Конспект уроку "Різноманітність хмар. Опади"

Про матеріал
конспект уроку в ігровій формі у 6 класі під час вивчення нового матеріалу використовуються наочні матеріали, особливу увагу приділено дотриманню наскрізних змістовних ліній
Перегляд файлу

Тема: Різноманітність хмар. Опади

 

Знаннєвий компонент:

  • називає суттєви ознаки поняття “погода”;
  • наводить приклади хмар, різних видів опадів;
  • пояснює причини і наслідки зміни погоди.

Діяльнісний компонент:

  • спостерігає і фіксує зміни хмар, хмарності, опадів;
  • визначає ступінь хмарності;
  • порівнює кількість опадів в різні пори року, в різних регіонах;
  • аналізує карту розподілу опадів.

Ціннісний компонент:

  • оцінює вплив стану повітря на здоров'я людини;
  • робить висновки про значення погоди для життя і діяльностя людини.

 

Наскрізні лінії:

Екологічна безпека — розмірковує про відповідальність людської діяльності за стан атмосфери.

Здоров'я і безпека — дотримується правил безпечної поведінки під час граду, зливи, ожеледиці.

Громадянська відповідальність — наводить приклади подолання спільними зусиллями громади наслідків стихійних атмосферних явищ.

 

 

Вітаю вас, шестикласники!

Аліса в країні див. Але дива незвичайні, а географічні, природні, ті, що оточують нас кожного дня.

 

Отже, нас очікують  несподівані загадки.

Якщо ми будемо працювати разом, то знайдемо відповіді на всі питання!

Для того, щоб не разгубитися, шановний помічник кролик підготував вам картки, де ви мате зазначати все, що почуєте, побачите, прочитаєте сьогодні.

Пригадайте, як почалася подорож Аліси у відомій книзі?

А сьогодні вона несподівано піднеслася разом с кроликом до неба. Там,

Ось вам і перша загадка — розшифруйте назву

атмосфера

 

Аліса не могла ніяк зрозуміти: чи то сон, чи ні.

Допоможіть їй! Кольоровими олівцями підкресліть в переліку терміни, які:

 
відносяться до цієї теми
не з цієї теми
які ви вже знаєте
нові для вас

 

рельєф опади координати вологість повітря

 

термометр географічна карта вітер хмари

Раптово Аліса опинилася в кінотеатрі. Крісла були зручні, кролик поряд.

Цікаво, а що будуть показувати?

Давайте подивимось разом!

 

Капітошка

облака-лошадки

 

Тепер можна скласти тему заняття

Різноманітність хмар. Опади

 

що ж там цікавого? - подумала Аліса.

Звичайний собі дощ, хмари, як хмари, нічого дивного...

А ви помічали особливі хмари? А бачили незвичайний дощ?

Треба розібратися — сказав кролик.

 

І в цьому нам допоможе наступне завдання. Звідки був родом автор пригод про Алісу?

Допоможіть перекласти

What?  Where?  How?  Why?  When?  Who?

 

Завдання :

- спираючись на ці питання, розібратися в особливостях утворення хмар та опадів;

- навести приклади;

- визначити, чи важливі ці знання в житті людини;

- дізнатися про нові вимірювальні прилади.

 

Але що це? Хмари, танцюючи, вилаштувались, і Аліса побачила справжній лабіринт! Ще й цифри якісь.

 

Спробуйте пригадати з попередніх занять, що ці цифри значать

5°С
760 мм рт.ст.
25 км
70%
0,6°С

 

Раптом хмара, на якій були Аліса з кроликом, розділилася навпіл.

Кролик поплив в один бік, Аліса — в інший.

Треба прискоритися!

Для цього розділимось, і відповіді на питання шукатимемо разом, а наш підручник нам у цьому допоможе.

Встигли!

Що це знов? Віконце, надпис - “Каса”

скільки коштує дитячий квиток? Запитала Аліса, й одразу чомусь опинилась у галереї. Дивіться, що це на картинах? Хмари? А хіба вони такі бувають?

Так, цікаво, як це треба було уявити, щоб так зобразити хмари. Гарніше, ніж на фото! Хто це такий майстр?

 

Це ж відомо всім! Це Іван Айвазовський! Ти що, не була ніколи в нашому музеї імені Верещагіна і не бачила його картин? Тут неподалік, після уроків можна завітати.

 

А тим часом вони підніматися все вище та вище. І хмари змінилися!

Отже, які вони — це цілком залежить від висоти

Визначте висоту утворення хмар, доки Аліса з кроликом не полетіла з атмосфери!

 

Щось я втомилася — сказала Аліса. Нумо грати!

Добре, а у що? Давай дивитися на хмари і уявляти, на що вони схожі. Добре.

 

Ось які незвичайні хмари бувають, подивись тільки.

 

Що ти робиш? Спитав кролик у Аліси. Вона намагалась вмостити хмарку на ваги, а потім виміряти її лінійкою. Нічого не виходило.

Друзі, чому всі спроби Аліси були марними?

 

Так, дійсно. Немає приладу для вимірювання хмарності на небі. Це роблять, так би мовити “на око”. І в календарі погоди замальовують кругову діаграму на стільки, наскільки небо вкрито хмарами. Пригадайте, коли ви так робили?

 

Тим часом хмар ставало все більше. Що таке, чому? - подумала Аліса і визирнула з хмарки. Кролик ледве встиг її притримати. Куди ти, там же океан, а ти не вмієш плавати!

Як ви гадаєте, чому над океанами утворюється більше хмар?

 

Підсумки

  • хмари складаються з води
  • утворюються на різній висоті
  • не вимірюються приладами
  • бувають купчасті, перисті, шаруваті, сріблясті
  • хмар більше над океаном
  • надихають художників.

 

 

 

 Скібіді папа

Все вірно!

А нам час розім'ятися!

яка твоя улюблена музика, кролику?

Давай, вмикай!

 

Поки ми танцювали, всі люди в місті вбралися у гумові чоботи та відкрили парасольки. До чого це? Напевне, буде туман. Ні? Ну тоді сніг. Що? Звичайний дощ?

А зараз я тобі розповім, яким незвичним може бути дощ!

А сніг? Теж може дивувати!

І знову нам у нагоді стануть питання.

 

Що таке опади?
Де вони утворюються?
Як вони утворююься?
Чому вони різні?
Коли немає опадів?
Хто вивчає опади?

 

Що ти робиш, Алісо? Аліса набирала з калюжі воду чайною ложкою та лила її на ваги. Знову нічого не виходило...

тому що потрібен прилад, опадомір. Кролик, як завжди, прийшов на допомогу.

Вода збирається і вимврюють, на скільки мм вона вкрила поверхню.

Тому опади вимірюють у мм.

 

А що вимірюють за допомогою довгої рійки?

 

Раптом стало холодніше і краплинки перетворилися на крижинки. Вода замерзла всередині хмари.

 

Рідкий

твердий

пара?

 

Де ти, Алісо? Кролик шукав дівчинку, яка хвилину тому була поруч. В повітрі ніби хтось розлив молоко. Нічого не видко!

Це тому, що туман утворюється не з хмар, а безпосередньо з повітря.  Як роса та іній.

 Несподівано Аліса та кролик стукнклися лобами. Ойй, боляче!

Уявляєш, як обережно треба вести авто підчас такого туману. А літаки? Вони взагалі не бачать зльотної смуги, тому рейси відміняють

 

друзі, наведіть ще приклади, коли опади заважають людині

А чи по всій країні однаково? Хто це може порівняти?

Ой, Алісо. Вчені вже зробили карту опадів, ось, подивись.

Наприклад, в Миколаївській області випадає 200-300 мм опадів на рік.

А де в Україні випадає опадів найбільше?

 

Ти що, кролику, китайську почав вивчати? Що це за ієрогліфи? Що це ти малюєш?

Ні, алісо. Це спеціальні умовні позначення для різних опадів.

Спробуємо намалювати?

Дощ

град

роса

туман

іній

сніг

 

Підсумки:

  • опади — це вода в повітрі
  • опади утворюються в хмарах і в повітрі
  • можуть бути в рідкому та твердому стані
  • вимірюються у мм
  • мають умовні позначення
  • дуже впливають на життя людей

 

 

для того, щоб повернутися додому, Алісі потрібно відповісти на тестові питання.

А хто ж їй краще допоможе, ніж наші шестикласники!

Тести

 

пригадайте, як виглядає діаграма хмарності.

Спробуйте намалювати діаграму власного настрою на цьому занятті

 

і, нарешті, домашнє завдання

 

 

вивчити умовні позначення опадів

підібрати 5 народних прикмет про погоду

завдання на вибір:

намалювати хмари  або знайти описи хмар в художній літературі.

 

 

doc
Додано
2 лютого 2022
Переглядів
428
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку