Конспект уроку природознавства для 1 класу на тему "Хто такі комахи?"

Про матеріал

Підготувала вчитель початкових класів

Молочанського НВК

«ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія»

Решетняк С.В.

Уточнити уявлення учнів про комах, вчити називати істотні ознаки комах; розвивати мовлення, мислення, уяву, спостережливість, вміння порівнювати і аналізувати; виховувати бережне відношення до оточуючого світу.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Перегляд файлу

Урок природознавства

в 1-Б класі

Тема: Хто такі комахи?

Картинки по запросу КАРТИНКА ХТО ТАКІ КОМАХИ

Підготувала  вчитель початкових класів

Молочанського НВК

«ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія»

Решетняк С.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15. 02. 2018р.

Тема: Хто такі комахи? Слайд1

Мета: Ключові компетентності:  формувати компетентність вміння вчитися, загальнокультурна: прагне бути культурним у спілкуванні, діє згідно з прийнятими нормами поведінки; здоров’язбережувальна: дотримується санітарно -  гігієнічних норм; соціальна: співпрацює в групі ; інформаційно – комунікативна: знаходить у повідомленні інформацію (конкретні відомості), створює висловлювання з опорою на власний досвід та почуту інформацію, громадянська: прагне охороняти тварини рідного краю.

Предметні компетентності:  Слайд2

Уточнити уявлення учнів про комах, вчити називати істотні ознаки комах; розвивати мовлення, мислення, уяву, спостережливість, вміння порівнювати і аналізувати; виховувати бережне відношення до оточуючого світу.

Обладнання: плазма, ноутбук, презентація «Хто такі комахи?», створення до теми лепбуку,  демонстраційний матеріал, картки, чорні скриньки з метеликами.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Хід уроку:
І. Організаційний момент.

1. «Коло єдності». Слайд 3.
- Діти, привітайтесь з нашими гостями. Разом з ними давайте швиденько утворимо коло єдності та позитивної енергії, яка передає кожному через долоньки тепло наших сердець. Й побажаємо один одному успіху. (Разом: Ми бажаємо всім успіху!).

2.Створення психологічного настрою.

Енергізатор «На уроці я буду…» Слайд 4.

-А тепер налаштуємося на роботу. (Діти аргументують свої відповіді).

  • На уроці я буду - веселкою - мої відповіді будуть яскравими та різноманітними.
  • На уроці я буду – вітерцем - мої відповіді будуть легкими та швидкими.
  • На уроці я буду – сонечком - я буду креативним.
  • Ви молодці!( Діти: Ми молодці!)
  • Ну, а я в свою чергу буду-бджілкою, такою ж турботливою та уважною. Гарно налаштувалися на роботу.

3. Мозковий штурм. Слайд 5.

- Скажіть, будь ласка, для чого ми вивчаємо природознавство? Яка мета цього уроку?

(Багато знати про природу, вміти спостерігати за об’єктами природи, уміти розрізняти та досліджувати об’єкти природи.)

4. Фенологічні спостереження - вправа „Синоптик”. Дидактична вправа   «Доповни речення». Слайд 6.

-Сьогодні ви всі йшли до школи і я впевнена спостерігали, як справжні дослідники за погодою. Отже, зможете доповнити речення.

- Зараз пора року - зима,

 місяць – лютий,

день тижня – четвер,

число -15.

За народним календарем 15 лютого зима вперше зустрічалася з весною – й називається цей день Стрітення – від слова зустріч, стрічати. В цей день часто змінювалася погода. - Як ви гадаєте, чому останній місяць зими називають –лютим?(Відповіді дітей).

5. Доповніть приказки. Вправа «Інтерв’ю» Слайд 7.

У народі кажуть:

  • Лютий багатий на сніг- квітень буде щедрий на воду.
  • Лютий без снігу- літо без хліба.
  • Лютий лютує, та весні  дорогу готує.
  • Який сьогодні стан неба – похмурий. Щоб у нас був сонячний настрій - посміхніться один одному.
  • Всі чекають прихід весни, коли зеленіє травичка все просинається від теплого дотику сонечка, а над головою височить блакитне небо в чудернацьких хмаринках. А зараз погляньте, які цікаві хмаринки завітали до нас в гості. На кого вони схожі?

6. Вправа «Асоціативне  мисленння». Слайд 8.

 - На кого схожі хмаринки?

  • На тварин.
  • №1-качечка, 2-котик, 3-рибка, 4-голуб, 5-кінь, 6-ведмедик,7-слон.
  • До якого об’єкту природи належать тварини? (Живої природи).Доведіть.

Лепбук по темі «Тварини».

(Тварини дихають,  ростуть, розмножуються, живляться, вмирають).

7. Робота в парах. Слайд 9- таймер 1хвилина.

Картка. Погрупуй тварин за істотними ознаками. Об’єднай стрілочками

  • Які істотні ознаки ви знаєте? Звірі? Птахи? Риби? Перевірка. Слайд 10.

- Тіло вкрите  слизькою лускою. (Риби- щука, та окунь –хижаки)

- Пір’ям. (Птахи-орел, сова-хижаки)

- Тіло вкрите шерстю і вигодовування малят молоком. (Звірі-ведмідь, їжак- всеїдні; корова, коза-травоїдні, свійські тварини.)

- Яка тварина залишилася без пари? Чому? (Сонечко-бедрик та Сонце).

- Чим відрізняються? ( Сонце-зірка, нежива природа. Сонечко-комаха, жива природа.)

- Давайте перевіримо яких ще ви знаєте комах й розгадаємо кросворд.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Робота з лепбуком по темі «Комахи».


- Розгадай кросворд. Загадки.

 


  1. Хто пронизливо пищить
    Ні на мить не замовчить,
    Ніс тонкий, як голки, мають,
    Дуже боляче кусають?
    Обережно! Надворі
    Влітку люті…(комарі).
  2. Ця червона намистинка
    Має крильця у краплинках,
    Невеличка, гарна дуже,
    Упізнай її, мій друже —
    На твою долонечку
    Прилетіло…(сонечко).
  3. Цей маленький робітник
    Змалку працювати звик,
    Тягне мушок, соломинки
    До великої хатинки,
    Бо працює тяжко-важко

 У мурашнику….( мурашка).

  1. Ой! Маленький вертоліт
    Вирушив у свій політ!
    Він прозорі крила має,
    Понад річкою кружляє.
    Довге тіло, довгі лапки,
    В окулярах пані… (бабка).
  2. Хто дзижчить уже від ранку,
    Лізе в мисочку сметанки,
    Спати діткам заважає,
    Попід стелею літає?
    Геть, нахабна набридухо!
    Це велика чорна …(муха).
  3. Музикант живе на лузі,
    Упізнай його, мій друже,
    Спинка, ноги, голова —
    Все зелене, як трава.
    Ще й швидкий, як вітерець,
    Милий …(коник-стрибунець).

 

Діти, ви Молодці! (Ми –молодці!

 

4. Вправа «Очікування»

-Давайте сформулюємо тему  уроку. (Комахи). На лепбуці відкриваю  тему «Хто такі комахи?»

Перегляд слайду-відео 11.

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Вчитель. Сьогодні ми ознайомимося із чарівним світом комах, найбільшою, найчисельнішою групою тварин.
- Ми будемо досліджувати комах, як об’єкт живої природи.

Вчитель відкриває на лепбуці опорні схеми:

ЗНАТИ:                                                                    ВМІТИ:

Назви комах.                                             Розрізняти частини тіла комах.

Істотні ознаки комах.                           Виділяти комах із групи інших тварин.         

 

- Я  очікую від вас плідної праці. Пропоную вам попрацювати у групах.

 

5. Дослідницька  робота. Робота в групах.

Ваше завдання: плідно, дружньо, швидко, працювати, дослухатися один до одного, слідкувати за часом.

 

-Кожна група отримує зображення комахи.(У всіх різні комахи.)

 Завданнярозглянути, що можливо порахувати (очі ,крила, вуса, лапки-кінцівки).

  • Напишіть, як  на ваш погляд,  називаються основні частини тіла комахи.

Діти в групах пишуть, як вважають називаються частини тіла комахи.

 

Слайд 12-таймер 2 хвилини.

Перевірка Назвати комаху, прочитати назви частин тіла, порівняти. Чим відрізняються.

На лепбуці порівняти свою роботу зі зразком будови комахи.

 

6. Розповідь вчителя.

Перегляд слайду-відео 13.

Висновок: Що спільного у всіх комах? У всіх різні комахи, але у всіх є 6 лапок. Тіло комахи поділене насічками на части: голова, груди, черевце. У других тварин ми теж можемо виділити ці частини тіла, але тільки у комах 6 кінцівок.

 

7. Фізхвилинка. Слайд 14.

 

Розповідь вчителя.

  • Будова, колір, дають змогу пристосовуватися комахам в навколишньому середовищі.

Перегляд слайду-відео 15. Слайд 16.

-Комахи легко прилаштовуються до любих умов. Їх можна зустріти у пустелі, у горах, у озерах, у грунті, але найбільше їх живе у лісі. Комахи дуже малі, їм не потрібно багато місця та їжі. Харчуються комахи рослинами, тваринами та різними рідинами.

 

Слайд 17, 18. Чим живляться?

8.Бесіда.

-Діти, а скажіть як ви вважаєте, чому комах дуже багато на Землі. Комахи - це пожива для інших груп тварин. Вони є частинкою-ланкою ланцюга живлення.

 

9.Робота у групах. Ланцюги живлення. Слайд 19. Таймер-2 хв.

 

  • А зараз попрацюємо знову у групах. Ваше завдання із предметних малюнків утворити ланцюг живлення. Приклеїти у правильному порядку.
  • ( Нагадую будуємо від рослини).
  • Зверніть увагу, на слайді є зразок ланцюга живлення тварин.

Перевірка роботи.

Висновок: комахи невід’ємна частина природи, та необхідна ланка в ланцюгу живлення живої природи.

10.Фізхвилинка. Слайд 20.

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Класифікація тварин за групами. Слайд 21.

-  Згадайте казку про Муху Цокотуху.

 -   Хто гостював у неї? Назвіть комах, яких ви впізнали.

- Хто зайвий на цьому святі?(Павук)

-  Розгляньте зображення павука. Як ви вважаєте, а павук — це комаха? Скільки ніг у павука? (8) Скільки частин тіла?

    У нього 2 частини тіла — головогруди і черевце, а не три, як у комах. Голова і груди у павука не розділяються, а зрослися.

Павуки — не комахи, вони належать до класу павукоподібних. На відміну від комах, у них вісім ніжок і відсутні крила. Тіло їх складається з двох частин, зате очей — аж вісім.

2. Дискусія. Слайд 22.

  • Як ви вважаєте комахи приносять більше користі чи шкоди?

V.Закріплення. Слайд 24.

  • Аргументуйте свої відповіді.

«За і проти» Слайд 23.

 

Користь

Шкода

  • Бджілка дає мед.
  • Сонечко поїдає попелиць.
  • Комахи є кормом для тварин.
  • Комахи запилюють тварин.
  • мурашки і бджілки виробляють спеціальну речовину яку люди використовують у медицині для лікуванні різних хвороб.
  • Комахи можуть шкодити рослинам і тваринам.
  • Комахи можуть переносити хвороби.

Висновок; всеодно комахи відіграють важливу роль у житті людини.

  • Яка істотна ознака комах? (6 кінцівок).
  • VІ. Рефлексія. Слайд 25

Бережіть комашок, діти

Всі вони повинні жити

Може день, а може й рік

В них у кожного свій вік

А не стане в нас комах

То загине кожен птах

Як прийдемо на лужок

Не побачимо квіток

Схочем в лісі відпочити

Не знайдемо його ми, діти!

У природі все з’єдналось

Міцно, міцно пов’язалось.

Ситуація успіху.

- Давайте поаплодуємо собі за роботу на уроці, та оцінимо свої старання. Покажіть, які враження у вас від уроку.(Можна жестами, смайликами).

 - Порівняйте свою роботу з комашкою. Сьогодні я  був, як… (бджілка сонечко, мурашка, метелик.)

- Ну а зараз згадаємо, що сьогодні Стрітення і ми теж закликаємо весну. Тому час заглянути в наші чорні ящики. (Діти знаходять метеликів і прикрашають ними вікна).

 

 

 

 

docx
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
4035
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку