Конспект уроку. Тема: Архітектура як будівельне мистецтво. «Моя школа»

Про матеріал
Тема: Архітектура як будівельне мистецтво. «Моя школа» Мета: навчальна: ознайомити учнів із матеріалами, інструментами та обладнанням художника-архітектора; вчити розрізняти види архітектури; продовжувати засвоювати правильну побудову композиції на аркуші паперу; закріплювати навички малювання складної форми; розвивальна: розвивати вміння відрізняти різні види архітектурних споруд за їх призначенням, аналізувати їх, насолоджуватися творами архітектури; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів; виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, прищеплювати повагу до праці архітекторів, любов до рідного міста (селища), творів мистецтва. Обладнання: презентація, технологічні картки, музика, альбом для малювання; простий олівець; гумка; фарби; пензлі; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра. Тип уроку: комбінований Хід уроку І. Організаційний момент 1. Привітання Продзвенів уже дзвінок, Починаємо урок! Всі мерщій сідайте, діти. Домовляймось не шуміти, На уроці не дрімати, Руки вчасно підіймати. 2. Перевірка готовності учнів до уроку ІІ. Актуалізація опорних знань 1. Бесіда Сьогодні ми з вами завітаємо до майстерні творця мистецтва. А саме до майстерні архітектора. -Хто такий архітектор? (Архітектор – це людина, що створює споруди, будівлі та міста.) Архітектор працює у сфері архітектури. -Що таке архітектура? (Архітектура – це мистецтво малювання та створення споруд.) 2. Гра «Шифрувальник» а с ш к о л а м б і о є п и т л ш х і г к я ф о р т е ц я с з с н а р х і т е к т о р у б у д и н о к о е м р в д м и с т е ц т в о л а д к ф ю п ц ч а ж ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Світ архітектури – це світ, у якому людина живе, працює й відпочиває. І цей світ для людей створює архітектор. Він також справжній художник. -Що ж використовує архітектор для створення витворів мистецтва? Раніше архітектори працювали тільки за допомогою олівців, великих аркушів паперу, лінійки та циркуля. Сьогодні їм допомагають комп’ютерні програми. Але задум виникає у голові та серці архітектора. Саме такі задуми стають відомими архітектурними спорудами. Тема нашого уроку: Архітектура як будівельне мистецтво. «Моя школа» ІV. Виклад нового матеріалу У містах нашої країни та інших країн світу можна побачити давні фортеці, собори, палаци, театри та інші будівлі, перед якими виникає бажання зупинитися і дивитися на них, затамувавши подих. Шедеври архітектурного мистецтва – це символи країн. Увесь світ із захопленням дивиться на Софіївський собор та Києво-Печерську Лавру у Києві, оперні театри в Одесі та Львові, Кремль у Москві, Ейфелеву вежу в Парижі, давній Акрополь в Афінах. Цей перелік можна продовжувати й далі. Однак, на відміну від живопису та графіки, скульптури та декоративно-прикладного мистецтва, ми не тільки дивимося на творіння архітекторів, а й постійно їх використовуємо. Кожна споруда на вулицях міста чи іншого населеного пункту має своє призначення: для праці або життя, навчання чи відпочинку. Згадайте архітектурні споруди, що прикрашають наше місто, створюючи його неповторне обличчя. Це Акерманська фортеця, будинок культури, школи, будинок офіцерів, парки, училища. Розрізняють три основних види архітектури. Види архітектури Архітектура об’ємних споруд Містобудування Ландшафтна архітектура Перший – архітектура об’ємних споруд. Це житлові будинки, громадські споруди (школи, театри, магазини, стадіони та ін.), промислові будівлі (заводи, фабрики, електростанції), культові споруди та фортеці. Другий вид – ландшафтна архітектура, що пов’язана з організацією садово-паркового простору. Будь-які міста прикрашені бульварами, скверами та парками, де можна зустріти архітектуру малих форм – альтанки, фонтани, місточки. Третій вид архітектури – містобудування. Саме воно охоплює складний процес створення нових міст та їх реставрацію. - Озирніться довкола: ми знаходимось у класі. А наш клас розташовано у будівлі школи. Школа є архітектурним об’єктом і складовою світу архітектури. Продовження бесіди - Розгляньте малюнок. З яких елементів він складається? - На яку геометричну фігуру схожі стіни будинку? - Якої форми вікна, двері? - Дах будівлі яку нагадує фігуру? - Сходинки на яку геометричну фігуру схожі, які вони за розміром між собою? - Згідно композиційного рішення де на аркуші розміщена будівля? - Що таке лінія горизонту? - Для чого вона потрібна на малюнку? - Чим можна доповнити малюнок? 1. Послідовність виконання роботи 1) По середині листочка малюємо великий прямокутник – це майбутні стіни нашої школи, малюємо лінію горизонту нижче середини. 2) Ділимо прямокутник на 3 рівні частини вертикально та горизонтально, проводимо легенько простим олівцем прямі. 3) Домальовуємо двері та вікна. Починаємо промальовувати спочатку перший поверх. Двері прямокутної форми, вікна – квадратні, на одному рівні. На другому поверсі також малюємо три вікна квадратної форми, однакової величини і на одному ріні. Так само промальовуємо третій поверх. Зверніть увагу, що кожне наступне вікно на одному рівні з нижчим йому. 4) Домальовуємо дах. Для цього в праву та ліву сторони відкладемо однакові відрізки. Відступаємо вверх теж однакову невеличку відстань. З’єднуємо лінії у формі даху. На першому поверсі прописуємо назву «школа» по середині і малюємо поріг – дві сходинки. Ближча до дверей менша за нижчу їй. 5) Оздоблюємо вікна, двері, домальовуємо майданчик або інші елементи подвір’я школи (лавки, клумби, кущі, дерева, доріжку). 2. Колірне рішення Спочатку замальовуємо будинок школи, далі фон неба, потім кущі, дерева, клумби і тільки тоді вже подвір’я школи. 3. Інструктаж 1) Аркуш в горизонтальному положенні. 2) Промальовуємо лінію горизонту та будинок школи по середині листочка. 3) Деталізуємо будинок (вікна, двері). 4) Детально промальовуємо вікна, двері, дах. 5) Зафарбовуємо будинок школи, потім верхній фон. 6) Фарбуємо деталі біля будинку. 7) Прописуємо назву «школа». 8) Зафарбуємо фон нижче лінії горизонту. 4. Фізхвилинка (відео-хвил.) V. Практична творча робота учнів - Малювати ми будемо фарбами. Тож давайте пригадаємо правила з техніки безпеки користування з фарбами: (діти по черзі озвучують правила) • З фарбами користуватися обережно. • Щіточки не струшувати на парту, на підлогу, на товариша. • Не крутитися, щоб не заважати іншим. • Не передавати робочі інструменти іншим. • Робоче місце повинно бути чистим. - Закрийте очі. Уявіть собі свою школу, в якій ви хотіли б навчатися. Пригадайте вашу рідну школу. Уявіть собі свій малюнок. А зараз відкривайте очі і починайте працювати. ( Діти працюють під музичний супровід) VІ. Підсумок уроку 1. Виставка і аналіз учнівських робіт 2. Підведення загальних підсумків уроку Гра «Продовж речення» На уроці ми малювали… Я навчився… Мені було важко… 3. Прибирання робочих місць
Перегляд файлу

                Розробила   викладач образотворчого мистецтва: Анікіна Тетяна Олександрівна. 

Тема: Архітектура як будівельне мистецтво. «Моя школа»

Мета: навчальна: ознайомити учнів із матеріалами, інструментами та обладнанням художника-архітектора; вчити розрізняти види архітектури; продовжувати засвоювати правильну побудову композиції на аркуші паперу; закріплювати навички малювання складної форми;

розвивальна: розвивати вміння відрізняти різні види архітектурних споруд за їх призначенням, аналізувати їх, насолоджуватися творами архітектури; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;

виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, прищеплювати повагу до праці архітекторів, любов до рідного міста (селища), творів мистецтва.

Обладнання: презентація, технологічні картки, музика, альбом для малювання; простий олівець; гумка; фарби; пензлі; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент

     1. Привітання

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

Всі мерщій сідайте, діти.

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

Руки вчасно підіймати.

     2. Перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Бесіда

Сьогодні ми з вами завітаємо до майстерні творця мистецтва. А саме до майстерні архітектора.

-Хто такий архітектор? (Архітектор – це людина, що створює споруди, будівлі та міста.)

Архітектор працює у сфері архітектури.

-Що таке архітектура? (Архітектура – це мистецтво малювання та створення споруд.)

 

    2. Гра «Шифрувальник»

а

с

ш

к

о

л

а

м

б

і

о

є

п

и

т

л

ш

х

і

г

к

я

ф

о

р

т

е

ц

я

с

з

с

н

а

р

х

і

т

е

к

т

о

р

у

б

у

д

и

н

о

к

о

е

м

р

в

д

м

и

с

т

е

ц

т

в

о

л

а

д

к

ф

ю

п

ц

ч

а

ж

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Світ архітектури – це світ, у якому людина живе, працює й відпочиває. І цей світ для людей створює архітектор. Він також справжній художник.

-Що ж використовує архітектор для створення витворів мистецтва?

Раніше архітектори працювали тільки за допомогою олівців, великих аркушів паперу, лінійки та циркуля. Сьогодні їм допомагають комп’ютерні програми. Але задум виникає у голові та серці архітектора. Саме такі задуми стають відомими архітектурними спорудами.

Тема нашого уроку: Архітектура як будівельне мистецтво. «Моя школа»

ІV. Виклад нового матеріалу

У містах нашої країни та інших країн світу можна побачити давні фортеці, собори, палаци, театри та інші будівлі, перед якими виникає бажання зупинитися і дивитися на них, затамувавши подих. Шедеври архітектурного мистецтва – це символи країн. Увесь світ із захопленням дивиться на Софіївський собор та Києво-Печерську Лавру у Києві, оперні театри в Одесі та Львові, Кремль у Москві, Ейфелеву вежу в Парижі, давній Акрополь в Афінах. Цей перелік можна продовжувати й далі. Однак, на відміну від живопису та графіки, скульптури та декоративно-прикладного мистецтва, ми не тільки дивимося на творіння архітекторів, а й постійно їх використовуємо. Кожна споруда на вулицях міста чи іншого населеного пункту має своє призначення: для праці або життя, навчання чи відпочинку.

Згадайте архітектурні споруди, що прикрашають наше місто, створюючи його неповторне обличчя. Це Акерманська фортеця, будинок культури, школи, будинок офіцерів, парки, училища.

Розрізняють три основних види архітектури.

Види архітектури

 

          Архітектура об’ємних споруд                                       Містобудування

 

Ландшафтна архітектура

 

Перший – архітектура об’ємних споруд. Це житлові будинки, громадські споруди (школи, театри, магазини, стадіони та ін.), промислові будівлі (заводи, фабрики, електростанції), культові споруди та фортеці.

Другий вид – ландшафтна архітектура, що пов’язана з організацією садово-паркового простору. Будь-які міста прикрашені бульварами, скверами та парками, де можна зустріти архітектуру малих форм – альтанки, фонтани, місточки.

Третій вид архітектури – містобудування. Саме воно охоплює складний процес створення нових міст та їх реставрацію.

  • Озирніться довкола: ми знаходимось у класі. А наш клас розташовано у будівлі школи. Школа є архітектурним об’єктом і складовою світу архітектури.

Продовження бесіди

  • Розгляньте малюнок. З яких елементів він складається?
  • На яку геометричну фігуру схожі стіни будинку?
  • Якої форми вікна, двері?
  • Дах будівлі яку нагадує фігуру?
  • Сходинки  на яку геометричну фігуру схожі, які вони за розміром між собою?
  • Згідно композиційного рішення де на аркуші розміщена будівля?
  • Що таке лінія горизонту?
  • Для чого вона потрібна на малюнку?
  • Чим  можна доповнити малюнок?

     1. Послідовність виконання роботи

   1) По середині листочка малюємо великий прямокутник – це майбутні стіни нашої    школи, малюємо лінію горизонту нижче середини.

   2) Ділимо прямокутник на 3 рівні частини вертикально та горизонтально, проводимо   легенько простим олівцем прямі.

  3) Домальовуємо двері та вікна. Починаємо промальовувати спочатку перший поверх. Двері прямокутної форми, вікна – квадратні, на одному рівні. На другому поверсі також малюємо три вікна квадратної форми, однакової величини і на одному ріні. Так само промальовуємо третій поверх. Зверніть увагу, що кожне наступне вікно на одному рівні з    нижчим йому.

   4) Домальовуємо дах. Для цього в праву та ліву сторони відкладемо однакові відрізки. Відступаємо вверх теж однакову невеличку відстань. З’єднуємо лінії у формі даху. На першому поверсі прописуємо назву «школа» по середині і малюємо поріг – дві сходинки. Ближча до дверей менша за нижчу їй.

   5) Оздоблюємо вікна, двері, домальовуємо майданчик або інші елементи подвір’я школи (лавки, клумби, кущі, дерева, доріжку).

2. Колірне рішення

Спочатку замальовуємо будинок школи, далі фон неба, потім кущі, дерева, клумби і тільки тоді вже подвір’я школи.

3. Інструктаж

   1) Аркуш в горизонтальному положенні.

   2) Промальовуємо лінію горизонту та будинок школи по середині листочка.

   3) Деталізуємо будинок (вікна, двері).

   4) Детально промальовуємо вікна, двері, дах.

   5) Зафарбовуємо будинок школи, потім верхній фон.

   6) Фарбуємо деталі біля будинку.

   7) Прописуємо назву «школа».

   8) Зафарбуємо фон нижче лінії горизонту.

               4. Фізхвилинка (відео-хвил.)

 

V. Практична творча робота учнів

- Малювати ми будемо фарбами.

Тож давайте пригадаємо правила з техніки безпеки користування з фарбами:

(діти по черзі озвучують правила)

  •  З фарбами користуватися обережно.
  •  Щіточки не струшувати на парту, на підлогу, на товариша.
  •  Не крутитися, щоб не заважати іншим.
  •  Не передавати робочі інструменти іншим.
  •  Робоче місце повинно бути чистим.

- Закрийте очі. Уявіть собі свою школу, в якій ви хотіли б навчатися. Пригадайте вашу рідну школу. Уявіть собі свій малюнок. А зараз  відкривайте очі і починайте працювати. ( Діти працюють під музичний супровід)

VІ. Підсумок уроку

  1. Виставка і аналіз учнівських робіт
  2. Підведення загальних підсумків уроку

Гра «Продовж речення»

На уроці ми малювали…

Я навчився…

Мені було важко…

  1. Прибирання робочих місць 

 

 

 

 

 

Додаток

                      

                                          H:\открытая практка\20180322_151532.jpg

      H:\открытая практка\Новая папка\Screenshot_11.jpg  H:\открытая практка\Новая папка\Screenshot_13.jpg

    H:\открытая практка\Новая папка\Screenshot_12.jpg   H:\открытая практка\Новая папка\Screenshot_16.jpg

          

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 4 клас (Резніченко М.І., Трач С.К)
Додано
31 жовтня
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку