Презентація до майстер-класу дає змогу краще познайомити школярів з нетрадиційними техніками малювання, використовуючи природні матеріали, навчити учнів робити відбитки з готових природних матеріалів (листки,) формувати естетичні почуття, активізувати творчу ініціативу, формувати здібності та емоційно насолоджуватись сприйманням художніх образів природи в образотворчому мистецтві; розвивати кольоровідчуття ока, творче мислення, уміння бачити красу і гармонію довколишнього світу; виховувати акуратність у процесі роботи з матеріалами.
Мета майстер-класу Ознайомити учнів з нетрадиційними техніками зображення, з стилізацією зображення. Учити учнів робити відбитки з готових природних матеріалів (листки), використовуючи нетрадиційні техніки малювання; формувати естетичні почуття, активізувати творчу ініциативу, формувати здібності та емоційно насолоджуватись сприйманням художніх образів природи в образотворчім мистецтві; розвивати кольоро-відчуття ока, творче мислення, уміння бачити красу і гармонію довколишнього світу; виховувати акуратність у процесі роботи з матеріалами
Нетрадиційна техніка малювання - це засіб розвитку дитячої образотворчої діяльності. «Техніка – це мова художника… без неї ви ніколи не зумієте розповісти людям про свої мрії, свої переживання, побачену вами красу» П. Чистяків Ось і прийшла золота осінь. Чарівна та мальовнича пора року. Вирушаючи з вами на осінню прогулянку в парк , ми уважно придивлялися довкола і помітили, що дерева осінь щедро вдягла в різнобарвні шати і перетворила парк у казковий барвистий букет. До того ж кожному дереву чарівниця-осінь подарувала особливе, неповторне вбрання. Білокорим берізкам вона вплела в коси золотаві стрічки. Листя дуба пофарбувала в червоно-коричневий та пурпуровий колір. А ось клени увібрали в себе найяскравіші кольори осені: червоні, жовті, оранжеві… І так листочкам сподобався їх колір, що вони не витримують, зриваються з гілочки і, хизуючись своєю вродою, літають, кружляють, падають… І тут їх підхоплює легенький вітерець і запрошує до осіннього вальсу. Потанцюють листочки, побавляться і тихо опустяться на доріжки, дахи, тихі плеса голубих річок. Завітали листочки і до нас на урок. Зараз ми перетворимо їх на пензлики і намалюємо деревця та кущі
Нетрадиційна образотворча діяльність відіграє важливу роль у загальному психічному розвитку дитини. Адже самокоштовним є не кінцевий продукт – малюнок, тощо, а розвиток особистості: формування впевненості в собі, у своїх здатностях, самоідентифікація у творчій роботі, цілеспрямованість діяльності.
Спосіб одержання зображення: дитина опускає в гуаш долоньку (всю кисть) або офарблює її за допомогою пензлика (з п'яти років) і робить відбиток на папері. Малюють і правою й лівою руками, пофарбованими різними квітами. Після роботи руки витираються серветкою, потім гуаш легко змивається
З картоплі вирізуються різні форми: трикутники, квадрати, сердечка, ромби, діти дивляться, де можна застосувати цю форму, опускають її у фарбу і .виполняют свій малюнок на задану тему. Роботу можна вести по групах і колективно (залежно від наповнюваності класу), оскільки печаток небагато і ними користуються всі.
Для виконання завдання знадобляться кольорові олівці. На урок необхідно принести металеві предмети: скріпки, монети, проволікатиму, вилки і так далі. Накриваємо предмет аркушем альбомного паперу (наприклад, монету), придавлюємо і мокрим кольоровим олівцем виводимо зображення на поверхню. Де можна застосувати це зображення, діти фантазують самі
Усі зображення спочатку через симетрію схожі на метеликів. На пензлик беремо невелику кількість фарби (краще гуаш), і струшуємо на чистий аркуш паперу декілька крапель. Так можна робити кілька разів, але бажано іншим кольором. Складіть аркуш навпіл або під кутом і добре пропрасуйте. Розкриємо аркуш – і о диво, там вже готовий метелик, вам лише потрібно домальовувати узори на крилах.
Ця техніка допоможе дитині швидко “намалювати” водний простір, в якому і житимуть його рибки. Скло довільно горизонтальними мазками зафарбовуємо блакитною та синьою аквареллю, можна відразу зробити 2-3 вертикальних зелених смуги, що імітують водорості. Прикласти чистий аркуш паперу. Обережно притиснути. Малюнок, що віддрукувався, просушити. Далі домальовувати за планом
Спосіб одержання зображення: дитина розмальовує аркуш паперу олівцями різного кольору; натирає свічею аркуш так, щоб він весь був покритий шаром воску. Потім на нього наноситься туш із рідким милом, або зубний порошок, у цьому випадку він заливається тушшю без добавок. Після висихання паличкою вишкрябується малюнок.
Для цього необхідно на аркуші паперу олівцем намалювати портрет. Приготувати з паперу стрічки по 1 см шириною на всю довжину аркуша. Олівцеві лінії промазати клеєм “Момент” і швидко поставити на лінію папір, трохи притримуючи для зчеплення. Після приклеювання всіх смуг, портрет можна акуратно прикрасити, прагнучи не бруднити смуги паперу, що вертикально стоять
Для цього ми беремо ілюстрації з предметами декоративно-прикладного мистецтва. На уроці учні самі вирізають необхідні ним предмети і за допомогою клею створюють колаж на будь-яку тему: “Димковськая іграшка”, “Російська матрьошка”, “Гжель”, “Хохлома” та ін. Такі колажі можуть стати прекрасним наочним матеріалом
Для цієї техніки знадобиться кольоровий картон, свічка і гуаш. Свічку нарізуємо невеликими шматочками, розминаємо їх до еластичного стану, розплющуємо і капаємо в середину фарбу необхідного кольору, наприклад, коричневого. Розминаємо, доки віск не стане кольоровим, і ліпимо його на картон там, де буде стовбур або гілка дерева, ніби розтираючи його. Також створюємо листям та квітки.
Для цієї техніки знадобиться кольоровий картон, свічка і гуаш. Свічку нарізуємо невеликими шматочками, розминаємо їх до еластичного стану, розплющуємо і капаємо в середину фарбу необхідного кольору, наприклад, коричневого. Розминаємо, доки віск не стане кольоровим, і ліпимо його на картон там, де буде стовбур або гілка дерева, ніби розтираючи його. Також створюємо листям та квітки.
Спосіб одержання зображення: дитина зачерпує пластиковою ложкою фарбу, виливає її на аркуш, роблячи невелику пляму (крапельку). Потім на цю пляму дує із трубочки так, щоб її кінець не торкався ні плями, ні паперу. При необхідності процедура повторюється. Відсутні деталі домальовуються
Якщо вам сподобалась наша робота, вам все було зрозуміло і все вдалося, якщо у вас зараз гарний настрій, тоді будь – ласка покладіть у кошик смайлик, що посміхається, а на звороті напишіть свої побажання. А якщо у вас виникли труднощі, або вам щось не сподобалось, то оберіть сумний смайлик і також напишіть свої зауваження.