НУШ Критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів з інформатики

Про матеріал
Критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів з інформатики, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (НУШ) Складено згідно наказу МОНУ від 01 квітня 2022 р. № 289
Перегляд файлу

Критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів з інформатики, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (НУШ)

Складено згідно наказу МОНУ від 01 квітня 2022 р. № 289

 

Рівні результатів навчання

Бал

Загальна характеристика

І. Початковий

1

Учень/учениця розрізняє об'єкти вивчення. Може навести власні приклади, розрізняє види інформації, може відкрити папку із зазначеним шляхом, розрізняє пристрої, може назвати їх назву. Знає, що таке комп’ютерна мережа. Знає правила безпечної роботи за комп’ютером, але не дотримується їх.

2

Учень/учениця частково відтворює незначний об’єм навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об’єкт вивчення, здатний(-на) до елементарного викладу думки. Перейменовує файли і папки. Видаляє файли і папки. Орієнтується, де в таблиці стовпці і де рядки. Може пояснити призначення базових пристроїв комп’ютера та інших цифрових пристроїв, комп’ютерних мереж. Розуміє, що таке факти, судження.

3

Учень/учениця відтворює частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання. Може створити папку. З допомогою вчителя виконує елементарні операції з набору та редагування тексту, вставки та форматування графічних примітивів. Називає види списків. Може назвати види комп’ютерів. Знає, що Інтернет є глобальною мережею. Може пояснити, що таке достовірна інформація, а що таке фейк.

ІІ. Середній

4

Учень/учениця з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, повторює за зразком певну операцію, дію. Може створити документ у середовищі Провідника. Знає, як називаються програми для роботи з текстовими документами, презентаціями, алгоритмами. Набирає текст, але з порушенням правил введення тексту. Розпізнає життєві/навчальні проблеми, для розв’язання яких можна застосувати ті чи інші цифрові пристрої. Пояснює різницю між локальними та глобальними мережами. Може розповісти про призначення Інтернету. Розуміє небезпеки та ризики при використанні Інтернету

5

Учень/учениця відтворює основний навчальний матеріал, з помилками й неточностями дає визначення понять, формулює правило. Може набрати текст, з допомогою вчителя відредагувати та форматувати текст. З допомогою вчителя може намалювати зображення з використанням кількох шарів. Знає правила набору тексту. З допомогою вчителя набирає однорівневі списки без додаткового форматування. Додає таблицю з допомогою вчителя. Може вставити текстовий об’єкт в презентацію. Виділяє групи цифрових пристроїв за їх функціями і призначенням. Знає, яку програму потрібно відкрити для роботи з файлами, папками. Дотримується основних правил безпечної роботи за комп’ютером.

6

Учень/учениця виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу; відповідає правильно, але недостатньо осмислено; застосовує знання при виконанні завдань за зразком. Називає об’єкти текстового документа та комп’ютерної презентації. Набирає однорівневі списки без додаткового форматування. Самостійно може намалювати багатошарове зображення з двох примітивів. Самостійно створює лінійні алгоритми. Називає канали зв’язку, що використовуються в локальних мережах. Пояснює, що таке академічна доброчесність. Називає основні принципи академічної доброчесності.

ІІІ. Достатній

7

Учень/учениця правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії. Копіює та переносить файли і папки. Називає властивості символів, абзацу. Набирає багаторівневий список без додаткового форматування. Форматує таблицю з допомогою вчителя. Правильно підбирає макети слайдів в презентації. Описує призначення та застосування цифрових пристроїв і технологій для здійснення інформаційних процесів з використанням відповідної термінології. Знає, що таке авторське право на інформаційний продукт та дотримується вимог авторського права при використанні матеріалів з Інтернету. Знає правила етикету спілкування у цифрових мережах

8

Учень/учениця має достатні знання, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність; відповіді логічні, хоч і мають неточності. Може копіювати та переносити текстові фрагменти. Заповнює таблицю даними та форматує їх. Додає до тексту графічне зображення. Змінює структуру таблиці з допомогою вчителя. Може вставити графічні об’єкти об’єкт в презентацію. Складає циклічні алгоритми за інструкцією. Називає складові комп’ютера і розповідає про їх призначення, описуючи їх взаємодію. Знає, які пристрої потрібні для організації локальної мережі. Критично оцінює отриману інформацію.

9

Учень/учениця добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й систематизує інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією. Може шукати та замінювати фрагменти тексту. Користується інструментом перевірки правопису. Додає таблицю із наперед заданою кількістю стовпців та рядків. Масштабує графічне зображення. Встановлює дизайн, форматує графічні об’єкти в комп’ютерній презентації. Називає основні характеристики базових пристроїв комп’ютера, їх можливості та обмеження. Відкриває папку за зазначеним шляхом.

Знає, як перевірити інформацію на достовірність.

 

ІV. Високий

10

Учень/учениця має повні, глибокі знання, використовує їх у практичній діяльності, робить висновки, узагальнення.

Форматує однорівневі списки. Форматує таблицю. Вирівнює відносно тексту графічне зображення.

Самостійно створює комп’ютерну презентацію. З різними об’єктами та форматує їх. Створює алгоритми з розгалуженням та циклічні алгоритми. Пояснює призначення операційної системи і прикладного програмного забезпечення. Називає базові складові комп’ютера, знає призначення процесора. Може пояснити, що таке файл, папка та диск. Знає, як перевіряти веб-сторінку на достовірність та цінність


 

11

Учень/учениця має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її, ставить і розв'язує проблеми.

Форматує багаторівневі списки. Змінює структуру таблиці. Повертає та віддзеркалює графічне зображення, обрізає межі зображення.

Самостійно керує демонстрацією презентації та виступає з нею.

Пояснює призначення складових комп’ютера. Виконує операції над об’єктами файлової системи (створення, копіювання, переміщення, перейменування, видалення). Може відкрити мережеву папку.

Дотримується порад щодо безпечного та відповідального використання Інтернету.

12

Учень/учениця має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований матеріал, самостійно користується джерелами інформації, приймає обґрунтовані рішення.

Знає і використовує декілька способів організації списків, таблиць і виконання операцій з форматування графічного зображення. Може працювати з текстовими документами в декількох текстових редакторах. Створює творчі проєкти в алгоритмічному середовищі з використанням алгоритмів розгалуження та циклів. Називає цифрові пристрої, які не вивчаються на уроках, пояснює їх призначення. Пояснює, які пристрої потрібні для організації локальної мережі і для чого кожен із пристроїв. Налаштовує папку для спільного доступу. Дотримується основних принципів академічної доброчесності та правил етикету спілкування у цифрових мережах

 

docx
Додано
4 листопада 2023
Переглядів
8041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку