Складено до підручника: Алгебра. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. згідно з навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів. «Математика. 5-9 класи», затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 |
|||||
Алгебра 7 клас Усього ─ 70 годин 2 год на тиждень, у І семестрі ─ 32 год, у ІІ семестрі ─ 38 год |
|||||
№ з/п |
Дата |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Прим. |
||
|
|
І семестр |
|
||
|
|
І. Лінійні рівняння та їх системи (перша частина теми) (7 год + 2 години резерву) Тема 1. Лінійні рівняння з однією змінною |
|
||
|
|
Учень/учениця: наводить приклади: рівняння з однією змінною; лінійних рівнянь з однією змінною; формулює означення: лінійних рівнянь з однією змінною; розв’язку рівняння з однією змінною; складає: рівняння за умовою текстової задачі; розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною. |
|
||
1 |
|
Повторення матеріалу, вивченого в 6 класі |
|
||
2 |
|
Повторення матеріалу, вивченого в 6 класі |
|
||
3 |
|
Лінійні рівняння з однією змінною |
|
||
4 |
|
Лінійні рівняння з однією змінною |
|
||
5 |
|
Лінійні рівняння з однією змінною |
|
||
6 |
|
Лінійні рівняння як математичні моделі текстових задач |
|
||
7 |
|
Лінійні рівняння як математичні моделі текстових задач |
|
||
8 |
|
Лінійні рівняння як математичні моделі текстових задач |
|
||
9 |
|
Контрольна робота № 1 |
|
||
|
|
ІІ. Цілі вирази ( 30годин+ 2 години резерву) |
|
||
|
|
Тема 2. Вирази зі змінними. Степінь з натуральним показником. Одночлени. Многочлени. Додавання і віднімання многочленів (9 годин) |
|
||
|
|
Учень/учениця: наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів пояснює: · як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних; · що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт; формулює: · означення: одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; · властивості степеня з натуральним показником; · правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів;
розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень |
|
||
10 |
|
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази |
|
||
11 |
|
Тотожність. Тотожні перетворення виразів |
|
||
12 |
|
Степінь з натуральним показником |
|
||
13 |
|
Властивості степеня з натуральним показником |
|
||
14 |
|
Розв’язування вправ на застосування властивостей степеня з натуральним показником |
|
||
15 |
|
Одночлени. Піднесення одночленів до степеня |
|
||
16 |
|
Множення одночленів |
|
||
17 |
|
Многочлен. Подібні члени многочлена і їх зведення |
|
||
18 |
|
Контрольна робота № 2 |
|
||
|
|
Тема 3. Множення одночлена на многочлен. Множення двох многочленів. Розкладання многочленів на множники (9 годин) |
|
||
19 |
|
Аналіз контрольної роботи. Множення одночлена на многочлен |
|
||
20 |
|
Розв’язування вправ на множення одночлена на многочлен |
|
||
21 |
|
Множення двох многочленів |
|
||
22 |
|
Розв’язування вправ на множення многочленів |
|
||
23 |
|
Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки |
|
||
24 |
|
Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки |
|
||
25 |
|
Розкладання многочленів на множники способом групування |
|
||
26 |
|
Розкладання многочленів на множники способом групування |
|
||
27 |
|
Контрольна робота № 3 |
|
||
|
|
Тема 4. Формули скороченого множення (8 годин) |
|
||
28 |
|
Аналіз контрольної роботи. Формули скороченого множення. Добуток різниці та суми двох виразів |
|
||
29 |
|
Розв’язування вправ на застосування формули добуток різниці та суми двох виразів |
|
||
30 |
|
Різниця квадратів двох виразів. Розв’язування вправ на застосування формули розкладання різниці квадратів на множники |
|
||
31 |
|
Квадрат двочлена |
|
||
32 |
|
Розв’язування вправ на застосування формули квадрат двочлена |
|
|
Розв’язування вправ |
|
|
ІІ семестр |
|
||
33 |
|
Перетворення многочлена у квадрат суми або різниці двох виразів |
|
||
34 |
|
Розв’язування вправ на перетворення многочлена у квадрат суми або різниці двох виразів |
|
||
35 |
|
Контрольна робота № 4 |
|
||
|
|
Тема 5. Різниця й сума кубів двох виразів. Застосування формул скороченого множення (6 годин) |
|
||
36 |
|
Аналіз контрольної роботи. Різниця й сума кубів двох виразів |
|
||
37 |
|
Розв’язування вправ на застосування формули різниця й сума кубів двох виразів |
|
||
38 |
|
Застосування різних способів розкладання многочлена на множники |
|
||
39 |
|
Застосування формул скороченого множення під час розв’язування рівнянь |
|
||
40 |
|
Застосування формул скороченого множення під час доведення тверджень |
|
||
41 |
|
Контрольна робота № 5 |
|
||
|
|
ІІІ. Функції (10 годин) Тема 6. Функції (10 годин) |
|
||
|
|
Учень/учениця: наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій; пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі); складає та розв'язує задачі на: пряму пропорційність на основі життєвого досвіду; побудову графіків при моделюванні реальних процесів з використанням лінійної функції тощо |
|
||
42 |
|
Аналіз контрольної роботи. Зв язки між величинами. Функція |
|
||
43 |
|
Функція. Способи завдання функції |
|
||
44 |
|
Розв’язування вправ на обчислення значень функції |
|
||
45 |
|
Область визначення й область значень функції |
|
||
46 |
|
Розв’язування вправ на знаходження області визначення й області значень функції |
|
||
47 |
|
Розв’язування вправ на знаходження області визначення й області значень функції |
|
||
48 |
|
Графік функції |
|
||
49 |
|
Функція як математична модель реальних процесів |
|
||
50 |
|
Лінійна функція, її графік і властивості |
|
||
51 |
|
Контрольна робота № 6 |
|
||
|
|
ІV. Лінійні рівняння та їх системи (друга частина теми) (11 годин) Тема 7. Лінійні рівняння та їх системи (11 годин) |
|
||
|
|
Учень/учениця: наводить приклади: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; пояснює: · що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними; · скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними; формулює означення: лінійних рівнянь з однією та двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними; описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; складає: рівняння та системи рівнянь за умовою текстової задачі; розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними |
|
||
52 |
|
Аналіз контрольної роботи. Лінійне рівняння з двома змінними та його графік |
|
||
53 |
|
Рівняння з двома змінними. Розв’язування рівнянь із двома змінними |
|
||
54 |
|
Система двох лінійних рівнянь із двома змінними і її розв’язання. Розв’язування систем лінійних рівнянь із двома змінними графічним способом |
|
||
55 |
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь із двома змінними графічним способом |
|
||
56 |
|
Розв’язування систем рівнянь із двома змінними способом підстановки |
|
||
57 |
|
Розв’язування систем рівнянь із двома змінними способом підстановки |
|
||
58 |
|
Розв’язування систем рівнянь із двома змінними способом додавання |
|
||
59 |
|
Розв’язування систем рівнянь із двома змінними способом додавання |
|
||
60 |
|
Лінійні рівняння та їх системи як математичні моделі текстових задач |
|
||
61 |
|
Лінійні рівняння та їх системи як математичні моделі текстових задач |
|
||
62 |
|
Контрольна робота № 7 |
|
||
|
|
V. Повторення і систематизація навчального матеріалу (8 годин). Тема 8. Повторення і систематизація навчального матеріалу (8 годин) |
|
||
63 |
|
Аналіз контрольної роботи. Цілі вирази |
|
||
64 |
|
Лінійні рівняння та їх системи |
|
||
65 |
|
Вирази зі змінними. Степінь з натуральним показником. Одночлени. Многочлени. Додавання і віднімання многочленів |
|
||
66 |
|
Множення одночлена на многочлен. Множення двох многочленів. Розкладання многочленів на множники |
|
||
67 |
|
Застосування формул скороченого множення |
|
||
68 |
|
Функції |
|
||
69 |
|
Контрольна робота № 7 |
|
||
70 |
|
Аналіз контрольної роботи. Підсумкове повторення та оцінювання за рік |
|
||