Конспект уроку "Що таке мистецтво виживання"

Про матеріал
Конспект уроку на тему: "Що таке мистецтво виживання" до предмета "Пізнаємо природу" 6 клас НУШ за програмою Біди Д.Д. та ін. Конспект уроку складена відповідно до матеріалу в підручнику. Містить актуалізацію знань, науковий матеріал,завдання до групової роботи, рефлексію та домашнє завдання.
Перегляд файлу

Пізнаємо природу 6 клас                                                 Урок 52                               Дата ___________

Тема уроку: Що таке мистецтво виживання?

Мета: збагатити учнівське розуміння поняття "мистецтво виживання" і його значення в сучасному світі, розкрити різноманітні аспекти мистецтва виживання, включаючи фізичні, психологічні, соціальні та емоційні аспекти, дати розуміння важливості розвитку навичок самодостатності, адаптації та ресурсності в умовах непередбачуваних ситуацій, виявляти індивідуальні та колективні стратегії виживання та їхнього впливу на якість життя та успішність подолання труднощів, розвивати творче мислення та здатність до пошуку та втілення нетрадиційних шляхів розв'язання проблем.Підвищити свідомість щодо важливості вміння адаптуватися до змін у навколишньому середовищі та ефективного управління стресом, стимулювати учнів розглядати виживання не лише як фізичний процес, але й як складний і многогранний процес адаптації до змін, який включає в себе креативність, винахідливість та духовну силу.

Очікуванні результати: учні розуміють сутність поняття "мистецтво виживання" і його значення в сучасному світі, визначають основні аспекти мистецтва виживання, включаючи фізичні, психологічні, соціальні та емоційні аспекти, розпізнають індивідуальні та колективні стратегії виживання в різних життєвих ситуаціях, розвивають навички самодостатності, адаптації та ресурсності, необхідних для подолання труднощів та непередбачуваних обставин, формують усвідомлення важливості розвитку творчого мислення та гнучкості у мисленні для ефективного вирішення проблем.

 

Обладнання: ноутбук, презентація, зошити, підручник

 

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. АОЗ (актуалізація опорних знань)

Усне опитування:

  1. Чи всі організми можуть вижити в навколишньому середовищі?
  2. Як вони пристосувалися?
  3. Які це проявляється у природі?

 

ІІІ. МНД (мотивація навчальної діяльності)

     Мистецтво організмів пристосовуватися вражає навіть людину з багатою уявою. Вони живуть у вічному холоді Арктики й Антарктики, серед безводних гарячих пісків Сахари й пустелі Наміб, під величезним тиском води у Маріанському жолобі, на багатокілометровій глибині літосфери.Але для чого? Що це дає організмам? Саме про це ми маємо сьогодні дізнатися

ІV. ВНМ (вивчення нового матеріалу)

Слово вчителі:

  1. ЯКЕ ЗНАЧЕННЯ ПРИСТОСУВАНЬ
  • щука звичайна (структурні),
  • вовчок у зимовій сплячці (фізіологічні),
  • змія прикидається мертвою (поведінкові)

 

  1. Робота у групах:

Група 1. ЯК РОСЛИНИ ЗАХИЩАЮТЬСЯ ВІД ПОЇДАННЯ


  • Захисні колючки й шипи. 
  • Жалкі волоски.
  • Гіркий сік
  • Рослинні отрути. 

(представлення робіт)

Група 2. ЯК ТВАРИНИ ЗАХИЩАЮТЬСЯ ВІД ХИЖАКІВ


  • Забарвлення. 
  • Маскування.
  • Мімікрія
  • Отруйність.
  • Органи захисту.
  • Поведінкові реакції

           (представлення робіт ) 

V. ЗВ (закріплення вивченого)

 КОРОТКО ПРО ГОЛОВНЕ

• Пристосування — це зміни будови й життєдіяльності організмів, які підвищують їхню здатність виживати.

• Захисні колючки й шипи, жалкі волоски, гіркий сік, отруйні речовини — ось далеко не повний перелік засобів, що захищають рослини від поїдання.

• Для захисту від хижаків тварини використовують захисне та застережне забарвлення, маскування, отруйні речовини, різноманітні захисні органи.

 

 Домашнє завдання.

Опрацюйте параграф 42, виконайте завдання 3,4

 

VІ. Підсумок.

  1. Що таке пристосування? Навіщо воно рослинам / тваринам
  2. Наведи прикладів пристосувань хижаків та їх жертв

 

Рефлексія.

 

- оцініть результат своєї роботи на уроці (на скільки Ви впорались?) і оберіть відповідний смайлик.

Рефлексія змісту навчального матеріалу

         Прийом «Мікрофон»

-          Я не знав…

-          Тепер я знаю…       

-          Мені цікаво…

-          Я не зрозумів…

-          Мені хотілося б   

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 березня
Переглядів
655
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку