Тема :Нумерація трицифрових чисел. Сума розрядних доданків. Задачі геометричного змісту. Дії з іменованими числами. Перевірка правильності розв'язуваня рівнянь.
Формування предметних компетентностей:
актуалізувати знання учнів про нумерацію трицифрових чисел;
закріпити поняття розряду як основи нумерації чисел;
вдосконалювати обчислювальні навички пов'язані з нумерацією чисел; розв'язувати задачі геометричного змісту;
розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення, вміння порівнювати, узагальнювати;
виховувати у дітей почуття взаємодопомоги, працелюбність, дружні стосунки, уважність.
ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ:
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, виконувати розумові операції й практичні дії;
комунікативної: уміння здобувати нові знання на основі наявних, уміння формувати власну точку зору і доводити власну позицію;
соціальної: висловлювати власну думку, розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
громадянської: виховувати старанність, самостійність.
Обладнання: презентація, цеглинки LEGO, індивідуальні картки, картки для роботи в парах, картки для роботи в групах, картки-схеми, роздатковий матеріал для усної лічби, картки з ілюстраціями предметних малюнків, підручник «Математика» 3 клас, Н. Листопад.
Тип уроку : комбінований.
Форма проведення уроку : урок-гра.
Освітні галузі : математична, соціальна.
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Організація класу до уроку
1.1. Привітання з учнями(Слайд 1)
Встаньте, діти, всі рівненько
Посміхніться веселенько.
Поверніться до гостей, привітайтесь:
«Добрий день!»
Чи все на парті – подивіться?
Хай додасться вам охоти!
То ж приступим до роботи.
1.2. Створення сприятливого психологічного комфорту
-У мене зараз дуже хороший настрій.
- А у вас ? Покажіть свій настрій.
1.3. Реклама. Вправа «Мікрофон»
-Діти, якими ми повинні бути на уроці?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
-Кожна ділова людина у сучасному економічному світі повинна бути успішною. Щоб стати успішним – потрібно бути розумним, ощадливим, працьовитим, економним, наполегливим. Всьому цьому треба вчитися змалку, тому пропоную вам пограти в ділову економічну гру.
ІІІ. Оголошення теми уроку
Сьогодні нам випала незвичайна нагода працювати «Математичній фірмі 1000». Тільки у математичних офісах ми матимемо змогу : актуалізувати знання про нумерацію трицифрових чисел; закріпити поняття розряду як основи нумерації чисел; вдосконалювати обчислювальні навички пов'язані з нумерацією чисел; розв'язувати задачі геометричного змісту; розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення, вміння порівнювати, узагальнювати. (Слайд 2)
-Зверніть увагу у яких офісах ви будете вирішувати різні завдання:
(Слайд 3)
1. Атестаційний офіс
2. Числовий офіс
3. Обчислювальний офіс
4. Розважальний офіс
5. Задачний офіс
6. Підсумковий офіс (Слайд 3)
VІ. Актуалізація опорних знань
Усний рахунок
-Щоб нам було зручно працювати потрібно правильно розмістити офіси.
4.1. Вправа« Кольорова вежа» ( Слайд 4)
-Як генеральний директор фірми пропоную за допомогою цеглинок розмістити офіси у порядку зростання чисел.
(Слайд 4)
( Слайд 5)
4.2. Вправа « Код доступу»
-Підібрати ключі до коду доступу в кожний офіс.
Робота в атестаційному офісі
4.3. Атестаційний офіс ( Слайд 6)
-Для початку роботи в атестаційному офісі виконаємо деякі формальності. Вам
потрібно відкрити свої картки- анкети, підписати. Будете працювати в них, у
різних офісах, з метою виявлення рівня вашої кваліфікації.
4.4. Розумова розминка. Гра «Так чи ні»
такні
Найменше одноцифрове число 9(так, ні)
Одиниці ІІ розряду є десятки (так, ні)
За числом 399 іде число 400 (так, ні)
Найбільше двоцифрове число 99 (так, ні)
Одиниці ІІІ розряду є одиниці (так, ні)
Сусідами числа 300 є числа 299, 3001 (так, ні)
У числі 567 є сотень (так, ні)
У числі 732 десятків 3 (так, ні)
4.5. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Завдання №571
Назвати числа від 895 до 905.
Полічи сотнями від трьохсот до тисячі.
4.6. Прочитати числа (Слайд 7)
- Прочитати числа у якому є 9 одиниць ІІ розряду; є 1одиниця ІІІ розряду.
4.7. Назвати сусідів числа (Слайд 8)
140, 539, 800,768.
-Що ж, кваліфікацією вашою задоволена, тому продовжимо працювати над її
підвищенням у наступних офісах.
V. Вивчення нового матеріалу
Робота в числовому офісі
Числовий офіс (Слайд 9)
-Зазначимо дату роботи у офісі
1.Каліграфічна хвилинка (Хвилинка ерудита)
-Назвіть найбільше двоцифрове число, утворіть з нього найменше трицифрове
число. Поясніть. Яке число отримали? Запишіть його каліграфічно.
Охарактеризуйте число: парне (непарне), одноцифрове (двоцифрове,
трицифрове), розрядний склад числа, назвіть «сусідів».
2. Вправа «Мікрофон». Розклади на розрядні доданки числа
(Робота в картках-анкетах)
-Всі ділові люди повинні вміти вирішувати проблемні питання самостійно.
789, 346, 503, 270, 444,901.
3. Запиши суму розрядних доданків як одне число
(Робота в картках-анкетах самостійно).
100+30+9= 200+5=
500+80+3= 800+1=
900+40= 400+60+2=
300+30= 700+70+7=
4. Перевірка самостійної роботи. Гра «Так, ні»
так ні
5. Гра «Кольорові картки» Завдання №575 ( Слайд10- 15)
На картках, що стоять у ящиках, записані розрядні числа – сотні, десятки, одиниці.
-Назвати і записати числа, які склали діти.
Оля 957, Марина 900, Назар 555,
Тимофій 681,Олесь 114, Настя 104.
6. Робота в групах. Гра «Чарівна четвірка» (Заповнити таблицю, назвати
розрядні одиниці чисел) (Слайд 16 )
Учні об'єднуються у групи за кольором кружечків.
7. Презентація робіт
(Спікери презентують рівень кваліфікації групи)
8. Щоденні 3. Робота з другом ( Слайд 17 )
9. Презентація рівня кваліфікації з другом
(Пара, яка виконала завдання раніше презентує свою роботу. Представники інших
пар перевіряють роботи за зразком)
10. Математичний диктант. Щоденні 3 (Математика самостійно)
(Робота в картках-анкетах)
Записати число, у якому:
4 с.7 д. 2од. 6с. 2 од. 3с. 8од.
9 с.3 д. 8од. 9с. 4 од. 7с.5 од.
11. Самоперевірка диктанту
472, 938, 602, 904 ,380, 750.
12. Робота в розважальному офісі
Розважальний офіс ( Слайд 18)
-Ділові люди повинні вміти і розважатися.
Фізкультхвилинка
Танець з цеглинками.
VІІІ. Закріплення вивченого матеріалу
Офіс обчилювальний ( Слайд 19)
-Ділові люди повинні вміти швидко і правильно вести обрахунки.
1.1. Робота в групах. Гра « Поповни матеріальну базу офісу»
Завдання№563
(Учні у групах обчислюють приклади і відбирають канцелярський товар
відповідної вартості) (Додаток 2)
1.2.Інтерактивна гра «Гарячий стілець»
Завдання №564
(Учні ланцюжком обчислюють приклади. Якщо учень припустився помилки, то
сідає на «гарячий стілець», а наступний учень продовжує обрахунок)
1.3. Групова робота. Вправа «Знайди помилку». Завдання 565
(Спікери презентують свої роботи, добираючи схеми-розв'язки до рівнянь.
Офіс задачний (Слайд 20)
2.1. Робота над задачею №566. Колективне розв'язання задачі
-Пригадайте, як обчислити периметр прямокутника?
-Які числові дані у нас є?
- Чого бракує?
-Як обчислити периметр прямокутника?
Довжина – 6 км
Ширина -?, у 2 рази довша
Р - ?
2.2. Задача №567. Усне розв'язання задачі
-Чи вистачить 80 г цукру, щоб виготовити 7 порцій десерту?
-А 9 порцій?
ІХ. Заключна частина
Робота в підсумковому офісі
Офіс Підсумковий (Слайд21)
1.Вправа «Скринька вражень» (Слайд 22)
-Щоб піти з фірми, нам потрібно залишити у «Сриньці вражень» свої повідомлення:
Сьогодні я дізнався…
Було цікаво…
Було складно…
Мені сподобалося …
Мені було складно …
2. Оцінювання
- Я задоволена вашою роботою у «Математичній фірмі 1000». Ви старанно працювали і підвищували рівень своєї кваліфікації у кожному офісі.
3. Елементи методики «Ейдетики»
–Діти, на завершення нашої ділової гри, уявіть себе художники-чарівники. Візьміть пензлик до рук, виберіть білу фарбу і помандруйте приміщенням школи, пишіть, де захочете. Напишіть букву «м» на дверях класу, букву «о» – на дверях спортивного залу, букву «л» – на вхідних дверях школи, букву «о» – на дверях 1 класу, букву «д» – на вікні, букву «ц» – на стіні, букву «і» – на парті. Закрийте очі і пройдіть ще раз уявним шляхом та зберіть букви до купи. Яке слово вийшло? (Молодці) (Слайд 23)
Додаток 1 Дата_____________________
Анкета виявлення рівня кваліфікації в « Математичному офісі 1000»
учня (учениці) 3 класу ____________________________________________
1.Розклади на розрядні доданки числа.
(Завдання № 560)
789= _______________________________
346= _______________________________
503=________________________________
270=________________________________
444=________________________________
901=________________________________
2.Запиши суму розрядних доданків як одне число.
(Завдання № 561)
100 + 30 + 9 = 200 + 5 =
500 + 80 + 3 = 800 + 1 =
900 + 40 = 400 + 60 + 2 =
300 + 30 = 700 + 70 + 7 =
3.Записати утворені числа.
(Завдання №562)
________________________________________________________________
4. Математичний диктант.
Записати числа
_______________________________________________________________________
5.Задача № 566
1)____________________________________________________________________
2)_____________________________________________________________________
Відповідь: ______________________________________________________________
Додаток 2. Картки для гри «Поповни матеріальну базу офісу»