вправа «Інтерв’ю» Слайд 7.
У народі кажуть:
6. Вправа «Асоціативне мисленння». Слайд 8.
- На кого схожі хмаринки?
Лепбук по темі «Тварини».
(Тварини дихають, ростуть, розмножуються, живляться, вмирають).
7. Робота в парах. Слайд 9- таймер 1хвилина.
Картка. Погрупуй тварин за істотними ознаками. Об’єднай стрілочками
- Тіло вкрите слизькою лускою. (Риби- щука, та окунь –хижаки)
- Пір’ям. (Птахи-орел, сова-хижаки)
- Тіло вкрите шерстю і вигодовування малят молоком. (Звірі-ведмідь, їжак- всеїдні; корова, коза-травоїдні, свійські тварини.)
- Яка тварина залишилася без пари? Чому? (Сонечко-бедрик та Сонце).
- Чим відрізняються? ( Сонце-зірка, нежива природа. Сонечко-комаха, жива природа.)
- Давайте перевіримо яких ще ви знаєте комах й розгадаємо кросворд.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Робота з лепбуком по темі «Комахи».
- Розгадай кросворд. Загадки.
У мурашнику….( мурашка).
Діти, ви Молодці! (Ми –молодці!
4. Вправа «Очікування»
-Давайте сформулюємо тему уроку. (Комахи). На лепбуці відкриваю тему «Хто такі комахи?»
Перегляд слайду-відео 11.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Вчитель. Сьогодні ми ознайомимося із чарівним світом комах, найбільшою, найчисельнішою групою тварин.
- Ми будемо досліджувати комах, як об’єкт живої природи.
Вчитель відкриває на лепбуці опорні схеми:
ЗНАТИ: ВМІТИ:
Назви комах. Розрізняти частини тіла комах.
Істотні ознаки комах. Виділяти комах із групи інших тварин.
- Я очікую від вас плідної праці. Пропоную вам попрацювати у групах.
5. Дослідницька робота. Робота в групах.
Ваше завдання: плідно, дружньо, швидко, працювати, дослухатися один до одного, слідкувати за часом.
-Кожна група отримує зображення комахи.(У всіх різні комахи.)
Завдання – розглянути, що можливо порахувати (очі ,крила, вуса, лапки-кінцівки).
Діти в групах пишуть, як вважають називаються частини тіла комахи.
Слайд 12-таймер 2 хвилини.
Перевірка Назвати комаху, прочитати назви частин тіла, порівняти. Чим відрізняються.
На лепбуці порівняти свою роботу зі зразком будови комахи.
6. Розповідь вчителя.
Перегляд слайду-відео 13.
Висновок: Що спільного у всіх комах? У всіх різні комахи, але у всіх є 6 лапок. Тіло комахи поділене насічками на части: голова, груди, черевце. У других тварин ми теж можемо виділити ці частини тіла, але тільки у комах 6 кінцівок.
7. Фізхвилинка. Слайд 14.
Розповідь вчителя.
Перегляд слайду-відео 15. Слайд 16.
-Комахи легко прилаштовуються до любих умов. Їх можна зустріти у пустелі, у горах, у озерах, у грунті, але найбільше їх живе у лісі. Комахи дуже малі, їм не потрібно багато місця та їжі. Харчуються комахи рослинами, тваринами та різними рідинами.
Слайд 17, 18. Чим живляться?
8.Бесіда.
-Діти, а скажіть як ви вважаєте, чому комах дуже багато на Землі. Комахи - це пожива для інших груп тварин. Вони є частинкою-ланкою ланцюга живлення.
9.Робота у групах. Ланцюги живлення. Слайд 19. Таймер-2 хв.
Перевірка роботи.
Висновок: комахи невід’ємна частина природи, та необхідна ланка в ланцюгу живлення живої природи.
10.Фізхвилинка. Слайд 20.
IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів
1. Класифікація тварин за групами. Слайд 21.
- Згадайте казку про Муху Цокотуху.
- Хто гостював у неї? Назвіть комах, яких ви впізнали.
- Хто зайвий на цьому святі?(Павук)
- Розгляньте зображення павука. Як ви вважаєте, а павук — це комаха? Скільки ніг у павука? (8) Скільки частин тіла?
— У нього 2 частини тіла — головогруди і черевце, а не три, як у комах. Голова і груди у павука не розділяються, а зрослися.
Павуки — не комахи, вони належать до класу павукоподібних. На відміну від комах, у них вісім ніжок і відсутні крила. Тіло їх складається з двох частин, зате очей — аж вісім.
2. Дискусія. Слайд 22.
V.Закріплення. Слайд 24.
«За і проти» Слайд 23.
Користь |
Шкода |
|
|
Висновок; всеодно комахи відіграють важливу роль у житті людини.
Бережіть комашок, діти
Всі вони повинні жити
Може день, а може й рік
В них у кожного свій вік
А не стане в нас комах
То загине кожен птах
Як прийдемо на лужок
Не побачимо квіток
Схочем в лісі відпочити
Не знайдемо його ми, діти!
У природі все з’єдналось
Міцно, міцно пов’язалось.
Ситуація успіху.
- Давайте поаплодуємо собі за роботу на уроці, та оцінимо свої старання. Покажіть, які враження у вас від уроку.(Можна жестами, смайликами).
- Порівняйте свою роботу з комашкою. Сьогодні я був, як… (бджілка сонечко, мурашка, метелик.)
- Ну а зараз згадаємо, що сьогодні Стрітення і ми теж закликаємо весну. Тому час заглянути в наші чорні ящики. (Діти знаходять метеликів і прикрашають ними вікна).