Конспект уроку. Тема. "Ландшафтний дизайн"

Про матеріал

Розробка уроку з образотвочого мистецтва у 7 класі.

Створення ескізу вулиці або парку відпочинку.

Мета:

- ознайомити учнів з ландшафтною архітектурою, із малими архітектурними формами у різних стилях ландшафтно-паркового мистецтва;

- розвивати в дітей комбінаторні здібності, образне,логічне, просторове мислення;

- продовжувати формувати уміння аналізувати та узагальнювати, формувати навички дослідницької діяльності ( пошук інформації та відбір матеріалу, самостійне розв'язання проблем,оцінювання та критика результатів роботи);

- сприяти соціалізації учнів ( робота в групах, виконання різних соціальних ролей);

- розвивати творчі і комунікативні здібності учнів, прищеплювати навички співробітництва;

- виховувати в учнів патріотичні почуття до рідного міста, взаємоповагу, акуратність, естетичний смак;

- виховувати прагнення до самовираження, відповідальність за результати колективної роботи.

Перегляд файлу

Тема. Ландшафтний дизайн.

 Створення ескізу вулиці або парку відпочинку.

 7 клас

Мета: 

- ознайомити учнів з ландшафтною архітектурою, із малими архітектурними формами у різних стилях ландшафтно-паркового мистецтва; 

- розвивати в дітей комбінаторні здібності, образне,логічне, просторове мислення; 

- продовжувати формувати уміння аналізувати та узагальнювати, формувати навички дослідницької діяльності ( пошук інформації та відбір матеріалу, самостійне розв’язання проблем,оцінювання та критика результатів роботи);

- сприяти соціалізації учнів ( робота в групах, виконання різних соціальних ролей); 

- розвивати творчі і комунікативні здібності учнів, прищеплювати навички співробітництва;

- виховувати в учнів патріотичні почуття до рідного міста, взаємоповагу, акуратність, естетичний смак; 

- виховувати прагнення до самовираження, відповідальність за результати колективної роботи. 

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання: для вчителя — малюнки, фотоілюстрації, репродукції різних історичних стилів саду, топографічні, ілюстративні та фотоматеріали, що представляють стилі садово-паркового мистецтва; презентація до уроку, комп’ютер, телевізор або проектор; для учнів — папір для створення ескізу, різні графічні матеріали, текстури, клей,  ножиці, гумка, склянка для води, серветка.

 

ХІД УРОКУ

I. Організація уваги учнів.

ІІ. Повідомлення теми уроку, постановка задач.

  • Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати над темою Дизайн.  І познайомимось  з новим видом дизайну – ландшафтним дизайном. Кожна група матиме можливість створити макет парку відпочинку  з урахуванням законів перспективи

ІІІ. Активізація та актуалізація опорних знань.

Людина живе й творить у певному просторовому сере­довищі. Але не слід забувати, що людина - це частинка при­роди. Із розвитком на­уки й техніки нам дедалі більше бракує спілкування з природою. Саме тому мешканці міст намагаються бути ближчими до природи, удосконалюючи довкілля.

Вправа "Мозковий штурм"

  • Яким чином людина може удосконалити міське сере­довище, щоб бути ближчою до природи? (Створюючи не­величкі оази природи в місті).
  • Які природні об'єкти милуватимуть око й будуть до­речні в будь-якому місті? (Зелені насадження, квітники, ставки, фонтани тощо).

III. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.
Мистецтво  створення садів та парків відомо людству з стародавніх часів.

      До наших днів дійшли легенди  про сади прекрасної вавилонської цариці Семіраміди. (СЛАЙД    )

     На жаль, це диво проіснувало недовго — усього близько двох століть, але пам’ять про нього збереглася в історії. За легендою, 2800 років тому могутній цар Навуходоносор II взяв дружиною прекрасну Семіраміду, доньку царя лісистої гірської країни Мідії. Місто Вавилон стояло на випаленій сонцем рівнині, що продувалася гарячими вітрами з Аравійської пустелі. У цьому гучному місті, з будинками, вибудованими із сирцевої цегли, неможливо було знайти ані деревця, ані клаптика зеленої трави, і молода цариця почала сумувати і марніти. Навуходоносор, який любив дружину, вирішив зробити все, щоб розвіяти її смуток. За його велінням у Вавилон зібрали найвідоміших будівельників і архітекторів. І незабаром поруч з царським палацом виросло величезне спорудження у формі східчастої піраміди з чотирма уступами. На кожному уступі був насипаний шар родючої землі і висаджені найрідкісніші й найпрекрасніші дерева і квіти. Уступи з’єднувалися між собою широкими сходами з мармуровими щаблями. Чимало довелося потрудитися й інженерам, щоб створити водопідйомні пристрої для поливання чудових садів.
Уся ця незвичайна і дивовижна споруда спиралася на безліч колон, тому здалеку здавалося, що сади цариці зависають у повітрі. Через що їх і прозвали «висячими садами Семіраміди».

Сучасні художники й інженери не раз намагалися показати, як насправді виглядали висячі сади Семіраміди. (Учитель демонструє відеоряд картин)

Люди шукали рай на землі, але переконавшись, що раю на землі не знайти люди стали намагатися відтворити його самотужки. (СЛАЙД з прикладами)

IV. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя.

         Слово «ландшафт» в перекладі з німецької мови означає вид місцевості. Ще здавна люди прагнули оточити своє житло деревами, квітами, кущами, пізніше — альтанками, алеями, садками і т. д. Отже, можемо сказати, що ландшафтний дизайн — це організація місцевості (парк відпочинку), дитячий майданчик, подвір’я навколо будівлі, тощо).

Ландшафт може бути природним і штучним.

Природний ландшафт створений самою природою, а штучний організовує людина. Це вміння дано, звісно, не кожному — для нього потрібна висока професійна майстерність. В різні історичні епохи існували свої особливості в організації ландшафтних композицій.

Сьогодні склалися такі основні типи парків:

СЛАЙД

• терасні  італійські  (із розташуванням ділянок на різних рівнях, зі сходами і каскадами, терасами з чіткою виразністю симетрії);

СЛАЙД

регулярні французькі - це повне підпорядкування законам геометрії (із алеями, партерами і водоймищами геометрично правильних форм); В історичних садах різних часів вода, рослини, скульптури були розташовані за симетричним малюнком. Регулярність — це більше, ніж стиль. Історично регулярний сад був містом процесій, прогулянок або сидячого відпочинку.(Версаль)

СЛАЙД

пейзажні англійські (живописна композиція на зразок природного ландшафту — із галявинами ). Такі парки асиметричні вони підтримують природній вигляд місцевосці. (Софіївка)

СЛАЙД

мініатюрні сади (у, іспано-мавританських дворах; японські сади — символічні композиції з води, рослин і каміння, сільський стиль).

Основний принцип японського саду — відчуття спокою і відпочинку, спостереження за природою. Обов’язковою невід’ємністю таких садів був маленький павільйон — сяріден, живописно розташований на березі водоймища
Сільський стиль сформувався наприкінці XIX ст. як протилежність екзотичній штучності великих міських парків і ностальгія по невибагливих сільських садочках з традиційними котеджами. Велика кількість квітів різноманітних кольорів — особливий шарм селянського саду.  Ворота «під давнину», стіни з цегли і загородь із «старої» цегли, велика кількість ліан (хміль, дикий виноград) і квітучих кущів.

  •        Сучасний стиль(модерн)
    Ландшафтне проектування в XX ст. стало сферою пошуку сучасних ідей про простір і форму.
    Стиль модерн відрізняється простотою ліній і скульптурністю об’ємів. Прості огорожі, суворі лінії — чорні штахети. Аксесуари допускаються, але надто обмежено: девіз садового модерну — «чим менше, тим краще». Суворі лінії споруди поєднуються з архітектурними формами рослин. Кольори чисті й свіжі, деталі контрастні. Контейнери для рослин — у вигляді бетонних ємкостей або теракотових горшків, простих за формою. Мощення частіше всього з плит, які викладені у вигляді геометричних рисунків з чередуванням світлих і темних тонів, можливі вставки з гальки.. Планування найчастіше всього геометричне, але в ньому не дотримано симетрії.

Головна мета створення ландшафтних композицій — гармонійно співвіднести і вжити ці матеріали в сукупності зі штучним середовищем.
Будівництво садів є свідченням мирного часу і розквіту. Культурні традиції, кліматичні умови, економічний розвиток, наукові відкриття вплинули на появу витворів садово-паркового мистецтва.

Вибір стилю парку залежить від ландшафтних особливостей ділянки і визначається архітектурним стилем, в якому побудовані основні споруди.

Сьогодні я пропоную вам створити проект ландшафтного дизайну вулиць нашого міста. А саме вулиці Бульвар миру. Ініціативна група архітекторів декілька років назад вже створила такий проект. (СЛАЙД) Але чомусь він і досі залишився не реалізованим. Можливо забракло коштів на його реалізацію, можливо дуже глобальні зміни були заплановані яким так і не судилося відбутися, або якісь інші невідомі причини завадили, але на сьогоднішній день ця вулиця виглядає саме так. (СЛАЙД)  Тому на сьогоднішньому уроці я пропоную спробувати створити нові проекти ландшафтного дизайну саме цієї місцевості, але використати при цьому лише об’єкти малих архітектурних форм (фонтани, лави, ліхтарі, клумби), а також рослини (кущі, дерева квіти).

 
V. Практична діяльність учнів

Подивіться на матеріали які лежать у вас на столах. І подумайте як ці матеріали допоможуть вам у роботі. (ДЕМОНСТРАЦІЯ ВЧИТЕЛЕМ матеріалів та зразка виконання практичної роботи) Ваш проект має відображати ваші враження та почуття.  Якщо якісь об’єкти там відсутні, ви завжди можете їх домалювати власноруч.

Ваша робота буде оцінюються  за такими показниками: 
- відповідність темі – 6 балів; 
- командна робота (до кінця у повному складі) - 2 бали; 
- естетичне оформлення проекту – 2 бали; 
- захист проекту – 2 бали. 
 

Робота в групах.
А тепер вам необхідно розподілити обов`язки в групах таким чином,щоб кожний член проектної групи відповідав за свою ланку роботи.

Спікер  (керівник) — організує порядок виконання завдання,
пропонує висловитися по черзі, підбиває підсумки, визначає доповідача;
тайм-кіпер  — стежить за часом;

Ландшафтний дизайнер – за відповідність проекту ландшафтним особливостям місцевості,

топограф – за розмітку алей, стежок,галявин,

садівник-дизайнер – за озеленення парку,

дизайнер інтер`єру – за розміщення малих архітектурних споруд (лав, фонтанів, ліхтарів). 
доповідач  — висловлює думку групи, доповідає про результати роботи.

 

Послідовність виконання завдання:
Інструктивний блок. 
а) навчальні завдання ( технологічна карта проекту): 
- вислухати пропозиції кожного ; 
- обговорити пропозиції , 
- обрати кращий варіант; 
- виконати ескіз проекту; 
- виконати проект; 
- підготувати презентацію проекту. 
б) Поради психолога . 
Які людські якості знадобляться нам сьогодні (розмістити на дошці картки з назвами якостей:Ініціативність, підтримка,  успіх, взаємоповага, комунікабельність, впевненість). 
Сконцентруйте свою увагу ,не забудьте про поради психолога та про ті якості, які ви сьогодні повинні проявити І розпочинайте роботу. Я бажаю вам плідної роботи та успіху у досягненні мети. 
 

VI. Рефлексивно – оцінний етап. Захист проектів 
Доповідачі демонструють і захищають колективні роботи.

Оцінювання робіт. 
Оцінюються роботи за такими показниками: 
- відповідність темі – 6 балів; 
- командна робота (до кінця у повному складі) - 2 бали; 
- естетичне оформлення проекту – 2 бали; 
- захист проекту – 2 бали. 
 

Учитель підводить підсумки — оцінює діяльність учнів на уроці.

VII. Домашнє завдання
Принести: альбом, фарби, графічні матеріали, палітру, склянку для води, серветку, гумку.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Палій Роман
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 листопада 2018
Переглядів
12006
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку