Конспект уроку "Степінь з натуральним показником з елементами технології QR-коду

Про матеріал
Конспект уроку "Степінь з натуральним показником з елементами технології QR-коду. Використовувати разом з презентацієїю до даної теми.
Перегляд файлу

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

                             Математична безграмотність згубніша багать інквізиції…

 академік В. І. Арнольд

 

Актуальність вивчення теми  «Степінь з натуральним показником» полягає в тому, що поняття степеня широко використовується для подальшого вивчення формул скороченного множення, рівнянь, нерівностей, займає важливе місце у завданнях ЗНО, а також при вивченні суміжних наук, а саме: фізики, хімії, географії, астрономії.

Дана методична розробка розрахована на учнів 7 класу з базовим рівнем вивчення алгебри. В процесі уроку учні повинні продемонструвати знання, вміння і навички за темою «Степінь з натуральним показником».

 Завдання до уроку складені з використанням технології QR-коду, яка дозволяє викликати зацікавленість дітей сучасного покоління до процесу вивчення математики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Алгебра, 7 клас

Урок за темою «Степінь з натуральним показником».

Тема уроку: Властивості степеня з натуральним показником

Мета уроку: використовуючи елементи технології QR-коду, зацікавити захоплених інформаційними технологіями дітей магією  чисел та сучасними можливостями математики; реалізуючи принцип навчальної рефлексії, застосувати  і закріпити математичні знання до розв’язування вправ на знаходження степеня з натуральним показником.

Задачі уроку:

Предметні:

  • узагальнити і систематизувати знання про степінь з натуральним показником, закріпити та удосконалити вміння і навички перетворення виразів, що містять степені з натуральним показником;
  • удосконалювати практичні навички множення та ділення степеня з натуральним показником, піднесення до степеня добутку і степеня, множення одночленів і піднесення одночленів до степеня;

Розвиваючі:

  • розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, усну та письмову математичну мову;
  • розвивати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати і робити висновки;

Виховні:

  • згідно з Концепцією реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти на період до 2029 року «Нова українська школа»,  виховувати особистість учня, яка має уявлення про математику як про метод, який описує і вивчає реальні процеси та явлення, особистість, яка усвідомлює роль математики у розвитку України і усього світу;
  • формувати у учнів  гарний емоційний настрій до процесу навчання.

 

 

Заплановані результати:

 У результаті освоєння даної теми учні повинні знати:

- означення степеня з натуральним показником, означення одночлена;

- що називається стандартним виглядом одночлена,  степенем одночлена;

- властивості степеня з натуральним показником, властивості одночленів;

вміти застосовувати теоретичні знання при виконанні вправ:

- обчислювати значення виразів вигляду , де a – довільне число, n– натуральне число;

- виконувати множення і ділення степеня з натуральним показником, піднесення до степеня добутку і степеня, множення одночленів і піднесення одночленів до степеня;

- приводити одночлен до стандартного вигляду;

- визначати степінь одночлена.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Тривалість: 45 хвилин

Обладнання:

1)  Презентація

2)  Модульні файли, маркери, серветки (за кількістю учнів)

3)  Заготовка кросворду (за кількістю учнів)

4)  Заготовка QR-коду (за кількістю учнів 1-го ряду)

5)  Заготовка QR-коду (за кількістю учнів 2-го ряду)

6)  Заготовка QR-коду (за кількістю учнів 3-го ряду)

ХІД УРОКУ

  1.    Організаційний момент.

- привітання;

- перевірка стану робочого місця учнів: наявність зошитів, підручників, щоденника.

Ми з вами вивчили тему  «Степінь з натуральним показником та її властивості». Ви вже достатньо знаєте і вмієте за цією темою, тому наша з вами задача: закріпити і скласти в систему всі ті знання та вміння, якими ви володієте. (Слайд)

Епіграфом до нашого уроку я взяла слова вченого М.В.Ломоносова «Нехай хто–небудь спробує викреслити з математики степінь, і він побачить, що без неї далеко не поїдеш».  (Слайд)

А зараз я хотіла б ознайомити вас з планом уроку. (Слайд)

  1. Перевірка засвоєння знань.

-перевірка домашнього завдання (Слайд)

- Чи є у вас питання по домашньому завданню?

- Завдання додому було – розв’язати  2 номера. Які знання ви використовували при виконанні цих вправ?

  • № 1  – подати одночлен у стандартному вигляді і назвати його коефіцієнти. 
  • № 2  – привести одночлен до стандартного вигляду.

- Підніміть відповіді на модульних файлах.

Учні показують відповіді, отримані при розв’язанні домашніх прикладів, на модульних файлах, при цьому 3 учні, які про це не знають, відповідають на оцінку.

 

№ 1.   а) ;   б)  ;   в) -5,1;  г) ;   д) 3;  е) .

 

№ 2. а) ;  б) 0,6;  в)    г) -12;  д) ;  е) .

- перевірка теоретичної підготовки до уроку

А теперь перевіримо вашу підготовку до уроку за допомогою кросворду. (Слайд)

 

 

 

 

По горизонталі:

1. Французський математик, який ввів позначення степеня

3. Число в нульовій степені.

5. Дія показників степеня при піднесенні степеня в степінь.

7. Третя степінь числа.

9. Німецький математик, який ввів показник степеня

10. Добуток, що складається з однакових множників

 

По вертикалі:

2. Множник, що повторюється.

4. Друга степінь числа.

6. Кількість однакових множників.

8. Дія, при якій показники віднімаються.

11. Операція, за допомогою якої обчислюється степінь

 

Учні заповнюють кросворд та обмінюються з сусідом по парті для взаємоперевірки. Правильні відповіді з’являються на екрані. (Слайд)

 

  1. Розв’язання вправ.

«Працюємо рядами»

1 ряд. (Слайд)

№ 1. Знайдіть значення виразу, результати розташуйте  в порядку зростання та складіть слово, яке зашифровано у вигляді QR-коду:

                Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис           Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис

Правильні відповіді: (Слайд)

   Зображення, що містить текст, картинка

Автоматично згенерований опис

Оцінювання: пара, яка першою виконала завдання, розшифровує слово за допомогою  QR-коду і отримує відмітку за правильність.

 

 

 

2 ряд. (Слайд)

       Зображення, що містить текст, знімок екрана

Автоматично згенерований опис            

Правильні відповіді: (Слайд)

    

Оцінювання: пара, яка першою виконала завдання, розшифровує слово за допомогою  QR-коду і отримує відмітку за правильність.

 

3 ряд (Слайд)

           Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис     

Правильні відповіді: (Слайд)

  

Оцінювання: пара, яка першою виконала завдання, розшифровує слово за допомогою  QR-коду і отримує відмітку за правильність.

 

 Тепер переходимо до наступного завдання. Виконавши його, ви дізнаєтесь, які вислови належать цим великим філософам і математикам.

№ 2. Виконайте дії, визначіть степінь одночлена, розташуйте степені в порядку зростання і складіть слово, яке зашифроване у вигляді QR-коду:

1 ряд. (Слайд)

                  

Правильні відповіді: (Слайд)

               Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис

  Фраза: 

 

Оцінювання: пара, яка першою виконала завдання, розшифровує фразу за допомогою  QR-коду і отримує відмітку за правильність.

 

2 ряд. (Слайд)

          Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис

Правильні відповіді (Слайд)

Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис   Зображення, що містить текст, картинка

Автоматично згенерований опис    Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис

  Фраза:Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис

 

Оцінювання: пара, яка першою виконала завдання, розшифровує фразу за допомогою  QR-коду і отримує відмітку за правильність.

 

3 ряд (Слайд)

         Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис        Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис

Правильні відповіді: (Слайд)

     Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис    Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис

 

Фраза:     

Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис

 

 

Оцінювання: пара, яка першою виконала завдання, розшифровує фразу за допомогою  QR-коду і отримує відмітку за правильність.

 

  1. Фізкультхвилинка (Слайд)

Динамічна пауза «Розімнемо долоні»:

Якщо твердження  правильне – хлопаємо руками над головою, якщо неправильне – хлопаємо знизу:

 Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис                             

                            

                               

                                        

  1. Історична довідка (Слайд).

Пифагор и его Школа: Что не рассказали на уроках математики? | TVOYBRO.COM      Піфагорійці - послідовники вчення Піфагора Самоського, древня Греція. Їм належить вислів: «Числа керують світом». Піфагор та його послідовники вважали, що рух зірок навкруги центрального світового полум’я створює чудову музику. Весь космос виявляється гармонійно створеним тілом, що музично звучить. Вчення про музику сфер — найтуманніший і разом з цим найпоширеніший та популярний мотив піфагорійської естетики.

 

Картинки по запросу колмогоров Андрій Миколайович Колмогоров, один з відоміших математиків XX століття,  якому належить вислів: «Математика – це те, за допомогою чого людина керує світом і собою». Колмогоров  — один з засновників сучасної теорії ймовірностей, ним отримані фундаментальні результати у різних галузях математики та її додатках.

Сенека Луций Анней - Биографии - Великие Люди

Лу́цій Анне́й Се́не́ка - римський філософ, поет та державний діяч, який сказав: «Не для школи вчимося, а для життя». Вся філософія Сенеки уявляє собою систему моральних правил поведінки людини для досягнення щасливого життя.

Сенека формулює по-своєму золоте правило моральності: «Обходься з нижчим тебе так, як ти хотів би, щоб з тобою обходились  вищі тебе».

  1.  Завдання на кмітливість (Слайд).

До дошки викликаються найсильніші учні по одному з кожного ряду для розв’язання вправ. Інші учні намагаються розв’язати самостійно.

Порівняйте числа:    и  .

Правильна відповідь: (Слайд)

Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис        Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис

 Так як

Оцінювання: учень, який першим виконав завдання, отримує відмітку за правильність.

  1.      Рефлексія (Слайд).

1. Закінчить речення «Сьогодні я хочу себе похвалити…»

2. Закінчить речення «Сьогодні  у мене вийшло на уроці»

3. Закінчить речення «Мені необхідно ще попрацювати над …»

 

VIII. Домашнє завдання (Слайд).

Повторити § 3-6,  виконати домашню самостійну роботу № 1 (стор.40-41).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури

 

  1.               Істер О.С. Алгебра: підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.С. Істер. – Київ: Генеза, 2015. – 256 с.
  2.               Старова О.О. Алгебра. 7 клас. / О.О. Старова. – 2-ге видання. – Х.: Вид. група «Основа», 2020. – 144 с. – (Серія «Мій конспект»).
  3.               Федченко Л.Я. Збірник завдань для тематичних і підсумкових атестацій з алгебри. / Л.Я.Федченко. – Донецьк: Каштан, 2009.
  4.               Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева, А. Е. Петров Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Учеб. пособие для студ. пед. вузов и системы повыш. квалиф. пед. кадров / под ред. Е. С. Полат – М.: Издательский центр «Академия», 2001. – 272 с.
  5.               https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0_%D0%9F%D1%96%D1%84%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B0
  6.               https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D1%83%D1%86%D1%96%D0%B9_%D0%90%D0%BD%D0%BD%D0%B5%D0%B9_%D0%A1%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D0%BA%D0%B0
  7.               https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BB%D0%BC%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B2_%D0%90%D0%BD%D0%B4%D1%80%D1%96%D0%B9_%D0%9C%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ісаєва Наталія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Істер О.С.)
Додано
7 жовтня 2022
Переглядів
473
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку