Тема : Серцево – судинні хвороби та їх профілактика.
Мета:
Освітня:ознайомити учнів з основними (найпоширенішими) захворюваннями серцево – судинної системи.;встановити причини та основні засоби профілактики, ознайомити з традиційними засобами профілактики серцево – судинних захворювань та алгоритмом надання долікарської допомоги при раптових нападах та приступах захворювань серцево судинної системи.
Розвивальна : розвинути навички самостійної пошукової , групової роботи, розвивати логічне мислення та уміння робити висновки, розвивати дедукційні і індукційні елементи мислення, розвивати морально – естетичні якості в учнів.
Виховна:виховувати мотивацію до здорового способу життя, виховувати культуру сприйняття та подачі інформації та спілкування, розуміння значення нормального функціонування кровоносної системи для збереження здоров’я людини.
Формувати такі компетенції: інформаційної, соціальної та полікультурної, комунікативної, стимуляція саморозвитку.
Форми роботи: самостійна. індивідуальна, фронтальна, групова.
Обладнання: мультимедіопроектор, картки для індивідуальної та групової роботи, картки особистого оцінювання., клейкі стікери, плакат – паутина, їжачок, скринька з народними лікувальними рецептами, маркери та чистий ватман.
Хід уроку.
I Організаційний момент.
1. Початок уроку.
2. Опитування біологічний диктант за темою: будова та робота серця, кровоносна система (вибрати твердження стовбчик вірні , 2 стовбчик невірні) .Самоперевірка.( на екрані). Паралельно працюють учні на картках з німими малюнками.(перевірка за картками перевірки).
II. Мотиваційний етап.
-
Вступне слово. Сьогодні ми з вами завершуємо вивчення теми «Транспорт речовин» питаннями захворювання серцево – судинної системи та профілактика цих захворювань. А які завдання ви б поставили за мету на уроці.
-
Почнемо урок з побажанням всім в класі в формі «сердечок» для великого серця всього класу».
-
А які види хвороб ви знаєте. Добавимо їх групи їжачку на голочки( запис на дошці).Є різні види класифікацій хвороб за причинами чи то збудниками : вірусні, бактеріальні, токсичні , алергічні, спадкові .За протіканням: хронічні і гострі. За структурою: фізіологічні, анатомічні, психічні. Та найоптимальніше поділити їх ось так.( слайд).
-
Ось перед нами природне явище – павутина, з чим це для вас асоціюється( відповіді дітей). А яке відношення вона має до нашого уроку? Визначаємо, що павутина, це система хвороб, що обплітають наш організм і приводять до неможливості повноцінного життя. А хвороби як липкі павутинні нитки обплутують нас життя обмеженням і може причинити смерть.
III. Основна частина.
-
Деякі учнів нашого класу приготувати нам повідомлення про хвороби серцево – судинної системи. Просимо їх до виступи, а назви своїх хвороб розмістимо на нашу павутину хвороб. Виступи учнів(інші заповнюють таблицю в зошиті: хвороба, причина, ознака)
-
Закріплення: повтор видів хвороб ( наголошення на різницю цих хвороб по органам ураження). Ви вже знаєте основні хвороби серцево – судиної системи, а як їх можна диференціювати.(слайд).
-
Профілактика. Узагальнення знань. Тепер підведемо ще один підсумок отриманої інформації – це профілактика. Що ви по цьому запитанню нам повідомите?. А чи згодні ви з таким плакатом?( слайд)
-
Обговорення і повтор чинників хвороб та засобів профілактики.
-
А ось є такі заповіді довгожителів? Давайте їх обговоримо.
-
А як що розширити наші знання про дуже корисні продукти для серця. ( слайд – озвучення).
-
Використання знань та умінь : Фіззарядка для покращення роботи серця та судинної системи(завдання по групам)
-
А ось у нас є своя скринька бабусі Берегині, а в ній народні поради.(запис засобів народної медицини на чистому плакаті).
IV. Закріплення знань.
-
У вас на столах лежать поради щодо надання долікарської допомоги. Прошу з ними ознайомитися. А тепер погляньте на фото, яку допомогу ви можете надати цій людині.( перегляд всіх фото).
-
А яке ж наше серце. Серце символ що у вас за асоціацію викликає з чим ви його порівнюєте ?
-
Символи: мамине серце. Серце данко. (повідомленя учнів по пошуку легенд , що супроводжують щі поняття – символи)
-
Підведемо підсумок уроку відповідати по черзі на питання ( я дізнався, я навчився, я зрозумів, я буду робити так, щоб. Я допоможу іншим …)
-
Мої побажання вам (слайд)
-
Урок завершено домашнє завдання параграф 23 та питання для самоконтролю ст. 116, 117. дізнатись більше про хірурга – кардіолога – М.М. Амосова