Конспект уроку.Слова, які означають назви предметів (іменники)

Про матеріал
Слова, які означають назви предметів (іменники) Мета. Закріпити знання про слово як одиницю мови і мовлення. Учити школярів спостерігати за лексичним значенням слова; формувати в учнів уміння розрізняти предмет і слово як його назву, ставити питання до назв конкретних предметів і назв істот; розвивати спостережливість, увагу; поглиблювати знання про різні види трудової діяльності. Обладнання. Предметні малюнки; окремі предмети.
Перегляд файлу

 Слова, які означають назви предметів (іменники)

Мета. Закріпити знання про слово як одиницю мови і мовлення. Учити  школярів спостерігати за лексичним значенням слова; формувати в учнів уміння розрізняти предмет і слово як його назву, ставити питання до назв конкретних предметів і назв істот; розвивати спостережливість, увагу; поглиблювати знання про різні види трудової діяльності.

Обладнання. Предметні малюнки; окремі предмети.

 

Хід уроку

 

I. Організація учнів до уроку.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

1.    Робота над віршами.

Виразно прочитайте вірші, записані на дошці. Як ви розумієте їхній зміст?


Буква до букви

І виникло слово.

Слово до слова

звучить рідна мова.

(І. Січовик)

Ну що б, здавалося, слова...

Слова та голос більш нічого.

А серце б'ється ожива.

Як їх почує!..

(Т. Шевченко)


(Учні висловлюють свої міркування.)

2.    Слово вчителя.

Звичайно, якщо скласти букву до букви, то виникне слово. А слово до слова речення. А за допомогою речень ми можемо розповісти товаришеві про цікаву пригоду, прочитану книжку, подякувати матусі за турботу, написати листа... Але насамперед потрібно володіти словом.

 

III.  Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

На уроках української мови ви дізнаєтесь багато цікавого про слова,  вчитиметесь правильно ними користуватись і грамотно їх писати. Сьогодні ми й починаємо вивчати тему «Слово». На цьому уроці ви познайомитесь зі словами, що означають назви предметів

.

ІV. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

1. Вправи на розрізнення понять «предмет» і «слово».

__Пограймося у гру. Я показуватиму вам предмети, а ви їх називатимете. (Учитель показує предмети: олівець, зошит, книжку, ручку, квітку,що­разу запитуючи «що це?». Учні відповідають одним словом на кожне питання.)

Як бачите, я показую вам предмети, а ви їх називаєте. Отже, кожен предмет має свою назву, своє ім'я.

Роздивіться довкола, як багато предметів оточує нас. Назвіть їх по імені. А всі разом вони входять до одної родини, яка називається ... ?

2.     Введення поняття «іменник»..

Послухайте вірш і скажіть, як називається ця родина.

Який співець, поет, письменник

уперше слово вигадав іменник?

Іменник. Він взяв собі на плечі

велике діло визначати речі,

ім'я, найменування і наймення:

робота. Біль. І радість. І натхнення.

То як називається родина, що дає назви, ім'я всім предметам? Іменник (вимовляють всі разом).

3.    Робота з підручником. Вправа 184, с. 86.

Розгляньте малюнки і дайте відповіді на запитання Хто це?

Який висновок можемо зробити? (Назви людей і тварин відповідають на питання хто?.) Запишіть в зошити за зразком.

(Хто?) Учень, повар, кінь, риба, їжак.

Тепер розгляньте наступні малюнки. Які предмети зображені? Пригадайте, яке я ставила до них питання. (Що це?)

Який висновок можна зробити?

Запишіть в зошити за зразком.

(Що?) Літак, ракета, трактор.

Зверніть увагу на стенд «Говори і пиши правильно». Прочитайте слова, правопис і вимову яких ви повинні запам'ятати: портфель, календар.

4. Фізкультхвилинка.

5. Вивчення правила на с. 87.

 

V. Систематизація знань.

1. Виконання вправи 186, с. 87.

Які слова треба записати у другу колонку? (Скрипка, море, ліс, школа).

Запишіть дібрані слова самостійно. (Перевірка виконання.)

На які питання відповідають слова, що записані в лівій колонці? Чому? А в правій?

2. Розвиток мовлення. Складання речень із кожною парою

(Скрипаль грає на скрипці. Моряк любить море. Лісник доглядає ліс. Школяр ходить до школи.)

Запишіть самостійно одне із складених речень у зошити.

3. Каліграфічна хвилинка.

Позмагаймося в каліграфічному письмі. Запишіть каліграфічно склади, слово за підручником (с. 88)

ож алця суниця

Найкраще виконали завдання ....

4. Виконання вправи 187, с. 88.

Яких ягід назбирали діти? Яке питання поставимо до назв цих предметів?

А які слова у цій лічилці відповідають на питання хто?. Запишітьназви ягід (з коментуванням).

 

VI. Підсумок уроку.

З якою великою родиною слів ви познайомились сьогодні на уроці?

А звідки у неї така назва?

Ще що нового дізналися на уроці?

Прочитайте правильно слова, над вимовою яких ми працювали на уроці. Запам'ятайте їх правопис.

 

docx
Додано
30 березня 2020
Переглядів
1047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку