Конспект уроку "Шукаємо інформацію для навчання "

Про матеріал
Конспект 5 уроку з інформатики: "Шукаємо інформацію для навчання " по підручнику Л. Козак
Перегляд файлу

Тема уроку. Шукаємо інформацію для навчання.

Цілі уроку:

  • навчальна: сформувати знання як знайти інформацію в інтернеті та не заблукати, як запам’ятати шлях до улюблених сторінок, що мене робить щасливим без інтернету;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення,пізнавальні інтереси, пам'ять, вміння грамотно викладати свої думки, робити висновки, виділяти головне, порівнювати і аналізувати;
  • виховна:виховувати в учнів інформаційну культуру, активність, вміння самостійно здобувати знання, уважність, дисциплінованість, прищеплювати  навички групової роботи, співробітництва.

Тип уроку: урок формування первинних умінь.

Вид уроку: інструктаж, презентація, вправа, тестування.

 

Хід уроку

І.Організаційний момент. Привітання, перевірка відсутніх.
II. Актуалізація опорних знань. (слайд 2)

Діти, Інтернет – це ніби велика бібліотека, у якій можна знайти інформацію на різні теми, які тільки цікавлять.

Інформацію в інтернеті шукають з допомогою браузера.

Браузер – програма для перегляду веб-сторінок.

Яким браузером ми користуємося в школі?

Назвіть браузери, що зображені на малюнках.

III. Мотивація навчальної діяльності

Інтернет надає великі можливості для пошуку цікавої й корисної інформації та навчання. Тут можна читати і слухати книжки, переглядати навчальні матеріали, відвідувати онлайн-бібліотеки та виставки картин тощо. На сайтах для навчання можна розв’язувати приклади, вивчати іноземні мови, отримувати оцінки, відповідаючи на запитання тестів

Сьогоднішня тема уроку: Шукаємо інформацію для навчання

ІV. Новий матеріал.

  1. Пригадуємо три способи пошуку інформації в мережі (слайд 3)

Інформацію в інтернеті можна знайти різними способами:

  • За адресою сайту
  • За ключовими словами
  • За QR-кодом
  1. Розглядаємо детальніше поняття «гіперпосилання». (слайд 4)

Якщо адреса сайту невідома, для пошуку використовують пошукові системи, у яких уводять ключові слова. Результатом такого пошуку є перелік вебсторінок у вигляді гіперпосилань.

Гіперпосилання (лінк) – це об’єкти веб-сторінок, у яких приховано містяться адреси інших веб-сторінок чи сайтів.

 

 

 

 

 

 

Пошук інформації (слайд 5)

Давайте розглянемо вікно пошуку інформації

  1. Як зберегти знайдену інформацію. Поняття  «закладка» (слайд 6)

Цікаву інформацію зберігають у браузері за допомогою закладок. Закладки розміщають на панелі закладок або впорядковують за темами у папках браузера.

  1. Алгоритм створення закладки (слайд 7)

Тепер розглянемо алгоритм створення закладки:

  1. Відкрийте браузер на комп’ютері.
  2. Перейдіть на сайт, який хочете відвідати в майбутньому.
  3. Праворуч від адресного рядка натисніть значок    .
  4. Дайте назву закладці та натисніть Готово.
  1. Пригадуємо історію. Як люди шукали інформацію до створення мережі Інтернет?

Давайте пригадаємо які джерела пошуку інформації люди використовували до створення мережі інтернет? (слайд 9)

Шукали у бібліотеці, у журналах, статтях, дізнавалися один від одного.

  1. Обговорюємо. Вправа 2 - Що мене робить щасливим, коли я не користуюся інтернетом (перебуваю офлайн)?

На нашій планеті проживає 7,8 млрд людей. За даними ООН (2020 р.), 4,5 млрд користуються інтернетом.

Але багато людей не користуються інтернетом. Що робить їхнє життя цікавішим і щасливим?

Що мене робить щасливим, коли я не користуюся інтернетом (перебуваємо офлайн)? (слайд 10)

  1. Робота в зошиті. Вправи 1-2
  2. Проводимо пошук інформації відповідно до заданої теми, зберігаємо у закладках.
  1. Знайди в інтернеті цікаву інформацію з однієї із тем:

«Неймовірні можливості зору у різних груп живих організмів»;

«Тренувальні вправи для здорового зору»;

«Про нестачу вітамінів у людей із різних кусочків світу».

  1. Збережи адреси сайтів у закладках. Згрупуй закладки в різних папках.

V. Фізкультхвилинка

VІ. Практична робота «Пошук інформації в Інтернеті»

1. Правила безпечної роботи за ПК.

2. Виконання практичної роботи.

Робота в зошиті. Вправи 4

Скористайся програмою Перекладач.

Спробуй перекласти слова, вводячи їх спочатку у вигляді тексту, а потім – за допомогою голосу.

Зроби висновок про зручність кожного способу.

Спостерігай за собою. Якого вміння тебе навчає голосовий спосіб уведення даних?

Рефлексія

Учні по черзі висловлюються одним реченням, вибираючи початок фрази з рефлексивного екрана на дошці:

  1. Сьогодні я довідався...
  2. Було цікаво...
  3. Було важко...
  4. Я виконував завдання...
  5. Я зрозумів, що...
  6. Тепер я можу...
  7. Я відчув, що...
  8. Я придбав...
  9. Я навчився...
  10. У мене вийшло ...

VII. Д/З

VIII. Підсумки.

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 вересня 2022
Переглядів
934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку