Конспект уроку природознавства для 4 класу на тему "Євразія. Рослинний і тваринний світ Євразії".

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з рослинним і тваринним світом Євразії; розвивати зв'язне мовлення, мислення, вчити складати розповіді про природу материків і океанів; вчити виступати перед класом з підготовленою інформацією; виховувати пізнавальний інтерес, любов до рідного краю та бережне ставлення до рослинного і тваринного світу.
Перегляд файлу

                                               Урок природознавства  (4 клас)

Тема : Рослинний і тваринний світ Євразії.

Мета: ознайомити учнів з рослинним і  тваринним світом  Євразії;

розвивати зв'язне  мовлення, мислення,  вчити складати  розповіді про природу материків і океанів; 

вчити виступати перед класом з підготовленою інформацією; 

виховувати пізнавальний інтерес, любов до рідного краю та бережне ставлення до рослинного і тваринного світу.

 

Матеріал до уроку:  карта півкуль, глобус, свічка, презентація  «Природні зони  Євразії», карта «Природні  зони»

                                                                 Хід уроку

                                           1.   Організаційний момент

Вчитель. Нумо, діти, підведіться,

Один одному всміхніться.         

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

 

                                            2. Актуалізація опорних знань                

                                            (Перевірка домашнього завдання)                                                

 

1) 3 групи працюють усно. Фронтально                                     2) Використання прийому «Тихе опитування»

з використанням прийому «Коло ідей»                                                                                                  

                                                                                                                                           Гра «5 речень»

(Діти відповідають на запитання  усно,виходять до

карти,   демонструючи  відповідь  )                                                               (2 групи  працюють письмово   )                                                                                                  

                                                                                                                        Діти у зошитах записують 5-6 речень з

- Що ми знаємо про величину материка Євразія? (показати             теми: «Євразія – найбільший материк»

материк)

- Якими океанами він омивається?  (показати)

- На які 2 частини поділяється? (показати)

- Яке озеро найбільше на материку? Найглибше? (показати)

-  Яка країна найбільша за площею? (показати)

-  Яка країна найбільш населена?    (показати)

 

Вчитель робить підсумок виконання домашнього завдання. Діти, які писали здають роботи.  Оцінки  оголошую на наступний урок.

 

                                             3. Повідомлення теми і мети уроку

Вчитель. Сьогодні на уроці  ми дізнаємося про рослинний і тваринний світ материка, на якому ми живемо, який він багатий і різноманітний.

 

                                                4. Мотивація навчальної діяльності

Для чого потрібно знати людям про рослини і тварини материка, на якому вони живуть?

(Відповіді дітей)

 

                                                 5. Вивчення нового матеріалу

На попередньому уроці  ми говорили, що материк Євразія має велику протяжність з півночі на південь , і з заходу на схід.        А зараз зробимо експеримент і самостійно зробимо висновок.

  • Як Сонце обігріває наш материк?    (вчитель показує експеримент з глобусом та свічкою)

                          Глобус Физический Glowala 220мм без подсветки. Глобусы                                           Результат пошуку зображень за запитом свічка

 

Планета Земля                                                                      Сонце

Діти самі роблять висновок. Сонце нерівномірно обігріває  материк Євразію.

 

Вчитель  робить підсумок.

  • На півночі промені Сонця ледве ковзають по поверхні материка. Відповідно, там холодніше.

      Це арктичний пояс.

  • Центральна частина материка – у помірному поясі.
  • Південна – у тропічному.

 

Вчитель.  Відповідно до того як Сонце обігріває Землю,  ту  частину географічного поясу, яка має однорідні кліматичні умови  називають природною зоною.

                                              D:\img3.jpg

                                           Заочна подорож природними зонами Євразії.

Вчитель. А зараз ми вирушаємо на екскурсію   природними зонами Євразії.  А чим ми здійснимо подорож?

(Слухаючи розповіді, діти заповнюють табличку – «записник подорожуючого». (робота в парах) , Використання прийому «Навчаючи-вчусь»)

 

Природні зони

клімат

рослини

тварини

Тундра

 

 

 

Тайга

 

 

 

Мішані ліси

 

 

 

Степи

 

 

 

Пустелі

 

 

 

Вологі тропічні ліси

 

 

 

  Вчитель.     Нам будуть допомагати «екскурсоводи». (Прийом «Я- вчитель»)

  (Презентація  «Природні зони Євразії». На літаку ми пролітаємо над зонами . Діти дивляться на карту,

слухають розповідь, записують у свій «записник».)

1 учень розповідає про рослинний і тваринний світ зони тундри. Діти записують у табличку.

                                      

1 учень розповідає про рослинний і тваринний світ зони тайги. Діти записують у табличку

                                   

Робота в групах.   Вчитель. Це зона, де живемо ми . Отже, використовуючи свій досвід та набуті знання , складіть у групі розповідь про дану природну зону. (Презентація роботи )

                                       

                        Музична фізкультхвилинка  «То не є проблема»

 

                                       

 

Вчитель. Багато поетів, письменників, композиторів у своїх творах оспівували красу і неповторність нашої рідної Землі. Поет О. Олесь у вірші «Степ» змалював нам красу  степу у різні пори року.( Діти розказують вірш О. Олеся «Степ»)

 

                                   

1 учень розповідає про рослинний і тваринний світ зони   пустелі . Діти записують у табличку.

                                    

1 учень розповідає про рослинний і тваринний світ зони вологих тропічних лісів . Діти записують у

табличку.                  

                                     

  Вчитель.  Давайте зачитаємо записи , зроблені у таблиці. (окремі учні зачитують, інші доповнюють)

 

                                                              6. Закріплення.

1)  Робота з підручником. С 57-61.  Читання на с 61 . «Заходи щодо збереження природи на материку

 Євразія»

 2) Бесіда з елементами розповіді.

Вчитель. Ми живемо на території Національного природного парку  «Гуцульщина», в якому проводиться активна природоохоронна робота.

(Крісло автора)  Презентація розповіді про Національний природний парк «Гуцульщина», ( діти розповідають  про те, що запам’ятали,  будучи на екскурсії  напередодні )

 

                                                        7. Домашнє завдання.

Підготувати повідомлення про рослину або тварину, яка мешкає тільки в Євразії.

                                                        8. Підбиття підсумків. (Вправа «Мікрофон»)

- Що нового дізнався на уроці?

- Що було найбільш цікавим?

- За що ви би себе похвалили?

- Чи стануть у пригоді вам отримані знання? Де саме?

В конспекті використанні зображення з презентації Банник Марин Олександрівни https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-prirodoznavstva-dlya-4-klasu-vraziya-38720.html

                                   

                                                                                                                                                                                                                

docx
Додав(-ла)
Гавриляк Марія
Додано
11 березня 2020
Переглядів
4662
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку