Урок 22
Тема: Способи опису алгоритму.
Мета:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Добрий день! Рада бачити усіх присутніх на уроці!
IІ. Відтворення і коригування опорних знань
Пригадаємо, що ми опрацьовували на попередньому уроці?
Хто такий виконавець?
Що таке алгоритм?
Середовище виконавця – це
Система команд виконавця – це
IІІ. Мотивація навчальної діяльності
Чи можна:
Завантажити пральну машину;
Насипати порошок;
Обрати програму;
Натиснути кнопку пуск;
Увімкнути машинку у розетку.
Чому ця послідовність невірна? Після виконання такої послідовності ми отримаємо бажаний результат? Чому?
ІV. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
Люди щоденно виконують безліч алгоритмів на роботі, вдома, у школі чи дорогою до неї. Алгоритми можна подавати за допомогою слів (словесна форма подання) чи з допомогою малюнків (графічна форма подання).
До графічної форми подання алгоритмів також відносяться блок-схеми
На уроці математики ти використовуєш такий словесний алгоритм обчислення периметра прямокутника:
Алгоритми подають різними способами в залежності від того хто буде його виконувати.
Якщо ми з вами купуємо набір Lego для дітей,які ще не вміють читати то він буде мати таку інструкцію:
А якщо для осіб, які вже вміють читати то це будуть ілюстрації із текстовим роз’ясненням.
Команди алгоритмів об’єднують у блоки — алгоритмічні структури. Для кожної структури є свої графічні позначення, за допомогою яких будь-який алгоритм можна подати наочно.
Якщо команди виконуються послідовно, кожна наступна розпочинається після завершення попередньої і виконується тільки один раз, — маємо алгоритмічну структуру слідування.
Виконавець має розв'язувати задачу за вказаним алгоритмом формально, тобто виконувати послідовно команду за командою, не вносячи ані до послідовності, ані до кожної команди алгоритму жодних змін.
V. Самостійне застосування знань у стандартних ситуаціях
Робота за комп’ютером
Завдання: Рудий кіт вирішив зайнятися спортом. Тренер склав для нього програму руху. Намалюй траєкторію, за якою Рудий кіт переміщувався по сцені (одна клітинка відповідає 10 крокам спрайту).
VI. Домашнє завдання
Опрацювати конспект уроку
VII. Підсумки уроку
VIIІ. Оцінювання роботи учнів