17 липня о 18:00Вебінар: Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу

Конспект уроку. Розв'язування задач і вправ на всі дії з десятковими дробами.(інтегрований урок математика та українська література)

Про матеріал

Тема. Розв'язування задач і вправ на всі дії з десятковими дробами.(інтегрований урок математика та українська література)

Мета: закріплення навичок розв'язування задач на всі дії з десятковими дробами. Розвиток логічного мислення учнів, інтересу до предмету, розширення кругозору. Виховання наполегливості, стимулювання розумової та пізнавальної діяльності учнів, любові до рідного краю, до поезії, прагнення пізнавати нове

Перегляд файлу

Тема. Розв'язування задач і вправ на всі дії з десятковими дробами.(інтегрований урок математика та українська література)

Мета: закріплення навичок розв’язування задач на всі дії з десятковими дробами. Розвиток логічного мислення учнів, інтересу до предмету, розширення кругозору. Виховання наполегливості, стимулювання розумової та пізнавальної діяльності учнів, любові до рідного краю, до поезії, прагнення пізнавати нове.

Тип уроку:Застосування знань, умінь.

Обладнання: картка з завданнями, роздатковий матеріал, мультимедійний проектор

Хід уроку

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ЕТАП ОРІЄНТАЦІЇ

Вчитель. Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати працювати з десятковими дробами. А чим саме ми будемо займатись на уроці, ви здогадаєтесь після виконання наступного завдання. На дошці запис:

+; :; ·; ?; -

Запитання:

  1. Який із записів зайвий? (?)
  2. Яку загальну назву мають знаки, що залишились?

(Знаки математичних дій)

  1. Як називаються знаки, що позначають перший і останній запис?

(Дії першого ступеня)

  1. Як називаються дії, що позначають другий і третій знаки?

(Дії другого ступеня)

  1. Як ви гадаєте, чим ми будемо займатись на уроці?

Учень. На цьому уроці ми будемо розвязувати вправи на всі дії десяткових дробів.

Тема уроку «Розв’язувати вправи на всі дії десяткових дробів»

Вчитель. Сподіваюсь, цікаво і з користю проведемо цей урок.

Тому кожному з вас я бажаю, щоб на цьому уроці ви були:

«У» - усміхненими;

«С» - спокійними;

«П» -поміркованими;

«І» - ініціативними;

«Х» - хороші оцінки.

Тож, іншими словами, я бажаю вам УСПІХУ!

 П А М ' Я Т А Й Т Е! «Успіх – це тільки 10% таланту і ще 90% щоденної наполегливої праці» ...

Сьогодні оцінювання своєї праці ви будете здійснювати самостійно. Я сподіваюсь на вашу чесність та обєктивність. Картка з завданнями, кожне завдання має свою кількість балів.

  1.            ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Завдання підібрати інформацію до теми «Чарівний світ чисел»: висловлювання; цікаві факти; завдання; вірші.

Учень. Лев Миколайович Толстой якось зауважив, що «людина подібна до дробу: у знаменнику – те, що вона про себе думає, у чисельнику – те, чим вона є насправді. Що більший знаменник, то менший дріб».

Учень. Одиниця з ста нулями. Про Гугол вперше написали в 1938 році. Американський математик Едвард Каснер сказав, що назвати велику кількість таким чином запропонував його племінник. А популярним ця назва стала після того, як в честь нього назвали пошукову систему «Google».

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Гра «Мікрофон»

1.Чи зустрічались ви з такими числами в життєвих ситуаціях? Де?

2.Пригадаємо правило додавання десяткових дробів.

3.Правило віднімання десяткових дробів.

4.Правило множення десяткових дробів.

5.Правило ділення десяткових дробів.

6.Чи потрібні десяткові дроби в житті?

7.Де вони можуть крім математики, застосуватися?

8.Чому необхідно вивчати дії з десятковими дробами?

  1. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ

Сьогодні ми з вами відправляємось у захоплюючу подорож по Україні, де ми поринемо у хвилі цікавих задач під вітрилами невирішених проблем. А гаслом нашого уроку візьмемо слова української письменниці Ліни Костенко: «В дитинстві відкриваєш материк, котрий назветься потім – Батькіщиною».

Завдання1. Дидактична гра «Математичне лото»

8

1,3

4

12,5

6

5

0,5

0,42

1

 

 

 

 

  1. Чому дорівнює добуток чисел 0,7 та 0,6?
  2. Скільки тварин хотіли з’їсти колобка?
  3. Чому дорівнює частка чисел 1,5 та 3?
  4. Знайдіть найменше натуральне число.
  5. Скільки всього людей в тварин разом було задіяно при витягування ріпки із землі?
  6. Чому дорівнює сума чисел 3,3 та 9,2?

(залишилися числа: 8;1,3;5)

Завдання 2. Запишіть числа в порядку зростання

0,42

0,5

1

1,3

4

5

6

8

12,5

з

а

п

о

р

і

ж

ж

я

Перша зупинка – місто Запоріжжя.

Учень

Запоріжжя

Величне місто, де пороги

Могутнього батька-Дніпра.

Козацький стан видно з дороги.

Це рідна ненечка-земля!

Красиве, миле Запоріжжя.

Ось металург і сталевар.

Острівець Хортиця безмежний.

Працює в полі хлібодар.

Проспект, музеї, гай дубовий.

Козаків слава і пісні.

Високе небо мармурове.

Так любо жити тут мені!

Донська Олена

Вчитель. У Запоріжжі знаходиться одне з семи чудес України - національний заповідник Хортиця. Острів не тільки є найбільшим островом на Дніпрі, але також одним з найкрасивіших. Хортиця славиться красою своєї природи, а особливо дубами-велетнями. Один з таких знаходиться в селищі Верхня Хортиця. У період свого «розквіту» діаметр зеленої крони запорізького дуба був 63 метри, довжина кола стовбура - 6 метрів 35 сантиметри, висота дерева - 36 метрів. Кажуть, саме під цим дубом 1675 року козаки писали славнозвісного листа турецькому султану та «так реготали, що з дуба жолуді обпадали»…

Завдання 3. Як визначити вік дерева? (робота в парах)

L = K x C, де

L – вік дерева,

K – коефіцієнт, (для дуба 1,2)

С – довжина кола (обхват) стовбура дерева в сантиметрах.

Розв’язання

1)635*1,2=762 роки

Вирушаємо далі.

3авдання 4. Усний рахунок

Завдання 5. Записати числа в порядку спадання

8

6,05

3,5

1

0,24

0,03

Д

н

і

п

р

о

Друга зупинка – місто Дніпро.

Учень.

Дніпропетровськ – ти серце України,

Твій ритм усіх пробуджує від сну,

 У дні святкові, та в буденні днини

Ти сяєш так, немов зустрів весну.

 Буваєш різним в кожну пору року,

 Зимою сивим, наче мудрий дід,

А влітку ти зелене, ясне око

 Дитини, що народжена на світ.

А наш Дніпро - то кров твоїх артерій,

 Широкий степ в долоні місто взяв,

Дніпропетровськ – вогні твоїх містерій

Хвилюють серце сотнею уяв.

 Людмила Васильєва

Завдання 6. Логічні завдання (розставити математичні дії)

8 1 3=27

8 1 3=27

81:3=27

(8+1)*3=27

Фізкультхвилинка(гімнастика для очей)

Руки вже за головою,
Тож дивись перед собою.
Виправляємо хребет,
Лікті зводимо вперед,
Мов, метелики, літаємо,
Крильця зводим, розправляєм.

Будем вправу завершати,
Легше всім нам працювати.

 

 Вирушаємо далі.

Вчитель. Закрийте очі та вслухайтесь в мелодію. Що це за мелодія? («Київський вальс» Музика: Платон Майборода Вірш: Андрій Малишко). Ми прибули до столиці України – місто Київ.

Учень.


Де стоїть тепер наш Київ,

Там була сама гора,

Жив там першим Кий з Хоривом,

Щек та Лебідь — їх сестра.

Над самим Дніпром на горах,

Огороджений з боків

Ровом, мурами, валами,

Київ виріс і розцвів.

На сторожі коло його,

Наче батько, став Дніпро,

Наче батько сину, ніс він

З півдня й півночі добро.

І здавалось, Україна

Буде квітнути віки,

І здавалось, всі народи

Їй сплітатимуть вінки.

О. Олесь


Завдання 7. Дидактична гра «ВІНОЧОК» (робота в групі скласти самостійно приклади на додавання, віднімання множення та ділення)

 


 

 

 

 

 

Вирушаємо далі на Схід України.

Четверта зупинка – місто Харків.

 

 

Учень


Наш Харків

Для миру, добра , та любови 
Наш Харків піднісся здавна. 
Завжди трудовий, науковий 
Красивий, як втіха-весна.

Над Лопанню тихиї зорі 
Вставали і вишні цвіли. 
Квартали твої неозорі 
У степ слобожанський вросли

Неначе дзвінки передзвони 
Лунають, як пісні п’янки, 
То йдуть харків’янки-мадонни 
Красиві, тендітни, струнки.

Від парків зелене намисто. 
Від захвату серце співа. 
Наш Харків, замріяне місто, 
У тебе душа трудова.

 Автор: Бабешко В.С. 


 

Завдання 8.Рівняння

(Х-3,7):0,3=61

Х=22

Вчитель. Найдовша вулиця міста — Московський проспект, протяжність якої 22 км.

Вчитель. Нарешті ми повернулися додому.

 Завдання 9. ТЕСТ

1.Знайти суму 4,3 + 5,9 =

а) 10,2*;  б)9,3;  в)9,9; г)9,12;  д)9.

2.Знайти суму 20 + 7,357 =

а) 27,357*;  б)27;  в)27,3; г)27,35;  д)27,4.

3.Знайти різницю 14,7 – 8,4 =

а) 23,1;  б)6,3*;  в)6,7; г)6,4;  д)6.

4.Знайти різницю 53 – 4,23 =

а)49,23;  б) 49,77;  в)48; г) 52,77;  д)48,77*.

5. Записати десятковим дробом 23 цілих 5 десятих

а)235;  б) 23,5*;  в) 23,05; г)2,35;  д)0,235.

6. Записати десятковим дробом 5 цілих 7 десятих 8 сотих

а)5,78*;  б) 57,5;  в) 0,578; г)5,78;  д)578.

Результати записуються в оціночний листок.

ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.

«Чотири ЩО?»

Що нового дізнався на уроці?

Що сподобалося найбільше?

Що було найскладнішим при виконанні завдань?

Що треба ще вивчити вдома?

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Знайти загадки до теми «Дроби».
  2. Скласти кросворд «Десяткові дроби»
  3. Скласти розповідь «Подорож до міста Десяткові дроби».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання1.Дидактична гра «Математичне лото» (6 балів)

8

1,3

4

12,5

6

5

0,5

0,42

1

 

 

 

 

  1. Чому дорівнює добуток чисел 0,7 та 0,6?
  2. Скільки тварин хотіли з’їсти колобка?
  3. Чому дорівнює частка чисел 1,5 та 3?
  4. Знайдіть найменше натуральне число.
  5. Скільки всього людей в тварин разом було задіяно при витягування ріпки із землі?
  6. Чому дорівнює сума чисел 3,3 та 9,2?

(залишилися числа: 8;1,3;5)

Завдання 2. Запишіть числа в порядку зростання (1бал)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 3. Як визначити вік дерева? (робота в парах) (2 бала)

L = K x C, де

L – вік дерева,

K – коефіцієнт, (для дуба 1,2)

С – довжина кола (обхват) стовбура дерева в сантиметрах.

 

 

 

 

 

 

 

 

3авдання 4. Усний рахунок (6 балів)

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 5. Записати числа в порядку спадання (1 бал)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 6. Логічні завдання (розставити математичні дії) (4 бала)

8 1 3=27

8 1 3=27

Завдання 7. Дидактична гра «ВІНОЧОК» (робота в парах скласти самостійно приклади на додавання, віднімання множення та ділення) (4 бала)

 


 

 

 

Завдання 8.Рівняння (3 бала)

(Х-3,7):0,3=61

 

 

 

 

 

Домашнє завдання (1 бал)

Активність на уроці (1 бал)

Оцінка _______________________________


Завдання 9. ТЕСТ (0,5 бала)

1.Знайти суму 4,3 + 5,9 =

а) 10,2;  б)9,3;  в)9,9; г)9,12;  д)9.

2.Знайти суму 20 + 7,357 =

а) 27,357;  б)27;  в)27,3; г)27,35;  д)27,4.

3.Знайти різницю 14,7 – 8,4 =

а) 23,1;  б)6,3;  в)6,7; г)6,4;  д)6.

4.Знайти різницю 53 – 4,23 =

а)49,23;  б) 49,77;  в)48; г) 52,77;  д)48,77.

5. Записати десятковим дробом 23 цілих 5 десятих

а)235;  б) 23,5;  в) 23,05; г)2,35;  д)0,235.

6. Записати десятковим дробом 5 цілих 7 десятих 8 сотих

а)5,78;  б) 57,5;  в) 0,578; г)5,78;  д)578.

 

Завдання 9. ТЕСТ(0,5 бала)

1.Знайти суму 4,3 + 5,9 =

а) 10,2;  б)9,3;  в)9,9; г)9,12;  д)9.

2.Знайти суму 20 + 7,357 =

а) 27,357;  б)27;  в)27,3; г)27,35;  д)27,4.

3.Знайти різницю 14,7 – 8,4 =

а) 23,1;  б)6,3;  в)6,7; г)6,4;  д)6.

4.Знайти різницю 53 – 4,23 =

а)49,23;  б) 49,77;  в)48; г) 52,77;  д)48,77.

5. Записати десятковим дробом 23 цілих 5 десятих

а)235;  б) 23,5;  в) 23,05; г)2,35;  д)0,235.

6. Записати десятковим дробом 5 цілих 7 десятих 8 сотих

а)5,78;  б) 57,5;  в) 0,578; г)5,78;  д)578.

 

Завдання 9. ТЕСТ(0,5 бала)

1.Знайти суму 4,3 + 5,9 =

а) 10,2;  б)9,3;  в)9,9; г)9,12;  д)9.

2.Знайти суму 20 + 7,357 =

а) 27,357;  б)27;  в)27,3; г)27,35;  д)27,4.

3.Знайти різницю 14,7 – 8,4 =

а) 23,1;  б)6,3;  в)6,7; г)6,4;  д)6.

4.Знайти різницю 53 – 4,23 =

а)49,23;  б) 49,77;  в)48; г) 52,77;  д)48,77.

5. Записати десятковим дробом 23 цілих 5 десятих

а)235;  б) 23,5;  в) 23,05; г)2,35;  д)0,235.

6. Записати десятковим дробом 5 цілих 7 десятих 8 сотих

а)5,78;  б) 57,5;  в) 0,578; г)5,78;  д)578.

 

Завдання 9. ТЕСТ(0,5 бала)

1.Знайти суму 4,3 + 5,9 =

а) 10,2;  б)9,3;  в)9,9; г)9,12;  д)9.

2.Знайти суму 20 + 7,357 =

а) 27,357;  б)27;  в)27,3; г)27,35;  д)27,4.

3.Знайти різницю 14,7 – 8,4 =

а) 23,1;  б)6,3;  в)6,7; г)6,4;  д)6.

4.Знайти різницю 53 – 4,23 =

а)49,23;  б) 49,77;  в)48; г) 52,77;  д)48,77.

5. Записати десятковим дробом 23 цілих 5 десятих

а)235;  б) 23,5;  в) 23,05; г)2,35;  д)0,235.

6. Записати десятковим дробом 5 цілих 7 десятих 8 сотих

а)5,78;  б) 57,5;  в) 0,578; г)5,78;  д)578.

 

 

docx
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку