Конспект уроку "Співуча Німеччина"

Про матеріал

Формувати уявлення учнів про взаємні зв’язки народної та професійної музики на прикладі творчості видатного німецького композитора Й.С.Баха - мета уроку "Співуча Німеччина" у 4 класі.

Перегляд файлу

4  КЛАС    I І СЕМЕСТР

ТЕМА: " Музика єднає світ "

21 – й  урок

Тема  уроку:   Співуча Німеччина

Мета уроку:    формувати в учнів уявлення про взаємні зв’язки народної

                         та професійної музики на прикладі творчості німецького

                         композитора Й.С.Баха

Завдання:   

  • вчити  визначати  особливості музики  інших народів;
  • поглибити знання учнів щодо зв’язків народної та професійної музики на прикладі творчості Й.С.Баха;
  • актуалізувати знання учнів щодо жанру прелюдії та виявлення його ознак у творах німецького композитора;
  • розвивати виконавські, вокально – хорові навички, музичні та творчі здібності учнів; уміння сприймати та інтерпретувати контрастні  за змістом і звучанням твори; 
  • виховувати  інтерес, повагу до  музичної  культури різних  народів, емоційну чутливість, художній смак, любов до мистецтва, краси

Музичний матеріал: "Вийди, вийди, Іванку", українська народні пісня;

                                       Прелюдія до – мажор, Й.С.Бах;

                                       Прелюдія до – мінор, Й.С.Бах;

                            ″ Траляляй ″, музика А.Улицької

Обладнання:  музичний інструмент, музичний центр, диски,презентація

                        до уроку                            

Тип уроку:  урок поглиблення теми

 

ПЕРЕБІГ  УРОКУ

I.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

      1. Вхід до класу: "Вийди, вийди, Іванку", українська народна пісня

        2. Музичне вітання.

IІ. ВОКАЛЬНО-ХОРОВА РОБОТА

  1. Розспівування.
  2. Виконання: "Вийди, вийди, Іванку", українська народна пісня

(звертати увагу на вокально-ритмічну складність, пов’язану із залікованими нотами на певних складах тексту, протяжним співом, дикцією;

розучування тексту всієї пісні; спів а капела)

IІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

  • Який зарубіжний композитор використав цю українську народну пісню у своєму творі?
  •     Як називається цей твір?

IV. МОТИВАЦІЯ МУЗИЧНО – ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

        З великою повагою ставилися до народних мелодій своєї Батьківщини багато композиторів. І сьогодні ми з вами помандруємо до Німеччини – батьківщини видатного композитора Йоганна Себастьяна Баха.

  V. БЕСІДА ЗА ТЕМОЮ УРОКУ

  Йоганн Себастьян Бах (1685-1750) – видатний німецький композитор. Він народився у містечку Ейзенах, в музичній родині. Саме батько відкрив маленькому Йоганну світ музики: навчав його гри на скрипці,нотній грамоті.

  У 9 років Йоганн осиротів, і його вихователем став старший брат Йоганн Крістоф. Він служив органістом у церкві і продовжив музичні заняття з молодшим братом. Але ці уроки були дуже одноманітні й нудні, а юний Бах хотів справжньої, живої музики.

  Якось він дізнався, що брат ховає у шафі зошит з творами видатних композиторів. Понад півроку десятирічний хлопчик ночами, при місячному світлі, переписував ноти, але якось Крістоф застав його за цим заняттям й відібрав і оригінал, і копію.  У гіркому відчаю Йоганн скрикнув: «Тоді я сам напишу таку ж музику, напишу  ще краще!» Брат лише розсміявся у відповідь…

   З 15 років Бах розпочав самостійне життя, сповнене злиднів і тяжкої принизливої праці. Пани вважали його музику надто серйозною, глибокою, а отже, нудною; церква – надто живою, яскравою і людяною. Нерозуміння і невизнання його творчості завдавало Й.Баху тяжких страждань.

  Але у нього була дружна сім’я, талановиті діти й музика, якій Йоганн Себастьян присвячував кожну вільну хвилину. Геніальний музикант все життя наполегливо працював над удосконаленням власної майстерності, добре знав Біблію, латину, вільно спілкувався італійською, французькою мовами. «Мені довелося старанно займатися, хто буде такий же старанний, досягне того ж», - відповідав Й.С.Бах на захоплені запитання щодо його таланту.

  Останні роки життя великого композитора були нелегкими. Ще з дитинства, коли  переписував ночами ноти, Бах серйозно пошкодив зір. З роками хвороба очей загострювалася. Після невдалої операції музикант осліп. Він вже не міг писати,  і свої нові твори диктував, як слова.

  Сучасники невдовзі забули про старого Баха… Лише через багато років музику великого композитора відкрили заново, захоплюючись її мудрістю, красою і глибокою невичерпною людяністю.

  Улюбленим інструментом Й.С.Баха був орган – клавішний духовий інструмент.

  Робота з підручником (с.90).

  Й.С.Бах писав переважно поліфонічну музику.

  Поліфонія – вид багатоголосся, у якому одночасно звучать декілька самостійних, рівноправних голосів.

  Композитор з повагою ставився до народних німецьких мелодій. У деяких його творах звучать мелодії  народних пісень і танців, які чув у дитинстві.

  VI. СЛУХАННЯ МУЗИКИ

  1. Завдання перед слуханням:  послухайте твір відомого німецького композитора і скажіть, що незвичного у цій музиці?

Слухання: Прелюдія до – мажор, Й.С.Бах

  • На якому інструменті виконують цей твір?
  • Який характер твору?
  •                   Що виникло в уяві під час прослуховування музики?  
  1. Завдання перед слуханням:  порівняйте цей твір з попереднім, що спільного у цій музиці, а чим вони відрізняються?

Слухання: Прелюдія до – мінор, Й.С.Бах

  • Який настрій викликає ця музика?
  • Що спільного з попереднім прослуханим твором?
  • Чим відрізняються твори?

Робота з підручником (с.92):

- підібрати фрази, які допоможуть схарактеризувати прослухані твори;

- обрати слова, що характеризують музичну мову прелюдій.

  • Що незвичного у музиці Й.С.Баха?

   VІІ. ВОКАЛЬНО-ХОРОВА РОБОТА

  Про незвичного птаха і наша пісенька, яку ми з вами сьогодні розучимо.

            Розучування: ″ Траляляй ″, музика А.Улицької

           а) показ пісні;

           б) – Який характер пісні?

               – Про якого незвичного птаха у ній розповідається?

                 Яким ви уявили цього птаха? Опишіть.

             в) розучування пісні по фразах (звертати увагу на чистоту інтонування, ритмічну чіткість виконання, артикуляцію).

 

VІІІ.ПІДСУМОК УРОКУ

 -  Що характерно для музики німецького композитора Й.С.Баха?

 -  Які ознаки жанру прелюдії ви виявили у творах німецького композитора?

Музика – спільна мова всіх народів. Близькість музичної мови народів не випадкова – їх споріднює любов до рідного краю, народу, народної пісні.

 

IX. ВИХІД:  ″ Траляляй ″, музика А.Улицької

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 січня 2019
Переглядів
3272
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку