Конспект уроку " Розв'язання вправ "

Про матеріал
узагальнити та систематизувати знання, вміння та навички учнів з тем: «Степінь з цілим від’ємним показником. Властивості степеня з цілим показником», «Стандартний вигляд числа»; створити умови контролю та взаємоконтролю засвоєння знань та вмінь; розвивати мислення, увагу, пам’ять; виховувати інтерес до математики, довіру до товаришів, вміння працювати командою.
Перегляд файлу

Петрівський ліцей

Тарутинської селищної ради

 

 

 

 

Конспект уроку з алгебри у 8 класі

 

 

Розв’язування вправ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

Вчитель математики

 

                                                                                                                                                    Димчогло                                                           Катерина Степанівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  Розв’язування вправ

Мета:  узагальнити та систематизувати знання, вміння та навички учнів з тем: «Степінь з цілим від’ємним показником. Властивості степеня з цілим показником», «Стандартний вигляд числа»; створити умови контролю та взаємоконтролю засвоєння знань та вмінь;

 розвивати мислення, увагу, пам’ять;

 виховувати інтерес до математики, довіру до товаришів, вміння працювати командою.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, вмінь, навичок у формі гри

Форма проведення:  урок - змагання

Обладнання:   - середовище  Microsoft Office PowerPoint (наочна презентація навчального  матеріалу)

  • кольорові картки для ігор: «Математичне доміно»,  «Мовчанка», «Пара чисел», «Вгадай прізвище вченого математика» та «Шифр»; кольорові «м’ячики» для математичного футболу;
  • лист самоконтролю

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент 

Привітання класу. Перевірка готовності класу до уроку. Відмітити відсутніх.

ІІ.  Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку.

Сьогодні на уроці мі з вами повторимо та узагальнимо матеріал з тем: «Степінь з цілим від’ємним показником. Властивості степеня з цілим від’ємним показником» та «Стандартний вигляд числа». Ваша задача показати свої знання, вміння та навички при розв’язування різних вправ. Підвести підсумок вашої праці, вам допоможе лист самоконтролю, в який ви будете виставляти собі зароблені бали.

IV. Мотивація навчальної діяльності

Сьогоднішній урок ми проведемо у формі гри - змагання. Клас поділиться на дві команди і ви зможете позмагатися між собою та поборотися за перемогу. Команда переможців отримає приз-сюрприз. І звичайно, сьогоднішній урок дасть вам нагоду згадати матеріал перед контрольною роботою.

V. Актуалізація опорних знань

Перед початком битви за перемогу, давайте отримаємо зброю у вигляді знань. А допоможе в цьому нам «Математичне доміно». Я вам роздам «доміношки» на яких з одного боку питання, а з другого відповідь на якесь друге питання.  Ваша задача сопоставити питання та правильну відповідь.

(учні отримають «доміношки»)

 

V.  Узагальнення та систематизація знань, вмінь, навичок.

Отже, кожен з вас отримав зброю, можемо приступати до гри.

Але, на початку запишемо в зошитах сьогоднішнє число, класна і робота і тему нашого уроку «Розв’язування вправ» (написано на дошці).

І, будь ласка, кожен в своїх зошитах запишіть, що він очікує від сьогоднішнього уроку. (1 хв.)

Ми починаємо. Оберіть в кожній команді капітана.

Перша гра називається «Пара чисел». Зараз ви отримаєте картки на яких в першому стовпчику записані приклади, а в другому – відповіді. Ваша задача: встановити відповідність між прикладами та відповідями.  Наприклад,  (1; 7), де 1 – це приклад, 7 – це відповідь. Зверніть увагу, що відповідей більш ніж прикладів, тобто деякі з них не потрібні, тому будьте уважні.

В ваших листах самоконтролю ви повинні будете виставити собі бали. Бал може отримати той учень, який активно приймає участь у розв’язуванні завдання, звичайно який правильно відповідає. Той, хто не приймав участь – не отримує балів. Наприкінці уроку ви просумуєте бали і отримаєте свою оцінку за урок.

На виконання завдань дається 5 - 7 хвилин. Команда, яка перша виконає завдання, має змогу отримати додатковий бал. Ви можете виставити собі від 1 до 2 балів в ваші листи самоконтролю.

Гра «Пара чисел»

  1.                   
  1. .    
  1.                   
  1.                   
  1.                   
  1. .
  1.                   

 

  1.                   

 

  1.                   

 

Відповіді:

(1, 5) (4, 1)  (5, 2)  (2, 4)  (3, 3)

 

 

 

 

Гра «Вгадай прізвище відомого математика»

Кожна команда отримує картку, на якої знов ж таки приклади, які треба розв’язати. Кожна правильна відповідь – це одна літера з до ключа, отримав який ви зможете дізнатися шифр за допомогою якого дізнаєтесь прізвище великого математика .

За цей етап змагання ви можете отримати від 1 до 3 балів. Враховується швидкість і правильність.

  1.                  

6.

  1.                  

7. 

  1.                  
  1.                  
  1.                  
  1.                  
  1.                  
  1.        

 

 

Р

Ш

М

Ю

К

Н

А

Т

Е

Д

С8

С5

С1

С40

С13

С12

С9

С15

С2

С22

 

 

Настав час нашим капітанам довести, що вони дійсно можуть називатися капітанами.

Наступний конкурс - конкурс капітанів. Гра «Мовчанка» Це означає, що поки капітани виконують завдання, інші їм не заважають. А для цього капітани виходять до дошки і мовчки розв’язують приклади.

Наші капітани можуть отримати від 1 до 3 балів в залежності наскільки швидко і правильно вони впораються із завданням.

Гра «Мовчанка»

  1. Виконайте ділення та подайте результат у стандартному вигляді

а )

б)

 

  1. Обчисліть:

а)               б)             в) 

 

  1. Піднесіть степінь до степеня

а)        б)         в)          г)

 

 

А поки капітани заробляють бали, собі і командам, пропонує послухати історичну довідку саме про героя попередньої гри – Рене Декарта. І дасть нам таку можливість (ПІБ учня).

Рене Декарт народився 31 березня 1596 року в місті Лае (тепер Декарт), департамент Ендр і Луара, Франція. Він отримав від батька невеликий спадок, який дозволив йому присвятити своє життя науці та мандрівкам. У 1637 побачила у світ головна математична праця Декарта, «Міркування про метод» (повна назва: «Міркування про метод, що дозволяє направляти свій розум і відшукувати істину в науках»). У цій книзі викладалася аналітична геометрія, а в додатках — численні результати в алгебрі, геометрії, оптиці (у тому числі — правильне формулювання закону заломлення світла) і багато чого іншого.

Створення аналітичної геометрії дозволило перевести дослідження геометричних властивостей кривих і тіл на алгебраїчну мову, тобто аналізувати рівняння кривої в деякій системі координат.

Однак,  Декарт був не тільки математиком. Дуже багато трудів він залишив і в області фізики, філософії, астрономії, психології, та етики. Як ми бачимо, це була дуже різностороння людина, яка присвятила себе науці. Завдяки його праці ми сьогодні можемо вивчати таку загадкову, корисну в деяких випадках несподівану, але дуже цікаву науку, як математика. І, як сказав Рене Декарт: «Я мыслю, следовательно я существую»


Вчитель:  Дякуємо за доповідь. Дуже було цікаво послухати.

  Але, наші капітани вже готові представити свої труди.

(вчитель  разом з членами команди перевіряє правильність роботи)

Останній етап нашого змагання це гра «Шифр». В верхній частині картки ви бачити надруковані літери, нижче вам надано 7 прикладів, під рискою ви бачите шифр. Кожна правильна відповідь відповідає одній літері цього шрифту.  Ваша задача знайти правильні відповіді, викреслити відповідні літери, а з тих, що залишаться, скласти слово, яке й буде відповіддю на завдання.

Кожен може отримати за це завдання від 1 до 2 балів. Враховується швидкість і правильність.

Гра «Шифр»

А О В С Т Л К Р И Ч Г Н М О

       

Шифр: А- 2,7 * 10³  В-               Г -         

И -  2 *10²    К -             М –                  Н – 1,1 *10²         О-           Р-               С-           Т- 0, 427 *10³                Ч- 10²           

   VI. Підсумок уроку

Наші змагання завершились. Саме час підвести підсумки. Порахуйте кількість балів, які ви отримали за урок і капітани, будь – ласка, проінформуйте нас. (При виставленні оцінок, вчитель має право корегувати оцінки). Кожна команда складає кількість всіх отриманих балів, тим самим виявляємо переможця.

Вчитель:  на початку уроку, кожен з вас написав зошиту свої очікування від цього уроку.

Чи виправдалися вони?

(учні по черзі відповідають на запитання).

Приготуйте щоденники для оцінок

 

VII. Домашнє завдання.

  За підручником стр. 72 завдання 1 – 9

 

Лист самоконтролю

                   № картки

 

           ПІБ

Пара

чисел

ВПВМ

Конкурс

капітанів

Шифр

МФ

 

Про урок

К1

К2

К3

К4

К5

Оцінка

Задов.

Незадов.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ітого:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лист самоконтролю

                   № картки

 

           ПІБ

Пара

чисел

ВПВМ

Конкурс

капітанів

Шифр

МФ

 

Про урок

К1

К2

К3

К4

К5

Оцінка

Задов.

Незадов.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ітого:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Алгебра 8 клас (Бевз Г.П., Бевз В.Г.)
До уроку
§ 10. Степені з цілими показниками
Додано
19 березня 2023
Переглядів
238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку