Конспект уроку "Створення лініійних проєктів"

Про матеріал
Розділ "Алгоритми і програми" . як створити проєкт в середовищі програмування скреч
Перегляд файлу

 

 Конспкет уроку з інформатики

 5 клас                                                                                                                                    Тема: Створення лінійних проєктів.                                                                        

  Тип уроку: урок формування вмінь і навичок

Ключові  компетентності: 

  • вільне володіння державною мовою;
  • екологічна компетентність;
  • громадянська та соціальні компетентності; 
  • навчання впродовж життя; 
  • інформаційно-комунікаційна компетентність .

.

Мета:                                                                                                                                 навчальна: сформувати свідомі знання з даної теми, закріпити основні поняття, навчити будувати лінійні алгоритмічні структури та  створювати лінійні проєкти ;                                                                                                                  розвивальна: розвивати алгоритмічного мислення пам’яті, уваги, сприяти всебічному розвитку;                                                                                          виховна:виховувати інтерес до вивчення інформатики, логічного мислення. Виховання відповідальності за загальну справу

     Обладнання: ПК, середовище програмування Scratch, картки самооцінювання

План заняття.

  1. Організаційний момент.(2 хв)
  2. Актуалізація опорних знань (10 хв)
  3. Практична частина ( 20 хв)
  4. Захист проєкті  (10 хв)
  5. Підсумок уроку.( 3 хв) 

Хід уроку.

I. Організаційний момент.

Інструктаж за інструкцією № 119 (основні правила з ТБ)

1. Підготовка учнів до уроку.

2. Отримання відомостей про відсутніх

3. Повідомлення теми уроку.

II. Актуалізація опорних знань. 

           Інтерактивна вправа «допуск»

Учитель ставить запитання, на які учні відповідають по черзі, не встаючи зі своїх місць. Підводяться тільки ті учні, які не змогли відповісти на запитання. Після першого кола допуску в класі стоять лише кілька учнів. Учитель пропонує класу не залишати товаришів у біді, пропонує учням кинути «рятувальні кола», — поставити їм запитання, які вже звучали сьогодні. Рятувальна операція триває доти, доки кожен учень не дасть правильної відповіді. Важливо, щоб вправа проводилась без тиску, створювала ситуацію успіху, зміцнювала в дітей переконаність, що їм це під силу.

Орієнтовний перелік запитань

— Що таке алгоритм?                                                                                                    — - Хто або що може бути виконавцем алгоритму?

— Які ви знаєте форми подання алгоритму?

— Яка форма подання алгоритму є найзручнішою? Чому?

— Чи можна уявити життя без виконання алгоритмів?

— Який алгоритм називаємо лінійним?                                                                               — Що таке програма?

— Яке середовище програмування ви знаєте?


 

  •    Що знаходится у верхній частині вікна програми Scratch.?

 

 


 

  • Що знаходиться у лівій частині вікна програми? 

(Комірки, в яких лежить цегла для програмування :сьогодні ми будемо використовувати ось ці групи команд - скриптів та дії які можна над ними виконувати)

  • Що знаходится у  правій частині? 

 

 Справа - область екрану, де існує кішка і                                                                   усі інші істоти, яких ми можемо у світ                                                         призвати.

 

Екран - перейти в режим презентації – побачить                                               проект в повно екранному режимі, без програмного                                                 оточення

Малювати новий об'єкт

Вибрати новий об'єкт з файлу

Вибрати випадковий об'єкт

Сцена - фон, на якому проходитиме проект

Спрайт - діючий об'єкт проекту, їх може бути  багато.

 

Як створити новий проєкт “Прапор України”?

 

III. Практична частина 

Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм.

Запустимо програму Scratch.

Пуск - усі програми - Scratch.

Закріплення пройденого матеріалу: завдання на застосування нової інформації.

А зараз я пропоную продовжити роботу в режимі творчих майстерень із завданнями різного рівня складності.(Створити лінійний проєкт)

Ознайомлення здобувачів освіти з критеріями оцінювання проєкта(Додаток 2)

о  9.00 хвилина мовчання.

Робота в парах.

Творча майстерня № 1.

Створити проєкт   трьох геометричних фігур

Творча майстерня № 2.

Створити проєкт  із трьох геометричних  фігур за даним зразком

Творча майстерня № 3 Створити проєкт за зразком 

 (Робота за комп'ютерами) 

 

Фізкультхвилина (вправи для очей та руханка)

 Презентація результатів роботи.

 Молодці.  Проєкт вийшов барвистим, назва теми відповідала зміст проєкту.

  Чудово. Скажіть, які труднощі виникали в ході роботи? (Відповіді на питання).

 

IV. Підведення підсумків.

Оцінювання.

Рефлексія. Дайте відповідь на запитання:

 «Що нового дізнався на уроці?», 

«Що привернуло твою увагу?»,

 «Що нового у спілкуванні?»,

 «Що тебе найбільше схвилювало (що нового в емоціях)?».

Самооцінювання.  Продовжіть твердження «Я знаю …», «Я вмію …»

Заповнення картки самооцінювання(Додаток 1)

V. Домашнє завдання.

Створити лінійний  проєкт  «Логотип» (використовуючи геометричні фігури)

Дякую за роботу, до побачення.

 

Використано матеріал:

  Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів у 5–6 класах (інформатична галузь)

 

Вчитель: Соловей Наталія Миколаївна









 

Додаток 1 

Картка самооцінювання на уроці

№ з/п

Зміст роботи

Максимальна кількість балів

Мої бали

Визначаю свій рівень

1

Уміння висловлювати свою думку

1 бал

 

Початковий    (0 – 3 бали)







 

Середній

(4 -7 баліа)





 

Достатній

(8 - 11 балів)






 

Високий

(12 – 16 балів)

2

Вміння керувати своїми емоціями

1 бал

 

Виконання завдання (робота над проєктом)

(критичне та системне мислення)

3

-Прочитав(ла) завдання і можу виконати завдання без пояснення вчителя

-Потрібне пояснення вчителя

2 бали

 

0 балів

 

4

-Виконую поєкт  самостійно, творчо, оцінюю за критеріями, генерую ідеї, знаходжу власні розв’язки, опановую нові засоби чи інформаційні технології

 

-Виконую проєкт самостійно або в групі, за інструкцією, шаблоном, зразком, сформульованим завданням

 

-Виконую проєкт за докладною інструкцією, з допомогою вчителя

 

-Виконую  проєкт в супроводі вчителя

 

2 бали




 

1 бал


 

0,5 балів

 

 0  балів

 

Самостійна (індивідуальна) робота учнів (вміння оцінювати ризики, розв’язувати проблеми і оцінювати ризики)

5

Виконання завданя:

-  завдання викононо повністю

-   на половину              

 -    виконано  частково

- не викононо

 

2 бали

 

1 бал

 

0,5 балів

 

0 балів

 

Робота в парі   (вміння співпрацювати з іншими)

6

Я активно співпрацював з товаришем, ми доповнювали один одного

2 бали

 

7

Мій товариш в основному працював сам, а я виконував (ла) його вказівки

1 бал

 

8

Мій товариш(ка)  працював(ла) сам(а), а я йому(їй) не допомагав(ла)

0 балів

 

9

Оцінка  товариша (друга)

____балів

 

10

Всього балів:

 

 

Додаток 2

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ВИКОНАННЯ ПРОЄКТІВ З ІНФОРМАТИКИ 

docx
Додано
18 березня
Переглядів
548
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку