Урок "ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ"

Про матеріал

Урок з математики у 5 класі з використанням он-лайн ресурсу Прангліміне, який призначено для формування навичок швидкого усного математичного рахунку.

Перегляд файлу

Шибецький Євгеній

м. Бердичів, Житомирська область

 

УРОК МАТЕМАТИКИ (5 клас)

ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ

Цілі:

навчальна: сприяти формуванню вміння учнів застосовувати знання, набуті під час вивчення теми «Додавання і віднімання десяткових дробів», до розв’язування задач, стимулювати вироблення навичок швидкого усного додавання і віднімання десяткових дробів;

розвивальна: створити умови для розвитку логічного мислення, пізнавального інтересу, уявлень про математику як частину загальнолюдської культури;

виховна: сприяти вихованню позитивного ставлення до формування математичної компетентності.

Тип уроку: застосування вмінь та навичок.

Обладнання: картки-відгадайки для роботи у парах, портрети відомих математиків, освітнє он-лайн середовище Міксіке, платформа усного математичного рахунку Прангліміне.

Компетентність, що формується: усне додавання та віднімання десяткових дробів.

Форми організації уроку: колективна, у парах, індивідуальна.

ХІД УРОКУ

  1.                ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.

  1.             ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Для перевірки домашнього завдання вчитель роздає картки з правильними розв’язаннями для здійснення само- та взаємоперевірки (Додаток 1). З двох домашніх вправ першу учень звіряє сам, а другу доручає перевірити учню, що сидить праворуч від нього. Правильне виконання кожного завдання оцінюється в 1 бал. Щоб рахувати свої бали, учні заповнюють картки досягнень (Додаток 2)

  1.           ФОРМУЛЮВАННЯ МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Учитель пояснює учням, що цей урок останній з теми «Додавання та віднімання десяткових дробів», тому завдання уроку – навчитись застосовувати знання, набуті під час вивчення теми, до розв’язування задач, рівнянь тощо, удосконалити навички усного додавання та віднімання десяткових дробів.

  1.          АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ

Виконання прикладів на дошці

Епіграф: «Математику не можна вивчати, спостерігаючи, як це робить сусід» (Поет Нівей)

Робота біля дошки, на якій підготовлено вправи для розминки. До дошки за бажанням визиваються учні. Учитель коментує дії учнів.

  1.             ЗАСТОСУВАННЯ ВМІНЬ

Вчитель здійснює поділ учнів на дві групи. Перша група працюватиме за партами з картками-відгадайками у парах, друга – за комп’ютерами он-лайн з платформою усного математичного рахунку Прангліміне (miksike.net.ua). Через 15 хвилин роботи групи міняються місцями.

Вчитель пояснює учням зміст роботи та особливості оцінювання, роздає картки, допомагає учням увійти в облікові записи освітнього середовища Міксіке.

Повністю відгаданий математик з картки оцінюється у 4 бали, можливе часткове нарахування балів.

Приклад картки-відгадайки

КАРТКА №1

 

Завдання 1. Швидкість човна в стоячій воді – 16,3 км/год; швидкість течії – 2,3 км/год, швидкість човна за течією – ?

Завдання 2. Найбільша глибина Тихого океану 11,022 км, Атлантичного – на 2,594 км менша. Яка найбільша глибина Атлантичного океану?

Завдання 3. На порожній ємності зберігся  напис: НЕТТО — 20,6 кг. У неї поклали 19,9 кг масла. Що зараз потрібно написати на ємності (брутто)?

Завдання 4.  Качка Донна Дак вирішила  приготувати  яблучний  пиріг. Для цього вона узяла: 0,57 кг яблук, 2 склянки борошна по 0,25 кг, 0,01 кг вершкового масла, 2 склянки  молока (0,5кг)  і 2 яйця(0,04кг). Скільки буде важити  пиріг, коли Донна Дак витягне  його з духовки?

Завдання 5.  Розв’яжи рівняння: 7,23+х= 47,73

Завдання 6.  Розв’яжи рівняння: х- 0,39 =14,57

Завдання 7.  Розв’яжи рівняння: 14,57 - х =12,95

Завдання 8.  Знайди різницю в метрах: 7,2 м - 82 см

Завдання 9.  Знайди різницю в центнерах: 2 т - 4 ц - 6 кг

Виконавши завдання, постав відповідям у відповідність букви та заповни таблицю:

18,6 – Ц      8,428 – З      40,5 –У      1, 62 – Ч      14,96 – Н      15,94 – И       6,38 – Ж

Номер завдання

1

2

3

 

4

5

6

7

8

9

Буква

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Маєш отримати ім’я китайського математика!

 

 

 

 

 

 

ПранглиПід час роботи з платформою Прангліміне кожен учень має пройти тренування з десятковими числами:

Додавання (Стандарт),

Віднімання (Стандарт),

Додавання/Віднімання (Спринт).

Кожне з тренувань оцінюється у 0-2 бали: 6 учнів, які отримали найкращі результати матимуть по 2 бали, наступні 6 учнів у рейтинговій таблиці – по 1 балу, всі інші – 0 балів.

Під час обміну місцями груп відбувається фізкультхвилинка:

Руки вгору, руки вниз,

Всі присіли піднялись.

(декілька разів)

Ми хитаєм головою головою

І притупуєм ногою.

Раз, два, три, чотири, п’ять –

Будем знову працювать!

 

  1.         ПІДСУМКИ УРОКУ

Під час підбиття підсумків уроку здійснюється аналіз результатів (набраних балів) під час тренувальних вправ Прангліміне, які виведені в узагальнюючій он-лайн таблиці проектором на дошку.

Перевірка завдань з карток-відгадайок супроводжується історичними відомостями про відомих математиків (роботи яких мали суттєвий вплив на формування сучасного поняття десяткового дробу, правил його запису) та їх зображеннями (Додаток 3).

Картки з набраними балами учні здають вчителю для виставлення в журнал або залишають собі, якщо невдоволені набраними балами.

 

  1.       ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  1.              Повторіть теоретичний матеріал за відповідним параграфом підручника.
  2.              Виконайте вправи у підручнику №№ 1283, 1285
  3.              Виконайте домашню самостійну роботу №7.
  4.              Додатково: в системі Прангліміне покращити свої бали.

 

 

РЕФЛЕКСІЯ

якщо залишиться час ;)

Хто задоволений власною оцінкою? Хто – ні? Хто хоче покращити результат? Як це зробити? Хто може похвалитися відкриттям для себе чогось нового на уроці? Кому не сподобалось? Що треба зробити, щоб наступний урок був комфортнішим?

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ ДО УРОКУ

 

Додаток 1

 

Картка 1. №1278

Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 17,1 см, а бічна сторона – 6,3 см. Знайди довжину основи.

Бічна сторона – 6,3 см      6,3 см  6,3 см

Основа - ? см

Периметр – 17,1 см                 Р=17,1 см

Розв’язання

  1. 6,3 + 6,3 = 12,6 (см) – сума довжин бічних сторін.
  2. 17,1 – 12,6 = 4,5 (см)

Відповідь: 4,5 см – довжина основи трикутника.

 

Картка 2. №1291

Дві бригади асфальтують шосе і рухаються одна одній назустріч. Коли перша бригада заасфальтувала 5, 92 км шосе, а друга – на 1,37 км менше, то до їхньої зустрічі залишилося 0,85 км. Яка довжина ділянки шосе, яку необхідно було заасфальтувати?

І бригада – 5,92 км

ІІ бригада - ?, на 1, 37 км < ?

Залишилося – 0, 85 км

Розв’язання

  1. 5,92 - 1,37 = 4,55 (км) – ІІ бригада
  2. 5,92 +4,55 = 10,47 (км) – дві бригади разом
  3. 10,47 + 0,85 = 11,32 (км)

Відповідь: 11,32 км – довжина ділянки шосе.

 

 

 

 

Додаток 2

Я, _________________________________, 16.03.18 на уроці заробив бали

Дом.завдання

Картка-відгадайка

Прангліміне

Всього

1278

1291

Додав.

Віднім.

Дод./Відн.

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

 

 

 

ОФОРМЛЕННЯ ДОШКИ після уроку;)

 

Оформлення дошки1

Оформлення дошки 2

 

 

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
930
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку