ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Математична безграмотність згубніша багать інквізиції…
академік В. І. Арнольд
Актуальність вивчення теми «Степінь з натуральним показником» полягає в тому, що поняття степеня широко використовується для подальшого вивчення формул скороченного множення, рівнянь, нерівностей, займає важливе місце у завданнях ЗНО, а також при вивченні суміжних наук, а саме: фізики, хімії, географії, астрономії.
Дана методична розробка розрахована на учнів 7 класу з базовим рівнем вивчення алгебри. В процесі уроку учні повинні продемонструвати знання, вміння і навички за темою «Степінь з натуральним показником».
Завдання до уроку складені з використанням технології QR-коду, яка дозволяє викликати зацікавленість дітей сучасного покоління до процесу вивчення математики.
Алгебра, 7 клас
Урок за темою «Степінь з натуральним показником».
Тема уроку: Властивості степеня з натуральним показником
Мета уроку: використовуючи елементи технології QR-коду, зацікавити захоплених інформаційними технологіями дітей магією чисел та сучасними можливостями математики; реалізуючи принцип навчальної рефлексії, застосувати і закріпити математичні знання до розв’язування вправ на знаходження степеня з натуральним показником.
Задачі уроку:
Предметні:
Розвиваючі:
Виховні:
Заплановані результати:
У результаті освоєння даної теми учні повинні знати:
- означення степеня з натуральним показником, означення одночлена;
- що називається стандартним виглядом одночлена, степенем одночлена;
- властивості степеня з натуральним показником, властивості одночленів;
вміти застосовувати теоретичні знання при виконанні вправ:
- обчислювати значення виразів вигляду , де a – довільне число, n– натуральне число;
- виконувати множення і ділення степеня з натуральним показником, піднесення до степеня добутку і степеня, множення одночленів і піднесення одночленів до степеня;
- приводити одночлен до стандартного вигляду;
- визначати степінь одночлена.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Тривалість: 45 хвилин
Обладнання:
1) Презентація
2) Модульні файли, маркери, серветки (за кількістю учнів)
3) Заготовка кросворду (за кількістю учнів)
4) Заготовка QR-коду (за кількістю учнів 1-го ряду)
5) Заготовка QR-коду (за кількістю учнів 2-го ряду)
6) Заготовка QR-коду (за кількістю учнів 3-го ряду)
ХІД УРОКУ
- привітання;
- перевірка стану робочого місця учнів: наявність зошитів, підручників, щоденника.
Ми з вами вивчили тему «Степінь з натуральним показником та її властивості». Ви вже достатньо знаєте і вмієте за цією темою, тому наша з вами задача: закріпити і скласти в систему всі ті знання та вміння, якими ви володієте. (Слайд)
Епіграфом до нашого уроку я взяла слова вченого М.В.Ломоносова «Нехай хто–небудь спробує викреслити з математики степінь, і він побачить, що без неї далеко не поїдеш». (Слайд)
А зараз я хотіла б ознайомити вас з планом уроку. (Слайд)
-перевірка домашнього завдання (Слайд)
- Чи є у вас питання по домашньому завданню?
- Завдання додому було – розв’язати 2 номера. Які знання ви використовували при виконанні цих вправ?
- Підніміть відповіді на модульних файлах.
Учні показують відповіді, отримані при розв’язанні домашніх прикладів, на модульних файлах, при цьому 3 учні, які про це не знають, відповідають на оцінку.
№ 1. а) ; б) ; в) -5,1; г) ; д) 3; е) .
№ 2. а) ; б) 0,6; в) г) -12; д) ; е) .
- перевірка теоретичної підготовки до уроку
А теперь перевіримо вашу підготовку до уроку за допомогою кросворду. (Слайд)
По горизонталі:
1. Французський математик, який ввів позначення степеня
3. Число в нульовій степені.
5. Дія показників степеня при піднесенні степеня в степінь.
7. Третя степінь числа.
9. Німецький математик, який ввів показник степеня
10. Добуток, що складається з однакових множників
По вертикалі:
2. Множник, що повторюється.
4. Друга степінь числа.
6. Кількість однакових множників.
8. Дія, при якій показники віднімаються.
11. Операція, за допомогою якої обчислюється степінь
Учні заповнюють кросворд та обмінюються з сусідом по парті для взаємоперевірки. Правильні відповіді з’являються на екрані. (Слайд)
«Працюємо рядами»
1 ряд. (Слайд)
№ 1. Знайдіть значення виразу, результати розташуйте в порядку зростання та складіть слово, яке зашифровано у вигляді QR-коду:
Правильні відповіді: (Слайд)
Оцінювання: пара, яка першою виконала завдання, розшифровує слово за допомогою QR-коду і отримує відмітку за правильність.
2 ряд. (Слайд)
Правильні відповіді: (Слайд)
Оцінювання: пара, яка першою виконала завдання, розшифровує слово за допомогою QR-коду і отримує відмітку за правильність.
3 ряд (Слайд)
Правильні відповіді: (Слайд)
Оцінювання: пара, яка першою виконала завдання, розшифровує слово за допомогою QR-коду і отримує відмітку за правильність.
Тепер переходимо до наступного завдання. Виконавши його, ви дізнаєтесь, які вислови належать цим великим філософам і математикам.
№ 2. Виконайте дії, визначіть степінь одночлена, розташуйте степені в порядку зростання і складіть слово, яке зашифроване у вигляді QR-коду:
1 ряд. (Слайд)
Правильні відповіді: (Слайд)
Фраза:
2 ряд. (Слайд)
Правильні відповіді (Слайд)
Фраза:
3 ряд (Слайд)
Правильні відповіді: (Слайд)
Фраза:
Оцінювання: пара, яка першою виконала завдання, розшифровує фразу за допомогою QR-коду і отримує відмітку за правильність.
Динамічна пауза «Розімнемо долоні»:
Якщо твердження правильне – хлопаємо руками над головою, якщо неправильне – хлопаємо знизу:
Піфагорійці - послідовники вчення Піфагора Самоського, древня Греція. Їм належить вислів: «Числа керують світом». Піфагор та його послідовники вважали, що рух зірок навкруги центрального світового полум’я створює чудову музику. Весь космос виявляється гармонійно створеним тілом, що музично звучить. Вчення про музику сфер — найтуманніший і разом з цим найпоширеніший та популярний мотив піфагорійської естетики.
Андрій Миколайович Колмогоров, один з відоміших математиків XX століття, якому належить вислів: «Математика – це те, за допомогою чого людина керує світом і собою». Колмогоров — один з засновників сучасної теорії ймовірностей, ним отримані фундаментальні результати у різних галузях математики та її додатках.
Лу́цій Анне́й Се́не́ка - римський філософ, поет та державний діяч, який сказав: «Не для школи вчимося, а для життя». Вся філософія Сенеки уявляє собою систему моральних правил поведінки людини для досягнення щасливого життя.
Сенека формулює по-своєму золоте правило моральності: «Обходься з нижчим тебе так, як ти хотів би, щоб з тобою обходились вищі тебе».
До дошки викликаються найсильніші учні по одному з кожного ряду для розв’язання вправ. Інші учні намагаються розв’язати самостійно.
Порівняйте числа: и .
Правильна відповідь: (Слайд)
Так як
Оцінювання: учень, який першим виконав завдання, отримує відмітку за правильність.
1. Закінчить речення «Сьогодні я хочу себе похвалити…»
2. Закінчить речення «Сьогодні у мене вийшло на уроці …»
3. Закінчить речення «Мені необхідно ще попрацювати над …»
VIII. Домашнє завдання (Слайд).
Повторити § 3-6, виконати домашню самостійну роботу № 1 (стор.40-41).
Список використаної літератури