Презентація з теми "Використання опорних конспектів на уроках математики " містить методичні рекомендації для вчителів щодо використання методу опорних конспектів.
Наводяться приклади уроків з використанням даної технології.
Надається пам'ятка для вчителя щодо роботи по складанню опорних конспектів.
Чого хоче вчителька?Як вчитель. Як жінка. Дати міцні знання своїм учням;Проводити гарні уроки; Використовувати ІКТ для інтенсифікації навчання;Оцінювати вміння кожного учня на кожному уроці. Зберегти здоров’я та красу;Витрачати на підготовку до уроку якомога менше часу;Використовувати готові навчальні продукти які їй подобаються;Витрачати на перевірку письмових робіт мінімальну кількість часу.
В своїй роботі ми довгий час користуємось елементами методики опорних конспектів В. Ф. Шаталова яка була створена ним в 1984 році. В основу цієї методики покладено ідею моделювання інформації за допомогою відображення її в знаках, символах та схемах. Методика опорних конспектів В. Ф. Шаталова
Компетенції учнів та метод ОККомпетентнісний підхід при використанні методу ОК реалізується через отримання навичок роботи з різними джерелами інформації, аналізу, критичного мислення та вибору головного. Постійне звертання до ОК під час розв’язування практичних вправ веде до розвитку математичної компетентності .
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Принципи методичної системи В. Ф. Шаталова. Принципи методичної системи Прохоренко Л. В.1. Навчання на високому рівні складності.1. Формування в учнів математичної компетентності на високому рівні.2. Безконфліктність.2. Партнерські стосунки та взаємоповага.3. Швидкий рух вперед.3. Використання ОК та ІКТ для інтенсифікації навчання.4. Відкриті перспективи.4. Диференціація навчання.5. Надбагатократне повторення.5. Циклічне повторення протягом року.6. Провідна роль теоретичних знань.6. Систематичний контроль теоретичних та практичних знань учнів. 7. Гласність.7. Створення ситуації успіху для кожного учня. В основу нашої методичної системи закладені принципи роботи В. Ф. Шаталова ,оновленні для використання в сучасній інтерактивній школі.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1. Структурність (блочність);2. Лаконізм (можливий мінімум знаків);3. Рельєфність (наголос на ключових моментах);4. Використання уніфікованої символіки;5. Простота графічних форм;6. Використання кольору для підвищення наочності. Основні вимоги графічної структури ОК
Скласти похвилинний план проведення уроку. Заняття слід починати з повторення та перевірки ОК минулого уроку. Перед поясненням нового матеріалу доцільно провести роботу з підручником для первинного осмислення теми. Під час пояснення нового матеріалу створюється ОК . На наступному занятті йде його відтворення (учні заповнюють шаблони) ). Пам’ятка вчителю для успішного використання методу опорних конспектів
Після відтворення ОК доцільно перейти до тестових завдань для перевірки практичних вмінь учнів. Кожні 5-10 хвилин потрібно змінювати вид навчальної діяльності. При більших інтервалах часу у учнів з'являється втома, знижується активність сприйняття інформації. Включати в домашнє завдання ОК. Всі опорні конспекти учні повинні зберігати в папках або альбомах на розсуд вчителя. Пам’ятка вчителю для успішного використання методу опорних конспектів
Мета виховна:виховувати патріотів своєї держави; сприяти зміцненню здоров’я дитини. Мета освітня. Мета РОЗВИВАЛЬНАЗакріпити, розширити та систематизувати знання та вміння з теми розв’язування рівнянь та задач за допомогою рівнянь;Розвивати логічне та критичне мислення, вміння аналізувати ситуацію та приймати рішення
Урок «Ігри патріотів»Три козацькі сотні відправляються сьогодні в похід за козацьким скарбом. Щоб отримати скарб кожен повинен гарно працювати та вести записи на картці самоконтролю. Картки мають назву «Моя частина скарбу» саме по її результатам учень отримає частину скарбу та оцінку в журнал. Бажаю всім успіху та гарної роботи!
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дії учнів Дії вчителя1. Повторює ОК №101. Регламентує час, роздає шаблони для перевірки знань.2. Взаємоперевіряє знання ОК №10.2. Організовує та контролює роботу в парах, надає консультації.3. Заповнює шаблони для перевірки теоретичних знань ОК №10.3. Організовує та контролює самостійну роботу учнів, по закінченню відведеного часу збирає роботи.4. Перевіряє правильність заповнення шаблону, виставляє оцінки в картку самоконтролю.4. Виводить шаблон контролю на монітор та проводить опитування.
Українці завжди були дуже щедрими та гостинними№278(2) на 10 балів. Нехай бабуся віддала сусідам х пиріжків . Так як спекла бабуся 60 пиріжків, то після пригощання сусідів в неї залишилося (60-х) пиріжків. Після того, як бабуся віддала онукам 20 пиріжків в неї залишилось (60-х) -20 пиріжків. За умовою задачі відомо, що після цього в неї залишилося 28 пиріжків.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дії учня. Дії вчителя1. Читає завдання тесту та відповідає на них.1. Організовує та контролює індивідуальну роботу учнів з тестовими завданнями.2. Виконує взаємоперевірку та виставляє оцінки в картку самоконтролю.2. Виводить тестові завдання на екран, проводить опитування,відповідає на питання учнів.
Мій скарб картка самоконтролю{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Етап гри. Кількість балів3) Перевірка Д. З. «З яким багажем ти йдеш в подорож?»4)Тест №101) Від 6 до 12 балів2) За кожну виправлену на дошці помилку –1 бал3)Від 1 до 5 балів1)1 сотня -2)2 сотня -3)3 сотня -1)2)3)
Моя частина скарбу{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Етап уроку. Кількість балів1) Збери ім’я гетьмана1) 1б - 6б2)Перевірка ОК №102)1б-5б3) Перевірка Д. З. «Готовність до подорожі»3) 6б- 15б4)Тест №104)1б-5б5) Козацька естафета5) 1б-7б6) Логічна хвилинка6) 0б-9б7) Дістанься до кладу першим с.р.7) 1б-8б8) Всього8) 11б- 55б7) Оцінка7) 11б - 26 б оцінка 6 27б-44 б оцінка 9 45 б- 55б оцінка 128) Вага скарбу8)= вашій оцінці
ОК повинні складатися учнями та вчителем на уроці пояснення нового матеріалу та використовуватися протягом вивчення всієї теми. Пояснення нового матеріалу повинно складатися з двох частин (теоретичної та практичної); їх співвідношення визначається конкретним навчальним матеріалом. Дії вчителя й учня на уроці повинні бути узгодженими : вчитель –консультант, учні-дослідники. Рекомендації з використання ОК :
Знання опорного конспекту повинно перевірятися обов’язково у кожного учня , використовуючи різні форми контролю знань. Всі опорні конспекти повинні бути систематизовані у кожного учня в окремому альбомі (папці). Необхідно провести роз’яснювальну роботу з батьками , надавати при необхідності консультації. Рекомендації з використання ОК :
Мета виховна:виховувати вміння дружити та будувати дружні стосунки з однокласниками під час дієвого спілкування. Мета освітня. Мета РОЗВИВАЛЬНАФормувати уміння і навички учнів виконувати додавання та віднімання десяткових дробів при розв’язуванні різних вправ; Розвивати логічне та критичне мислення, вміння аналізувати ситуацію, робити висновки та приймати рішення;
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дії учнів Дії вчителя1. Повторює ОК №30-331. Регламентує час, проводить жеребкування, роздає шаблони для перевірки знань.2. Працює в групі над відтворенням ОК2. Організовує та контролює роботу в групах, надає консультації.3. Проводить захист відтворених ОК і рецензує їх.3. Організовує проведення захисту відтворених за шаблоном ОК, надає можливість зробити рецензії учням, які цього бажають.4. Перевіряє правильність заповнення шаблону, виставляє оцінки в картку самоконтролю.4. Виводить ОК на монітор та проводить оцінювання, враховуючи: правильність відтворення шаблона, проведення захисту та надання рецензії.
1. Чи вірите ви, що число 5,07 є десятковим дробом?2. Чи вірите ви, що число 0,9 менше за 1,01?3. Чи вірите ви, що сума чисел 3,02 і 6,8 дорівнює десяти?4. Чи вірите ви, що десятковий дріб не зміниться якщо справа до нього дописати нулі?5. Чи вірите ви, що12,2000=12,2?6. Чи вірите ви, що під час додавання не звертають увагу на кому?Гра «Вірю – не вірю» (вірю-аплодую,не вірю – не аплодую)
Спрости вираз, обираючи зручний порядок дій 2,47+х+13,359+х+0,53 Розв’язання. Скористаємось переставною та сполучною властивостями додавання.2,47+х+13,359+х+0,53 =(2,47+0,53)+(х+х)+13,359 = 3+2х+13,359 = (3+13,359)+2х =16,359+2х. Зразок із ОК № 33 « Додавання і віднімання десяткових дробів »
Справжні друзі разом проводять дослідження. Якщо вони розв’яжуть зручним способом приклади,то дізнаються ім’я засновника десяткових дробів.1)(5,6+3,9)+0,4=2)2,7+6,5+3,3+0,5=133)(4,73+5,9)-1,73=4)0,56+3,74+2,44=5)2,7+1,97+0,3=6)(57+4,53)+0,47«Бібліотека»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}4,97І13 Т8,9 Е9,9 С6,74 В62 Н
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дії учня. Дії вчителя1. Читає завдання тесту та відповідає на них.1. Організовує та контролює індивідуальну роботу учнів з тестовими завданнями.2. Виконує влучний постріл, тобто питає відповіді у своїх опонентів під час гри.2. Регламентує та контролює проведення гри «Влучний постріл» . 3. Після завершення гри виводить тестові завдання на екран, для самоконтролю учнів .
Рефлексивний екран1. «сьогодні на уроці я дізнався...»2. « було цікаво ...»3. « було важко ...»4. « я виконував завдання ..»5. « я зрозумів, що...»6. « тепер я можу...»7. «. я відчув, що...»8. « я придбав...»9. « я навчився ..»10. «у мене вийшло ...»11. « я зміг...»12. « я спробую...»13. « мене здивувало..».14. « урок дав мені для життя ..»15. « мені захотілося ...»