Тема: Мікрорайон школи. Вибір безпечного маршруту від школи до дому.

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з правилами безпечної поведінки в мікрорайоні школи; вчити учнів обирати безпечні місця для рухливих ігор і розваг, учити учнів обирати безпечний маршрут від дому до школи; спонукати учнів до виконання правил поведінки з незнайомими людьми; виховувати обережність, обачливість, спостережливість, самостійність; виховувати культуру поведінки дітей на вулиці.
Перегляд файлу

 

 

1 клас  Годинець Т.О. вища, старший вчитель

Тема: Мікрорайон  школи.  Вибір  безпечного  маршруту  від  школи  до  дому.   

Мета: ознайомити учнів з правилами безпечної поведінки в мікрорайоні школи; вчити учнів обирати безпечні місця для рухливих ігор і розваг, учити учнів обирати безпечний маршрут від дому до школи;  спонукати учнів до виконання правил поведінки з незнайомими людьми; виховувати обережність, обачливість, спостережливість, самостійність; виховувати культуру поведінки дітей на вулиці.

Обладнання : лист-звернення, картинки дорожніх знаків,

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Нумо, діти, підведіться,

Одне одному всміхніться!

Пролунав уже дзвінок —

Всіх покликав на урок.

I I  Повідомлення  теми  і  мети  уроку

--- Діти, сьогодні  вранці  на  адресу  нашого  класу  надійшов  ось  цей  лист - звернення .  До  нас  звертаються  хлопчики ,  яким  нещодавно  батьки  дозволили  самим ходити  зі школи  додому. І  ось хлопці  розгубилися,  бо  вони  не  можуть  вирішити,  яку  дорогу  вибрати  до  дому:  ту,  що  найкоротша,  чи  ту, що  найнебезпечніша. Хлопці  просять  нас   допомогти  їм.  Допоможемо  хлопчикам?

 Відгадайте загадку.

У лісі лежить, через поле біжить, а як устане, то й до неба дістане. (Дорога)

Дорога до школи! У кожного вона своя, така знайома, що із заплющеними очима можеш по ній пройти! Та виявляється, що не завжди вона буває безпечною, оскільки комусь треба переходити проїжджу частину вулиці, комусь перетнути сквер чи парк... А тому існує небезпека, що загрожує вашому здоров’ю і життю. Сьогодні на уроці ми  з  вами  здійснемо  уявну  подорож з  хлопчиками  і  розповімо  їм, як правильно обрати  дорогу до школи.  Отже  тема  нашого уроку « Мікрорайон  школи. Вибір  безпечного  маршруту  від  школи  до  дому.»  

 I I I   Вивчення нового матеріалу         

  1. Вступна  бесіда

Звичайно, спочатку   дорогою  до  школи вас  водять  батьки, щоб ви її добре вивчили і навчилися вибирати безпечне місце. А згодом ви подорослішаєте, і батьки вам самим довірять йти цією дорогою. Але пам’ятайте, що правила є завжди, на кожній дорозі, і тому треба їх дотримуватися, щоб уникнути  небезпеки . Кожного  разу  ви  ходите певним  маршрутом.  

 Цей маршрут необхідно знати  напам’ять.       

     Зараз  ви  ходите  до школи  з  батьками  і  добре було б   пильно звернути увагу на:

                  • дорожні знаки, які є на вашому маршруті;

                 • на дорожню розмітку;

                  • на сигнали світлофора.

Переходь дорогу лише:  • у дозволених місцях;

--- А які  це  дозволені  місця?  ( пішохідний  перехід, підземний  перехід, на  світлофорі)

 ---  На  яке  світло  світлофора  можна  переходити дорогу? 

---    А  якщо  є  такі невеличкі  дороги  де  немає  ні пішохідного  переходу,  а  ні  світлофора .    Як  же ж  тоді треба  переходити  дорогу?   ( коли транспорт зупинився або знаходиться дуже далеко. під час переходу спочатку подивись ліворуч, посередині дороги — праворуч)
— До чого  може  призвести порушення правил дорожнього руху?

---- Потрібно знати, по яких вулицях проходить ваша дорога до школи   6  слайд; 

 

 Фізкультхвилинка   «Світлофор».


— Зараз проведемо гру на уважність. Називається вона «Світлофор». Правила гри: коли я вам показую прапорець червоного кольору – ви стоїте. На жовтий колір — плескаєте в долоні, а на зелений – крокуєте на місці. .

2 Робота за підручником (с. 100-101)

--- Діти,  а  як  ви  вважаєте  ,  якою  дорогою  слід  йти  до  школи ---найкоротшою, чи  найбезпечнішою.?  А допоможуть нам  розібратися  з  цим  питанням  малюночки в  підручнику. Розгляньте малюнки на с. 100. (Діти запізнюються на урок.)

---Подивіться на  перший малюнок. Роздивіться  уважно  де  знаходиться  школа  і  де  йдуть  діти.

--- Знайдіть  коротку дорогу   до  школи. 

---Як  ви  вважаєте  чи  можна  дітям  переходити  вулицю?

--- Скажіть  як  можна  дітям  перейти  дорогу?

---  Подивіться  на  другий  малюнок. Роздивіться  уважно  де  знаходиться  школа  і  де  йдуть  діти.     Знайдіть  коротку дорогу   до  школи.

--- Як  ви  вважаєте  чи  можна  дітям  переходити  вулицю? 

----Скажіть  як  можна  дітям  перейти  дорогу?

----Так  давайте  ж  зробимо  висновок.

Висновок:  Головне — вибрати найбільш безпечний маршрут та завжди ходити цим маршрутом. , бо мудрість народна каже: «Хто навпростець мандрує, той удома не ночує».

3  Обговорення  перешкод

---Щодня вранці ви йдете до школи і після уроків повертаєтеся додому. На вашому шляху можуть траплятися небезпечні місця. Ці перешкоди вимагають від вас уваги та обережності.  Давайте  ж  обговоримо  вcі  разом  що  ж  це за  небезпеки.   

      Чи  можна  ось  так  на  некерованому  перехресті  переходити  дорогу?

--  А    де  можна  переходити дорогу?   

Завжди обирайте безпечні місця, куди б не йшли. Проаналізуйте, де краще йти.  Обирайте той шлях, де менше перешкод, де безпечніше.

Переходьте вулицю по пішохідних переходах, підземних переходах, а якщо встановлений світлофор — на зелене світло для пішоходів, де є відповідні знаки і дорожня розмітка. Ніколи не поспішайте, тим самим наражаючи себе на небезпеку. Не скорочуйте шлях, а йдіть завжди звичною дорогою. 

---   Подивіться  уважно  і  скажіть,   а  якщо  ви  йдете    по подвірю біля  вашого  будинку,  то  потрібно  бути  уважним  чи  ні?  

--- Які  ще  небезпечні  місця  можуть  зустрічатися  на  вашому  шляху?

----  Так.  На вашому шляху можуть траплятися   каналізаційні люки.

----А  чи  можна  на  них наступати?  Чому?

---- Дорогою додому чи до школи обов'язково зверніть увагу і добре запам'ятайте, де знаходяться каналізаційні

люки, — вони можуть бути від­криті, туди випадково можна впасти. Обминайте  їх.

---  Які  ще  перешкоди  можуть чекати на   вас  на  вашому  маршруті?

--- Йдучи до школи чи повертаючись додому, якщо  є така  змога,  то   йдіть  краще з друзями. Це, по-перше, цікавіше, є з ким поспілкуватись, а по-друге, безпечніше, бо гуртом завжди легше. У гурті легше уникнути нападу бродячих тварин, вони теж, як правило, на групу людей не нападають. А коли назустріч іде собака, а ти один, що ти робитимеш?

Є декілька варіантів: вона тебе не чіпає і проходить мирно, то й ти ніколи не зачіпай чужу собаку, бо це може бути досить небезпечно. По-перше, ніколи не дивися собаці пильно в очі, не посміхайся до неї,  не показуй страху, не тікай від неї. Якщо ти бачиш, що собака виявляє агресивність, то треба дати команди, які вона, можливо, розуміє і виконає, — це  «Сидіти!», «Стояти!», «Лежати!» Якщо ж це не допомогло, і собака присідає, щоб стрибнути на тебе, то ти повинен активно захищатися палицею, каменем, грудкою землі чи що трапляється під руки. Якщо є поблизу дерево — можна вилізти на нього.

---  Які  ще  небезпеки  можуть  вас  підстерігати  на  вашому  маршруті?

---  Діти, котрі полюбляють  гуляти наодинці, часто ставлять своє життя під загрозу. Будьте завжди на виду, тобто йдіть такими стежками та дорогами, де ходять люди. . Треба бути завжди на виду, не усамітнюватися навіть тоді, коли дуже хочеться побути наодинці.  Наодинці  з  собою  можете  побути  вдома,  в своїй  кімнаті.

  • ---  Давайте  подивимось  уважно на  малюнки  на  сторінці  102
  • Ілюстраціями до яких казок є ці малюнки?

 Якої шкоди завдали незнайомці Червоній Шапочці, Колобку, Білосніжці?

  • Які небезпеки чатували на Буратіно, коли він не пішов до школи?
  • Хто намагався його обдурити й обікрасти?
  • Подивіться ,  які  ще  перешкоди  можуть зустрітися  на  вашому  шляху.  Не  можна ходити  через  будівельний  майданчик.  Потрібно  його  обходити  іншою  дорогою.

---   Давайте  ще  раз  нагадаємо  і  підсумуємо  правила  безпечного  маршруту.

---  А  тепер  розгляньте малюнки на с. 103 і прочитайте корисні поради, що відпові­дають кожному малюнку.

III  Узагальнення  й систематизація  знань

  1. Робота  з  зошитом (  стор.53)

---  Давайте  допоможемо  Миколці  дійти  до  дому.

---  Якою  б  дорогою  ви  пішли  додому, якщо  були б на  місці  Миколки?  А    чому?

  1. Робота  в  групах

1 Ваш  товариш  пропонує  вам  скоротити  шлях  до  дому через  безлюдний  парк.   Як  ви  вчините  в  такій  ситуації?

 

2  Незнайомець  пропонує  сісти  вам  у  машину. Як  ви  вчините  в  такій  ситуації?

3  Ваш  товариш  пропонує  вам  після  уроків  не  поспішати  додому, а  піти  погратися  у  футбол.  Як  ви  вчините  в  такій  ситуації?

3  Змагання у парах.

Двоє дітей по черзі називають правила «не», хто останнім назве правило, той переможець. Решта учнів доповнюють у разі потреби) 
Правила « не» 
Не вступай у розмови з незнайомцями; 
Не сідай в автомашину без дозволу батьків, тим більше до незнайомця. Навіть тоді, коли він пропонує щось привабливе. 
Не бійся кричати, щоб привернути увагу перехожих, якщо незнайомець силою хоче тебе затягнути в машину. 
Не затримуйся по дорозі йдучи зі школи додому. 
Не заходь до ліфта, коли там незнайома людина. 
Не грайся на вулиці до настання темряви. 
Не бери харчові продукти , які пропонують тобі незнайомці. 

 

IV   Підсумок

 

— То про що ми сьогодні говорили ?

— Чому ми маємо знати це?

 

---  А  хто  перш  за  все  повинен  дбати  про  ваше  здоровя?

---  Так  яку  дорогу  ви  порадили  вибрати  хлопчикам?

---  Так  яким  же  повинен  бути  ваш  маршрут  від  дому  до  школи?

Гра «Перевір себе»

Умови гри: за кожне правило, якого ви дотримуєтеся, одержуєте 1 бал. Якщо якесь із правил ви не виконуєте, то бал не нараховується. Порахуйте, скільки балів у вас вийшло.

  1.                                                                                                                                                                                                                                                                 Знаю номер телефону екстреної (невідкладної) допомоги. 
  2.               Не граюся сірниками й запальничками.
  3.               Не відчиняю двері незнайомцям.
  4.               Не граюся на проїжджій частині вулиці.
  5.                                                                                                                                                                                                                                                                 У громадському транспорті поводжуся чемно. ..
  6.               Не ображаю людей, які мене оточують.
  1.               Допомагаю своїм рідним у хатніх справах.

8) Дружу з хлопчиками і з дівчатками...
9) Обираю безпечні місця для ігор. (  9 балів)

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 січня 2019
Переглядів
2474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку