Конспект уроку Тема: «Що таке носії інформації?»

Про матеріал
Мета: навчальна: познайомити з носіями інформації та способами збереження інформації; розвивальна: розвивати логічне мислення, уважність, пам’ять, мовлення, навички роботи на комп’ютері; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Перегляд файлу

Конспект уроку

Тема: «Що таке носії інформації?»

Мета: навчальна: познайомити з носіями інформації та способами збереження інформації;

розвивальна:  розвивати логічне мислення, уважність, пам’ять, мовлення, навички роботи на комп’ютері; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;

виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Обладнання: презентація, комп’ютери

Хід уроку:

  1. Організаційний момент

 

слайд 2

  1. Актуалізація опорних знань

Гра «Мікрофон» 

Клавіатура – це пристрій…

Сканер – це пристрій…

Принтер – це пристрій…

Монітор – це пристрій…

Мишка – це пристрій…

Мікрофон – це пристрій…

Колонки – це пристрій…

Чи відноситься системний блок до пристроїв введення чи виведення?

  1. Повідомлення теми уроку
  • Сьогодні ми будемо вивчати що таке носії інформації. На вашу думку, що це таке? (слайд 3) (відповіді дітей)
  1. Нова інформація
  • Довгий час люди зберігали інформацію у своїй пам’яті. Пісні, думи, казки передавалися усно з по­коління в покоління. Слайд 4
  • Згодом для зберігання різних повідомлень  почали використовувати підручні засоби. Люди висікали на скелях та каменях зображення, робили на палицях зарубки, розмальовували посуд. Слайд 5-6
  • З виникненням писемності стало можливим
  • зберігати текстові повідомлення. Для збереження таких повідомлень використовували папірус, пер­гамент, папір тощо. Слайд 7
  • Пристрої для зберігання інформації називаються носіями інформації. Комп’ютер дав змогу перетворити інформацію із звичного вигляду в електричні сигнали, які записані на магнітні або оптичні носії для зберігання, передавання, отримання та відтворення інформації.
  • Інформацію ми можемо зберігати у власній пам’яті та за допомогою носіїв інформації. Слайд 8-9
  • Інформація, яка збережена на комп’ютері називається даними. Комп’ютерні носії інформації поділяються на три категорії : магнітні, оптичні, флеш накопичувачі.

Слайд 10-11-12

  • А зараз, ми трошки розімнемось.

Слайд 13

  • Дебют магнітної стрічки в якості комп'ютерного носія інформації відбувся в 1952 році для машини UNIVAC I. З використанням магнітної плівки були створені компакт-касети, відеокасети та сучасні носії інформації для персональних комп'ютерів.
  • До магнітних накопичувачів відносимо Floopy або гнучкий магнітний диск, зовнішній жорсткий диск і жорсткий диск (вінчестер  або  HDD)
  • Floppy, або гнучкий магнітний диск – носій інформації , створений IBM в 1967 році. Місткість кожної 35-дюймової дискети була до 144 Мбайт. Проіснував цей електронний носій інформації до 2011 року. У сучасній комплектації комп'ютерів відсутні флоппі-дисководи.
  • Вінчестер, HDD або жорсткий диск – це спеціальний пристрій, з незалежною пам'яттю, що означає повне збереження інформації, навіть при відключеному живленні. HDD знаходяться всередині системного блоку у відсіку дисководів.  Використовується для зберігання даних, включаючи зображення, музику, відео, текстові документи і будь-які створені або завантажені матеріали. Крім того, містять файли операційної системи і програмного забезпечення.
  • Зовнішній жорсткий диск – комп'ютерний носій інформації. Використовується для зберігання даних, включаючи зображення, музику, відео, текстові документи і будь-які створені або завантажені матеріали. За своєї будовую ідентичні з внушрішніми жорсткими дисками. Єдина різниця полягає тільки в методі підключення додаткового накопичувача до комп'ютера або ноутбука. Найбільш поширеним є з'єднання через USB-інтерфейс, який безпосередньо з'єднаний з материнською платою.
  • Оптичні накопичувачі. Пристрій являє собою диск, покритий шаром полікарбонату. На поверхні знаходяться микроуглубления, які зчитуються лазером при скануванні. Приклади носіїв інформації:
  • - Blu-ray диски;
  • - CD-ROM диски;
  • - CD-R і CD-RW диски;
  • - DVD-R, DVD+R,
  • - DVD-RW і DVD+RW.
  • Флеш-пам'ять – це інтегральна мікросхема, яка не вимагає постійної потужності для збереження даних. Іншими словами, це незалежна напівпровідникова комп'ютерна пам'ять.
  • - Переваги Flash-технології:
  • - компактність і мобільність;
  • - великий обсяг;
  • - висока швидкість роботи;
  • - низьке енергоспоживання.
  • USB-флешки. Це найпростіший і дешевий носій інформації. Використовується для багаторазового запису, зберігання і передачі даних. Розміри варіюються від 2 Гб до 1 Тбайта. Містить мікросхему пам'яті в пластиковому або алюмінієвому корпусі з USB-роз'ємом.
  • Карти пам'яті. Розроблені для зберігання даних на телефонах, планшетах, цифрових фотоапаратах та інших електронних девайсах. Відрізняються розміром, сумісністю та об'ємом.
  • SSD. Твердотільний накопичувач з енергонезалежною пам'яттю. Це альтернатива стандартному жорсткого диска. Але на відміну від вінчестерів у SSD немає рухомий магнітної головки. За рахунок цього вони забезпечують швидкий доступ до даних, не видають звуків, як HDD. З недоліків – висока ціна.
  • Хмарні онлайн-сховища – це сучасні носії інформації, які являють собою мережу з потужних серверів. Вся інформація зберігається віддалено. Кожен користувач може отримувати доступ до даних у будь-який час і з будь-якої точки світу. Недолік у повній залежності від інтернету. Якщо у вас немає підключення до Мережі або Wi-Fi доступ до даних закритий.
  1. Узагальнення
  • Тепер, нам потрібно виконати вправи.

Слайд 14

https://learningapps.org/watch?v=p2cj8pxsc01

https://learningapps.org/view3429515

https://learningapps.org/view3429826

https://learningapps.org/view2982785

Гімнастика очей

Слайд 15

 

  1. Підсумок уроку

1) Поясніть етапи як людина зберігала інформацію?

2) Які сучасні носії інформації вам відомі?

Закінчіть речення:

 На сьогоднішньому уроці, я дізнався про…

 На сьогоднішньому уроці, я навчився…

 Я буду пам’ятати…

Дякую всім за сьогоднішній урок!

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 вересня 2022
Переглядів
2008
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку