Продовжувати вчити розв'язувати задачі на рух за допомогою рівнянь; відпрацьовувати навички розв'язування рівнянь та виконання арифметичних дій з раціональними числами; продовжувати розвивати увагу, творчі здібності, виконувати охайні записи у зошиті.
Тема. Розвязування задач на рух за допомогою рівнянь
Мета:продовжувати вчити розв’язувати задачі на рух за допомогою рівнянь; відпрацьовувати навички розв’язування рівнянь та виконання арифметичних дій з раціональними числами; продовжувати розвивати увагу, творчі здібності, виконувати охайні записи у зошиті.
Тип уроку: закріплення знань, умінь та навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вітання, перевірка готовності до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
Математика безмежно різноманітна і міститься в усьому.
Слово урок розкладемо по літерах
У – успіх, усмішка, удача
Р – радість, робота
О – обдарованість, обдуманість
К – кмітливість, користь
Успіхів бажаю вам сьогодні на уроці
Робота радість хай вам принесе
Обдарованість покажіть на кожнім кроці
Кмітливість впевненості дадає.
Перевірка домашнього завдання.
Повідомлення теми та мети уроку.
Усно продовжити незакінчене матиматичне речення .
1 Рівняння – це …
2 Корінь рівняння – це …
3 Розв’язати рівняння означає …
ІІІ Розвязування вправ та задач
Знайди помилку в розв’язанні рівнянь
413- 2х =367 5х +10 =135 2х +4 =26
Якими величинами можна описати рух будь-якого тіла,
наприклад, рух автомобіля або пішохода?
Як обчислити відстань, коли відомі час і швидкість руху ?
Розв’язування задачі з підручника .
Повторимо, як розв’язуються задачі за допомогою рівнянь
Турист 3 год їхав на велосипеді і 2години йшов пішки, до того ж, пішки він ішов на 6 км/год повільніше, ніж їхав на велосипеді.З якою швидкістю йшов турист, якщо всього подолав 38 км?
Розв’язання
Нехай шивдкість туриста пішки х км/год, тоді швидкість на
велосипеді (х+6) км/год. Турист проїхав 2х км,і пройшов 3(х+6)
км,а разом він подолав 2х+ 3(х+6) км, що за умовою задачі
дорівнює 38 км.
Складаємо рівняння:
2х +3 (х+6) =38
2х+3х+ 18=38
5х=38-18
5х=20
х=20:5
х=4
Отже, швидкість пішки 4км/год, тоді швидкість на велосипеді
4+6=10 км/год.
Перевірка 2*4+3(4+6)=38 (км), що відповідає умові задачі .
Відповідь: 4 км/год.
Задачі на рух дуже зручно і швидко розв’язувати за допомогою рівнянь, методом складання таблиці та поступовим її заповненням.
|
|
t (год) |
s (км) |
Разом 38 км
|
Пішки |
x |
2 |
2х |
|
Велосипедом |
х + 6 |
3 |
3(х+6) |
Творче завдання складіть задачу і рівняння до неї за даними таблиці
|
|
t (год) |
s (км) |
Разом 280 км |
|
Мотоциклом |
x |
5 |
5х |
||
автомобілем |
х + 30 |
2 |
2(х+30) |
|
|
5х +2 (х+30) =280
Фізкультхвилинка
Щоб задачі розв’язати
На хвилинку треба встати
Руки в боки, підтягнулись,
Вліво, вправо повернулись,
Нахиляємось вперед,
Прогинаємось назад.
Руки в кулачки узяли
Свої пальці розім’яли.
Головою покрутили,
Скільки вистачить вам сили.
Пострибали, як зайчата,
Маршируємо, як солдати.
Наче птах увись злітаємо,
Потягнулись…
і – сідаємо.
Робота на карточках. Склади задачу за рівнянням і розв’яжи .
1 варіант 2 варіант
1,4(2,8+х) +2,2= 1,7(28-х) 5(х-10) +4 =2(х+10)
Цікава задача
Йшов до Києва сивий дідусь. Назустріч йому йшло 13 бабусь. Кожна з кошиком ішла в ньому кішка і 5 кошенят .Скільки всього кошенят до Києва бабусі несуть ? (0)
Розв’яжи задачу
Відповідь: 7 км/год, 12 км/год .
Розв’язування задачі з підручника.
Цікаві задачі.
1.Використовуючи цифру 4 п’ять разів та арифметичні дії, запиши числа від 1 до 5.
2.Використовуючи цифру 1 п’ять разів та арифметичні дії запиши 100.
ІV. Підсумок уроку.
Молодці!
Попрацювали гарно. Тож бажаю успіхів у подальшому вивченні математики і запишіть завдання для домашньої роботи.