Образотворче мистецтво 4 клас
Тема тижня «Барви осені»
Тема.Пейзаж. Грицина Віктор Сергійович – український живописець-пейзажист. Основні живописні матеріали та інструменти. Колір як головний засіб виразності живопису.
Осінній пейзаж. Нетрадиційний спосіб малювання пейзажу (жатою фольгою).
Обладнання для учнів: альбомний аркуш формату А4, простий олівець, ластик, гуашеві фарби, жатий папір або фольга, серветка. Обладнання для досліду: стакани, барвники, олія, вода, аспірин(1таблетка). |
|
Організаційний момент
|
Учитель пропонує учням розглянути світлини з краєвидами рідного краю і впізнати зображені місця на них. Учитель повідомляє учням, що до них завітав чарівний листочок. |
Мотивація до навчання
|
На початку заняття учитель пропонує учням нагадати листочку, що є головним засобом виразності живопису (колір), в якій кольоровій гамі може бути виконаний малюнок (у теплій або холодній), які живописні матеріали та інструменти їм відомі (акварельні фарби, гуаш, масляні фарби, пензлики.) Вчитель доповнює , що для роботи можна використовувати нетрадиційні матеріали для малювання. |
Мотивація до навчання Асоціативний кущ Робота в групах
Осінь
|
Учитель повідомляє, що листочку дуже подобається малювати природу. Він хотів би навчитися передавати красу осінньої пори за допомогою кольору. Учитель пропонує учням допомогти листочку. Учитель пропонує сьогодні на занятті нагадати листочку, як називається різновид образотворчого мистецтва, в якому об'єктом зображення є природа, хто такі художники-пейзажисти, повідомити листочку про українського художника-живописця Грицину Віктора та навчити листочок малювати осінній пейзаж нетрадиційнім способом малювання (малюнок гуашшю ). За світлиною учитель пропонує дітям визначити необхідні для роботи на занятті матеріали та інструменти (альбомний аркуш формату А4, простий олівець, ластик, гуашеві фарби, фольга) |
Актуалізація опорних знань
- різновид образотворчого мистецтва, в якому об’єктом зображення є природа. Художник, який пише пейзажі називають художником-пейзижистом.
|
Учитель пропонує учням прочитати формулювання завдання і виконати його: прочитати текст і доповнити речення та пояснити свій вибір. Учитель запитує: Від чого залежить кольорове вирішення пейзажів? (від пори року, яку хоче зобразити художник-пейзажист та його настрою)
|
2.Розглянь картини Грицина Віктора. Познач репродукції картини виконаних в теплих кольорах.
Осінні барви Осінь. Перед грозою. Натюрморт з гарбузом
|
Учитель пропонує учням прочитати формулювання завдання і виконати його:позначити репродукцію картини виконану в теплих кольорах. |
Новий матеріал для засвоєння 3. Прочитай текст. Підкресли речення, що містить інформацію, яка тебе вразила. Грицин Віктор - український живописець-пейзажист народився у 1970 році у місті Гайсин Вінницької області. У родині Грицини не було художників, але мали до того хист. Його полотна схожі на класичну музику - у них те, що є вічним, незмінно цінним. Віктор вважає себе насамперед пейзажистом.Перадає настрій, почуття за допомогою данного жанру, але також малює натюрморти і портрети. Одночасно працює над 10-12 роботами. Одні полишає на декілька місяців, інші на роки.
|
Учитель пропонує учням прочитати формулювання завдання і виконати його: прочитати текст; підкреслити речення, що містять інформацію, яка їх вразила та пояснити свій вибір. Учитель може організувати бесіду за змістом тексту та репродукціями. |
Фізхвилинка Ми лісочком йшли, (ходьба на місці) Грибочок знайшли, Нагнулись, підняли, (нахиляння тулуба вперед) У кошик поклали І далі пішли (ходьба на місці) Ми лісочком йшли, Ліщинку знайшли. Дотягнулись, зірвали, (потягування) У кошик поклали І далі пішли (ходьба на місці) Ми лісочком йшли, Горішок знайшли, Потягнулись, дістали, (потягування) У кошик поклали І далі пішли (ходьба на місці) |
Учитель пропонує учням переміститись на килимок та виконати фізхвилинку. |
Сприймання та аналіз твору мистецтва. Прийом «Фішбоун»
|
Учитель пропонує учням розглянути репродукцію картини Грицина Віктора Сергійовича та проаналізувати її у групах за прийомом «Фішбоун». (Запитання створюють колективно, а відповіді у групах.) Запитання
|
Практична робота. 4. Пронумеруй послідовність виконання малюнка. Намалюй осінній пейзаж у живописній техніці нетрадиційним способом гуашшю за цією послідовністю.
|
Учитель пропонує учням прочитати формулювання завдання і виконати його: пронумерувати послідовність виконання малюнка на тему «Осінь» Перевірку нумерації учитель організовує за слайдами комп’ютерної презентації. Учитель організовує роботу із зображення осіннього пейзажу у живописній техніці гуашшю чи акварельними фарбами за цією послідовністю.
|
Дослід Кольоровий вулкан https://www.youtube.com/watch?v=pTvyfGCrNnc |
Учитель пропонує підійти до столу дослідів та забрати необхідні матеріали , прочитати послідовність виконання досліду та виконати його. Учитель просить поділитися своїми спостереженнями з однокласниками. |
Узагальнення знань |
Наприкінці заняття учитель пропонує дітям висловитись з приводу того, що цікавого дізнались на занятті, чого навчились і пояснити все це Листочку. |
Рефлексія. Презентація робіт.
|
Діти організовують виставку робіт на дошці. Учитель пропонує пройти невеличкий тест |