Конспект уроку " Родина. Шанобливе ставлення до старших."

Про матеріал

Розширити уявлення учнів про сім’ю, про її склад; уточнити уявлення дітей про сімейні стосунки; ознайомити з основними нормами поведінки, відносинами та обов’язками в сім’ї; розвивати вміння піклуватися про членів сім’ї; розвивати здоров’язберігаючу, загальнокультурну компетентності; виховувати любов і повагу до членів родини, до людей похилого віку, внутрішню потребу у збереженні сім’ї, людяність, доброту, щирість у стосунках.

Перегляд файлу

 

Тема :       Сім’я. Обов’язки в сім’ї. Шанобливе ставлення до старших.

Мета:                 розширити уявлення учнів про сім’ю, про її склад; уточнити уявлення   дітей  про сімейні стосунки; ознайомити з основними нормами поведінки, відносинами та обов’язками в сім’ї; розвивати вміння піклуватися про членів сім’ї; розвивати здоров’язберігаючу, загальнокультурну компетентності; виховувати любов і повагу до членів родини, до людей похилого віку, внутрішню потребу у збереженні сім’ї, людяність, доброту, щирість у стосунках.

Тип уроку:        вивчення нового матеріалу

Обладнання:    комп’ютерна  презентація , ребус; картки з прислів’ями.

 

                                                              Хід уроку

І     Організаційний момент

           Діти, давайте пригадаємо наш девіз: „ Наші очі на уроці … (дивляться і все бачать).

      Вуха…( уважно слухають і все чують).

      Голова добре … (думає).

      Спинки прямі, руки на парті.

      Хором :     До роботи всім нам час , бо багато її в нас.

ІІ   Актуалізація опорних знань учнів.

( Слайд № 1)   На світі білому єдине,

Як і Дніпрова течія,

Домашнє вогнище родинне,

Оселя наша і сім’я.

В щасливі і сумні години,

Куди б наш не стелився шлях,

Не згасне вогнище родинне

В людських запалене серцях.

 

                                                                                                                    Дмитро Білоус

Відповіді на запитання за змістом вірша

-         Про що розповідається у вірші?

-         Інтерактивний метод „ Мікрофон ”

-         Що таке сім’я?

Відгадування ребуса

                            7 ‘ Я

    Отже сім’я – це колиска кожної людини, яка складається з батьків та дітей.

 ІІІ  Оголошення теми і мети уроку

        На сьогоднішньому уроці ми будемо говорити про сім’ю, основні обов’язки в сім’ї, та про шанобливе ставлення до старших.

 ІV  Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя

     Сім’я – це найрідніші на світі люди : мати і батько, бабуся і дідусь, які один одного шанують і люблять. Від батьків ми одержуємо життя. Вони вчать нас людських правил, оживляють наш розум, вкладають у наші вуста добрі слова. Так є, так і було в Україні завжди.  

       Слово батьків або старших у родині було законом для молодших. Вони вже змалку мали свої обов’язки, вчилися різної роботи, посильно працювали. Дівчатка переймали науку від матері та бабці – вчилися прибирати, готувати, вишивати, шити одяг, розписувати писанки. Хлопчики навчалися чоловічого ремесла від батька чи діда.

        Старші розповідали меншим багато казок, легенд, оповідань про сторічні події. Дітей любили, але завжди ставилися до них вимогливо. Існували і зараз існують певні правила поведінки для дітей.

          Інколи батьки карають вас за провини , але ніхто не заперечує, що найбільше виховує дитину сім’я.

 Робота в групах.

    Про сім’ю написано багато прислів’їв та приказок. На партах лежать картки з набором слів. Скласти прислів’я або приказку.

Без сім’ї немає щастя на землі.

Які мамка й татко , таке й дитятко.

Мати однією рукою б’є, а другою гладить.

Яка сім’я, такий і я.

Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гарненько.

Яблуко від яблуні недалеко відкотиться.

              Який висновок можна зробити на основі прочитаних прислів’їв та приказок?         ( виховання тісно пов’язано з сім’єю)

Творча робота. Гра „ Хто уважний і кмітливий ?”

Із поданих букв скласти слова на тему „ Сім’я ”

                          Я , р , д , о , с , и , і , б , т , а , н , м .

( родина, рід, сім’я, син, доня, діти)

Продовження розповіді вчителя

Ваші батьки працюють, багато роблять корисного для держави. При цьому й виконують свої домашні обов’язки.

Хто в вашій родині готує їсти, пере, прасує, прибирає, ходить до магазину?

Назвіть, які ваші обов’язки в сім’ї?

Як розподіляються обов’язки між іншими членами в ваших сім’ях?

              Якщо ви ще не навчилися підтримувати чистоту і порядок в своїй кімнаті, поливати квіти, доглядати за домашніми тваринами, то повинні зробити це. Адже – це нескладна робота, і, виконуючи її, ви допомагаєте своїм батькам.

Гра – вправа „ Добери слово протилежне за значенням ”

 Розклав   склади

Насмітив  – … ( підмети)

Розлив      - … ( витри )

Розсипав  - … ( збирай )

Замастив - … ( помий )

Де взяв річ - … ( туди і поклади )

    Робота в підручнику.

а) читання статті „ Твоя сім’я. Родовідне дерево ” на с. 34 – 35 підручника „ Я і Україна ” 3 клас мовчки.

б) відповіді на запитання за змістом

- Про яке коріння говорив дід Петро?

в)  Словникова робота.

- Як ви розумієте лексичне значення слова „ старий ”?

- А тепер прочитайте про це в підручнику на  ст. 35

        7.  Продовження розповіді вчителем.

             Інтерактивний метод „ Мікрофон ”

Яку сім’ю називають хорошою?

Для підтримання ладу в кожній сім’ї всі її члени намагаються дотримуватися певних обов’язків.

А яких обов’язків повинні дотримуватися ваші батьки і ви?

         ( Слайд №2)    Обов’язки батьків

Забезпечувати житлом, харчами, одягом.

Фінансування сім’ї.

Дбати про духовність сім’ї.

Дбати про здоров’я членів родини.

                                 Обов’язки дітей

Любити і поважати своїх батьків та членів родини.

Допомагати старшим по господарству.

Берегти себе.

Навчатися у школі, виконувати домашні завдання.

                                        Ігрова  фізкультхвилинка

В гарній сім’ї виховують ввічливих дітей.

Гра „ Злови „ чарівне слово ”

Я попрошу вас виконувати завдання тоді, коли я назву „ чарівне слово ”

         Встаньте, будь ласка!

         Підніміть руки вгору!

         Будьте ласкаві, поплескайте в долоні!

         Потупотіть ніжками!

         Будьте люб’язні, руки перед собою!

         Кроком на місці руш!

         Опустіть руки, будь ласка!

         Будьте добрі, нахиліть голову вліво!

         Нахиліть, будь ласка вправо!

         Вперед! Назад!

         Будьте люб’язні, сядьте на свої місця!

V Закріплення вивченого матеріалу

Робота в зошитах с.20 – 21

Які казки, легенди, притчі ви знаєте про шанобливе ставлення до старших?

Слухання легенди про батьків.

Словесне малювання за змістом легенди.

Діти, запам’ятайте:

Без добрих справ немає доброго імені

Добрі справи красять людину

Слово – ранить, слово – лікує.

Добрі діти їдять кашу, а злі – серце й душу нашу.

Добрі діти на ноги поставлять, а лихі з ніг звалять.

Тож намагайтеся бути слухняними, вихованими дітьми, турбуйтеся про своїх батьків, бабусь, дідусів і не завдавайте їм прикрощів.

 Підсумок уроку

         Хай наш незвичний сімейний урок

         Для вас усіх буде, як свято.

          Нехай всі родини, як ніжний вінок,

          Щастям барвистим будуть багаті.

На цьому наш урок завершено і я сподіваюсь, що ви завжди будете шанувати своїх батьків, любити їх, прислухатися до їхніх порад, адже батьки ніколи не побажають зла своїм дітям.

 

docx
Додав(-ла)
Нікон Віта
Додано
29 січня 2019
Переглядів
2824
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку