Образотворче мистецтво Тема: ЧАРІВНА ПАЛІТРА

Про матеріал

Мета: надати учням початкові уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва, ознайомити з художніми матеріалами та інструментами художника-живописця; розвивати кольоросприйняття ока, уміння аналізувати, розповідати про побачене, формувати естетичні почуття, смак, активізувати ініціативу учнів; виховувати любов до творів образотворчого мистецтва

Перегляд файлу

Образотворче мистецтво

Урок 5.

 

Тема: ЧАРІВНА ПАЛІТРА 

Мета: надати учням початкові уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва, ознайомити з художніми матеріалами та інструментами художника-живописця;

розвивати кольоросприйняття ока, уміння аналізувати, розповідати про побачене, формувати естетичні почуття, смак, активізувати ініціативу учнів; виховувати любов до творів образотворчого мистецтва.

Матеріали та інструменти: папір для малювання, гуаш, пензлі, ємності з водою, серветки для витирання рук та пензлів.

Зоровий ряд: репродукції картин, виконаних у певній техніці (І. Шишкін «Дуби» (олія), А. Остроумова-Лебедєва «Олександрівський палац у Дитячому Селі» (аква­рель), П. Пікассо «Хлопчик з собакою» (гуаш)); мапа країни Образотворчого мисте­цтва.

Літературний ряд: загадка про фарби.
Тип уроку: комбінований урок.

 

Хід уроку

 

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Сьогодні ми пригадаємо інструменти та матеріали, які допома­гають художникам-живописцям створювати чарівні роботи, а також ознайо­мимося з тими матеріалами та інструментами, яких ще не знали.

4. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель. Пам’ятаєте нашу подорож до країни Образотворчого мисте­цтва? Другим містом, у яке ми потрапили, було місто Живопис. (Демонстру­ється мапа країни Образотворчого мистецтва.)

Сьогодні ми детальніше ознайомимося з помічниками художників-живописців, які мешкають у цьому чудовому місті. З деякими матеріалами та інструментами вам вже доводилось працювати. Пригадайте з якими. Так, це фарби та пензлі. Велика родина у фарб - це акварельні фарби, гуашеві, акри­лові, олійні та багато інших Вони всі дуже різні та вимагають до себе уважно­го ставлення. Вам вже відома гуаш. Чи подобається вам ця фарба?

Гуаш - це фарба, яку розводять водою. Після висихання вона дає мато­ву поверхню Гуашеві фарби застосовують для малювання на білому та кольоровому папері. Роботи, виконані цими фарбами, можна виправляти, наносячи шар необхідної фарби на попередній, де допущена помилка. На відміну від гу­аші, акварель легка і прозора Нею ви теж вже користувалися для створення власних робіт. Назва цієї фарби пішла від латинського слова «аква» - вода. Воду в акварельному живописі використовують тільки для розведення фарби.

Роботи, виконані в техніці акварелі, ніби наповнені повітрям, адже крізь шар фарби можна побачити білизну паперу. Коли працюєш із нею, слід бути дуже обережним, щоб не забруднити її. Подивіться, як використовує можливості акварелі художниця Анна Павлівна Остроумова-Лебедева (демонстрування наочності) Природа на її роботі виглядає такою легкою, пронизаною повітрям.

Зовсім по-іншому виглядає робота Івана Івановича Шишкіна «Дуби» (де­монстрування наочності), тому що вона написана іншими фарбами - олій­ними. Такі роботи називають олійним живописом. Олійні фарби виготовляють на основі лляної й конопельної олії. Ними пишуть на картоні" полотні, деревині або металі. Ці фарби довго сохнуть та потребують певних розчинників. Воду ж зовсім не використовують

Для роботи фарбами художникам-живописцям необхідні пензлі. Для ху­дожника дуже важливо правильно дібрати необхідні пензлі для роботи, тому що вони бувають дуже різними - з короткими чи довгими ворсинками, круглі й пласкі, товсті й тонкі Пензлі - головний інструмент художника.

Якщо художник йде писати на природу, то обов’язково бере із собою дерев’яний ящик, який називається етюдник. Цей прилад для роботи також містить пензлі, фарби та палітру. Палітра - це невеличка дощечка. На ній змішують фарби під час роботи

Ось ми й ознайомились з основними матеріалами та інструментами художника-живописця. Чи є у вас такі самі інструменти та матеріали на партах? От і добре. Сьогодні ми подивимося, як вони допоможуть нам створити гар­ні осінні роботи. Але спочатку перепочинемо перед роботою - проведемо фізкультхвилинку.

Фізкультхвилинка

5. ІНСТРУКТАЖ

Учитель. Перед роботою з будь-якою фарбою не забувайте добре проми­вати пензлик, щоб не забруднити решту фарб Особливої уваги вимагає біла гуашева фарба. Вона дуже ніжна, і найменша кількість іншої фарби може за­бруднити її Сьогодні ми намалюємо осінній сад. І цю роботу ми створювати­мемо за допомогою наших помічників - пензлів та гуашевих фарб. Подивіть­ся, скільки яскравих кольорів у нас за вікном! Намагайтеся передати цю красу у ваших роботах.

САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ

Зображення осіннього саду гуашевими фарбами

АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

- Про що ми говорили сьогодні на уроці?

- Із якими матеріалами та інструментами познайомились?

- Які фарби використовують художники для створення своїх робіт?

- Що таке палітра? Навіщо вона потрібна художнику?

- Що таке етюдник? Коли художник працює з етюдником?

8. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демон­стрування кращих).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести гуаш, альбоми, пензлики; роздивитися форму яблук.

3. Проголошення уроку завершеним.

1

 

doc
Пов’язані теми
Образотворче мистецтво, Планування
Інкл
Додано
17 листопада 2018
Переглядів
1572
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку