Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Конспект уроку "Стосунки з друзями. Present Simple."

Про матеріал
Objectives: Ввести нові ЛО теми. Практикувати учнів у вживанні Present Simple. Перевірити рівень засвоєння модального дієслова can. Практикувати учнів у вживанні дієслова to be: am, is, are. Ввести та практикувати в утворенні загальних запитань в тепер. неозначеному часі. Розвивати комунікативні вміння учнів. Вчити ввічливості, дисциплінованості, поваги до оточуючих. Teaching aids and teaching materials: Підручник, робочий зошит, роздруківки дієслова to be: am, is, are.
Перегляд файлу

THE PLAN OF THE LESSON

  22                                                                                        О. КАРПЮК            __5__ form

Aim: Стосунки з друзями. Present Simple. (ст.56-57)

Objectives: Ввести нові ЛО теми.

Практикувати учнів у вживанні Present Simple.

Перевірити рівень засвоєння модального дієслова can.

Практикувати учнів у вживанні дієслова to be: am, is, are.

Ввести та практикувати в утворенні загальних запитань в тепер. неозначеному часі.

Розвивати комунікативні вміння учнів.

Вчити ввічливості, дисциплінованості, поваги до оточуючих.

Teaching aids and teaching materials: Підручник, робочий зошит, роздруківки дієслова to be: am, is, are.

 

The procedure of the lesson:

  1. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

1.Aim

- T: Good morning, dear pupils. Take your seats. I’m glad to see you. How are you today? Is anybody absent? Thank you. Well, let’s start our lesson. We have a lot of work to do. Our topic today is «Our relationship with our friends». We'll revise the vocabulary on the topic – school subjects, personal and possessive pronouns, numerals and learn some new words.

2.Warm-up

Прослуховування і виконання завдань аудіо запису «Adjectives».

3.Check up the hometask

Ex. 9, p. 26

 

  1. Основна частина уроку

1.Reading and Speaking

Ex. 1, p. 56 – Answer the questions.

Ex. 2, p. 56 – Read to find out how Pete answers the questions above. Write down the new words from p. 56 into your vocabularies.

 

2. Writing

Ex. 4, p. 57 – Unscramble some more questions Sam wants to ask Pete. Answer them.

 

3.Grammar lab

Дієслово have / has. (on the sheet of papers)

1.Пояснення.

Скорочені форми:

 

 

 

 

 

 

 

2.  Practice.

Exercise 1

Fill in with have or  has  in the following sentences          

1 The boy _________ a ball.

2. My sister _________  a boyfriend.

3.  I  two sisters. They _________  blond hair.

4.  My brother _________  a red car. It  four doors.

5.  This house _________  a very big garden.

6.  The boys _________  an important test tomorrow.

7. My cat _________  a long tail.

8.  The book _________  a nice cover.

9.  We _________  good news for you       

10.  You _________  a nice voice.

 

4. Speaking

Ex. 5, p. 57 – Read Pete’s answers. Guess Sam’s questions.

Ex. 6, p. 57 – Answer the questions.

 

III.Заключна частина уроку

1.Homework

Words. Be ready to the word dictation.

 

2.Summarizing

Бесіда в режимі T123.

Т: What did we do at the lesson today?

What time is it now?

What text have you read?

What is your favourite subject?

What task did you like the most?

What kind of person are you / your friend?

 

All of you were active today, so your marks are…

Thank you for the lesson!

Good-bye!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Exercise 1

Fill in with have or  has  in the following sentences          

1 The boy _________ a ball.

2. My sister _________  a boyfriend.

3.  I ___ two sisters. They _________  blond hair.

4.  My brother _________  a red car. It  four doors.

5.  This house _________  a very big garden.

6.  The boys _________  an important test tomorrow.

7. My cat _________  a long tail.

8.  The book _________  a nice cover.

9.  We _________  good news for you       

10.  You _________  a nice voice.

 

Exercise 1

Fill in with have or  has  in the following sentences          

1 The boy _________ a ball.

2. My sister _________  a boyfriend.

3.  I ___ two sisters. They _________  blond hair.

4.  My brother _________  a red car. It  four doors.

5.  This house _________  a very big garden.

6.  The boys _________  an important test tomorrow.

7. My cat _________  a long tail.

8.  The book _________  a nice cover.

9.  We _________  good news for you       

10.  You _________  a nice voice.

 

Exercise 1

Fill in with have or  has  in the following sentences          

1 The boy _________ a ball.

2. My sister _________  a boyfriend.

3.  I ___ two sisters. They _________  blond hair.

4.  My brother _________  a red car. It  four doors.

5.  This house _________  a very big garden.

6.  The boys _________  an important test tomorrow.

7. My cat _________  a long tail.

8.  The book _________  a nice cover.

9.  We _________  good news for you       

10.  You _________  a nice voice.

 

Exercise 1

Fill in with have or  has  in the following sentences          

1 The boy _________ a ball.

2. My sister _________  a boyfriend.

3.  I ___ two sisters. They _________  blond hair.

4.  My brother _________  a red car. It  four doors.

5.  This house _________  a very big garden.

6.  The boys _________  an important test tomorrow.

7. My cat _________  a long tail.

8.  The book _________  a nice cover.

9.  We _________  good news for you       

10.  You _________  a nice voice.

Exercise 1

Fill in with have or  has  in the following sentences          

1 The boy _________ a ball.

2. My sister _________  a boyfriend.

3.  I ___ two sisters. They _________  blond hair.

4.  My brother _________  a red car. It  four doors.

5.  This house _________  a very big garden.

6.  The boys _________  an important test tomorrow.

7. My cat _________  a long tail.

8.  The book _________  a nice cover.

9.  We _________  good news for you       

10.  You _________  a nice voice.

 

Exercise 1

Fill in with have or  has  in the following sentences          

1 The boy _________ a ball.

2. My sister _________  a boyfriend.

3.  I ___ two sisters. They _________  blond hair.

4.  My brother _________  a red car. It  four doors.

5.  This house _________  a very big garden.

6.  The boys _________  an important test tomorrow.

7. My cat _________  a long tail.

8.  The book _________  a nice cover.

9.  We _________  good news for you       

10.  You _________  a nice voice.

 

Exercise 1

Fill in with have or  has  in the following sentences          

1 The boy _________ a ball.

2. My sister _________  a boyfriend.

3.  I ___ two sisters. They _________  blond hair.

4.  My brother _________  a red car. It  four doors.

5.  This house _________  a very big garden.

6.  The boys _________  an important test tomorrow.

7. My cat _________  a long tail.

8.  The book _________  a nice cover.

9.  We _________  good news for you       

10.  You _________  a nice voice.

 

Exercise 1

Fill in with have or  has  in the following sentences          

1 The boy _________ a ball.

2. My sister _________  a boyfriend.

3.  I ___ two sisters. They _________  blond hair.

4.  My brother _________  a red car. It  four doors.

5.  This house _________  a very big garden.

6.  The boys _________  an important test tomorrow.

7. My cat _________  a long tail.

8.  The book _________  a nice cover.

9.  We _________  good news for you       

10.  You _________  a nice voice.


 

 

doc
До підручника
Англійська мова (5-й рік навчання) 5 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
29 серпня 2019
Переглядів
537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку