Конспект уроку "Птахи (пернаті). Визначальні ознаки будови, біологічні особливості"

Про матеріал
Урок "Птахи (пернаті). Визначальні ознаки будови, біологічні особливості", розроблений з використанням прийомів технології критичного мислення, має на меті сформувати поняття про птахів як тварин, що опанували повітряний простір та отримали пристосування до більш прохолодного клімату, ніж того, в якому жили їх предки - плазуни.
Перегляд файлу

Тема. Птахи (пернаті). Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості.

Мета:сформувати поняття про птахів як тварин,що опанувалиповітряний простір, про особливості їх будови й  життєдіяльності, що еволюційно склались як наслідок пристосувань до зміни клімату; порівняти їх   із плазунами та виокремити риси ускладнення; розвивати критичне мислення; сприяти формуванню екологічної культури та культури спілкування

Обладнання: таблиці«Плазуни», «Птахи», колекції  пір’я птахів, малюнки із зображеннями птахів

                                                                      Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Вправа «Ланцюжок»: учні по черзі відповідають на питання з теми «Плазуни» та формулюють їх для наступного учня

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні вивчатимемо таких представників хордових, чий скелет легший за покриви тіла, в них нема зубів, їхні найближчі родичі серед тварин – динозаври, в більшості видів самці виглядають яскравіше за самок, у них є дві гортані, тільки їм властиве особливе подвійне дихання, багатьох із цих тварин людина одомашнила. Це тварини, що опанували повітряний простір

Хто ці тварини?

«Мозковий штурм»

Яким був клімат, доки панували ще предки цих тварин  - рептилії? Як мали  пристосуватись  тварини, що  жили в теплому сухому кліматі, до стрімкого похолодання, спричиненого зсуванням льодовика.

ІІІ. Формування нових знань і вмінь

  1. Зовнішня будова  - на ст 91 прочитайте та скажіть. на які відділи ділять тіло птаха.
  2. Пір’я птахів.

Прочитайте на ст.-ст. 91-92 та знайдіть на зразках колекції відповідні види пір’я. Розгляньте  будову контурного пера та порівняйте з описом у підручнику

  1. Особливості внутрішньої будови птахів, пов’язані з пристосуванням до польоту

Прочитайте в §23 на ст.90 , де живуть та чим харчуються ці тварини

Яким має бути тіло тварини, щоб вона легко могла здійнятись у повітря?

 

            Обговорення й опрацювання схеми:

  1. Розмноження і розвиток птахів.

Прочитайте про особливості розмноження і розвитку птахів на ст. 92 підручника. Яка будова пташиного яйця? (мал. 23.6). Чим відрізняється будова яйця птахів і плазунів?

  1. Узагальнення й систематизація знань
  1.  Пристосування до польоту ( прийом «Фіш-боун»)

Фішбоун / Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 58 Харківської  міської ради Харківської області

Обговорення за пунктами:

Покриви, дзьоб, відсутність зубів;

Порожнистий кістяк;

Відсутній сечовий міхур, кінцевий відділ кишечника без м’яза –замикача ;

Повітряні мішки;

Подвійне дихання;

Чотирикамерне серце, теплокровність (яке біологічне значення?)

  1. Які риси подібності птахів з плазунами?

 

  1. Домашнє завдання:

Вивчити §23

 

docx
Додано
9 грудня 2021
Переглядів
431
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку