Пізнаємо природу 6 клас Урок 52 Дата ___________
Тема уроку: Що таке мистецтво виживання?
Мета: збагатити учнівське розуміння поняття "мистецтво виживання" і його значення в сучасному світі, розкрити різноманітні аспекти мистецтва виживання, включаючи фізичні, психологічні, соціальні та емоційні аспекти, дати розуміння важливості розвитку навичок самодостатності, адаптації та ресурсності в умовах непередбачуваних ситуацій, виявляти індивідуальні та колективні стратегії виживання та їхнього впливу на якість життя та успішність подолання труднощів, розвивати творче мислення та здатність до пошуку та втілення нетрадиційних шляхів розв'язання проблем.Підвищити свідомість щодо важливості вміння адаптуватися до змін у навколишньому середовищі та ефективного управління стресом, стимулювати учнів розглядати виживання не лише як фізичний процес, але й як складний і многогранний процес адаптації до змін, який включає в себе креативність, винахідливість та духовну силу.
Очікуванні результати: учні розуміють сутність поняття "мистецтво виживання" і його значення в сучасному світі, визначають основні аспекти мистецтва виживання, включаючи фізичні, психологічні, соціальні та емоційні аспекти, розпізнають індивідуальні та колективні стратегії виживання в різних життєвих ситуаціях, розвивають навички самодостатності, адаптації та ресурсності, необхідних для подолання труднощів та непередбачуваних обставин, формують усвідомлення важливості розвитку творчого мислення та гнучкості у мисленні для ефективного вирішення проблем.
Обладнання: ноутбук, презентація, зошити, підручник
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. АОЗ (актуалізація опорних знань)
Усне опитування:
ІІІ. МНД (мотивація навчальної діяльності)
Мистецтво організмів пристосовуватися вражає навіть людину з багатою уявою. Вони живуть у вічному холоді Арктики й Антарктики, серед безводних гарячих пісків Сахари й пустелі Наміб, під величезним тиском води у Маріанському жолобі, на багатокілометровій глибині літосфери.Але для чого? Що це дає організмам? Саме про це ми маємо сьогодні дізнатися
ІV. ВНМ (вивчення нового матеріалу)
Слово вчителі:
Група 1. ЯК РОСЛИНИ ЗАХИЩАЮТЬСЯ ВІД ПОЇДАННЯ
(представлення робіт)
Група 2. ЯК ТВАРИНИ ЗАХИЩАЮТЬСЯ ВІД ХИЖАКІВ
(представлення робіт )
V. ЗВ (закріплення вивченого)
КОРОТКО ПРО ГОЛОВНЕ
• Пристосування — це зміни будови й життєдіяльності організмів, які підвищують їхню здатність виживати.
• Захисні колючки й шипи, жалкі волоски, гіркий сік, отруйні речовини — ось далеко не повний перелік засобів, що захищають рослини від поїдання.
• Для захисту від хижаків тварини використовують захисне та застережне забарвлення, маскування, отруйні речовини, різноманітні захисні органи.
Домашнє завдання.
Опрацюйте параграф 42, виконайте завдання 3,4
VІ. Підсумок.
Рефлексія.
- оцініть результат своєї роботи на уроці (на скільки Ви впорались?) і оберіть відповідний смайлик.
Рефлексія змісту навчального матеріалу
• Прийом «Мікрофон»
- Я не знав…
- Тепер я знаю…
- Мені цікаво…
- Я не зрозумів…
- Мені хотілося б