Конспект уроку: «Розвя’зування задач на рух» ( з включенням інформування учнів з питань цивільної оборони)

Про матеріал
Вдосконалювати уміння учнів розв’язувати задачі на рух, розвивати логічне мислення, культуру математичної мови і записів, виховувати активність, увагу, кмітливість. Формувати правила особистої безпеки в умовах надзвичайних ситуацій, розвивати здатність орієнтуватися в загрозливих для життя ситуаціях, виховувати обережність, уміння виходити з небезпечних ситуацій. Розвивати пізнавальний інтерес, уміння використовувати свої знання.
Перегляд файлу

Тема уроку: «Розвязування задач на рух»

             ( з включенням інформування учнів з питань цивільної оборони)

 

                        Мета:   Вдосконалювати уміння учнів розв’язувати задачі на                                                                                                                                                              рух, розвивати логічне мислення, культуру математичної мови і записів, виховувати активність, увагу, кмітливість.

                                        Формувати правила особистої безпеки в умовах надзвичайних ситуацій, розвивати здатність орієнтуватися в загрозливих для життя ситуаціях, виховувати обережність, уміння виходити з небезпечних ситуацій. Розвивати пізнавальний інтерес, уміння використовувати свої знання.

 

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Як знайти невідому відстань?
  2. Як знайти невідому швидкість?
  3. Як знайти невідомий час?
  4. Одиниці вимірювання відстані, швидкості, часу.

IІІ. Повідомлення вчителя

     Надзвичайні ситуації в мирний час, що впливають на довкілля і безпеку життєдіяльності людини є аварії, катастрофи, стихійні лиха. Стихійне лихо – це надзвичайне природне явище, що діє з великою силою, завдає значної шкоди життєдіяльності населення, знищує матеріальні цінності. Ураган, буря, смерч – надзвичайно швидке і сильне, частково катастрофічне переміщення повітря, яке викликає загибель людей, тварин, знищення морських і річкових суден, руйнування будинків, споруд, а інколи і населених пунктів. Шторми викликають сильне хвилювання моря. Смерч – це вихор, який перевищує інколи швидкість звуку.

ІV. Розв’язування задач.

Учні розподіляються на три групи. Кожна група отримує  по 2 задачі. Учні виконують завдання в групах, після чого представники груп пишуть повні розв’язання задач на дошці, роблять пояснення. Всі інші роблять відповідні записи в зошити.

І група

  1. Швидкість вітру під час урагану 126 км/год. Яку територію охопить ураган за 2,5 год? (Ураган – це посилення вітру до 35м/с і більше)

Розвязання

  1. 126 · 2,5 = 315 (км) охопить ураган за 2,5 год

Відповідь: 315км

  1. Відстань від вершини гори до її підніжжя 19,5км. Селевий потік рухався із гори 0,5хв з швидкістю 1,4км/хв., а потім 2 хв з швидкістю 4,3 км/хв., решту шляху селевий потік пройшов за 1,5хв. Яка швидкість селевого потоку на останньому відрізку шляху? (Селеві потоки – це стрімкий рух з гір селю – суміші води, каміння піску і глини; вони затоплюють, знищують усе на своєму шляху)

Розвязання

  1. 1,4 · 0,5 = 0,7(км) за 0,5хв
  2. 4,3 · 2 = 8,6(км) за 2 хв
  3. 0,7 + 8,6 = 9,3 (км) за 2,5 хв
  4. 19,5 – 9,3 = 10,2 (км) решта шляху
  5. 10,2 : 1,5= 6,8 (км/хв) швидкість селевого потоку на останньому відрізку шляху

Відповідь : 6,8 км/хв

ІІ група

  1. Яка швидкість вітру під час бурі, якщо за 35с вона охопить територію 700м? (Буря – це посилення вітру до 15м/с – 30м/с)

Розвязання

  1. 700 : 35 =20(м/с) швидкість вітру

Відповідь: 20м/с

 

  1. Під час шторму швидкість вітру на відстані 45м була 15м/с, а на відстані 50м швидкість вітру становила – 20м/с, а наступні 91м швидкість вітру – 35м/с. За який час шторм охопить задану територію. (Під час шторму швидкий і сильний вітер викликає сильне хвилювання моря).

Розвязання

  1. 45 : 15 = 3(с) охопить шторм 45 км
  2. 50 : 20 = 2,5 (с) охопить шторм 50 км
  3. 91 : 35 = 2,6 (с) охопить шторм 91 км
  4. 3 + 2,5 +2,6 = 8,1 (с) охопить шторм задану територію

Відповідь: 8,1с.

 

ІІІ група

  1. За який час смерч пройде територію в 3350м, якщо його швидкість 50м/с? (Смерч є вертикальним стовпом, що крутиться, в повітрі, який зароджується під хмарою і піднімає із землі все, що зустрічає на своєму шляху).

Розвязання

  1. 3350 : 50 = 67(с) смерч пройде територію в 3350м

Відповідь: 67с

  1. Ураган за одну годину охопив 24% усієї території, за другу годину ще 46% території, аза третю – решту 150км. Яку територію охопив ураган за три години?

Розвязання

  1. 24% +46% = 70% за дві години
  2. 100% - 70% = 30% за третю годину
  3. 150 : 30 = 5(км) становить 1%
  4. 5 · 100 = 500 (км) охопить ураган за 3 години

Відповідь : 500км

 

V. Повідомлення вчителя

Отримавши штормове попередження, виконайте наступні заходи:

  1. Удома зберіть усіх членів сім'ї, дітей в дошкільних і шкільних установах ближче до укриттів.
  2. Закрийте щільно двері, вікна(віконниці), горищні приміщення, слухові вікна, вентиляційні отвори.
  3. З дахів, лоджій, балконів приберіть предмети, які поривами вітру можуть, бути скинуті вниз і можуть заподіяти людям травми.
  4. Загасіть вогонь в печах, вимкніть, по можливості, електроприлади.
  5. Приготуйте аварійні джерела освітлення (свічки, лампи).
  6. Створіть запас води, продуктів харчування на 2-3 діб, медикаментів, перев'язувальних матеріалів.
  7. Радіо - і телеприймачі тримайте включеними для прослуховування повідомлень органів цивільного захисту і правил поведінки.
  8. На відкритій місцевості сховатися в канаві, траншеї.

Від селю порятунок у тому, щоб швидко і завчасно залишити зону затоплення.

VІ. Підсумок уроку

VІІ. Домашнє завдання

docx
Додано
19 серпня
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку