Фантастичні тварини. Створення малюнка фантастичної тварини

Про матеріал

Тема уроку: Фантастичні тварини

Клас: 6.

Очікувані результати: учні зможуть навчитися виявляти засоби виразності різних видів мистецтв; створювати фантастичні образи тварин образотворчими засобами, використовуючи асоціативність декору і зв'язок із формою за мотивами творів Марії Приймаченко;

Тип уроку: нестандартний, з використанням елементів STEAM-освіти.

Перегляд файлу

Урок з використанням елементів STEAM-освіти

на тему «Фантастичні тварини»

 

Тема уроку: Фантастичні тварини

Клас: 6.

 

Мета уроку:

навчати застосовувати здобуті знання та вміння при зображенні фантастичних тварин на прикладах ілюстративного матеріалу; познайомити з творчістю Марії Приймаченко; вчити  створювати власні  асоціативно-образні форми,  досягати їх художньої виразності;

розвивати  асоціативно-образне мислення, творчі здібності учнів, фантазію, уяву, креативність;

виховувати спостережливість, бажання до творчості, шанобливе ставлення до народних традицій, сприяти їх відродженню;

 

Очікувані результати: учні зможуть навчитися виявляти засоби виразності різних видів мистецтв; створювати фантастичні образи тварин образотворчими засобами, використовуючи асоціативність декору і зв'язок із формою за  мотивами творів Марії Приймаченко; 

 

Тип уроку: нестандартний, з використанням елементів STEAM-освіти.

 

Обладнання: портрет Марії Приймаченко та  репродукції  її картин, малюнки до гри «Знайди відповідність», ребус «Пегас», пазл «Як приручити дракона», відеоматеріали та презентації дослідницьких груп

 

Матеріали для роботи: папір для малювання, гуаш, пензлі, ємності з водою, серветки для витирання рук та пензлів..

Хід уроку

  1. Організаційний етап

Перевірка готовності учнів до уроку.

Вчитель: Для того щоб уміти малювати,

                  Потрібно старанно навчатись.

                  Адже важливі такі моменти,

                  Як матеріали та інструменти.

                  Що треба на урок з собою брати,

                  Щоб навчитись малювати?

                  І щоб робота кожної дитини

                  Поважно називалася «картина»?            (Учні відповідають)

 

  1. Актуалізація опорних знань

 

1. Гра «Про жанри загадка, а від вас відгадка».

 Вчитель: Зараз я перевірю, чи були ви уважними на попередніх уроках та як зрозуміли і запам’ятали жанри мистецтва. Приготувались? Будьте уважними.

 

 


Якщо бачиш - на картині

Намальована ріка,

Чи то іній на ялинці,

Чи хмаринка здалека,

Чи засніжена рівнина,

Чи вузький провулок наш,

То, звичайно, ця картина

Називається … пейзаж.

 

Якщо бачиш на картині

Чашку кави на столі,

Чи калач на скатертині,

Чи троянду в кришталі,

Чи якусь яскраву вазу,

Чи смачний великий торт,

  А хоч всі предмети зразу

Знай, це буде … натюрморт.

 

Якщо бачиш, що з картини

Ніби дивиться на нас

Принц в одежі старовинній,

Чи сучасний верхолаз,

Льотчик, вчений,  балерина,

Чи художник, чи поет,

 Так і знай, що ця картина

Називається … портрет.

Якщо художник  зобразив

Лицарів, що у поході,

Або війни чи стихію,

Що колись була в природі,

Чи принцес і королів,

Воїнів з мечем незвичним,

Жанр цей зветься … історичним.

 

Смуток, радість і любов –

Художник все відображає,

 І красу людей у праці

Він чудово розкриває.

Все, що діється навкіл,

Відтворить завжди готовий.

Ці роботи потрапляють в жанр,

Що зветься … побутовий.

 

Ось ти бачиш на картині:

 Вовк з вовчицею сидять,

Лев – цар звірів – у савані

З левенятами  лежать.

Бачиш іншого ти звіра,

Що зовсім нам є незвичний,

Як назвати жанр робіт цих?

 Жанр цей -…анімалістичний.


 

2. Гра «Знайди відповідність»

На дошці на одній половині репродукції картин, а на другій назви жанрів. Завдання: необхідно поставити назву жанру у відповідності до намальованої картини

D:\Леночка\ОМ 5-7 класи\ОМ конспекти уроків\відкриті уроки 2018-2019 н.р\6 клас Фантастичні звірі\Магазин мастера ЯРКИЕ КАРТИНЫ Наталии Ширяевой Yoko на Ярмарке Мастеров - Google Chrome.jpg   D:\Леночка\ОМ 5-7 класи\ОМ конспекти уроків\відкриті уроки 2018-2019 н.р\6 клас Фантастичні звірі\za-zavtrakom-1914.jpg  Результат пошуку зображень за запитом "анімалістика маслом"

         Пейзаж            Сюжетно-тематична картина             Анімалістика

Результат пошуку зображень за запитом "тыквы натюрморт маслом" Натюрморт       Результат пошуку зображень за запитом "портрет маслом" Портрет

  1. Мотивація навчальної діяльності
  1. Вправа «Мікрофон»  на тему: «Особливості  анімалістичного жанру».

       Вчитель:

- Що таке анімалістичний жанр?

- Що в перекладі   з латинської  означає  animal? «тварина»

- Що є предметом зображення картин анімалістичного жанру? тварини

- Назвіть образи тварин, які стали символами?  Ворон - вісник нещастя; ластів­ка - символ благополуччя; орел - символізує відвагу, муж­ність; голуб - символ миру й любові; соловей - символ весе­лощів, задоволення; ведмідь -уособлює силу; кінь - символізує дружбу; риба - символ родючості, гармонії, духовної сили.

- Де можна побачити ці символи? (Їх можна побачити на рушниках, писанках, витинанках, а також малюнках.)

  • Яких тварин ви знаєте?
  • Яких із них можна побачити тільки в зоопарках?
  • А які тварини не живуть ні в наших домівках, ні на вулицях, ні в лісах,ні в полях і навіть у зоопарках? (Фантастичні тварини)

 

Отже, тема нашого сьогоднішнього уроку «Фантастичні тварини»

 

  1. Дослідницька діяльність учнів (STEAM)

Клас поділено на п’ять груп: група «Історики», група «Дослідники», група «Інформатики», група «Археологи», група «Художники»

 

Вчитель: Вашій групі було дане завдання дізнатися де зустрічалися фантастичні звірі в історії, скульптурі, міфології. Виходять троє доповідачів.

 

А поки ваші однокласники розповідають – останні з групи розгадують ребус

http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&slovo=%CF%C5%C3%C0%D1&skip=1&mode=1     (Пегас)

 

- Що ви знаєте про Пегаса? (відповіді учнів: Пега́с — у давньогрецькій міфології — чарівний крилатий кінь, брат Хрісаора; народився з крові горгони Медузи, коли Персей відтяв їй голову.)

 

Група «Історики»

Завдання: дізнатися де зустрічалися фантастичні тварини

Учень 1:

Ми прочитали багато літератури та переглянули інтернет-ресурси і можемо зробити такий висновок:

Так, на одному із давньоєгипетських рельєфів є зображення досить дивної тварини, яку разом з іншими дарунками пропонують фараону іноземні посли. Лише добре придивившись, можна зрозуміти, що тварина ця - звичайний кінь, перший, якого побачили у Давньому Єгипті. Слон, носоріг, кит також могли перетворитися в зображенні на досить дивних створінь, особливо якщо художник ніколи не бачив їх на власні очі.

 

Учень 2:

Зображення  людей з головами тварин - надзвичайно багато в мистецтві Давнього Єгипту. У Давньому Дворіччі шанували напівлюдину-напіврибу, биків і левів із людськими обличчями і боялися людей-скорпіонів, що мешкають на краю Всесвіту. Однак всіх цих істот важко назвати саме «фантастичними тваринами», так само як і давньогрецьких кентаврів (напівлюдей-напівконей) або сатирів (напівлюдей-напівцапів). Проте інші античні міфи розповідають про Пегаса - крилатого коня або Химеру - чудовисько, яке поєднувало в собі риси лева, кози та змії. Це вже справжні фантастичні тварини.

Результат пошуку зображень за запитом "египетские боги" Результат пошуку зображень за запитом "кентавр" Результат пошуку зображень за запитом "сатир"

 

Учень 3:

У середні віки чимало різних тварин «оселилося» в гербах. Зазвичай обирали тих істот, які були зрозумілими для всіх утіленнями влади, сили та могутності. Було на середньовічних гербах чимало й фантастичних істот. Деякі з них і досі дуже популярні. А найпопулярнішим, мабуть, є дракон - крилатий змій, який може мати одну або кілька голів та грифон.

Результат пошуку зображень за запитом "средневековый герб с драконом"      Пов’язане зображення

 

 

Група «Дослідники»

Завдання: дослідити хто такі містичні істоти, а саме грифон, єдиноріг та дракон.

Пов’язане зображенняУчень 1:

Фантастичною твариною є єдиноріг. Можливо, все почалося з розповіді про реального носорога, тим більше, що спочатку ця істота мала тіло бика і вважалася дуже лютою. Традиційний єдиноріг - це білий кінь з довгим гострим рогом на лобі і з маленькою, як у цапа, борідкою. Утім ця красива і шляхетна тварина залишається досить небезпечною. У китайських легендах єдиноріг називається цилінь. Вважається, що він має тіло оленя, шию вовка, хвіст бика, копита коня, різнокольорове руно і, звичайно, один ріг.

Пов’язане зображення

Учень 2:

Грифони мають тіло лева, орлиний дзьоб і крила. Про грифонів почали розповідати ще в Давній Греції - і саме тоді з’явилися їхні перші зображення.

 Він символізує панування над двома сферами буття: землею (лев) і повітрям (орел). Поєднання двох найголовніших сонячних тварин указує на загальний позитивний характер істоти: грифон уособлює Сонце, силу, пильність, відплату. У міфах і легендах різних традицій грифон відіграє роль хранителя.

 

Учень 3:

Результат пошуку зображень за запитом "дракон"А найпопулярнішим, мабуть, є дракон - крилатий змій, який може мати одну або кілька голів. Про дракона розповідають легенди в усьому світі. Та, наприклад, мудрий китайський дракон набагато симпатичніший за свого європейського родича, який зазвичай охороняє скарби або викрадає принцес. Якщо дракон має лише дві ноги і хвіст (і стає трохи схожим на птаха), то він називається віверною.

 

Питання до групи «Дослідники»: Що є спільного у цих тварин? (це вигадані  неіснуючі фантастичні істоти)

 

Група «Археологи»

Завдання: знайти археологічні дані про містичних тварин

 

Завдання для інших учасників групи: складіть пазл, вкажіть скільки на малюнку драконів, які їх властивості і з якого мультфільму дані дракони?

D:\Леночка\ОМ 5-7 класи\ОМ конспекти уроків\відкриті уроки 2018-2019 н.р\6 клас Фантастичні звірі\Dragons.jpg

 

Учень 1:

Драко́н  — збірна назва, що об'єднує ряд вигаданих істот, в більшості змієподібних, великих розмірів, часто з додаванням ознак інших тварин. Образ дракона поширений в міфах і легендах, знайшов широке поширення в фентезі, а також використовується в феншуй, гороскопах і астрології.

Результат пошуку зображень за запитом "дракон"Основні властивості дракона — змієподібні істоти величезних розмірів з крилами, кігтями, хвостом, вивергають вогонь або отруту, що охороняють скарби,живуть у важкодоступних місцях і протистоять героїчним воїнам

 

Учень 2:

За деякими теоріями уявлення про драконів виникли як наслідок виявлення останків динозаврів, їхніх кістяків і яєць. Згідно деяких паранаукових гіпотез первісні люди могли стикатися з живими динозаврами і зберегти спогади про це в міфах і легендах. Як доказ наводяться такі артефакти як камені Іки. Разом з тим ця версія зазнає критики, оскільки динозаври і їх останки були дуже різноманітними, а образ дракона так чи інакше пов'язаний з довгими зміями, що ведуть хижацький спосіб життя.

Переглядаючи матеріал в просторі інтернет ми знайшли два відео в яких люди Йємена та Китаю знайшли останки драконів. Правда це чи ні – вирішувати спеціалістам.

https://www.youtube.com/watch?v=nnreZuVf8JY

https://www.youtube.com/watch?v=RQqjbd1_p-4

 

Група «Інформатики»

Завдання: знайти в яких мультфільмах зустрічаються містичні або фантастичні тварини

Учень 1:

Ми переглянули багато мультфільмів і виділили деякі з них, в яких герої або вигадані тварини, або містичні тварини.

Це такі мультфільми:

Пов’язане зображення            Пов’язане зображення             Результат пошуку зображень за запитом "мультфильм покемоны"      Пов’язане зображення

«Як приручити дракона»   «Олена та секрет Авалора»   «Покемони»        «Політ на драконах»

10        Результат пошуку зображень за запитом "мультфильмы с фантастическими животными"             Пов’язане зображення  

           «Злий Бамбр»              «Таємниця третьої планети»            «Грінч»      

Результат пошуку зображень за запитом "мультфильм лило и стич"                        Результат пошуку зображень за запитом "мультфильм геркулес"

             «Ліло і Стіч»                                            «Пригоди Геркулеса»

Учень 2:

У сучасному світі, де панують різні технології – багато мультфільмів малюється за допомогою комп’ютерної графіки. Також існує багато комп’ютерних програм в яких можна малювати. Ми знайшли для вас маленьке відео про те, як в програмі Paint можна намалювати портрет дракона.

https://www.youtube.com/watch?v=ebn03h5cXVs

 

Вчитель: Я вам зараз покажу фрагмент художнього фільму. Ваше завдання: переглянути, визначити що це за фільм та які тваринки вам найбільше всього вам сподобались і чому?

https://uakino.club/films/family/461-fantastichn-zvr-de-yih-shukati.html

 

Група «Художники»

Завдання: які художники зображували фантастичних тварин

Учень 1:

Американська художниця Хіларі Люткемейєр

http://nevsepic.com.ua/art-i-risovanaya-grafika/13538-fantasticheskie-zhivotnye-amerikanskoy-hudozhnicy-hillary-luetkemeyer-nik-hibbary-119-rabot.html

 

Учень 2:

Пов’язане зображенняМарія Приймаченко народилася 30 грудня 1908 в селі Болотня Іванківського району Київської області,  померла 18 серпня 1997 року.

  «Звірина серія» Марії Приймаченко – явище  унікальне і не має аналогів ні у вітчизняному, ні у світовому мистецтві. Сюжетні твори - при усій їхній самобутності мають деяку спільність з народними картинками. А ось фантастичні звірі –це витвір уяви художниці. Таких звірів не існує у природі.

https://kulturologia.ru/blogs/110216/28396/

 

  1. Практична робота

Послідовність створення композиції «Фантастична тваринка за мотивами творів Марії Приймаченко»

1) Вибір кольорового паперу, як тла для тварини, відповідно закону контрасту.

2) Виконання малюнка під живопис.

3) Покрити необхідним кольором тваринку.

4) Орнаментація тварини та тла.

5) Проробка деталей, уточнення, узагальнення.

6) Створення назви для власної роботи.

           На практичне завдання вам відводиться 15 хвилин.       

           А тепер—час для творчості. Успіхів!

 

  1. Самостійне виконання учнями завдань під контролем та за допомогою вчителя.

 

  1. Підбиття підсумків уроку, виставка робіт учнів

Вчитель підбиває підсумки уроку, оцінює роботу учнів на уроці.

Метод незакінчених речень.

На уроці я ознайомився з життям і творчістю української художниці…………

На уроці я дізнався про таких містичних тварин як……………………………..

На уроці я навчився створювати образотворчими засобами……………………

  1. Повідомлення домашнього завдання
  •              Підготувати на наступний урок альбом, фарби, пензлі, палітру
  •              Виготовити неіснуючу фантастичну тваринку з пластиліну
  •              Скласти казку про фантастичну тваринку вами намальовану

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Савченко Тетяна Терентіївна
    Дякую за цікавий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
8112
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку