Тема : Людина починається з добра. Золоте правило моралі.

Про матеріал
Виховна година за темою " Людина починається з добра. Золоте правило моралі. "
Перегляд файлу

Тема : Людина починається з добра. Золоте правило моралі.

 

Мета: знайомити учнів з людськими чеснотами; розкрити моральний зміст добра;

           сприяти розвитку в учнів мотивації до добрих, гуманних вчинків; виховувати 

           гуманне ставлення до людей з різними вадами.

Обладнання: вислови про добро, піктограми обличчя, пелюстки квіточок, фонограми

          пісня « Якщо добрий ти»,вальс Є. Доги, плакат із зображенням спартанця та   

          сучасної людини, мікрофон, Конституція України.

Хід

І Організація класу

 

Звучить вальс Є Доги. Діти слухають його протягом кількох хвилин.

Гра « Мікрофон».

  • Які почуття викликала у вас ця мелодія?( тривоги, спокою, добрий чи печальний стан душі?)

Діти висловлюють свої думки.

  • Музика навіяла вам гарний настрій, добрий стан душі. Ця музика гарна, ніжна, тому й нам стало добре.
  • Коли ще у людини добре на душі? ( коли людина чує добре слово, коли для неї зроблена добра справа, коли вона сама робить добро.) Людину ми любимо й поважаємо за її добрі справи.

Ти добро твори лиш всюди,

Хай тепло твої повнить груди.

Ти посій та доглянь пшеницю,

Ти вкопай та почисти пшеницю. 

 

      Волю дай, нагодуй пташину,

      Приласкай і навчи дитину!

      Бо людина у цьому світі

      Лиш добро повинна творити!

 

ІІ Повідомлення теми та мети

 

  • Дорогі діти! Сьогодні ми поговоримо про добро. Ми маємо показати і довести, що вчимося бути добрими людьми.
  •  

ІІІ Розкриття теми

 

1. Асоціативна «павутинка» до слова

                                                           - добро -

2. Бесіда .

- Добро - це безкорислива допомога, за яку людина не чекає винагороди.

Послухайте пісню « Якщо добрий ти» ( муз. Б Савельєва,  сл. А. Хайта)

  • Діти , а скажіть, добрим бути просто чи не просто? І чому ?
  • Добре. А скажіть , чи можна за зовнішніми ознаками розпізнати добру людину і злу, і як це зробити?( Добра людина ввічлива, вона завжди посміхається. Добрі люди веселі, енергійні. рухливі, щирі.)
  • Молодці! А чи зможете за піктограмою розпізнати обличчя доброї людини?
  • Давайте разом спробуємо скласти римоване правило доброти, користуючись кінцевими словами у рядках:
  • … пробачай,
  • … не звертай,
  • … пожалій,
  • … зігрій.

3. Робота в парах

    - Перед вами лежать пелюстки, з яких вам потрібно зробити квіточку. Для того, щоб зробити квіточку,  потрібно вибрати тільки ті слова - пелюстки, які характеризують добру людину.

( На пелюстках написані такі слова: чуйність, егоїзм, щирість, лицемірство, грубість, терпіння, невихованість, жорстокість, ввічливість).

Діти вибирають правильні пелюстки і складають квіточки. Вчитель спостерігає, чи вміє група працювати дружно, злагоджено.

  • Хто склав квіточку першим? Як ви думаєте чому?
  • Діти, які правила доброти ви знаєте? Давайте спробуємо назвати їх.

* Допомагати слабким, маленьким, старим, хворим.

* Пробачати помилки.

* Не бути жадібним.

* Не заздрити.

- А зараз поговоримо про золоте правило поведінки. Давайте пригадаємо його.

СТАВСЯ ДО ЛЮДЕЙ ТАК, ЯК ХОЧЕШ , ЩОБ ВОНИ СТАВИЛИСЯ ДО ТЕБЕ.

  • Як ви розумієте ці слова?

Гра « Мікрофон»

4. Гра «Вчинки доброї людини».Якщо так вчинить добра людина - плескати в долоні.

* Допомагати по господарству.

* Не вмиватися

* Берегти природу

* Галасувати, коли хтось відпочиває

* Добре вчитися.

* Не слухати батьків

* Ділитися тим, що в тебе є.

* Не слухати інших.

* Ображати тварин.

* Любити батьків.

* Сваритися.

- Молодці! справилися із завданням.

5. Бесіда вчителя.

   - Діти, уявіть, що добра чарівниця подарувала вам скриньку з дарунками доброти і попросила вас подарувати вашим рідним найдорожчі з цих дарунків. Які б із них ви їм подарували? Чому?

- У нашому суспільстві є люди, які під дією обставин ( катастрофи, хвороби, внаслідок травм , одержаних через власну необережність чи небезпечну поведінку інших, від народження) мають фізичні вади або стали інвалідами.

Про таких людей ми, звичайно, не повинні забувати  і бути більш чуйними до них.   Люди - інваліди  потребують більшої турботи і допомоги у вирішенні своїх проблем і з боку держави. Про те, що право на життя є найголовнішим правом кожної людини , записано у Конституції України. Ніхто нікого не може позбавити життя.

 Проте у Давньому світі, у державі. яка називалася Спарта, новонароджених дітей, які мали фізичні вади, були хворі, слабкі. кидали у прірву зі скелі, і ніхто за це не ніс відповідальності.

6. Вправа « Займи позицію»

На дошці розміщені два плакати, де зображені давній спартанець і сучасна людина, і висловлена їхня думка.

Учні розмірковують , з ким вони згодні.

Спартанець : ми робили це, бо вважали, що така людина не здатна захистити ані себе. ані свою родину, ані свою країну.

Сучасна людина: ніхто не може знати, який дорослий виросте з дитини. Фізичні вправи, загартування допомагають зміцнити своє здоров я. Дуже часто люди з фізичними вадами стають відомими вченими, поетами, композиторами, навіть беруть участь у спортивних змаганнях. Держава повинна захищати таких людей.

Діти стають біля відповідного плаката і обґрунтовують свою думку.

 

7. Розповіді дітей групи « Знавці»

-  Параолімпійські ігри. До їхньої програми входять найрізноманітніші види спорту, у тому числі заїзди на інвалідних колясках, теніс, плавання і стрільба із лука. На ХІ літніх Параолімпійських Іграх наші спортсмени завоювали 1 золоту, 14 срібних і 10 бронзових медалей.

-  Людвіг Ван Бетховен - знаменитий піаніст, органіст, диригент став з часом глухим. Та композитор так добре приховував глухоту, що люди не підозрювали, якою серйозною була його хвороба.

- Ольга Скороходова ( 1911 - 1982) народилася в Херсонській області, осиротіла. У 8 років захворіла менінгітом, утратила зір, потім слух. Харківський професор Соколянський забрав її з інтернату для сліпих. Він відтворив її мову. Дівчина змогла закінчити середню школу ,згодом отримала вищу освіту. У 1961 році стала кандидатом педагогічних наук. Написала 3 книги: « Як я сприймаю оточуючий світ», « Як я уявляю оточуючий світ», « Як я розумію оточуючий світ»

 

ІУ Підсумок уроку

  • Діти! То ж який висновок ми можемо зробити з сьогоднішнього уроку?( Доброта потрібна всім нам. Від того наша земля стане ще кращою. багатшою.)

Добро врятує світ.

Творімо добро!

Поспішаємо творити,

Бо гарне людині

приємно робити,

Творімо добро!

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 січня 2019
Переглядів
1254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку